۶ دلیل برای استفاده از کتابخانه و فریمورک های جاوا اسکریپت
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۶ دلیل برای استفاده از کتابخانه و فریمورک های جاوا اسکریپت

هر روزه در فضای اینترنت شاهد آموزش ها و منابعی از جاوا اسکریپت هستم که پافشاری می کنند که بجای استفاده از فریمورک هایی مانند MooToo، Jquery، Prototype و … از خود جاوا اسکریپت استفاده کنید، من به شخصه نمی توانم با دلایلی که آن‌ها از آن صحبت می کنند از فریمورک های عالی چشم برداری کنم. 

دلایلی که این دوستان از آن صحبت می کنند عبارت هستند از موارد زیر:

  • شما نمی توانید جاوا اسکریپت را به درستی متوجه شوید به این دلیل که از توابع داخل فریمورک استفاده می کنید.
  • فریمورک های جاوا اسکریپت شامل بسیاری از فانکشن ها و دستورات است که شما هیچوقت از آنها استفاده نمی کنید.
  • نباید کاربر را مجبور به دانلود چیزی کنید که به آن نیازی ندارد.
  • نباید به کدهایی که دیگران نوشته اند اعتماد کنید. اگر می خواهید فریمورکی داشته باشید خودتان آن را بسازید.

مسخره است. هیچوقت به این حرف‌ها گوش ندهید. شما باید از فریمورک های جاوا اسکریپت به چندین دلیل مهم و پر اهمیت استفاده کنید.

چرخ را دوباره نسازید

چرا کدی را می نویسید که قبلا نوشته شده است؟ (شاید هم بسیار بهتر نوشته شده باشد). یک برنامه نویس خوب، باید برنامه نویس تنبلی باشد. ابزارهای مختلفی وجود دارد، بجای نوشتن از آنها استفاده کنید.

کارهای بیشتری را با کدهای کمتری انجام دهید

بیشتر فریمورک های جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان زنجیره‌ای از فانکشن ها را فراهم آورده است. این زنجیره ها به شما کمک می کند که کارهای بیشتری را با کدنویسی بسیار کمتری انجام دهید. کدنویسی کمتر به معنای، میزان زمان کمتر برای پیاده سازی، دانلود و کدنویسی است. 

ذخیره زمان – شما سیستم عامل خودتان را کدنویسی نکرده‌اید. کرده‌اید؟

من جاوا اسکریپت را بسیار دوست دارم، اما توسعه دهندگان و برنامه نویسان واقعا به توسعه جاوا اسکریپت علاقه‌مند هستند. بگذارید که این قسمت از کار را برنامه نویسان حرفه‌ای انجام دهند، شما کار آنها را بگیرید و با آن چیزی که واقعا می خواهید، را بسازید.

شانس بزرگی است، شما حرفه‌ای نیستید.

برنامه نویسان بسیار زیادی در آن بیرون هستند -همچنین افراد دیگری- که از شما باهوش تر و مبتکر تر هستند. بیشتر توسعه دهندگان وب به یک جک یا پایه برای توسعه ساختمان خود نیازمند هستند و این مسئله برای زمانی که می خواهید براساس زبان های مختلفی قسمت های جداگانه ای از وبسایت را بسازید بسیار سخت و دشوار می شود. درست این نگاهی است که برخی از فریمورک های جاوا اسکریپت دارند و قصد دارند در این راه به شما کمک کنند. 

هیجان سرعت

بسیاری از سازندگان فریمورک های جاوا اسکریپت تمام تلاش و تقلای خودشان را می کنند تا بتوانند فریمورک سریعی را تحویل کاربر و توسعه دهندگان بدهند. در حقیقت اولین و مهمترین چیز در انتخاب یک وبسایت برای کاربران سرعت وبسایت است. سرعت وبسایت بسیار متاثر از جاوا اسکریپت است. استفاده از فریمورک هایی که از تست های سرعت بسیاری نمره قبولی گرفته است، در حل این مسئله بسیار موثر هستند. 

اجتناب از کدهای جاوا اسکریپتی 

چرا وقتی می توانید از فانکشن های معقول با اسم های سرراست که در فریمورک های مختلف استفاده می شود، استفاده کنید از کدهای استاندارد جاوا اسکریپت با آن طول بسیار زیاد استفاده می کنید؟

برای مثال: دو کد زیر یک کار را انجام می دهند با این تفاوت که کد اولی استاندارد جاوا اسکریپت است و کد بعدی در ابزار mootools استفاده می شود:

//standard JavaScript

document.getElementbyId('mydiv').style.color = '#f00'; // camel-case the style!



//mootools JavaScript

$('mydiv').setStyle('color','#foo');

این‌ها دلایلی بودند که باعث می‌شوند من از جاوا اسکریپت استفاده کنم. اگر شما هم دلیل دیگری دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا