جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

ممکن است ابزارهای طراحی قدرتمندی را انتخاب کنید، اما همیشه راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز براساس نیازهای‌تان بهتر و کاراتر بکنید. در چنین شرایطی است که پلاگین‌ها و افزونه‌ها می‌توانند کمک بسیار خوبی به شما بکنند. با استفاده از چنین ابزارهایی طراحان می‌توانند کاراتر عمل کنند و رویکردهای بسیار بهتری داشته باشند.

در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ ابزار طراحی که می‌تواند روند طراحی‌تان را بسیار آسان‌تر بکند آشنا کنیم.

۱. RH Hover Colour Picker

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

فوتوشاپ همراه با یک ابزار Colour Picker داخلی عرضه می‌شود که برای برخی از افراد تا حدی پیچیده است. اگر در استفاده کردن از این ابزار خسته شده اید و در برخورد با آن کمی سردرگم هستید، RH Hover Colour Picker می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد.

این پلاگین ساده، سریع و بسیار مؤثر است. با استفاده از این مورد می‌توانید به آسانی مجموعه‌های رنگی‌تان را سفارشی‌سازی کنید و کنترل کاملی روی تمام پروسه انتخاب رنگ داشته باشید. 

۲. Guide Guide

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

این پلاگین محبوب یکی از بهترین ابزارها برای ذخیره زمان در حین کار است. این پلاگین لایه‌بندی شبکه‌ای یا Grid را به طراحی‌های‌تان در اپلیکیشن‌های فوتوشاپ، ایلستریتور و اسکچ اضافه می‌کند. 

بجای آنکه بیایید و به صورت جداگانه حاشیه‌ها و نقشه‌ها را تنظیم کنید، Guide Guide تمام کارها را برای شما انجام می‌دهد. این افزونه Guideهایی را به طراحی‌های شما و پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید گریدهای سفارشی نیز ایجاد کرده و استفاده نمایید.

۳. Fontself Maker

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

برای داشتن یک الگوی فونت مناسب با استفاده از ابزاری مانند FontLab ممکن است تا ماه‌ها تلاش کنید و حتی در بعضی از شرایط این مدت تا سال‌ها طول می‌کشد. Fontself Maker روند کاری تکراری را دنبال نمی‌کند. بلکه سعی می‌کنید که حروف قرار گرفته شده در یک طرح فوتوشاپ یا ایلستریتور را به فونت‌های قابل کار کردن تبدیل کند. می‌توانید به سادگی لایه‌ها را درگ/درپ کنید تا کاراکترهای متفاوت و مختلفی را ایجاد کنید.

۴. Whatfont

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

این ابزار یک پلاگین رایگان است که برای طراحان وب مانند یک نعمت خواهد بود. البته چنین چیزی می‌تواند برای طراحان گرافیک نیز بسیار با ارزش باشد. Webfont یک افزونه مرورگر کروم است که به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند فونت‌های استفاده شده در یک صفحه را شناسایی کنند.

جدای از اینکه چنین ابزاری می‌تواند زمان بسیاری را برای شما ذخیره کند، می‌تواند راه خوبی برای اثر گذاشتن روی مشتری باشد. برای مثال سناریویی را در نظر بگیرید که در آن مشتری وبسایت رقبا را مشاهده کرده است و می گوید که فونت مشابهی با این را می‌خواهد. برای اینکه بدانید از چه فونتی استفاده شده چنین ابزاری می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. این ابزار همچنین می‌تواند فونت‌های مربوط به سرویس‌های وب فونت را بررسی کند.

۵. Getty plugin for Creative Cloud

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

Adobe Stock به خوبی با Creative Cloud ادغام شده است، اما با کمک این ابزار می‌توانید دسترسی کاملتری به ویدیوها، تصاویر و... داشته باشید. این پلاگین به صورت کامل با فوتوشاپ، ایلستریتور، این‌دیزاین و چند مورد دیگر کار می‌کند. 

می‌توانید در این افزونه تصاویر، اشکال مختلف، ویدیوها و خیلی موارد دیگر را جستجو و براساس مواردی فیلتر کنید. تمام این کارها بدون خارج شدن از نرم افزار انجام می‌شود.

۶. ColorKit

ColorKit ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمام رنگ‌های مربوط به یک پروژه را دنبال کنید. این ابزار در فوتوشاپ ۲۰۱۴ به بعد کار می‌کند. 

این بدان معناست که دیگر نیازی نیست برای بدست آوردن نمونه‌های‌تان زمان ارزشمندی را هدر دهید. با استفاده از این ابزار می‌توانید رنگ‌های مختلفی را از منابع متفاوتی جمع آوری کنید و بعد از آن رنگ‌ها را با لایه‌ها لینک کنید. این ابزار هم برای ویندوز و هم برای مک عرضه شده است.

۷. Nik Collection 

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

Nik Collection در واقع تلفیقی از ۷ ابزار مختلف دیگر است که همگی در یکجا جمع شده اند. این ۷ ابزار پلاگین‌های مربوط به فوتوشاپ و لایت‌روم بوده است که شامل Analog Efex Pro (برای استفاده از حالت کلاسیک دوربین‌های آنالوگ)، Color Efex Pro (مجموعه‌ای از فیلترها برای تصحیح رنگ، افکت‌ها و...) و ابزارهای دیگری می‌شود. 

۸. Fontea

دیگر نیازی نیست که به صورت تک به تک فونت‌های گوگل را دانلود کنیم و آن‌ها را در فوتوشاپ استفاده نماییم. Fontea به عنوان یک واسط کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که به صورت یکجا با ۸۰۰ فونت کار کنید و آن‌ها را تست نمایید.

این پلاگین به شما قابلیت کاوش کردن در بین فونت‌ها را براساس دسته‌بندی‌هایی می‌دهد و مجموعه‌ها را به صورت خودکار برای‌تان بروزرسانی می‌کند. بهتر از هر چیز دیگری باید گفت که این ابزار رایگان است. 

۹. Layrs Control 2

خواه که دوست داشته باشید و یا نه، لایه‌ها در یک محیط طراحی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بعضی اوقات لایه های بسیار زیادی وجود دارد، نگه‌داری کردن از تمام این موارد ممکن است بسیار سخت باشد. 

Layrs Control 2 یک پنل را در فوتوشاپ ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت مؤثر لایه‌ها را مدیریت کنید. دیگر نیازی نیست که خیلی از کارها مانند نام‌گذاری و... را به صورت دستی انجام دهید. 

۱۰. ColorZilla

10 پلاگین برای ساده کردن روند طراحی

سومین ابزار کار با رنگ که ما در اینجا با آن سر و کار داریم یک افزونه رایگان کروم و فایرفاکس به نام ColorZilla است. استفاده از این ابزار برای طراحان وب بسیار ضروری خواهد بود. این ابزار شامل ویژگی های پیشرفته‌ای مانند ColorPicker  و Eyedropper  است که در تعیین دقیق هر رنگ در هر پیکسل از صفحه وب به شما کمک می‌کند. 

برای کاربرانی که ویژگی‌های پیشرفته‌تری می‌خواهند، ابزارهایی برای ارزیابی کلی رنگ یک صفحه وجود دارد و در نهایت یکسری پالت‌های رنگی را برای‌تان برگشت می‌دهد. گزینه‌های بسیار پیشرفته دیگری نیز وجود دارد که در حین استفاده از برنامه‌ می‌توانید به آن‌ها پی ببرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است