طراحی وبسایت با استفاده از سه سوال ساده
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

طراحی وبسایت با استفاده از سه سوال ساده

قضاوت در این رابطه که چه چیزی برای مخاطبین بهترین است هیچوقت از ذهن طراحان وب دور نمی‌شود. پیش‌بینی کردن اینکه یک وبسایت چه زمانی مانند یک عقاب اوج می‌گیرد و یا اینکه چه زمانی مانند تایتانیک غرق می‌شود، یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین مفاهیمی است که در نظر گرفته می‌شود.

طراحی وبسایت با استفاده از سه سوال ساده

در حالیکه منابعی برای فراگیری بهترین رویکردها در این زمینه وجود دارد و بازدیدکنندگان به شما در رابطه با مشکلات مختلف فییدبک می‌دهند اما داشتن یک مکانیسم عالی می‌تواند شما را بسیار یاری دهد و مسئولیت‌های‌تان را بهتر انجام دهد.

طراحی با استفاده از سوالات

همواره داشتن درک درستی از پروژه به شما کمک بسیاری برای داشتن یک خروجی عالی می‌کند. دانستن و پرسیدن سه سوال اساسی در این زمینه می‌تواند در این راه به شما کمک کند. این سه مورد ما را وارد بحث طراحی می‌کند. این ۳ مورد قلب تحقیقات، بررسی‌ها و انگیزه شما در پشت هر ایده طراحی است:

چیستی، چرایی و چگونگی این سه مورد است.

  • تعیین کنید که مشکل‌تان چیست!
  • چرایی آن را اثبات کنید.
  • چگونگی حل مشکل را با استفاده یک راه‌حل بهینه تعیین نمایید.

چیستی؟

در تمام سوالاتی که وارد ذهن یک طراح می‌شود، «چیستی» مطمئنا یکی از مواردی است که با آن سر و کار دارد. پروسه درک اطلاعات مفید و مربوط به پروژه کاری است که مستقیما به ما مربوط می‌شود و باید در آن مشارکت داشته باشیم:

  • کاربران وبسایت به چه چیزهایی در وبسایت نیاز دارند؟
  • چه چیزهایی کاربران وبسایت را ناراحت می‌کند؟
  • چه کارهایی می‌توانم انجام دهم تا وبسایت موضوعیت خود را دریافت کند؟
  • وبسایت چه مشکلاتی دارد؟
  • وبسایت چه مزایایی دارد؟
  • چه چیزهایی می‌تواند وبسایت را بهتر کند؟

پرسش‌هایی که در نهایت به چیستی برمی‌گردند باعث می‌شوند که اطلاعات بسیار زیادی از وبسایت را متوجه شویم.

داشتن بنیاد مناسب برای پرسش و درخواست از کاربران بخشی دیگر از راه‌ها برای دسترسی پیدا کردن به جواب پرسش‌ها است. دلیل وجود فییدبک‌ها در یک سیستم طراحی تا حد زیادی به همین موضوع برمی‌گردد. 

چرایی؟

دومین مورد از لیست سوال‌های ما «چرایی؟» است.

انجام کارهایی که تنها به «چیستی» منتهی می‌شود بدون در نظر گرفتن «چرایی» آن‌ها می‌تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد. به این دلیل که شما نیاز دارید تا زمان، هزینه و منابع مختلف دیگری را صرف کنید تا خروجی یک موضوع را مشاهده کنید. اما این موضوع ممکن است باب میل شما نباشد. به همین دلیل این سوال نیز بسیار مهم است.

  • چرا مردم از قسمت نظرات استفاده نمی‌کنند؟
  • چرا مشارکت افراد در قسمت انجمن بسیار ضعیف است؟
  • چرا افراد در پیدا کردن چیزهایی که می‌خواهند مشکل دارند؟
  • چرا باید از نسخه‌های مختلف مرورگر پشتیبانی کنم؟

دانستن اینکه چه چیزی نیاز به انجام شدن دارد یک چیز است - دانستن دلیل انجام دادن آن یک چیز دیگر.

دلیل اینکه چرا باید از مرورگرهای مختلف پشتیبانی کنید به سادگی با مشاهده این صفحه ویکی‌پدیا معلوم می‌شود.

چگونگی؟

آخرین سوال موجود در این لیست «چگونگی» است. زمانی که بدانید چه چیزی را باید به چه دلیلی انجام دهید استفاده کردن از این سوال بسیار مهم است. 

  • چگونه باید رضایت مشتری را جلب کنم؟
  • چگونه می‌توانم با استفاده از این طراحی مشارکت در انجمن‌ها را بهتر نمایم؟
  • چگونه می‌توانم مشکل کاربران در نیافتن محصول مورد نیازشان را رفع نمایم؟
  • چگونه می‌توانم طراحی که در تمام مرورگرها به خوبی کار می‌کند را ایجاد کنم؟

در پایان

درک این موضوع ساده می‌تواند کمک بسیار زیادی به روند طراحی و توسعه شما بکند. همواره سعی کنید در کارهای دیگر مربوط به حوضه تکنولوژی و دنیای فناوری نیز چیستی، چرایی و چگونگی مسائل را درک کنید تا بتوانید در نهایت محصول بهتری را ارائه دهید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کارشناس ارشد تولید و بهینه‌سازی محتوا و تکنیکال رایتینگ - https://arastoo.net

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید