نحوه تولید محتوای جذاب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

نحوه تولید محتوای جذاب

اگر این مقاله را برای خواندن انتخاب کردید، احتمالا شما هم به دنبال تولید محتوا هستید اما نمی‌دانید برای ایجاد آن چه کار(هایی) باید انجام داد تا از محتوای شما استقبال زیادی شود.

من در این مقاله به شما راه‌های تولید محتوای جذاب و پربازدید را می‌آموزم و همچنین، انواع مختلف تولید محتوا را یاد می‌گیرید و در آخر نکات جالب و مهمی برای بهینه‌سازی محتواهایتان گفته شده است.

بیش از این منظرتان نمی‌گذارم و شما را  به خواندن این مطلب بسیار کاربردی دعوت می‌کنم؛ تا انتها با من همراه شوید.

می‌دانم! می‌دانم! "محتوا پادشاه است". حتما شما از شنیدن آن، خسته شده‌اید. شما محتوای خود را ساخته‌اید، مخاطبان هدف خود را می‌شناسید و فقط می‌خواهید لینک‌هایی را بسازید و به آن محتوا دسترسی پیدا کنید، درسته؟

دلسرد نشوید، اما اگر محتوای شما واقعا بی ارزش باشد، چه می‌شود؟ آیا کسی واقعاً به آن لینک می‌دهد؟ اگر زیرمجموعه باشد، احتمالاً کسی به آن لینک نخواهد داد و تلاش برای ساخت لینک، اتلاف وقت بسیار زیادی خواهد بود.

این جمله توسط یک غول در زمینه سئو به نام Ryan Stewart گفته شده است:

«اگر چیزی برای گفتن ندارید، اصلاً چیزی نگویید»

فقط محتوایی تولید کنید که برای کاربران سودمند باشد. اگر از اطلاعات درست و صادقانه در محتوای خود استفاده کنید، مخاطبان شما را دوست خواهند داشت. عقب نمانید! در مورد چیزهایی مانند "آیا ارائه محصولات رایگان خدمات من را بی‌ارزش نمی کند؟" ، "مردم چه فکری خواهند كرد؟" یا "اما من از حضور در ویدیو خجالت می‌کشم ..." نگران نباشید.

هیچ‌کدام از این‌ها اهمیتی ندارد. برای محتوای باارزش‌تر، می‌توانید خدمات را به صورت آنلاین ارائه دهید، به احتمال زیاد، شما به مخاطبان خود دل ببندید و احتمال اینکه آن‌ها دوباره و دوباره برگردند زیاد است.

و اگر بتوانید مخاطبان خود را به طرفداران وفادار تبدیل کنید، برای شرکت یا برند خود شگفت‌آور است.

اهداف خود را تعیین کنید

هدف کلی مارکتینگ شما باید بر اساس جستجوی ارگانیگ (Organic  Search مربوط  به بازدیدهایی می‌باشد که در آن بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو وارد وبسایت مورد نظر می‌گردد) رتبه‌بندی شود. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، ترافیک طولانی مدت خواهید داشت که مستقیماً به سایت شما می‌روند. شما به سختی مجبور خواهید شد برای حفظ آن، انگشت خود را بلند کنید.

اما قبل از رسیدن به آن‌جا، چند کار نیاز است که باید انجام شود:

چرا به محتوا احتیاج دارید؟

آیا برای ترافیک کاربر است؟ دسترسی؟ مشتری؟ برندینگ؟ بسته به پاسخ شما، نوع محتوایی که تهیه و جایی که آن را منتشر می‌کنید، متفاوت است.

به‌عنوان مثال، اگر می خواهید بر اساس جستجوی ارگانیک رتبه‌بندی کنید، به متن محتوا (از 1000 تا بیش از 1500 کلمه) نیاز دارید که دارای اطلاعات مفید و آموزمنده باشد. اما، اگر می‌خواهید یک صفحه اجتماعی صرفا جهت جذب فالوور و دنبال‌کننده بسازید، نیاز به متن با تعداد کلمات کم‌تر و البته مرتبط با نوع کار و فضایی که در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شود، دارید.

بنابراین، اهداف خود را تعیین کنید تا نوع دقیق محتوای مورد نیاز شما مشخص شود.

چه کسی مخاطب شما است؟

مطمئن شوید که آن‌را برای کاربران صفحه خود تولید کرده‌اید.

بنابراین در موردش فکر کنید:

  • آن‌ها کی هستند؟ آن‌ها برای زندگی چه کاری انجام می‌دهند، چقدر پول می‌گیرند؟
  • از کجا و به چه طریقی آنلاین می‌شوند؟ چه نوع سایت‌هایی را می‌خوانند؟
  • واژه "ارزشمند" برای آن‌ها چه معنایی دارد؟ به چه نکاتی باید توجه شود؟

نکات کلیدی را در نظر بگیرید

چه خودتان باشید و چه یک تیم داشته باشید، به یک روش خوب و کارآمد برای تولید محتوا نیاز دارید. به‌علاوه، نكات مهمي را بايد در نظر داشت:

روایتگر - محتوای شما باید بتواند داستانی را بیان کند و مخاطبتان را درگیر کند.

تخصص – در واقع، مجبور خواهید شد به دانش خود در این زمینه اضافه کنید یا مایل باشید تحقیقات گسترده‌ای را برای تولید محتوا که به‌اندازه کافی پیشرفته باشد، انجام دهید.

محتوایی که مردم با آن‌ها درگیر خواهند شد

همه بخش‌های محتوای شما برای مخاطبانتان مفید نیست، باور کنید، حتی من تجربه این کار را دارم. اما هرچه محتوای بیشتری برای برند خود تهیه و منتشر کنید، بیشتر درباره کارهایی که می‌کنید، می‌آموزید... و حتی کارهایی که نمی‌کنید.

راه‌های زیادی برای تولید ایده وجود دارد:

1. مخاطب شما به دنبال چه اطلاعاتی است؟ انجمنها و سایت Quora.com برای ایده‌ گرفتن بسیار عالی است. از موضوعات با بیشترین بازدید و نظر استفاده کنید و لیستی از این مورد تهیه کنید.

2. آیا شما یا شرکتتان کاری جالب انجام داده‌اید؟ می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، از تولید و توسعه یک محصول جدید گرفته تا یک رویداد خیرخواهانه. این تمام محتوایی است که کاربران می‌خواهند درباره آن‌ها بخوانند.

3. اخیراً چه خبرهایی شده است؟ آیا در اخبار چیزی وجود دارد یا ترندهای جدید را بررسی کنید که آیا به بیزینس و محصول شما مربوط می‌شود؟

جستجوی کلید واژه

در بخش جستجو کلمات کلیدی در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. بسیاری از افراد در این مورد وسواس دارند و زمان زیادی را برای آن صرف می‌کنند. آنقدرها که فکر می‌کنید پیچیده نیست. ببینید که مخاطبان شما از چه طریقی به شما ملحق شدند، نوع کلمات و اصطلاحات استفاده شده، موضوعات مهمی که در مورد آن‌ها بحث می‌کنند و غیره. از این مسئله برای ایجاد کلمات کلیدی و حتی استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل برای گرفتن ایده‌های بیشتر استفاده کنید.

افزونه مرورگر The Keywords Everywhere برای یافتن کلمات کلیدی با بیشترین میزان جستجو عالی است.

خیلی جالبه، زمانی که شروع به نوشتن مطلب و محتوای با ارزش می‌کنید، به طور طبیعی، از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می‌کنید، پس، این قسمت مشکل نخواهد بود!

اکنون، این امر باعث می‌شود این سوال را از خود بپرسیم که هدف از استفاده کلمه کلیدی چیست؟

به طور خلاصه این به معنای ارزیابی است. اگر در حال تلاش برای رسیدن به کلمه کلیدی مورد نظر خود هستید، این برای بیزنس شما مفید است و باعث افزایش ترافیک کاربر می‌شود. بنابراین به عبارت دیگر، به جای تلاش برای جستجوی کلمات کلیدی دلخواه، محتوای خود را بر اساس نیاز کاربر بهینه‌سازی کنید.

انواع محتوای خود را انتخاب کنید

فرمی که انتخاب می‌کنید می‌تواند نقش بزرگی را ایفا کند و می‌توانید از هر یک از موارد زیر به صورت ترکیبی استفاده کنید:

پست‌های با محتوای کم

به‌عنوان مثال، پرسش و پاسخ، پست‌ها را خلاصه کنید. حتی به‌عنوان یک پست در انجمن یا یک موضوع در وبسایت Quora می‌تواند روشی برای به اشتراک گذاری محتوا باشد.

اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافیک، پست تصویری جذاب، نمایش و جمع‌بندی مطالب یا مجموعه آمار است. همچنین راهی سریع و آسان برای نمایش محتوا و نشان دادن آدرس وبسایت شما به دیگران است.

ویدئوها

راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و می‌توانید از YouTube استفاده کنید، این یک ضرورت است. همچنین، اکثر رقبای شما از محتوای ویدیویی به طور مؤثر استفاده نمی‌کنند. دلیل این امر این است که این کار سخت‌تر است و نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما اجازه ندهید این علت سبب شود که شما را از انجام آن باز نگه دارد!

پست‌های با محتوای طولانی

یک روش عالی برای بحث در مورد یک مسئله پیچیده در حوزه کاری شما است. با این وجود، برای بک‌آپ از ادعاهای خود، باید شواهد و داده‌هایی داشته باشید.

نمایش اسلاید

برای بازاریابی B2B  (بازاریابی Business to Business ، شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است) مناسب است. همچنین می‌تواند در پست‌ها قرار داده شود و به خصوص در شبکه اجتماعی لینکدین قابل اشتراک باشد.

راهنمایی آخر

(مانند این یکی!) در هر زمینه کاری و در هر کانالی عملکرد خوبی داشته باشید. در رتبه خوب قرار بگیرید. و اگر خوب نوشته شده باشد، می‌تواند لینک‌های زیادی برای شما کسب کند.

تکرار، تکرار و تکرار

و هنگامی که محتوا را آماده کردید، هیچ چیزی نمی‌تواند باعث شود که شما از آن استفاده نکنید. در پلتفرم‌های مختلف، محتوای مدنظرتان را پخش کنید و بیشترین بهره را ببرید. به‌عنوان مثال، اگر یک ویدئو می‌گیرید، می‌توانید پاورپوینت درست کنید و به صورت اسلاید، آن‌را در لینکدین به اشتراک بگذارید. اما همچنین، شما می توانید آن‌را در قالب نوشتاری رونویسی کنید و یک پست وبلاگ ایجاد کنید. سپس می‌توانید تمام نکات اصلی را خلاصه و مختصر کنید و یک طراح برای تهیه اینفوگرافیک استخدام کنید.

بهینه‌سازی محتوا

من یک بار این را گفتم، اما دوباره می گویم: شما قطعاً دلتان نمی‌خواهد که سئو صفحات داخلی خود را نادیده بگیرید. اطمینان حاصل کنید که این موضوع رعایت شده است. حتی بیشتر از زمانی که شروع به ساختن لینک‌ برای آن صفحات می‌کنید. همچنین می‌توانید محتوا را از نظر تجربه کاربری، بهینه‌سازی کنید. یعنی:

  • آدرس URL وبسایت خود را به همراه کلمات کلیدی موجود در آن کوتاه کنید.
  • رفتن به محتوای مورد نظر را آسان کنید (مسیر رفتن از صفحه اصلی وبسایت تا محتوای مورد نظر باید با کمتر از 4 کلیک انجام شود)
  • عناوین خوب و جذاب با استفاده از کلمه کلیدی بنویسید.
  • در محتوای خود بیش از حد از واژگان استفاده نکنید! خواندن باید آسان باشد و زمانی که نیاز است، از تصاویر در محتوای خود استفاده کنید.
  • از لحن خیلی جدی در متن خود استفاده نکنید، از جملات کوتاه استفاده کنید و آن‌را مانند پایان‌نامه دانشگاه ننویسید
  • مانند یک ربات عمل نکنید، از نشان دادن اطلاعات شخصی خود در محتوا نترسید — مردم آن را دوست دارند و به خاطر آن به شما احترام می‌گذارند.
  • و یک نکته بسیار کلیدی وجود دارد که می‌خواهم با آن مقاله را به اتمام برسانم: در محتوای خود، چیز اضافه‌ای ننویسید. در مورد چیزی که ضروری نیست، ننویسید.از چیزهایی که واقعاً به آن‌ها علاقه دارید بنویسید و این‌گونه به دیگران برای خواندن محتوای کمک می‌کنید.

اگر محتوا را با علاقه و اشتیاق بنویسید، کاربران و مشتریان شما را دنبال خواهند کرد.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و هچنین برای شما مفید و البته کاربردی باشد و در محتواهای خود از این نکات استفاده کنید.

خوشحال می‌شم نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@taktaz5557

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

شروین فضلی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات