10 راه هوشمندانه برای ساخت بک لینک به سایتتون
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 14 دقیقه

10 راه هوشمندانه برای ساخت بک لینک به سایتتون

بک لینک ها, یعنی سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند, یکی از مهم ترین فاکتورهای اکثر موتورهای جستجو هستند. بنابراین باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهند شد.

از اونجا که این ترافیک به کیفیت بک لینک های سایت شما وابسته است, هر چقدر سایت هایی که به سایتتون لینک می دهند, اعتبار بالاتری داشته باشند, رنکینگ و ترافیک بهتری کسب خواهید کرد.

و البته شما می خواهید مراقب رنکینگ گوگل باشید. وقتی روبات ها در وب می خزند, نگاهی به بک لینک های سایت شما دارند, تا بررسی کنند که صفحات سایت شما چطور به سایر سایت ها متصل شده و از چه راهی این اتفاق افتاده. قطعا هزاران فاکتور برای رنکینگ سایت وجود داره. اما بک لینک ها مهم ترین معیار رو برای SEO ارائه می دهند.

احتمالا می دانید که بک لینک های با کیفیت به سختی به دست می آیند, اما نباید اینطور باشد. در حقیقت راه های هوشمندانه ای برای ساخت یا بدست آوردن بک لینک ها وجود دارد, برای این که سایت های معتبر به کسب و کار آنلاین شما لینک بدهند. اینجا ده مورد از این راه ها رو معرفی می کنیم :

1. روش ساخت لینک های شکسته

من روش ساخت لینک های شکسته رو دوست دارم چرا که این روش به خوبی برای ساخت بک لینک های یک طرفه کار میکنه. این تکنیک شامل ارتباط با یک وب مستر برای گزارش لینک های شکسته در سایتش هست. بصورت همزمان شما به سایر وبسایت ها برای جابجایی اون لینک پیشنهاد میدید. و اینجا شما به وبسایت خودتون اشاره می کنید. از اونجا که با گزارش لینک شکسته به نفع طرف کار می کنید, شانس اینکه بک لینکی به سایت شما قرار بده زیاده.

بنابراین برای استفاده از روش لینک شکسته اول باید سایت های مرتبطی که دارای صفحه ی منبع مطلب هستند رو پیدا کنید. با استفاده از جستجو در گوگل این کار شدنی است :

  • کلیدواژه ی شما + لینک ها
  • کلیدواژه های شما + منابع
  • کلیدواژه ها در آدرس لینک:لینک ها

برای مثال اگر من سایت مخصوص فرزندپروری دارم, من برای فرزندپروری + لینک ها جستجو می کنم. برای اینکه لینک های شکسته رو براحتی در اون صفحات پیدا کنید, پلاگین گوگل کروم به اسم Check my Links رو نصب کنید. با استفاده از این پلاگین, من به سرعت تمام لینک های شکسته 404 رو از این صفحه پیدا کردم :

حالا برگردیم به اون وب مستر: وقتی صاحب سایت رو پیدا کردید, بصورت دوستانه و مودبانه خودتون رو معرفی کنید. بهش بگین که در صفحه ی سایتش داره به لینکی اشاره میکنه که دیگه وجود نداره. همیشه محل دقیق لینک های شکسته رو ارائه بدید, بدین صورت طرف به راحتی میتونه لینک ها رو پیدا کنه. چند پیشنهاد برای جایگزینی اون لینک ها بدین, که شامل سایت خودتون باشه. سعی کنید مفید باشید, حیله ای برای گرفتن اون بک لینک نیست. معمولا این روش کار میکنه, اما گاهی اتفاق میافته که صاحب سایت از لینک دادن به سایت شما امتناع می کنه.

2. بک لینک از طریق اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها یکی از محبوب ترین روش برای جذب ترافیک به وبسایت شما و همچنین راهی برای دریافت بک لینک های معتبر هستند. اون ها عالی اند چرا که به سادگی قابل فهم بوده و به اشتراک گذاشته می شوند. هرکسی اطلاعات بصری رو دوست داره. به همین دلیل تقاضا برای اینفوگرافیک در حال افزایش هست. نشریات تاثیرگذاری مثل Mashable رو در نظر بگیرید که اینفوگرافیک های متعددی رو در سراسر اینترنت منتشر می کنه. 

حالا اینفوگرافیک های خودتون رو با دقت انتخاب کنید. هرکدم باید شامل یک داستان منحصر به فرد و جذاب برای مخاطبان باشه. برای انجام انتخاب درست, موضوعات داغ فعلی رو دنبال کنید و ببینید که مردم دنبال چه چیزهایی هستند, سپس اینفوگرافیک خودتون رو با استفاده از اطلاعات آماری بسازید.

برای شروع در مورد محتوا تحقیق کرده و اطلاعاتی بدست بیارید. سپس افردی رو پیدا کنید تا محتوا رو بصری کنه.

یک تصور غلط وجود دارد که ساخت یک اینفوگرافیک گران است. اما همیشه اینطوری نیست. روی مبلغی بین 150 تا 300 دلار حساب باز کنید. با فرض این که قراره برای هر اینفوگرافیک 10 بک لینک بدست بیارید, شما به ازای هر بک لینک فقط 15 دلار هزینه کردید. برای پنج بک لینک, قیمت حدودی 30 دلار هر لینک خواهد بود. این برای بک لینک هایی که از طریق مدیران وبسایت بدست میارید, بسیار ارزان است. و اگر اینفوگرافیک شما معروف بشه, برد بیشتری کردید.

سعی کنید با ابزارهایی مثل Dribble طراحانی با نمونه کارهای عالی پیدا کنید. با اون ها ارتباط برقرار کنید. سپس از اونها در عوض کاری که برای اینفوگرافیک می خواهید قیمت بگیرید.

سپس وقتی که اینفوگرافیک آماده شد, شما باید راه اشتراک گذاری اون رو هموار کنید. برای انجام این کار, با استفاده از ابزار تولید Siege Media کد مورد نظر رو بسازید. 

وقتی همه چیز درست پیش رفت, و اینفوگرافیک شما در سایت درخشید, وقتی توزیع آن رسیده. چندین دایرکتوری اینفوگرافیک وجود داره که شما میتونید اون رو ثبت کنید. برای مثال به لیست بیشتر از 100 جا برای ثبت اینفوگرافیک نگاهی بیاندازید.

 در نهایت میتونید با افرادی که سابقا به اینفوگرافیک هایی مثل کار شما لینک داده اند یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند, تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. از اون ها بخواهید که نظرشون رو در مورد اینفوگرافیک شما بگویند, اما هرگز نخواهید که لیک شما رو اشتراک بگذارند. اگر اونها از اینفوگرافیک شما خوششون بیاد, میدونند که باید چکار کنند.

3. مزایای پست مهمان

پست مهمان یکی از موثرترین راه ها برای کسب مخاطبین جدید است. با انتشار مقالات در سایر سایت های محبوب, محتوای شما در برابر خوانندگان جدید قرار می گیرد و بیشتر مطرح می شوید. گاهی اوقات, این فقط مربوط به بک لینک نیست و موجب افزایش شهرت آنلاین شما یا دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی می شود.

پست مهمان به شما کمک میکنه از روابط استفاده کنید و مخاطبین رو گسترش بدید. وقتی که درمورد پست مهمان شک دارید, توجه کنید که حتی گوگل هم مشارکت مهمان رو در پست گوگل آنالیتیکز خودش تایید کرده. توئیت مربوط به این موضوع :

Guest post on our blog from @johnpkoenig - Storytelling with data using @Measureful and Google Analytics:

http://t.co/Wb8oZP5WQu

تعداد زیادی راه برای یافتن وبسایت هایی وجود داره که پست مهمان رو قبول می کنند. این چند نمونه از این راه هاست :

عبارات زیر رو در گوگل جستجو کنید تا سایت هایی که پست مهمان رو قبول میکنند رو پیدا کنید :

  • کلیدواژه شما + در آدرس url : برای ما بنویسید
  • کلیدواژه شما + پست مهمان
  • کلیدواژه شما + راهنمای پست مهمان
  • کلیدواژه شما + مشارکت کننده شوید
  • کلیدواژه شما + درخواست نویسنده
  • کلیدواژه شما + ثبت یک مطلب
  • کلیدواژه شما + نویسنده شوید
  • کلیدواژه شما + پست مهمان توسط
  • کلیدواژه شما + پست مهمان قابل قبول است

افرادی رو پیدا کنید که پست های مهمان رو بصورت منظم منتشر می کنند و سعی کنید در همان وبسایت ها مجدد مشارکت داشته باشید. 

یک مثال رو در نظر بگیرید, پروفایل کاربری یک نویسنده ی فریلنسر به نام Kristi Hines از پروفایل گوگل پلاس اون روی About کلیک کنید سپس در بخش Contributor شما میتونید لیستی از تمام وبسایت هایی که مشارکت داشته رو ببینید :

این کار رو درمورد افراد دیگر انجام بدید و شما تعداد زیادی فرصت پیدا می کنید که بشه محتوا رو در سایت های مختلف منتشر کرد.

با استفاده از شبکه های اجتماعی میتونید گزینه هاشون رو کشف کنید. در توئیتر, برای "پست مهمان", "مقاله مهمان" یا "نویسنده مهمان" جستجو کنید.

وقتی دارید یک پست مهمان منتشر می کنید, مطمئن بشید که حتما به پروفایل شبکه های اجتماعی لینک میدید. اگر کسی از پست شما خوشش بیاد, بهراحتی بتونه مقاله های آینده ی شما رو دنبال کنه.

4. جاسوسی بر روی رقبای خود

اگر شما در مورد دریافت ترافیک ارگانیک جدی هستید, باید درمورد استراتژی های بازاریابی آنلاین رقبای خود آگاه و به روز باشید. شما باید بر روی رقبای خود در شبکه های اجتماعی دقیق بشید و تکنیک های کسب لینک یا ساخت لینک و همچنین روش های بازاریابی محتوای اونها رو بشناسید. در ادامه به چند نکته می پردازیم :

خودتون رو برای دریافت محتواهای جدید منتشر شده ی رقبا آماده کنید.

در خبرنامه ایمیلی اونها عضو بشید یا در شبکه های اجتماعی دنبالشون کنید. یک راه هوشمندانه ی دیگه اینه که یک هشدار گوگل برای محتوای جدید با کلید واژه ی “site:yourcompetitor.com." بسازید. برای نمونه اگر رقیب من TechCrunch باشه, من میتونم یک هشدار گوگل با استفاده از کلیدواژه ی site:techcrunch.com بسازم.

در مورد بک لینک هایی که رقیبان میسازند یا بدست می آورند, تحقیق کنید.

 

این به شما کمک میکنه تا بهترین بک لینک هاشون رو بررسی کنید و روش هایی که برای تبلیغ سایتشون استفاده می کنند رو یاد بگیرید. اگر اونها دارند از طریق پست مهمان بک لینک می گیرند, سعی کنید نویسنده ی پست مهمان در همان سایت ها بشید. اگر اکثر لینک هاشون از نظرات بلاگ ها میاد, با صاحب بلاگ ها صحبت کنید و بهشون پیشنهادهای جدید بدید.

ابزار محبوب من برای چک کردن بک لینک های رقیب Monitor Backlinks هست( البته اگر قصد هزینه ی اضافی ندارید ابزارهای رایگان مثل این ابزار وجود داره که کمکتون میکنه). این به شما اجازه میده تا چهار رقیب اصلی تون رو اضافه کنید. یک گزارش ماهیانه دریافت میکنید که شامل لینک های جدیدی است که اونها بدست آوردند. داخل این ابزار میتونید اطلاعاتی در مورد لینک ها بدست آورده و براساس ارزششون مرتب کنید. نکته جالب اینه که تمام لینک هایی که سایت من داره به رنگ سبز نمایش داده میشه. مثل شکل زیر :

با استفاده از این تکنیک من میتونم به راحتی فرصت های جدید لینک سازی رو پیدا کنم. با این ابزارها من میتونم تمام بک لینک های سایتم رو بررسی کنم. هر وقت عملیات لینک سازی من موفق بود, من میتونم تمام بک لینک های حاصل رو مشاهده کنم.

5. ساخت لینک های داخلی

لینک های داخلی یک فاکتور کلیدی در موفقیت یک بلاگ است. با یک ساختار مناسب لینک بندی داخلی, شما میتونید به کاربران کمک کنید تا راحت تر در سراسر سایت شما پیمایش کنند و سطح رضایت کاربران رو افزایش بدید.

ابزارهایی وجود دارند که بصورت خودکار در بلاگ شما لینک داخلی می سازند, مخصوصا اگر شما از وردپرس استفاده می کنید. اما برهرحال باید این کار رو دستی انجام بدید. Matt Cutts پیشنهاد داده که وب مسترها تعداد لینک های داخلی هر صفحه رو زیر 100 تا قرار بدهند تا هم برای SEO مفیدتر باشه و هم استفاده بهتری بشه.

6. محتواتون رو تبلیغ کنید.

اگر یک محتوای عالی داشته باشید, تا وقتی که شما به درستی تبلیغش نکنید, بک لینکی هم تحویل شما نمیده. شما باید با استفاده از روش های مختلف روی تبلیغات سرمایه گزاری کنید تا به بهترین شکل مقاله هاتون تبلیغ بشوند.

یکی از بهترین استراتژی ها برای این کار, اینه که با صاحبان وبلاگ ها یا سایت ها قرارداد هفتگی یا ماهانه ببندید. با اون ها در مورد سایتتون صحبت کنید و لینک بهترین آموزش ها یا راهنمایی هاتون رو بدید. اگر اونها منبع شما رو مفید بدونند, ممکنه به شما لینک بدهند. این بلاگرها دنبال بهترین محتوا هستند, بنابراین آماده ی شنیدن صحبت های شما هستند.

با هر تکنیکی که جلو می روید, مطمئن بشید که بصورت مستقیم از صاحب سایت نخواهید که لینکتون رو قرار بده.

7. نوشتن توصیف نامه

یکی از ساده ترین روش ها برای کسب بک لینک با کیفیت اینه که برای سایت هایی که شما استفاده می کنید, توصیف نامه بنویسید. توصیف نامه مثلا میتونه تعریف از یک سرویس یا سایت باشه و در نهایت یک لینک از سایت خودتون قرار بدید. برای نمونه :

لیست تمام ابزارهایی که استفاده می کنید رو در بیارید و شروع کنید به نوشتن توصیف نامه برای اونهایی که مد نظر هستند.

8. با روزنامه نگاران و صاحبان بلاگ های مهم در ارتباط باشید.

برای کسب بک لینک, شما باید کلمه ای رو در مورد کسب و کار خود منتشر کنید. و چه راهی بهتر از افراد تاثیرگذار مثل روزنامه نگاران یا بلاگرهای معروف در زمینه ی کار شما؟ یافتن آدرس ایمیل افراد این چنینی میتونه چالش باشه ولی دلیلی برای دلسرد شدن وجود نداره. در ادامه به چگونگی پیدا کردن آدرس ایمیل این افراد می پردازیم :

  • بیش از 90 درصد آدرس های ایمیل در وبسایت ها بصورت john@website.com فرمت بندی شدند پس تلاش کنید ایمیل هاتون رو به این ها ارسال کنید.
  • اگر فرمت بالا کار نکرد, از ابزار هایی مثل Voilanorbert, Thrust.io یا Emailfinder.io استفاده کنید. کافیه اسم فرد و سایتی که برایش کار میکنه رو وارد کنید.
  • همچنین یک راه ساده تر پیام دادن به این افراد در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و فیسبوک است.

9. دونیت (حمایت مالی)

بله, شما میتونید از طریق حمایت مالی سازمان های غیرانتفاعی بک لینک بدست بیارید. این روش بسیار سریع و سادست. تمام کاری که باید انجام بدید اینه که وبسایت های این شکلی در زمینه ی کار خودتون رو پیدا کنید و لینک سایتتون رو قرار بدید. معمولا این سایت ها لینک افرادی که بهشون کمک کردند رو قرار می دهند.

برای یافتن اینجور سایت ها کافیه در گوگل بصورت زیر جستجو کنید :

  • حمایت مالی از ما + کلیدواژه
  • حمایت مالی + کلیدواژه
  • حمایت مالی از سایت + کلیدواژه
  • دونیت به سایت + کلیدواژه

10. مورد مصاحبه قرار بگیرید.

مصاحبه های آنلاین بسیار مطرح هستند, و یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای کسب بک لینک محسوب می شوند. به محض اینکه شما در حوزه کاریتون معتبر بشید, درخواست برای مصاحبه های دیگر هم از راه می رسند. دنبال سایت هایی بگردید که مصاحبه انجام می دهند و بهشون ثابت کنید که سایت شما چقدر خوب است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید