جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه يك رو نوشت قابل تحسين برای سايتتان بنويسيد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

چگونه يك رو نوشت قابل تحسين برای سايتتان بنويسيد

چگونه يك رو نوشت قابل تحسين برای سايتتان بنويسيد

چگونه يك كپي فوري براي سايتتان بنويسيد

آیا تا به حال شنیده­ اید که " 95٪ طراحی وب سایت ، مربوط به چیدمان (typography) آن است." اگر شنیده ­اید، برای آن دلیل خوبی وجود دارد : 100٪ درست است كه اکثر آنچه شما در وب با آن مواجه می­شوید مطالب نوشته شده است. این ایده در سال 2006 توسط شرکت طراحی معماری اطلاعات ابداع شد.

فکر وبلاگ ها. محتوای نوشته شده. رسانه های اجتماعی، کپی صفحه اصلی، صفحات ورود ، مقالات سفید و ... تمامی مطالب نوشته شده است. این لیست ادامه دارد و به نظر می رسد تنها استثنا می تواند فیلم­ها باشد، اما برای آنها هم توصیف­ها­یی نوشته شده است.

همه این­ها به کنار، شما برای گرفتن بازدید کننده  بیشتر براي سایت، باید یاد بگیرید که چگونه مطالب خود را روان برای خواندن بنویسید .

واقعا چگونه مردم صفحات وب در اینترنت را می­خوانند؟

قبل از اینکه شما بتوانید محتوا برای وب سایت بنویسید ، شما باید با نحوه جذب کاربران به مطالب وب آشنا شوید . اگر شما فکر می­کنید که مردم در واقع صفحات اینترنت را می­خوانند ، دوست من شما اشتباه کرده اید. بسیاری از مردم هرگز زحمت وقت گذاشتن برای خواندن کل صفحه وب و یا مقاله در اینترنت نمی­کشند. اگر شما یک طراح­ اید که  مانند یک نویسنده محتوايي برای صفحات  می نویسد، متاسفانه شما کاربران خود را درک نمی کنید و در حال طرد کردن آنها هستید.

"اگر شما فکر می­کنید که مردم در واقع بر روی اینترنت صفحات را می­خوانند، شما اشتباه می کنید، دوست من"

ببینید پژوهش­ها نشان می دهد ، واقعیت این است که مردم فقط مطالعه کننده سطحی ­اند. آنها از اسکن صفحات وب به عنوان راهی برای مرتب سازی سریع، حتی اگر محتوای این صفحه ارزش زمانشان (خواندن) را داشته باشد استفاده می­کنند. برای تسهیل این رفتار اسکن کردن، مطالب نوشته شده شما باید به پاراگراف کوچکتر به جای بلوک های طولانی از متن، گروه بندی شود، تا اسکن مهار شود.

حالا که شما این رو فهمیدید ، حال زمان طراحی صفحات برای برآوردن نياز هاي این رفتار کاربر است . صرف نظر از این که آیا شما نیز وظیفه (قانون) copywriting را در نظر می­گیرید ، و یا با copywriter واقعی که مطالب نوشته شده را ایجاد می­کند کار می­کنید ، مهم است  که هر چیزی نوشته شده واقعا قابل خواندن از دیدگاه کاربر است یا خیر. در اینجا نحوه انجام این کار بیان می­شود:

 1 . پاراگراف کوتاه تر و کوچک

از آنجا که کاربران به طور عمده اسکنر­اند که محتوا را به طور سطحی می­خوانند ، لازم است مطالب خود را به پاراگراف­های کوچک گروه بندی کنید. بهترین عمل دیکته پاراگراف است، در بیشتر مواقع سه یا چهار جمله بیشتر نشود. اما، اختصار بسیار در وب مورد تقاضاست ، آن یک گام بیشتر است. از نوشتن حتی یک جمله در هر پاراگراف نترسید.
برای رسیدن به این تمرین خوب، خود را به اختصاص فقط یک ایده در هر پاراگراف متعهد کنید. این محدودیت باعث آسان تر و کوتاه تر نوشتن پاراگراف است.

2. وزین در سرفصلها ظاهر شوید

شما می توانید از سرفصل­ها در مطالب نوشته شده به عنوان راهنمایانی که به سرعت پیش نمایش آنچه هر بخش جدید در مورد آن است، فکر کنید. به این ترتیب آنها بسیار استقبال کننده ­اند در غیر این صورت اگر آن را به عنوان یک تکه طولانی بدون وقفه از متن ظاهر سازیم می تواند طاقت فرسا باشد. صفحه ای که اسکن روان را تشویق می کند بسیار سرفصل خواهد داشت - درست مثل این مقاله که شما در حال خواندن اید.
 
سرفصل­ها نیز به عنوان یک plodder عمل می کنند، خوانندگان شما را در طول مطالب هل می دهند ، به خصوص اگر آنها جالب و یا هیجان انگیز باشند. سرفصل­ها فقط مینی سرفصل هستند، به طوری که آنها در اصل همانند سرفصل واقعی کار می کنند.  

پوشش سی ان ان از سیل تگزاس متمرکز بر استفاده از سرفصل­ها برای خواننده به منظور جلب و تحریک آنها برای خوادن بیشتر محتوای نوشته شده بود. توجه داشته باشید که چگونه هر بخش با سرفصل­هایی که پیش نمایش محتوای آن بخش را در این شیوه آوردند که به معنای خوشامد گویی به خواننده است.

3. لیست گلوله ای برای نجات

در همراهی با موضوع کلی نگه داشتن چیزهای کوتاه تر برای تسهیل اسکن بهتر و روانتر، ما به شما لیست گلوله ای پیشنهاد می­کنیم. این لیست ایده آل در متراکم و خلاصه سازی ایده­ ها حیاتی ترین بخش است. اگر خوانندگان وب شما به محتوای طولانی که برای خواندن سخت است اهمیتی نمی دهند ، لیست گلوله ای آنها را قادر به انتخاب حقایق مهم، به گونه­ای موثر و با سرعت می­کند.

همراهان منطقی این لیست گلوله ای، لیست شماره­ای هستند. فهرست­های شمارهدار یک قدم بیشتر و برجسته تر از اهمیت یا دنباله­ای از یک گروه از نقاط یا داده اند. آنها خوب اند برای زمانی که می خواهید مجموعه ای از مسیرها یا مراحل بشمارید. هنگامی که شما اطلاعات را در این راه آسان، تکه تکه می­کنید، شما آن را دوست داشتنی­تر می­کنید به طوری که شما خوانندگان وب را واقع مشتاق به آموختن چیزی می­کنید.

4.  کلمات پررنگ ، انتقال اهمیت

کلمات پررنگ در وبلاگ شما نشان می­دهد که خوانندگان شما باید به کدام کلمات و عبارات توجه بیشتری نسبت به دیگر نوشته ها داشته باشند. هنگامی که خوانندگان به سمت کلمات پررنگ می آیند ، بلافاصله این کلمات به آن­ها می گوید که این بخش مهم است، و آنها می­خوانند و بازخوانی  می­کنند تا واقعا معنای منتقل شده درک شود.

البته، استفاده از کلمات با حروف درشت یک تاکتیک طراحی است که می تواند مفرط استفاده شود. در عوض، طراحان خوب باید کلمات با حروف درشت با صرفه جویی و هوشمندانه استفاده کنند. فقط کلمات و عبارات که بیشتر حیاتی برای خوانندگان هستند باید پررنگ کرد.هنگامی که محتوای سایت قابل خواندن و یا خوانا نیست، کاربران شما رنج می برد.

یکی از بزرگترین خرده فروشان مبلمان تجارت الکترونیک بر روی زمین، استفاده موثر از کلمات در انتخاب راهنماهای مختلف خود در مورد دکوراسیون خانه شرح می­دهد. به عنوان مثال، در راهنمای خود برای انتخاب حمام کامل، این شرکت با استفاده از کلمات با حروف درشت که نشان دهنده انتخاب خاص است استفاده می­کند و همچنین مشتریان به دنبال یک غرور در هر رده و مرحله از فرایند خرید هستند.
این خوانندگان را تشویق به جذب اطلاعات مفید موثر می کند ، چشمشان به طور طبیعی روی مهم ترین بخش های محتوا است.

نتیجه

 اگر محتوای سایت شما به راحتی قابل خواندن نباشد شما مشتریان خود را از دست می­دهید. هنگامی که محتوای سایت قابل خواندن و یا خوانا نیست، کاربران شما رنج می برند. این امر منجر به نرخ گزاف گویی بالاتر ودر نهایت، نرخ تبدیل پایین تر می­شود. شما می توانید به مقدار زیادی احتمال هر دو اتفاق را کاهش دهید، و آن هم با خردمندی شما درباره فرمت و ارائه مطالب شروع می شود.

هدف از طراحی وب سایت ستاره این است که همیشه پای خود را در کفش کاربران قرار دهید و پیش بینی کنید که چگونه آنها احساس می کنند. سایتی که تنها خود طراحی کردید پیمایش وهدایت کنید. آنها  آنچه که شما به دنبالش هستند را می توانند کشف کنند، خواندن راحت محتوا ، و درک جزئیات اصلی سایت ، پس شما یک کار بزرگ با قالب بندی محتوا انجام داده اید.

اگر تا حالا این کارها را انجام نمی دادید، پس حالا زمان شروع به اصلاحات است... سریع دست به كار شويد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است