جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
دیباگ کردن اپلیکیشن های لاراولی با لاراول Debugbar
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

دیباگ کردن اپلیکیشن های لاراولی با لاراول Debugbar

پکیج لاراول دیباگر توسط شخصی به نام Barry vd. Heuvel منتشر شده که به شما اجازه میده خیلی سریع و راحت اطلاعات اپلیکیشن لاراولی خودتون رو در یک رابطه گرافیکی در تب های مختلف مشاهده کنید . نصب این پکیج واقعا ساده است ، اما ویژگی های اون زیاد و کاربردی . این پکیج یکی از بهترین پکیج های لاراول یا بهتر بگم دومین پکیج محبوب لاراول هست .این پکیج برای تمامی نسخه های لاراول 5 به سادگی قابل دسترسه و من در این قسمت قصد دارم روش نصب و ویژگی های این پلاگین رو به شما آموزش بدم . 

نصب لاراول دیباگر

نصب این پلاگین خیلی ساده است و اگر قدم های که در زیر میگم رو به درستی انجام بدید خیلی سریع میتونید اون رو نصب کنید . در قدم اول برای نصب این پکیج مثل نصب لاراول احتیاج به Composer دارید پس از نصب اون روی سیستم عاملتون مطمئن باشید . بعد از اطمینان از نصب Composer قدم های زیر رو یک به یک انجام بدید . 

قدم اول اینکه کد زیر رو در فولدر پروژه و خط فرمان سیستم عاملتون وارد کنید . 

composer require barryvdh/laravel-debugbar

قدم دوم اینکه وارد config/app.php بشین و کد زیر رو در قسمت providers قرار بدید

'Barryvdh\Debugbar\ServiceProvider',

قدم نهایی اینکه در همون فایل بالا اسکرول کنید به اخر صفحه و در قسمت aliases کد زیر رو کپی کنید . 

'Debugbar' => 'Barryvdh\Debugbar\Facade',

خب بهتون تبریک میگم . اگر مراحل بالا رو بدون هیچ مشکلی انجام داده باشید . این پکیچ روی پروژتون نصب شده و الان آماده استفاده اس و در اپلیکیشنتون باید نمایش داده بشه. روش استفاده از بخش های مختلفش پکیج رو در زیر با هم بررسی میکنیم . 

آشنای با لاراول دیباگر

شما در این پکیج یک رابطه کاربری دارید که واقعا قدرتمنده و ظرف چند دقیقه بصورت کامل با اون در اینجا آشنا میشیم . 

پیام ها 

ببنید این پلاگین چیزی شبیه بخش DevTools های مرورگرها رو برای لاراول پیاده سازی میکنه و شامل تب های متفاوتی میشه که تب اول اسمش Message هست که در این بخش ، که خیلی هم شبیه بخش Console مرورگرهاست میتونید به سادگی یک سری پیام ها رو نمایش بدید . 

شبیه کاری که در جاوا اسکریپت برای نمایش پیام ها با استفاده از Console.log انجام میدادیم در لاراول هم میتونیم یک سری پیام رو بصورت زیر در جاهای که نیاز هست نمایش بدیم . 

Debugbar::info($object);
Debugbar::error('Error!');
Debugbar::warning('Watch out…');
Debugbar::addMessage('Another message', 'mylabel');

شما میتونید این پیام ها رو در قالب (debug, info, notice, warning, error, critical, alert, emergency) نمایش بدید . 

خط زمانی یا Timeline

با استفاده از این بخش میتونید به سادگی نحوه عملکرد بخش های مختلف اپلیکیشن خودتون رو چک کنید و ببینید چه مقدار طول میکشه تا یک کار انجام بشه . برای انجام این کار هم میتونید از کد های زیر استفاده کنید . 

Debugbar::startMeasure('render','Time for rendering');
Debugbar::stopMeasure('render');
Debugbar::addMeasure('now', LARAVEL_START, microtime(true));
Debugbar::measure('My long operation', function() {
// Do something…
});

استثناها یا Exceptions

تب بعدی برای نمایش استثناها مورد استفاده قرار میگیره این استثناها میتونن توسط شما با استفاده از کد زیر به سادگی ایجاد بشن و قابل نمایش در دیباگرتون بشن . 

try {
  throw new Exception('foobar');
} catch (Exception $e) {
  Debugbar::addException($e);
}

Views

شما در این تب میتونید ویوها خودتون و همینطور اطلاعاتی که به این ویوها پاس دادید رو مشاهده کنید . زمانی که اپلیکیشن شما بزرگ بشه این تب واقعا به کارتون میاد و در پیچیدگی های زیاد ، میتونه خیلی راحت به شما کمک کنه . با این تب شما میتونید مطمئن بشید که اطلاعاتون به ویو ارسال شده یا نه و مواردی دیگه ای که با کار کردن با این تب میتونید خودتون خیلی راحت باهاش آشنا بشین . 

Route

در این تب شما میتونید هر چیزی که مرتبط به روت هاتون میشه رو مشاهده کنید . از کنترلر ها ، Url ها ، namespace ها و موارد دیگه . 

Queries

کوئری ها یکی از مهمترین بخش های هر اپلیکیشنی هستن . در این تب شما میتونید کوئری های که به دیتابیس میفرستید و درخواست اطلاعات میکنید رو مشاهده کنید . با این کار میتونید چک کنید که تعداد کوئری ها از حد معمول بیشتر نباشه و در اصل این تب میتونه در بهینه تر کردن پروژه به شما کمک کنه . 

Mail and Request

همینطور که از عنوان مشخصه شما در این بخش میتونید ایمیل ها و ریکوست های خودتون رو رصد کنید .

Folder Icon

نمی دونم چنین اسمی درسته یا نه ولی این بخش رو زمانی که روی آیکون فولدر کلیک کنید میتونید ببینید .این بخش معمولا برای درخواست های Ajax و مشاهده Request ها میتونید مورد استفاده قرار بدید .

اطلاعات بیشتر

در این پست سعی کردم شما رو با اطلاعات پایه ای که برای کار با این پلاگین نیاز دارید آشنا کنم . این پلاگین ابزارها و ویژگی های خیلی بیشتری داره که برای آشنایی بیشتر با این ابزار میتونید مستندات اون رو مطالعه کنید . امیدوارم این پست مورد استفاده شما قرار گرفته باشه .

منبع این پست وبسایت laravel-news است .

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است