۱۰ مورد از بهترین ابزارهای طراحی وب مهر-آبان ۹۷
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ مورد از بهترین ابزارهای طراحی وب مهر-آبان ۹۷

در چند ماه گذشته ابزارها و اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی معرفی شدند که می‌توانیم به عنوان نمونه یک مرورگر واقعیت مجازی، منابع یادگیری جدید و اپلیکیشنی که طراحی لوگو را به سادگی برای‌تان انجام می‌دهد را نام ببریم. در این مطلب قصد داریم با ۱۰ مورد از این ابزارها به خوبی آشنا شویم.

01. Calibre

Calibre یک راه حل مناسب برای تست کردن وبسایت‌تان است که در آن داده‌های جامعی از کارایی وبسایت‌تان به شما داده می‌شود. شما می‌توانید تست‌های خودکار، زمان‌بندی شده و براساس یک خط زمانی را مدیریت کنید. همچنین فاکتورهای بسیار دیگری نیز برای تست کردن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. وجود یک سیستم پیشنهاد دهنده برای راه‌حل‌های متفاوت و همچنین در جهت بالا بردن سرعت صفحات از ویژگی‌هایی‌ست که این ابزار را متمایز می‌کند.

02. Logo Lab

با استفاده از این ابزار می‌توانید یک بررسی جامع و کاربردی را روی لوگوهای‌تان داشته باشید. تنها کافی‌ست لوگوی خودتان را آپلود کنید، بعد از آن می‌توانید مزایا و معایب آن را دریافت کرده و براساس یکسری از فاکتورها مانند مقیاس‌پذیری، رزولوشن و… آن را بهتر نمایید. این ابزار همچنین پالت رنگی مربوط به لوگو شما را به نمایش می‌گذارد و میزان دسترسی‌پذیری آن را برای افراد دارای کور رنگی اعلام می‌کند. می‌توان این ابزار را یک راه‌حل بسیار سریع و ساده در جهت مشاهده کردن تمام کاربردها و مشکلات لوگوی‌تان بدانید.

03. Werner's Nomenclature of Colours

در قرن ۱۸ یک معدن شناس به نام آبراهام وارنر، یک طرح را برای کلاس‌بندی رنگ‌ها ارائه کرد. این وبسایت نیز سعی کرده که همان طرح آبراهام وارنر را به دنیای مجازی بیاورد. در حقیقت منبع و منشا این طرح رنگی براساس چیزهایی بوده که در دنیای واقعی وجود داشته است. بنابراین اگر شما به یک جعبه رنگی بزرگ که در آن رنگ‌های طبیعی وجود دارد نیاز دارید، این ابزار می‌تواند برای‌تان بسیار کاربردی باشد. همچنین راه‌حل دیگری وجود دارد که شما در این وبسایت می‌توانید مجله‌ها و و روزنامه‌هایی را تهیه کنید که براساس این ساختار رنگی طراحی شده اند. رنگ‌ها در این وبسایت براساس مقدار Hexشان به شما ارائه می‌شوند. 

04. Modular JavaScript

Modular JavaScript یک سری از کتاب‌های آموزشی است که به صورت متن باز در گیت‌هاب ارائه می‌شوند و قابلیت تغییر در محتوا را دارند. در حقیقت باید این مجموعه کتاب را به عنوان مجموعه‌ای دانست که توسط یک گروه از نویسندگان و توسعه‌دهندگان نوشته شده است. به قول خود گروه، این پروژه برای بهتر کردن درک و نوشتن کدهای جاوااسکریپت به صورت ماژولار، توسعه داده شده است. در این وبسایت ۵ کتاب وجود دارد که می‌شود آن‌ها را به صورت دیجیتالی و در حالت چاپ شده خرید، همچنین می‌توانید به صورت رایگان به محتوای آن در قالب فایل HTML دسترسی داشته باشید. برای دسترسی داشتن به این قسمت، نیاز است که یک توییت را به اشتراک بگذارید.

05. Shipstreams

باید این وبسایت را به عنوان یکی از جذاب‌ترین وبسایت‌های این لیست معرفی کرد. تصور بکنید شما در حال انجام کارهای روزمره‌تان در ارتباط با برنامه‌نویسی هستید، همزمان با اینکه کدها را می‌نویسید توضیح می‌دهید که چکاری انجام می‌دهید. اینگونه می‌توانید یک سری آموزشی را تهیه کنید. همچنین این ابزار همزمان با ضبط کردن دسکتاپ به شما این امکان را می‌دهد تا به وب‌کم‌تان نیز دسترسی داشته باشید و آن را نیز در بخشی از ویدیو قرار دهید. تمام این موارد به صورت Livestream انجام می‌شود و همچنین به بعد از لایو برای عموم در دسترس قرار می‌گیرد. 

06. Luna Display

Luna Display یک دانگل است که آیپد شما را به یک نمایشگر ثانویه برای مک‌ بوک‌تان تبدیل می‌کند. برای کار با این دانگل کافی‌ست آن را به لپ تاپ مک خود متصل کنید و بعد از آن آی‌پد را به شبکه خانگی اینترنت متصل نمایید. دستگاه به صورت خودکار شناسایی می‌شود. ممکن است قبلا با Duet Display برخورد کرده باشید. این یک نرم افزار است که بدون نیاز به هیچ سخت افزار اضافه‌ای چنین وضعیت مشابهی را برای‌تان پیاده سازی می‌کند. اما به گفته Luna Display این دانگل می‌تواند رزولوشن بالاتر همراه با اعتمادپذیری بیشتری را ارائه دهد که خود این موضوع برای کارهای شرکتی مثبت تلقی می‌شود. بنابراین اگر چیزی پیشرفته تر از Duet Display را می‌خواهید، Luna Display می‌تواند کارتان را راه بیاندازد.

07. Ferret

Ferret به شما اجازه می‌دهد تا محتوای داخل وب را به سادگی دریافت بکنید. شما در این ابزار می‌توانید خزنده‌های مورد نیاز خودتان را بنویسید. ممکن است داده‌هایی را برای یادگیری ماشین و یا تست رابط کاربری بخواهید، در این شرایط اگر خزنده‌های وب زیادی را در اختیار داشته باشید Ferret به شما راهی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید همه چیز را بسیار ساده‌تر کنترل بکنید و دسترسی انتزاعی داشته باشید. اگر پروژه‌های مبتنی بر داده داشته باشید، این ابزار می‌تواند به خوبی برای‌تان کار بکند.

08. LinkSplit

تصور کنید نیاز دارید که یک شورت لینک داشته باشید که به منابع مختلفی متصل باشد. برای این کار می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. برای مراجعه به هرکدام از منابع، مراجعات به صورت شانسی و درصدی اتفاق می‌افتد. برای مثال اگر شما در منبع اول roocket.ir را وارد بکنید و در منبع دوم google.com شانس برای وارد شدن به هر کدام از وبسایت‌ها با وارد کردن شورت لینک، ۵۰/۵۰ است. همچنین در این ابزار شما یکسری ویژگی‌ها را برای مانیتور و بررسی نتایج در اختیار دارید.

09. You Don't Need WordPress

این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید قدرت ابزار Google Docs را به محیط ادیتور خود در سیستم وبلاگ‌رسانی بیاورید. تنها کافی‌ست سند خودتان را در گوگل داک بنویسید و بعد از آن به YDNW اجازه دهید تا سند را به داخل هاست شما بیاورد. همه رنگ‌ها و… نیز به خوبی اعمال می‌شود. البته همیشه این ابزار برای همگان قابل استفاده نخواهد بود، اما برای استفاده‌های ساده می‌شود بهترین کارایی را از آن دریافت کرد.

۱۰. Firefox Reality

Firefox Reality یک مرورگر وب جدید است که مخصوص مرور وب با استفاده از دستگاه‌های ویرچوال ریالیتی یا واقعیت مجازی ساخته شده است. می‌توانید از طریق وبسایت موزیلا به این مرورگر دسترسی داشته باشید. همچنین این مرورگر برای پلتفرم‌های موبایل نیز توسعه داده شده است. شما می‌توانید در دنیای وب با استفاده از صدای‌تان جستجو بکنید و همچنین به یک فیید از بازی‌ها و محیط‌های گرافیکی دسترسی داشته باشید. این مرورگر براساس فایرفاکس کوانتوم نوشته شده است بنابراین از نظر کارایی بسیار بهینه و مناسب است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا