۱۰ نکته ساده در مورد بهینه‌سازی صفحه برای وبسایت شما
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ نکته ساده در مورد بهینه‌سازی صفحه برای وبسایت شما

احتمالاً هنگام بررسی بهینه‌سازی صفحه، بارها و بارها در مورد تگ‌های متا و کلمات کلیدی شنیده‌اید. اگر به دنبال برخی از استراتژی‌های مفید هستید تا بتوانید در وبسایت خود از آن‌ها استفاده کنید، این مقاله را دوست خواهید داشت. اگر بتوانید این لیست ساده را به درستی دنبال کنید، ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

۱. محتوایی فوق‌العاده

امروزه برای رسیدن به رتبه‌بندی بهتر، محتوای عالی به یک فاکتور ضروری تبدیل شده است. موتورهای جستجو رتبه‌های صفحات وب را با خطاهای دستوری و املایی کاهش می‌دهند. این بدان معناست که وبسایت‌های دارای محتوایی خوب، در نهایت به رتبه‌ای می‌رسند که لیاقت آن را دارند.

بسیاری از افراد می‌پرسند که محتوای من باید چقدر طولانی باشد؟ این در حالی است که پاسخ دقیقی در این باره وجود ندارد. اکثر مردم قبول دارند که ۵۰۰ کلمه برای یک وبلاگ معمولی کافی است. استفاده کردن از پست‌هایی بلند و قدرتمند هم فکر بسیار خوبی است. تحقیقات نشان می‌دهند که پست‌های طولانی‌تر، رتبه‌بندی بهتری را به خودشان اختصاص می‌دهند. به یاد داشته باشید که گوگل واقعاً پست‌های بیش‌تر از ۲۰۰۰ کلمه را دوست دارد.

برای اینکه احتمال دستیابی شما به رتبه‌ای بهتر در آینده بیش‌تر شود، باید محتوای شما بسیار باکیفیت باشد، بیش از ۲۰۰۰ کلمه باشد و نباید جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد. نکته‌ی آخری که باید به شما بگویم این است که اندازه تنها موضوع مهم بحث ما نیست. کاری کنید که خوانندگان از خواندن پست وبلاگ شما لذت ببرند. نوشته‌های خود را شاد و سرگرم کننده کنید. از مطالب خسته کننده‌ای که نوشته‌های شما را مثل یک سند قانونی می‌کند واقعاً خودداری کنید. هنگام نوشتن مقاله، راهنما و یا هر چیز دیگری، سعی کنید جنبه‌ای طنز و شاد را به آن اضافه کنید. 

۲. تحقیقات کلمات کلیدی

در گذشته رتبه‌بندی بر اساس کلمات کلیدی یک موضوع بسیار مهم بود. اما با بروزرسانی‌های گوگل، بازی کاملاً تغییر کرده است. شما دیگر نمی‌توانید وبسایت خود را بر اساس چند کلمه کلیدی عادی رتبه‌بندی کنید، در عوض شما باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. کلمات کلیدی مرتبط با خودتان را پیدا کنید، با استفاده‌ی درست از آن‌ها ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از زمان شروع آپدیت "HummingBird" توسط گوگل، سئوها تغییر کردن از عبارات کلمات کلیدی به عناوین را شروع کرده‌اند. این بروزرسانی بیش‌تر بر روی هدف عبارت‌ها تاکید دارد و این کار را با درک معنای واقعی متن‌ها انجام می‌دهد. این امر موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا بتوانند با استفاده از صفحات وبسایت به هر سوالی پاسخ دهند؛ حتی اگر آن صفحه برای فلان عبارت بهینه نشده باشد.

گفته می‌شود که شما هنوز هم می‌توانید با استفاده از Google Adwords به کلمات کلیدی خوبی برسید. 

۳. استفاده از کلمات کلیدیِ طبیعی

قانون اصلی برای قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای شما این است که مطمئن شوید آن‌ها طبیعی هستند. هنگام نوشتن محتوا باید دقت داشته باشید که کلمات کلیدی باید طبیعی باشند. شما باید طوری از آن‌ها استفاده کنید که خوانندگان تصور نکنند محتوا در مورد آن کلمات نوشته شده است. وقتی از کلمات کلیدی طبیعی در نوشته‌های خود استفاده کنید، به احتمال زیاد به رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو دست پیدا خواهید کرد.

۴. تگ‌های هِدر

به طور کلی این یک ایده‌ی بسیار خوب است که عبارات کلمات کلیدی را در تگ‌ هدر قرار دهیم، اما سعی کنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید. هنگامی که یک عبارت کلمه کلیدی را درون یک تگ‌ هدر جای می‌دهید، بهتر است از عنوان اول در صفحه (H1) استفاده کنید، زیرا گوگل همیشه این موضوع را در اولویت بالاتری تصور خواهد کرد. 

۵. عناوین صفحه

عناوین صفحه باید شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشند، اما در عین حال باید برای خوانندگان نیز توصیفی باشند. به عنوان مثال اگر وبلاگ شما در مورد «آموزش لابرادور» است، عنوان مناسب برای نوشته‌هایتان می‌تواند «آموزش لابرادور در ۶ مرحله آسان» باشد.عنوان صفحه شما نباید بیش‌تر از ۷۰ کارکتر یا حرف باشد. وقتی موتورهای جستجو عناوین طولانی را فهرست می‌کنند، ممکن است آن‌ها در نتایج جستجو گم شوند.

۶. URL بهینه‌سازی شده

شما می‌توانید کلمه کلیدی خودتان را در URL قرار دهید، اما بیش از حد از آن استفاده نکنید. ....

۷. زمان بارگیری صفحه

هنگامی که گوگل سرعت صفحه را به الگوریتم خود اضافه کرد، وبسایت‌هایی که سرعت بارگیری آهسته‌ای داشتند یک افت ترافیک را تجربه کردند. سرعت بارگیری صفحه جزو عواملی مهم در رتبه‌بندی موتورهای جستجوی گوگل است. برای اینکه بتوانید مشکلات خود در سرعت بارگیری صفحه را برطرف کنید:

- بفهمید بارگیری صفحه چقدر زمان می‌برد.

- برای افزایش عملکرد، سایت خود را بهینه کنید

- اگر از سرور هاستینگ مشترکی استفاده می‌کنید، می‌توانید به یک ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی جدید مراجعه کنید تا ببینید آیا این تغییر موثر واقع می‌شود یا خیر. 

- بعد از اعمال و ایجاد تغییرات، عملکرد خود را بار دیگر ارزیابی کنید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که تعداد افزونه‌هایتان کم باشد. هرچه افزونه‌های شما بیش‌تر باشد، احتمال خراب شدن وبسایت شما بیش‌تر می‌شود. سعی کنید از ابزارهای ساخت وب‌سایتی استفاده کنید که به شما اجازه‌ی شخصی‌سازی و جمع‌بندی کدها را می‌دهد. این کار سبب افزایش سرعت و بهبود صفحه خواهد شد. بهتر است گاهی اوقات بارگیری صفحات خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که تغییرات وبسایت شما روی عملکرد تاثیری نگذاشته باشد.

۸. گوگل Authorship

برای افزایش رتبه وبسایت خود، استفاده از گوگل پلاس معمولاً ایده‌ی خوبی می‌باشد. اگر شما گوگل authorship را انتخاب کرده باشید، گوگل رتبه صفحات شما را بالاتر خواهد برد. این همان جایی است که شما محتواهای خود را به یک اکانت گوگل پلاس لینک می‌کنید.

۹. لینک کردن به داخل

شما می‌توانید مطالب خود را به مطالب دیگری در سایت که برای خوانندگان مفید است لینک کنید. این کار به افزایش سئوی سایت شما کمک کرده و پیدا کردن مطالب مرتبط و مفید را برای خوانندگان شما آسان‌تر می‌کند.

۱۰. طرح‌های پاسخگو

تقریباً مشخص شده است که بیش از ۸۰ درصد از بزرگسالان آمریکا قصد استفاده از گوشی‌های هوشمند را دارند، دلیل این تصمیم آن‌ها هم دسترسی به وب و تمام امکانات آن است. به همین دلیل است که شما باید از طراح‌های پاسخگو برای صفحات خود استفاده کنید. با اینگونه طرح‌ها، صفحات شما به راحتی در صفحه نمایشگرهای کوچک نمایش داده می‌شوند. 

گوگل استفاده کردن از طرح‌های پاسخگو را توصیه می‌کند، زیرا آن‌ها سبب می‌شوند که بازدیدکنندگان یک URL واحد داشته باشند. صفحات شما سریع‌تر بارگیری می‌شوند زیرا دیگر نیازی نیست که سایت شما به صفحات دیگری در گوشی هدایت شود. 

الگوریتم گوگل همیشه تغییر می‌کند. شما باید سعی کنید در بالای قله‌ی تخصص خود باقی بمانید و با تغییر در الگوریتم به اعمال تغییر در خودتان هم ادامه دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات