چگونه React Native انتخاب برتر توسعه دهندگان برای توسعه برنامه بومی هیبریدی شده است؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه React Native انتخاب برتر توسعه دهندگان برای توسعه برنامه بومی هیبریدی شده است؟

تعداد برنامه‌های تلفن همراه از طریق دو سیستم عامل اصلی (iOS و Android) از سه میلیون عبور کرده است و درآمد حاصل از این برنامه‌ها اکنون چند صد میلیارد دلار است. هر روز بسیاری از مشاغل جدید و توسعه دهندگان با برنامه‌های تلفن همراه خود در حال کار کردن هستند. تجارت اپلیکیشن از هر اقتصاد ملی روی سیاره زمین پر جنب و جوش‌تر است.

تقاضای فزاینده برای برنامه‌های تلفن همراه باعث محبوبیت توسعه هیبریدی و چند پلتفرمی می‌شود. تجربه کاربری متفاوت هنگام کار با برنامه‌های تلفن همراه بومی به یک عامل اصلی برای جذب کاربر و برند تجاری تبدیل شده است.

خوشبختانه ما React Native به عنوان یک فریمورک توسعه برنامه چند پلتفرمی برای ارائه تجربه کاربری را در اختیار داریم. جای تعجب نیست که توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه در سراسر جهان، این فریمورک را برای پروژه‌های چند پلتفرمی خود بسیار محبوب می‌دانند.

در اینجا برخی از جنبه‌های اصلی توضیح داده شده است که محبوبیت فریمورک React Native را توصیف می‌کند.

1 – اکنون زمان تست فرا رسیده است

React Native توسط فیسبوک در سال 2014 راه‌اندازی شد و از آن زمان، همچنان به عنوان پرکاربردترین و قدرتمندترین فریمورک توسعه برنامه هیبریدی همچنان محبوب است. این برنامه قبلا مرحله تست را پشت سر گذاشته است، زیرا در صدها پروژه معروف از جمله فیسبوک، اسکایپ، اوبر، اینستاگرام، تسلا، پینترست و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

2 – پلتفرم مستقل

همانطور که می‌دانیم، React Native یک فریمورک توسعه چند پلتفرمی برای ساخت برنامه‌هایی است که می‌توانند هم در iOS و هم در Android کارآمد عمل کنند. با وجود تفاوت در رابط کاربری و تجربه کاربری، شرکت توسعه دهنده برنامه‌های تلفن همراه از React Native برای ساخت برنامه‌های همه کاره در هر دو سیستم عامل استفاده می‌کند.

این یک فریمورک مستقل از پلتفرم‌های نرم‌افزاری بالا است که ماژول‌هایی خاص و افزونه‌های فایل را برای پیاده‌سازی رابط کاربری در آن سیستم‌عامل ارائه می‌دهد. React می‌تواند فایل دقیق را بر اساس پلتفرم سیستم‌عامل انتخاب کند و بنابراین به ساخت برنامه‌های هیبریدی عالی کمک می‌کند.

3 – توسعه سریع

React Native یک ریپازیتوری قوی از کامپوننت‌های قابل استفاده برای ساخت برنامه‌های پیچیده تلفن همراه با سرعت عالی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، با به اشتراک گذاری کد در iOS وAndroid ، React Native تلاش برای توسعه را به حداقل می‌رساند. با پشتیبانی گسترده جامعه، کامپوننت‌های قابل استفاده مجدد React Native همچنان افزایش می‌یابد و توسعه را هر روز آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

4 – پشتیبانی قوی از پلاگین‌ها

React Native دارای یک کتابخانه غنی از افزونه‌های شخص ثالث است که تقریبا به همه موارد در مراحل توسعه از جمله توسعه سفارشی، طراحی رابط کاربری، آزمایش و فرآیندهای QA و غیره رسیدگی می‌کند.

به لطف این کتابخانه‌ها و افزونه‌ها، توسعه دهندگان می‌توانند با رویکردی ساده، برنامه‌ها را سریعتر بسازند. React Native سطح سفارشی سازی بی‌سابقه‌ای را با توجه به ویژگی‌های برنامه و عناصر طراحی امکان‌پذیر می‌کند که این دقیقا به لطف ریپازیتوری قوی افزونه‌ها انجام می‌شود.

5 – شکار استعدادها

اکنون وقتی نوبت به چالش یافتن استعدادهای توسعه دهنده React Native می‌رسد، با توجه به انجمن قدرتمندی که به خود می‌بالد کار دشواری نیست. بهترین چیز در مورد این فریمورک این است که یک منحنی یادگیری کاملا قابل کنترل برای توسعه دهندگان با تجربه در حوزه وب و یک فرمان اساسی در مورد زبان جاوااسکریپت ارائه می‌دهد.

6 – توسعه UI/UX سفارشی

از آنجا که رابط کاربری و تجربه کاربری عالی در مرحله اصلی یک برنامه موفق قرار دارد، این دو عنصر غیر قابل بحث هستند. فریمورک React Native مجهز به یک ریپازیتوری قوی و پر از کتابخانه‌ها و کامپوننت‌های از پیش ساخته شده است. اکثریت قریب به اتفاق این کامپوننت‌ها برای ارائه طراحی رابط کاربری روان و مینیمال و تجربه کاربری بدون دردسر ایجاد شده‌اند.

از آنجا که React Native یک فریمورک جاوااسکریپت است که قبلا در پروژه‌های بی‌شماری در سرتاسر جهان استفاده شده است، با کتابخانه‌ها و کامپوننت‌های قوی همراه است که همه مشخصات UI/UX را پوشش می‌دهد. هر عنصر UI یا UX که مدت طولانی با آن کار می‌کردید، ممکن است از قبل در فریمورک React Native وجود داشته باشد. شما می‌توانید برای ساخت یک برنامه عالی با عملکرد عالی، کامپوننت‌های آماده برای استفاده را پیدا کنید.

7 – عملکرد بدون سازش

React Native با تمام ماژول‌هایی که برای پیاده سازی رابط کاربری و تجربه کاربری مخصوص پلتفرم مورد نیاز است، ارائه می‌شود. بنابراین می‌توان با استفاده از این فریمورک از اشکالات عملکردی مشترک در برنامه‌های هیبریدی جلوگیری کرد. معماری React Native ماژول‌های جاوااسکریپت و بومی را گرد هم آورده و از طریق یک پل JS، هر دو به شکلی مناسب پیاده سازی می‌شوند تا UI و UX شکل بگیرند.

8 - ایده‌آل برای توسعه MVP

MVP (حداقل محصول قابل ارائه) به یک رویکرد توسعه برنامه با ویژگی‌های اساسی و اولیه و عناصر UI اشاره دارد که باعث می‌شود بازار سریع‌تر و هزینه توسعه کمتر برای پروژه‌های برنامه فراهم شود. برنامه اصلی که از طریق بازخورد واقعی کاربر آزمایش و تأیید شده است، می‌تواند با اضافه کردن ارزش بعدی در قالب به روزرسانی، بهتر شود.

اکنون React Native، با معماری مبتنی بر کامپوننت‌های های خود، کاملا متناسب با این روش توسعه برنامه عمل می‌کند. هر موقع برنامه اصلی راه‌اندازی شود، با کامپوننت‌ها و کتابخانه‌های جدید می‌توان از طریق به روزرسانی مقدار اضافی ایجاد کرد.

9 - بارگیری مجدد

ویژگی بارز بارگیری مجدد به توسعه دهندگان React Native کمک می‌کند تا اثرات کد خود را به صورت real-time آزمایش کنند و از ارتکاب اشتباهاتی که می‌تواند تجربه کاربری بدی ایجاد کند، جلوگیری کنند. ویژگی بارگیری مجدد با استفاده از آزمایش سریع‌تر، علاوه بر اطمینان از کیفیت توسعه، امکان بهره‌وری مطلوب را نیز فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

React Native تقریبا از سطح انتقادات برای اثربخشی در پروژه‌های برنامه‌های چند پلتفرمی فراتر رفته است. اگرچه Flutter در حال حاضر به عنوان یک رقیب قدرتمند ظاهر شده، اما بدانید که محبوبیت و تسلط React Native خیلی زود از بین نخواهد رفت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات