ChromeOS برای توسعه‌دهی وب آماده است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

ChromeOS برای توسعه‌دهی وب آماده است

در همایش Chrome Web Summit 2018، آقای Dan Dascalescu که توسعه دهنده‌ای در Google می‌باشد، یک بررسی اجمالی سطح بالا از ChromeOS فراهم کرد، و هسته Chrome و امکانات جدید که برای توسعه دهندگان وب وجود دارند را مورد بحث قرار داد. از جمله موضوعات مطرح شده می‌توان به بهترین رویکردها برای توسعه وب، شامل وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده و بهینه‌سازی ورودی و تاچ تبلت‌ها اشاره کرد، در حالیکه کاربران دسکتاپ هم در نظر گرفته شده بودند.

او اشاره کرد که Chromebookها، در واقع ماشین‌های همگرایی هستند که لینوکس، اندروید و Google Play را بدون شبیه‌سازی اجرا می‌کنند.

او توضیح داد که چرا ChromeOS می‌تواند یک انتخاب خوب برای توسعه دهندگان وب باشد. این سیستم عامل نه تنها دستگاه‌هایی از تبلت‌ها گرفته تا دسکتاپ‌ها را راه اندازی می‌کند، بلکه همچنین می‌تواند برنامه‌های وب، اندروید و لینوکس را اجرا کند. ChromeOS جریان کاری توسعه‌دهی وب شما را با تنوع گسترده‌ای از فاکتورهای فرم مانند موبایل‌ها، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها و مرورگرها بر روی اندروید و لینوکس گرد هم می‌آورد.

با استفاده از Crostini، برنامه‌های لینوکس را روی ChromeOS اجرا کنید

Stephen Barber، مهندسی در ChromeOS معماری محفظه ChromeOS که بر پایه اصول امنیتی و قابل اعتماد بودن Chrome ساخته شده بودند را توصیف کرد. کدهای اندروید و لینوکس با استفاده از محفظه‌های سبک و پشتیبانی مجازی سازی سخت افزار به صورت بومی در ChromeOS اجرا می‌شوند.

توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های لینوکس را از طریق Crostini بر روی ChromeOS اجرا کنند. Crostini بر پایه Debian ساخته شده است و هم از مجازی سازی و هم از محفظه‌ها برای فراهم کردن امنیت به صورت عمقی استفاده می‌کند. با این که Crostini هنوز تحت توسعه دهی است، اکثر بخش‌های آن طبق انتظار کار می‌کنند. توسعه دهندگان می‌توانند IDEها و دیتابیس‌هایی مانند MongoDB یا MySQL را اجرا کنند. هر چیزی می‌تواند با استفاده از یک -apt نصب شود. Crostini همچنین یک ترمینال را به همراه خود دارد.

Dan همچنین به Carlo، یک پروژه ساخته شده توسط گوگل اشاره کرد، که در واقع یک فریم‌وورک برنامه Node کارآمد است. این فریم‌وورک قابلیت‌های رندر کردن Chrome را برای برنامه‌ها فراهم می‌کند. Carlo از یک نمونه تشخیص داده شده Chrome استفاده می‌کند و به روند پردازش شما متصل می‌شود، و سپس هم API سطح بالا را در معرض رندر شدن در Chrome و از NodeScript شما قرار می‌دهد.

اگر به امکانات سطح پایین نیاز ندارید، می‌توانید برنامه خود را به عنوان یک وب‌اپلیکیشن پیش‌رونده بسازید، که پس از نصب شدن در ChromeOS بدون یک LaunchBar کار می‌کند. پشتیبانی وب‌اپلیکیشن دسکتاپ Chrome از نسخه ۷۰ به بعد در ویندوز و از نسخه ۷۲ به بعد در مک فراهم خواهد شد.

Dan همچنیم دمویی از نحوه اجرای یک وب‌اپلیکیشن پیش‌رونده را به عمل آورد. قدم‌های آن، این موارد بودند:

  • راه‌اندازی Crostini
  • نصب محیط توسعه‌دهی (node، npm، VSCode)
  • وارسی یک وب‌اپلیکیشن پیش‌رونده از GutHub
  • باز کردن در VSCode
  • اجرای وب سرور
  • باز کردن وب‌اپلیکیشن پیش‌رونده از طریق مرورگرهای لینوکس و اندروید

او همچنین راهنمایی‌هایی در زمینه بهینه‌سازی فرم‌ها، مدیریت تعاملات تاچ، رویدادهای اشاره‌گر و نحوه راه‌‌اندازی خطایابی از راه دور فراهم کرد.

آینده ChromeOS چگونه به نظر می‌رسد؟

گروه Chrome در سمت ارتقای پشتیبانی وب‌اپلکیشن‌های پیش‌رونده است. این مورد شامل پشتیبانی میان‌برهای کیبورد، link capturing و... می‌شود. آن‌ها همچنین در حال کار بر روی زمینه‌های بوم با تاخیر پایین می‌باشند، که در Chrome 71 Beta معرفی خواهند شد. این زمینه از OpenGLES برای کشش استفاده می‌کند. این مورد اغلب برای برنامه‌هایی با تعاملات بیشتر استفاده می‌شود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات