اهمیت روانشناسی و تحلیل فاندامنتال در فارکس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

اهمیت روانشناسی و تحلیل فاندامنتال در فارکس

می‌دانید که بالا و پایین رفتن‌ های مداوم قیمت ارز در سال‌های اخیر، بسیار زیاد شده است. به همین دلیل تعداد زیادی از معامله‌کنندگان، به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی همچون فارکس تمایل دارند. در این مقاله به پاسخی جامع برای این سوال که فارکس چیست و روانشناسی فارکس به چه معناست می‌پردازیم.

فارکس چیست؟

بازار فارکس چیست؟ این اولین سوالی است که هر معامله‌کننده ‌ی بازار فارکس در ابتدا از خود میپرسد. بازار فارکس، مثل یک دستگاه تبدیل کننده عمل می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد ورود به این بازار را دارند در مرحله‌ی اول با این سوال روبرو می‌شوند که اساسا فارکس چیست؟ و چگونه باید در آن سرمایه گذاری کنیم؟ به همین دلیل داشتن درک درست و دانش کافی از معاملات فارکس و نیز آگاهی از نقش روانشناسی فارکس بسیار ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه به پاسخی برای این سوال که فارکس چیست می‌پردازیم.

نحوه ی کار فارکس

فارکس یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی به شمار می‌رود که شمار بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب کرده است. این بازار به منظور تبدیل کردن ارزهای خارجی ایجاد شده است. شما می‌توانید در بازار فارکس یکی از ارزهای موجود را به ارز دیگری تبدیل کنید و از این طریق سرمایه و دارایی خود را چند برابر کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که تمام تبادلات ارزی در بازار فارکس، تنها در شبکه‌ی جهانی اینترنت و با استفاده از دستگاه های هوشمند کامپیوتر و یا موبایل اتفاق می‌افتد.

ورود به بازار فارکس

بنابراین هیچگونه بازار متمرکزی در دنیای فیزیکی و واقعیت وجود ندارد. اگر شما مبتدی هستید و میخواهید در بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنید باید بدانید که چه ساعتی خرید و فروش در این بازار شروع شده و چه ساعتی در شبانه روز، کرکره‌ی این بازار کشیده می‌شود. در کشور ما ایران، فعالیت کاری بازار فارکس از روز دوشنبه تا روز شنبه است. ساعت شروع و پایان بازار نیز 01:30 صبح است. البته این ساعت در فصل‌های مختلف ممکن است کمی دچار تغییر شود. بازار فارکس علاوه بر اینکه فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، برای حضور موفق و سرمایه‌گذاری ایده آل نیاز به دانش و تخصص دارد. بنابراین لازم است هرکسی پیش از ورود به بازار فارکس این مهارت‌ها را کسب کند. یک پیشنهاد ویژه این است که برای شروع از مقالات جامع و روان استفاده کنید تا دچار سردرگمی نشوید. مقاله‌‌ی جامع فارکس چیست در سایت آموزش فارکس، صفر تا صد این بازار را برای شما به صورت روان توضیح می‌دهد.

مزیت های بازار فارکس

زمانی که به پاسخ دقیقی برای "فارکس چیست" رسیدید، قطعا با مزیت‌های این بازار رو‌به‌رو خواهید شد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازار فارکس این است که در تمام 24 ساعت شبانه روز شما میتوانید به تبادل ارز بپردازید. از طرفی تمام معاملات در فارکس شفاف هستند و کارمزد معاملات خیلی کمتر از بازارهای دیگر است. نکته‌ی جالب‌تر اینکه با کسب آموزش فاندامنتال فارکس، تکنیک‌های معامله و روانشناسی فارکس میتوانید حتی در مواقع ضرر نیز سود بدست آورید.

روانشناسی فارکس

روانشناسی فارکس در کنار دریافت آموزش فاندامنتال فارکس یکی از پارامتر‌های مهم و جذاب برای انجام یک معامله‌ی حرفه‌ای و پیش‌بینی روند بازار است. تمام رفتارهای معامله‌کنندگان از خرید یا فروش گرفته تا مدت زمان صبر کردن در یک پوزیشن، به روانشناسی فارکس و کسب آموزش فاندامنتال فارکس بستگی دارد. روانشناسی فارکس رفتار معامله‌کنندگان را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. برای تسلط بر دانش روانشناسی فارکس باید بتوانید احساسات خود را به طور کامل شناسایی کنید تا به درک درستی از نحوه‌ی تصمیم‌گیری خود و معامله کنندگان در مواقع حساس بازار برسید.

با کمک روانشناسی فارکس میتوانید با تصمیم‌های احساسی برای همیشه خداحافظی کرده و حتی تصمیم‌های احساسی بازار را شناسایی کنید. البته برای اینکار نیاز به انجام یکسری تمرینات حرفه‌ای است که باید پس از مطالعه و تحقیق آنها را انجام دهید. اگر میخواهید با رمز و رازهای روانشناسی بازار آشنا شوید؛ مثل یک شعبده‌باز ذهن معامله‌کنندگان بازار را بخوانید و سود کنید، خواندن مقاله‌ی روانشناسی بازار کمک بسیار زیادی به شما می‌کند.  

آموزش فاندامنتال فارکس

تصور کنید که به صورت بنیادی، اطلاعات دقیقی را از عوامل موثر بر بالا رفتن و یا کم شدن قیمت دلار داشتید. آنوقت چقدر خواهید توانست موفق‌تر عمل کنید؟ قطعا در این صورت به راحتی و قبل از اطلاع یافتن دیگران می‌توانید در زمان مناسب به معامله‌ی ارز دلار بپردازید و با اینکار سود هنگفتی را بدست آورید. با دریافت آموزش فاندامنتال فارکس خواهیم دانست که چه عواملی در کشور بر روی ارزش یک ارز موثرند. همچنین به روش ها و تحلیل‌هایی برای پیش‌بینی افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دست پیدا می‌کنیم. یک مقاله‌ی ویژه در سایت آموزش فارکس به خلاصه‌ای از یک کتاب کمیاب در زمینه‌ی آموزش فاندامنتال فارکس پرداخته است. با کمک این کتاب به جامع ترین آموزش فاندامنتال فارکس دست پیدا می‌کنید.

نتیجه گیری

اگر بخواهید در میان رقابت‌های نفسگیر بازارهای مالی موفق شوید، باید با ابزارها و مهارت‌های لازم آن آشنا شوید. حرفه‌ای ترین معامله‌کنندگان به آموزش‌هایی روی می‌آورند که کمتر کسی به آنها دست پیدا می‌کنند. آموزش فاندامنتال فارکس، روانشناسی فارکس و تکنیک‌های معامله همگی جزو ضروریات و پیش‌نیاز‌های ورود به بازار فارکس هستند. پس برای رسیدن به درکی تخصصی از تمام این مفاهیم باید مطالعه و تحقیق را از همین حالا شروع کرده و فرصت را از دست ندهید. یک پیشنهاد ویژه این است که از آشنایی با مفاهیم شروع کنید.

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
1 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا