جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
9 پلاگین رایگان و مفید jQuery برای توسعه‌دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

9 پلاگین رایگان و مفید jQuery برای توسعه‌دهندگان

jQuery را تقریبا به عنوان یک کتابخانه مُرده نام می‌برند اما در واقعیت و عمل اینگونه نیست. جی‌کوئری در اوایل با سرعت زیادی محیط توسعه را به تصرف خودش درآورد و  امروزه نیز خیلی از توسعه‌دهندگان نمی‌توانند بدون استفاده از این فریمورک، وبسایت‌های مورد نظرشان را خلق کنند. پلاگین‌های jQuery زیادی در اینترنت وجود دارد، اما من کارآمدترین موارد را در این لیست برای شما جمع‌آوری کرده‌ام.

1. PhotoSwipe

یک پلاگین کاربردی برای تمام کسانی که می‌خواهند در وبسایت خود یک گالری جذاب و جالب را آماده کنند. ما در این پلاگین شاهد پشتیبانی از حرکات لمسی نیز خواهیم بود.

2. Chartist

اگر به دنبال جذاب جلوه دادن داده‌های خسته‌کننده‌ی خود هستید، پلاگین Chartest بسیار مفید خواهد بود. این پلاگین دارای یک اسکریپت پیچیده با توابع کاربردی است و داده‌ها را به دیاگرام‌ها و چارت‌های جالبی تبدیل می‌کند. نویسنده این پلاگین، مستندات بسیار گسترده‌ای را آماده کرده که به کمک آن می‌توانید پلاگین را خیلی راحت پیکربندی کنید.

3. Full Screen Vertical Scroll

این پلاگین با استفاده از قابلیت‌های CSS3، یک پیمایش جالب را در اختیار شما قرار می‌دهد. در وبسایت‌های سازگار با موبایل و تبلت نیز به خوبی کار می‌کند. شما به راحتی می‌توانید با ماوس و کیبورد نیز از این پلاگین استفاده کنید.

4. Sweet Alert

ما به لطف این پلاگین می‌توانیم شاهد جمله‌ی «اوه...مشکلی پیش آمده» باشیم. این پلاگین زمانی کار می‌کند که کاربر در استفاده از وبسایت با خطا مواجه شود. پنجره‌ی هشدار به طور اتوماتیک در مرکز صفحه قرار خواهد گرفت. به نمایش در آمدن صفحه در دستگاه‌های مختلف هیچ تاثیری روی موقعیت پیام هشدار نخواهد داشت. هنگام به نمایش در آمدن این پیام، نور پس زمینه کم خواهد شد.

5. FocusPoint

ما به کمک این پلاگین می‌توانیم فایل‌های گرافیکی را به روشی آسان و هوشمندانه برش دهیم. کاربرد این پلاگین زمانی مشخص می‌شود که بخواهیم عکس استفاده شده در پس زمینه‌ی وبسایت، به یک اندازه در صفحات دسکتاپ، تبلت و موبایل‌ها خوب نشان داده شود. شما با کمک FocusPoint می‌توانید تصویر را به روش‌های مختلفی برش کنید.

6. TextTailor

بیشتر کاربران با موبایل از وبسایت‌ها بازدید می‌کنند، به همین خاطر باید وبسایت‌ها را با صفحات تبلت‌ها و موبایل‌ها سازگارتر کنیم. پلاگین‌هایی مانند TextTailor در این زمینه از توسعه‌دهندگان وب پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از آن شاهد متون واکنش‌گرایی خواهیم بود، وبسایت‌ها با صفحات مختلف سازگار می‌شوند و قالب‌بندی نیز حفظ خواهد شد.

7. jsPDF

این پلاگین از قابلیت‌های HTML5 استفاده می‌کند. شما با کمک آن می‌توانید فایل‌های PDF پویایی را در کلاینت ساید (Client Side) ایجاد کنید. از این پلاگین می‌توان برای ساخت انواع گزارش‌ها، بلیط‌ها و گواهینامه‌های متشکل از اطلاعات یک کاربر خاص استفاده کرد.

8. Vide

استفاده از ویدیو به عنوان تصویر پس‌زمینه در طراحی وب، ترند شده است. پلاگین Vide این کار را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. جلوه‌های بصری پویا، باعث جلوه توجه بیشتر می‌شوند. وقتی صفحه را در یک موبایل باز کنید، Vide از یک پس‌زمینه ایستا به عنوان جایگزین استفاده می‌کند.

9. PrettyEmbed

یکی دیگر از متدهای رایج در بین توسعه‌دهندگان، قرار دادن ویدیویی (درون وبسایت) به طور مستقیم از یوتیوب است. پلاگین PrettyEmbed این کار را برای شما راحت‌تر کرده و مشکلات لینک‌دهی به یوتیوب را برطرف کرده است.

jQuery یکی از مشهورترین کتابخانه‌های جاوااسکریپت است که توسعه‌دهندگان بسیاری از آن استفاده می‌کنند. امیدوارم این 9 پلاگین برای شما مفید بوده باشد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است