GitHub در حال تقویت فرایند استخدام فنی کاربران است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

GitHub در حال تقویت فرایند استخدام فنی کاربران است

وقتی نوبت به استخدام فنی می‌رسد، استرس زیاد می‌شود. شرکت‌های مختلف در تلاش برای پاسخگویی به تقاضا به منظور رقابت در جذب استعداد هستند. از متقاضیان خواسته می‌شود سریعتر فرم‌ها را پر کنند و نقش خود را مشخص نمایند. مدیران استخدام هم خواستار قطعیت داوطلبانی هستند که قبلا در آنجا بوده و این کار را کرده‌اند. این فشارهای متناقض باعث می‌شود که حوزه کاری حتی با وجود مهندسان ارشد از یک شرکت به شرکت دیگر کوچکتر شود. این روش کار نکرد و گیت هاب هم متوجه شد که باید روش دیگری را امتحان کند.

گیت هاب بزرگترین جامعه توسعه دهندگان جهان را برای کشف، به اشتراک گذاری و ساخت نرم‌افزارهای بهتر گرد هم آورده است. این پلتفرم همچنین تعامل جامعه را تقویت می‌کند و بخشی از جامعه توسعه دهندگان است. آنها از موقعیت خوبی برای خلاقیت برخوردار هستند، توانایی همدلی با یکدیگر، درک مسیر پیش رو و نوآوری را نیز دارند. یکی از نکاتی که Salifu Abudulai می‌خواهد از بین ببرد این است که "کاربران وارد سیستم می‌شوند و دیگر هرگز از ما خبری نمی‌گیرند." بنابراین هدف این است که مجموعه‌ای از داوطلبین مناسب، باتجربه و متنوع را افزایش دهیم. تیم استعدادهای درخشان گیت هاب یک کمپین پرورشی را برای ایجاد و حفظ روابط با اعضای سازنده‌ای که هنوز استخدام نشده‌اند طراحی کرده است.

سالیفو می‌گوید: "ما می‌خواهیم یک اکوسیستم ایجاد کنیم که بهره وری را بالا ببرد."

اسامی از چپ به راست:

 Hubbers: Brandon Ngo, Jared Valdron, Julie Hata, Amy Cano, Emily Bergen, Andi Aliko, Victor Valdez, Sally Tran

سالیفو که در اصل در غنا به دنیا آمده، مادرش را در حالی که فقط یک کودک بود در اثر یک حادثه رانندگی از دست داد. او به عنوان یک کودک 2 ساله نوعی بیماری داشت که باعث شد نتواند راه برود. پدر مهربانش به او اجازه داد با مبلغین به ایالات متحده سفر کند تا از مراقبت‌های پزشکی لازم برخوردار شود. این معالجه‌ها به زمان بیشتری از آنچه پیش بینی شده بود نیاز داشت و سالیفو به کار گرفته شد تا بتواند بهبودی خود را ادامه دهد. اگر سالیفو را به عنوان یک دانشجو که هنگام تحصیل در دانشگاه تولسا فوتبال بازی می‌کرد ملاقات می‌کردید، قطعا هیچ یک از این موارد را نمی‌دانستید (مدیریت بخش گیت هاب او بسیار عجیب و غریب است). همچنین او از طریق تجربه شخصی می‌داند که چگونه دیگران حمایت می‌کنند تا شما بتوانید رشد کنید.

بعد از کالج و فوتبال، او در روزنامه یک موقعیت شغلی برای یک شرکت مشاوره‌ای به نام TEKsystems پیدا کرد و به عنوان نقطه عطف کارهای فنی مبتنی بر پروژه شناخته شد. سپس به سمت استخدام فنی گرایش پیدا کرد و در مقابله با چالش استعدادیابی برای سازمان‌های فنی مختلف از جمله Google ، Zynga ، CBS Interactive ، OPower ، GoPro و Pandora موفق شد.

چالش‌هایی که استخدام کنندگان فنی با آنها روبه‌رو هستند

کمبود استعداد در سطح ارشد

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که استخدام کنندگان فنی با آن مواجه می‌شوند، یافتن استعداد در سطح ارشد است. اما دلیل آن چیست؟ رقابت میان شرکت‌ها برای استخدام بهترین مهندسین ارشد بسیار شدید است. همچنین بسیاری از مهندسان که آمادگی لازم را برای چنین موقعیت شغلی دارند، به سمت غول‌های بزرگ فناوری مانند آمازون، گوگل ، فیسبوک، مایکروسافت و ... جذب می‌شوند.

بنابراین برای بیرون آمدن و یافتن این استخدام‌های احتمالی به منابع زیادی نیاز است. با اینکه تنوع در ظهور استعدادها در حال افزایش است، اما اکثر داوطلبان کمتر از پنج سال تجربه دارند.

یافتن انجمن‌ها کار سختی است

روش اول برای اکثر تیم‌های استخدام مراجعه به کنفرانس‌ها، ملاقات‌ها و انجمن‌های آنلاین است که مهندسان نرم‌افزار در آنها فعالیت می‌کنند. اگرچه این می‌تواند روشی موثر برای جذب استعداد باشد، اما چنین راه حل‌هایی معمولا افرادی را درگیر می‌کند که در اوایل کار خود هستند و به مشکلات یافتن استعدادهای سطح بالا رسیدگی نمی‌کنند.

کمپین پرورش GitHub

به منظور رفع نواقص رویکردهای سنتی، سالیفو و تیم گیت هاب یک کمپین پرورشی در جهت کمک به داوطلبان برای ایجاد بهترین شانس موفقیت در مشاغل خود در گیت هاب و جاهای دیگر ارائه داده‌اند. همچنین آنها داوطلبان را تربیت می‌کنند. روند استخدام گیت هاب در codinginterview.com به طور کامل شرح داده شده است. تفاوت جدید در تجربه کاندیدا، کمپین پرورش است که اکنون با مشارکت آموزشی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

گیت هاب با سرمایه گذاری در ایجاد روابط جدید با نامزدها، سفر آنها را نیز افزایش می‌دهد. سلیفو سرشار از ایده است: "در جایی که نیاز است، آنها را به یک جلسه آموزشی یا رویدادها و کنفرانس‌هایی که هابر در آنها حظور دارد دعوت کنید." از آنجا که مراجعه‌های داخلی یکی از بهترین منابع برای استعداد است، گیت هاب می‌خواهد اطمینان حاصل کند که داوطلبان راه‌هایی برای تعامل با هابر دارند.

گیت هاب همچنین سفر کاندیداها را ادامه می‌دهد تا با کسانی که پیشنهادی دریافت نمی‌کنند بیشتر کار کند.

روش کار به چه صورت است؟

نامزدها با ارسال درخواست برای یک موقعیت آزاد یا از طریق یکی از کنفرانس‌ها، همایش‌ها و انجمن‌های آنلاین در سیستم پیگیری متقاضیان ثبت نام می‌کنند. یک پیام پاسخ خودکار از درخواست آنها تشکر کرده و آنها را به دیدن موقعیت‌های باز در codinginterview.com و GitHub دعوت می‌کند. نامزدهایی که از طریق صفحه تلفن با یک کارمند جذب می‌شوند، ایمیلی با اشتراک هدیه 3 ماهه آموزشی دریافت می‌نمایند. این اشتراک طیف کاملی از دوره‌ها را برای آمادگی در مصاحبه و همچنین بسیاری از مباحث مقدماتی، متوسط ​​و پیشرفته ارائه می‌دهد. اولین هدف، دادن اطلاعات و منابعی است که به داوطلبان کمک می‌کند تا در مصاحبه عملکرد خوبی داشته باشند. اگر در هر مرحله برای نقشی انتخاب نشوند، نامزدها در CRM خود ردیابی می‌شوند.

نامزدها پس از استفاده از CRM به دوره‌های آموزشی و رویدادهای شبکه‌ای به منظور ورود به شرکت در موقعیت شغلی مد نظر دعوت می‌شوند. در این مرحله داوطلبان می‌دانند که چه انتظاری از آنها می‌رود و برای دفعه بعدی آمادگی بیشتری داشته باشند. این رویدادهای مفید و آموزش آنلاین در اختیار مصاحبه کنندگان قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند هر زمان که بخواهند انصراف دهند. گیت هاب همچنان در حال رشد استعداد است. اگر آنها به شما شغلی پیشنهاد نمی‌دهند، می‌خواهند به شما در یافتن موقعیت مناسب‌تری کمک کنند.

این روش به گیت هاب کمک می‌کند تا کمبود استعداد در سطح ارشد را برطرف کند، زیرا شما ممکن است امروز مهندس ارشد نباشید، اما چند ماه دیگر قطعا خواهید بود. همچنین به آنها کمک می‌کند تا با مصاحبه گران بالقوه در تماس باشند و هنگامی که این نامزدها آماده شوند، گیت هاب امیدوار است که آنها دوباره در نظر گرفته شوند.

مشارکت آموزشی GitHub

مشارکت آموزشی ابتدا به عنوان عضوی از GitHub Student Developer Pack و GitHub Teacher Toolbox در نظر گرفته شد. وقتی تیم استعدادیابی ایده کمپین پرورشی را آغاز کردند، به فکر آموزش افتادند. مأموریت آموزشی این است که جامعه‌ای از توسعه دهندگان را پرورش دهد تا بتوانند دانش خود را به حداکثر برسانند و موقعیت خود را ارتقا دهند. این کمپین متناسب با ارزش‌های مشارکت جامعه هر دو شرکت است. سلیفو می‌گوید: "این یک منبع ارزشمند است و من هرگز شخص دیگری را ندیده‌ام که این کار را در هر شرکتی انجام دهد."

برای گیت هاب این یک رویکرد معنی دار است، چرا که آنها می‌توانند به نامزدها کمک کنند تا در تمام طول زندگی حرفه‌ای خود رشد داشته باشند. گیت هاب صادقانه به بازگشت به جامعه اعتقاد دارد و آنها خواهان موفقیت شما هستند چه در شرکت خودشان و چه در شرکت‌های دیگر.

آیا می‌توانید تصور کنید پس از گذراندن مصاحبه‌ای شغل پیدا نکردید و شرکت به شما می‌گوید ما به شما ایمان داریم و برخی از آموزش‌ها را برای سرعت بخشیدن به روند کارتان در اختیارتان می‌گذاریم و بعد از شما دعوت می‌کنیم تا بتوانید دوباره به روند مصاحبه برگردید؟" این همان چیزی است که گیت هاب می‌خواهد باشد.

این رویکرد اگرچه جدید است، اما به گیت هاب کمک می‌کند تا به نامزدهای جدید دسترسی پیدا کند، با نامزدهای قبلی در تماس باشد و در نهایت آنها را برای رسیدن به یک موفقیت شغلی راهنمایی کند. کری اولسن - مدیر ارشد منابع انسانی گیت هاب - می‌گوید: "وقتی صحبت از تنوع می‌شود، ما از یک جامعه جهانی و مشارکت فعالانه در آنچه برای ایجاد تغییر لازم است، بهره مند می‌شویم و می‌توانیم با هم یاد بگیریم و امتحان کنیم."

شناختن نامزدها همانند شناخت مشتری به یک تیم استعدادیابی امکان می‌دهد ایده‌های جدید را مطرح و آزمایش کنند. رویکردهای جدید هم برای رقابت در جذب استعدادها بسیار لازم است و گیت هاب می‌داند چگونه نوآوری کند. تیم استعدادیابی گیت هاب خلاق و با انگیزه هستند. سالیفو بدین طریق از کسانی که روی آنها سرمایه گذاری کرده، رضایت شغلی زیادی کسب می‌کند.

جهت آشنایی بیشتر با این سرویس میزبانی وب و همچنین سیستم کنترل نسخه گیت می‌توانید این دوره را در وب سایت راکت دنبال کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@erfanheshmati
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت، تولیدکننده محتوا

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید