۵ زبان برنامه‌نویسی مناسب برای خودکارسازی تستینگ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۵ زبان برنامه‌نویسی مناسب برای خودکارسازی تستینگ

در دنیای برنامه‌نویسی مدرن همه روش‌های تستینگ به سمت مدرن‌تر شدن رفته‌اند. پیشتر فرایند تست‌نویسی همواره به شکل سنتی و دستی پیش رفته که از معایب آن می‌توان به کم‌ سرعت بودن و کم‌ دقت بودن آن اشاره کرد. برای رفع این مشکلات تست‌نویسی بصورت خودکار ارائه شد که در آن فرایند تست‌نویسی بسیار سریع‌تر شده و بهتر توانسته نمود پیدا کند. در پروسه نوشتن چنین تست‌هایی نیز ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف بسیار بوجود آمده‌اند که می‌توانند به شما کمک کنند تا تعاملات از پیش تعیین شده‌ای را روی برنامه‌ای که نوشته‌اید اعمال کنید. باور کنید که آینده تستینگ تنها یک نفر را برمی‌گزیند؛ کسی که بتواند فرایند خودکارسازی را انجام دهد.

در این مطلب از وبسایت آموزشی راکت ما ۵ زبان برنامه‌نویسی را بررسی خواهیم کرد که سازگاری بالایی با فرایند خودکارسازی تستینگ داشته و به شما این امکان را می‌دهند. استفاده از این پنج مورد شما را بی‌نیاز از انتخاب موارد دیگر نگه‌داشته و همین باعث می‌شود که اطمینان خاطر بسیار خوبی از خودکارسازی پیدا کنید.

۱. پایتون

پایتون یک زبان متن‌باز و چند-منظوره بوده که از نظر پشتیبانی از خودکارسازی تستینگ در سال ۲۰۲۱ از محبوبیت بسیار بالایی برخودار است. جدای از آن، پایتون ابزارهای توسعه و فریمورک‌های بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها به شکلی از فرایند تستینگ پشتیبانی بعمل می‌آورند. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که بیش از ۲ میلیون وبسایت و اپلیکیشن در حال استفاده از فریمورک‌های پایتونی برای انجام تستینگ هستند که این فریمورک‌ها شامل مواردی مانند pyTest، Robot، ‌‌Nose 2، Testify و... می‌شود. بسیاری از این موارد را می‌توانید به آسانی در پروژه‌های خود به کار بگیرید. البته در کنار پروژه‌های ساده می‌توان از آن‌ها برای استفاده‌های تجاری نیز بهره گرفت. استفاده از هر کدام این موارد به این بستگی دارد که شما با ویژگی‌های کدام مورد بیشتر نیاز‌های‌تان تحقق پیدا می‌کند.

۲. جاوااسکریپت

جاوااسکریپت تمرکز بسیار زیادی روی فرایند خودکارسازی درست و انجام آن به صورتی صحیح دارد. این موضوع نیز برای هر دو بخش فرانت-اند و بک-اند صدق کرده و از این رو نباید نگران استفاده از جاوااسکریپت در هر بخش باشید. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مانند اینستاگرام و Airbnb از چنین ابزارهایی در لایه‌های مختلف استفاده کرده و به صراحت از مواردی مانند Zest، Jasmine و Nightwatch JS که فریمورک‌های تستینگ جاوااسکریپتی هستند نام برده است.

۳. سی‌شارپ

سی‌شارپ یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی تحت سلطه مایکروسافت است که مطابق با آمار StackOverflow کاربران از فرایند تستینگ در آن رضایت بسیار زیادی دارند. در حال حاضر ابزارهای متن‌باز بسیاری برای این زبان توسعه داده نشده اما از آنجایی که هر یک از ابزارهای توسعه مبتنی بر این زبان تقریبا تمام ویژگی‌های مورد نیاز زبان‌های دیگر را ارائه می‌دهند مشکلی نخواهید داشت. xUnit.net، Nunit، Mstest مواردی از این دست هستند. از آنجایی که سی‌شارپ یک زبان چند-منظوره است شما می‌توانید تست‌های خود را برای بخش‌های مختلفی توسعه دهید.

۴. روبی

روبی یکی دیگر از زبان‌های محبوب‌ برنامه‌نویسی‌ست که به لطف داشتن برنامه‌نویسان بسیار زیاد، ابزارهای توسعه بسیاری را در اکوسیستم توسعه خود دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب روبی، داشتن قابلیت‌های داخلی و البته خارجی وابسته به خود برای انجام تستینگ است. به لطف داشتن فریمورک‌هایی مانند Rspec، Capybara و Test::Unit شما به سادگی می‌توانید تست‌های خودتان را خودکارسازی کنید. توییتر و Shopify از جمله شرکت‌هایی هستند که از این ویژگی‌ها بسیار استفاده می‌کنند.

۵. جاوا

جاوا یکی دیگر از زبان‌های محبوب برنامه‌نویسی‌ست که اغلب توسط سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف داشتن قابلیت «یک‌بار بنویس، هرجا اجرا کن» شما می‌توانید جاوا را در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید. JUnit یکی از فریمورک‌های مبتنی بر جاواست که برای توسعه تست‌ها انجام می‌شود. از آنجایی که جاوا را می‌توانید در قسمت‌های مختلف به کار بگیرید، در نتیجه می‌توانید در بخش‌های مختلف نیز تست بنویسید. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند نت‌فلیکس، گوگل و پینترست از جاوا برای توسعه کدهای‌شان استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب از وبسایت راکت ما ۵ زبان برنامه‌نویسی را بصورت مختصر معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امکانات لازم برای تستینگ خودکار را داشته باشید.

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

3 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات