جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
زبان های محبوب طراحی وبسایت. چه‌کاری کاری انجام می‌دهند و چرا شما باید از آن‌ها استفاده کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

زبان های محبوب طراحی وبسایت. چه‌کاری کاری انجام می‌دهند و چرا شما باید از آن‌ها استفاده کنید

برای افرادی که دانشی در زمینه تکنولوژی و برنامه نویسی ندارند، کار کردن با یک طراح و یا توسعه دهنده وب می تواند سخت و پیچیده باشد. آنها از عباراتی مانند HTML، CSS و Java استفاده می کنند، چیزهایی که شاید برای شما به عنوان یک مدیر تجارت بسیار ناآشنا باشند. این عبارات در حقیقت زبان ها و ابزارهایی هستند که سازندگان برای ساخت و طراحی از آنها استفاده می کنند. مطمئنا در درجه پایه‌ای مدیران یک تجارت هیچ نیازی با دانستن در رابطه با زیر و بم طراحی وب ندارند، اما دانستن این موارد مطمئنا به آنها در استخدام یک طراح و ساختن یک وبسایت جدید کمک می کند.

چرا دانش پایه مهم است؟

در وهله اول بدانید که شما هیچ احتیاجی به دانستن و فهمیدن موضوعات مربوط به کد نویسی و پیاده سازی استراتژی برای طراحی وبسایت ندارید. با دانستن موارد پایه‌ای و چیزهای سطحی می توانید با طراحان و توسعه دهندگان شرکت بهتر ارتباط برقرار کنید و منظور خود را ساده‌تر و روشن‌تر برای آنها بیان نمایید.

شاید بسیاری اوقات فکر کنید که دارید مسائل را به روشنی بیان می کنید و طراحان از شما و ایده‌هایتان به سادگی متوجه می شوند. اما اگر اینگونه نباشد و چیزی که شما در حال صحبت کردن در رابطه با آن هستید را به سادگی بیان نکنید، آنها متوجه نخواهند شد. باید توجه داشته باشید که بدون داشتن دانش پایه نمی توانید از موضوعاتی که طراحان بحث می کنند متوجه شوید. برای مثال: دنیای تکنولوژی، دنیایی است که هر دم در حال تغییر است. وبسایت شما مطمئنا باید با تغییرات تکنولوژی در حال تازه سازی و مدرن سازی باشد. اگر طراحان این موضوع را به شما گفتند، مطمئنا نباید جا بخورید و تعجب کنید.

طراحی و توسعه وبسایت همیشه در حال تغییر و بازسازی است، اینکار برای ادامه فعالیت مطابق الگوریتم های گوگل و بروزرسانی های آن شرکت انجام می پذیرد.

 

محبوب ترین زبان های استفاده شده توسط طراحان و توسعه دهندگان

در این قسمت قصد دارم تا به شما در رابطه با زبان هایی را معرفی کنم که بیشتر توسعه دهندگان از آنها استفاده می کنند و از استفاده از آن لذت می برند. البته توجه داشته باشید که شیوه استفاده از آنها مبتنی بر تجربه توسعه دهنده است و تنها چیزی که در رابطه با شیوه نگاه آنها در این زمینه متفاوت است، زبان برنامه نویسی است که از آن استفاده می کنند. 

۱. HTML

HTML وظیفه دارد تا لایه بندی و ساختاربندی وبسایت شما را شکل دهد.HTML یک زبان پایه‌ است و به شما در طراحی صفحات وب کمک می کند. در حقیقت طراحی صفحات وب از این زبان شروع می شود. برای یک درک بهتر باید بگویم که این زبان در حقیقت اسکلت بندی وبسایت شما را می سازد و عناصر مختلف را در جای خود قرار می دهد. با استفاده از این زبان می توانید وبسایت های ایستا بسازید.

۲. CSS

CSS زبانی است که توسعه دهندگان برای آرایش و استایل دهی به وبسایت از آن استفاده می کنند. وظیفه اصلی این زبان این است که شیوه نمایش وبسایت و عناصر مختلف آن را تعریف کند. در حقیقت این زبان در کنار HTML استفاده می شود و از جمله تکنولوژی های پایه هر وبسایتی است.

۳. JavaScript

جاوا اسکریپت در بسیاری از جنبه های وبسایت استفاده می شود. توسعه دهندگان برای تعاملی کردن وبسایت از این زبان استفاده می کنند. تعاملات کاربری در وبسایت بسیار مهم هستند و هر توسعه ای برای پیاده سازی چنین حالتی در وبسایت باید از این زبان استفاده کند.

۴. Python

پایتون یکی از آسان‌ترین زبان ها برای استفاده و یادگیری است. پایتون با داشتن چارچوب ها و فریمورک های مختلف می تواند به تمام نیازهای شما پاسخ دهد. یکی از این نیاز ها طراحی و توسعه وب است. با استفاده از این زبان می توانید صفحات اینترنتی خود را پویا کنید. در ساخت وبسایت های محبوبی مانند اینستاگرام و پینترست از این زبان استفاده کرده‌اند.

۵. PHP

PHP یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است. البته با این تفاوت که PHP مختص به طراحی صفحات پویای وب استفاده می شود. PHP یک زبان متن باز است و می توان آن را مطابق با تجارت و شرکت خود تغییر و ارتقا داد. بسیاری از وبسایت ها و اپلیکیشن های بزرگی از این زبان استفاده می کنند. فیسبوک و وردپرس از جمله این وبسایت ها هستند.

۶. SQL

SQL یک زبان کوئری بانک اطلاعاتی است. از این زبان برای مدیریت بانک اطلاعاتی در برنامه های تحت وب و اپلیکیشن استفاده می شود. زمانی که شما بخواهید در وبسایت خود اطلاعاتی را ذخیره کنید باید از یک بانک اطلاعاتی استفاده کنید. برای برقراری ارتباط میان برنامه تحت وب و یک بانک اطلاعاتی حتما باید از SQL استفاده کنید. 

برای تحقیق بیشتر در رابطه با زبان های تحت وب می توانید در گوگل جستجوهای مرتبط با این موضوع را دنبال کنید.

چرا بعضی از زبان ها بهتر هستند؟

ابتدا باید عرض کنم که هیچ زبان برنامه نویسی از یک زبان دیگر کاملا بهتر نیست. البته می شود آنها را در انجام وظایف مختلف مقایسه کرد اما نمی توان یک نتیجه کامل و کلی گرفت. در اینجا قصد دارم تا چند فاکتور کلیدی برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی را ذکر کنم، که براساس این فاکتور ها می توانید انتخاب کنید چه زبانی برای شما مناسب تر است.

روشن بودن و بیانمندی: در حقیقت این فاکتور اشاره دارد به اینکه یک زبان به چه میزان برای فهمیدن، خواندن و نوشتن ساده است. ساده بودن یک زبان در عین داشتن کارایی وبسایت می تواند میزان زمان بسیاری را برای شما ذخیره کند. از این میزان زمان می توانید در زمینه ای دیگر از وبسایت مشغول به ساخت و رفع عیب باشید. حقیقتا این مسئله بسیار مهم است چرا که یک توسعه دهنده معقول همیشه دنبال زبان و تکنولوژی خواهد رفت که برای انجام یک کار کمترین زمان را از وی بگیرد.

اعتماد پذیری: اعتماد پذیری یک زبان بسیار مقوله مهمی است. کارایی وبسایت در حقیقت مبتنی بر میزان اعتماد پذیری زبان برنامه نویسی شما است. این آیتم همچنین در رابطه با میزان امنیت وبسایت نیز تاثیر خواهد داشت. زبان هایی که از اعتماد پذیری بالایی برخوردار هستند، به آسانی می شود از آنها تست گرفت و آنها را مدیریت کرد. هر توسعه دهنده‌ای در سطح اولی کار خود باید از میزان اعتماد پذیری زبان و تکنولوژی مورد استفاده‌اش مطمئن شود.

کارایی: این مقوله، برای توسعه دهنده‌هایی که در حال طراحی یک وبسایت حرفه‌ای خصوصا برای یک شرکت هستند بسیار مهم است. زبان های برنامه نویسی باید توانایی محاسبه داده های زیاد را داشته باشد و بتواند کاربران زیاد را مدیریت کند. آنها باید از الگوریتم های بهینه سازی برای بانک های اطلاعاتی و مرورگرهای مختلف بهره مند باشند. 

حال که به دانش پایه‌ای از این مطلب رسیده‌اید، تا حدی می توانید بر کارهایی که توسعه دهندگان و طراحان وبسایت انجام می دهند واقف باشید و متوجه شوید که آنها مشغول انجام چه کاری هستند. اگر می خواهید دانش بیشتری در رابطه با دنیای طراحی وبسایت پیدا کنید می توانید با جستجوهای اینترنتی همراه شوید. در فضای اینترنت وبسایت ها و صفحات بسیار زیادی برای یادگیری وجود دارد. همچنین می توانید از قسمت دوره های آموزشی وبسایت راکت دیدن کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است