جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۶ روند اصلی توسعه وب که باید در سال ۲۰۲۱ و پس از آن یاد بگیرید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۱۶ روند اصلی توسعه وب که باید در سال ۲۰۲۱ و پس از آن یاد بگیرید

روندهای موجود در توسعه وب یک موضوع در حال تغییر در دنیای محاسبات است که هر ساله تغییر می‌کند. ما ۱۶ نکته اصلی را برای توسعه دهندگان وب جمع آوری کرده‌ایم تا قبل از شروع ساخت اپلیکیشن‌های وب یا موبایل خود، آن‌ها را در نظر بگیرد. این مورد را در ذهن خود نگه دارید و ادامه مطلب را بخوانید.

۱. طراحی رسپانسیو ( UX بهتر)

طراحی جذاب وب یک نیاز اساسی برای یک سایت مدرن است و بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند که مدت طولانی‌تری در آن‌جا بمانند و دوباره از آن بازدید کنند. طراحی نه تنها در مورد زیبایی صفحات است، بلکه در مورد عملکرد آن نیز می‌باشد. طراحی رسپانسیو در مورد زیبایی بصری و سازگاری بالا، ارائه تجربه یکپارچه و حل مسائل رایج به صورت آسان است.

۲. موشن دیزاین در UI

موشن داستان تعریف می‌کند، طراحی رسپانسیو بر احساسات افراد تاثیر می‌گذارد و این روند به شدت در حال رشد است. کسب و کارها برای جلب توجه مخاطبان رقابت کرده و همچنین تلاش می‌کنند که آنان را در این کار دخیل سازند تا ایده‌های پیچیده را به شکل‌های ساده ارائه دهند. موشن توجه کاربران را جلب کرده و سطح تعامل را افزایش می‌دهد. انواع انیمیشن‌ها، پاپ آپ‌ها، پایین آوردن منوها، پیمایش و انتقال باعث تعامل کاربران با سیستم عامل و محبوبیت بیشتر در توسعه وب می‌شوند.

۳. AMP

سرعت صفحه مهم است. AMP به دلیل سهولت در تفسیر AMP HTML به شما اجازه می‌دهد تا صفحات شما سریع بارگذاری شود. AMP دقیقا چیست؟ AMP یک فریمورک رایگان وب‌کامپوننت برای ساخت یک وب سایت روان است، مهم نیست که ناشر، شرکت تجارت الکترونیکی، داستان نویس، تبلیغ دهنده یا فرستنده ایمیل باشید، صفحات AMP سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و تجربه بهتری را در همه دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها ارائه می‌دهند. AMP به طور گسترده‌ای توسط گوگل و توییتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، دلیل این امر توانایی ارائه تجربه احساس بومی بهتر در همه دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها با پیش فرض قرار دادن صفحات AMP در صورت دسترس قرار داشتن آن است.

۴. تجسم داده‌ها

نمایش گرافیکی اطلاعات، آن را واضح و شسته و رفته نشان می‌دهد. می‌توانید از عناصر بصری مانند نمودارها، گراف‌ها و نقشه‌ها، اسکتر پلات‌ها، جداول و سایر عناصر استفاده کنید تا داده‌ها نمایان و درک شوند. اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های طراحی وب در NYC شرط بندی خود را بر روی ارائه طرح‌های جذاب کاربری برای مشتریان خود اعلام می‌کنند. این بدان معناست که داده‌های شما باید به روشی ساده، زیبا و منطقی ارائه شود.

۵. پیگیری رفتار مشتری

هنر متقاعد کردن به صورت آنلاین کار سختی نیست. بنابراین، برای اینکه مشتری شما عملی را انجام دهد، باید برخی ترفندها یا الگوهای رفتاری را بدانید تا به خواسته خود برسید. و یک فضای رقابتی فزاینده شما را به سمت یادگیری روانشناسی مشتری سوق می‌دهد. ابزارهایی مانند Google Analytics به پیگیری و درک رفتار مشتری اعم از اپلیکیشن‌های تلفن همراه (Android و iOS)، وب و اپلیکیشن‌های SaaS و IoT کمک می‌کند.

۶. SPA

اپلیکیشن‌های SPA اکنون به دلیل توانایی SPA در بارگذاری markup و داده‌ها برای ارائه بصورت پویا در یک صفحه وب، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرعت بسیار مهم و ارزشمند است. زیرا زمان بارگذاری صفحه بر رتبه بندی گوگل تاثیر می‌گذارد. SPA برای پروژه‌هایی با داده‌های کوچک، هرگونه پلتفرم اجتماعی یا راه حل‌های SaaS که ب روی رتبه بندی سئو اهمیتی ندارد کاملا متناسب است.

۷. وب سایت‌های موبایل فرندلی

طبق گفته‌های Statista، بیش از نیمی از ترافیک وب جهانی برای دستگاه‌های تلفن همراه است. چگونه یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل فرندلی ایجاد کنیم؟ شما باید بر روی خشنود کردن چشم کاربر کار کنید، برای مثال، شما باید به خواندن آسان داده‌های متنی و پیمایش آسان دکمه‌ها و لینک‌هایی که باعث می‌شوند کاربر سریع‌تر این کار را انجام دهد، توجه کنید. بعلاوه، گوگل یک فریمورک AMP ارائه می‌دهد که سرعت بارگذاری صفحه را برای صفحات وب شما در تلفن همراه افزایش می‌دهد. ابزار AMP را که قبلا در بالا ذکر کردیم.

۸. فناوری بلاکچین

بسیاری از شرکت‌ها از فناوری بلاکچین برای معاملات دیجیتالی خود استفاده می‌کنند تا از کلاهبرداری جلوگیری کرده تا امنیت آن را بسیار بالا ببرند. بلاکچین یک راه حل ضروری برای بهبود کیفیت اپلیکیشن‌های وب است، زیرا هیچ فناوری وبی نمی‌تواند اطمینان حاصل کند که کاملا آسیب پذیر نیست. تهدیدهای امنیتی جدید ممکن است هر روز ظاهر شوند که حداقل به تغییر یا بهبود در اجرای اقدامات متقابل و امنیت عمومی متمرکز بر وب نیاز دارند.

۹. جستجوی صوتی

افراد سعی می‌کنند به هر طریق ممکن وقت خود را صرفه جویی کرده و از تایپ طولانی مدت خودداری کنند، به این ترتیب جستجوی صوتی در حال پیشرفت و بلندگوهای هوشمند به ابزاری اساسی در ارتباطات روزمره تبدیل شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۳ از ۸ میلیارد دستیار صوتی دیجیتالی استفاده خواهد شد. بنابراین، الکسا یا سیری، آلیسا، گوگل یا بیکسبی و در کل جستجوی صوتی یکی از روندهای اصلی سال ۲۰۲۱ در توسعه وب است.

۱۰. امنیت سایبری

هدف از امنیت سایبری کاهش حملات سایبری علیه تهدیدات احتمالی سیستم‌های جانبی، شبکه‌ها و فناوری‌ها است. توسعه دهندگان با بهبود هویت و مدیریت دسترسی و افزایش رمزگذاری داده‌ها، توجه ویژه‌ای به مقابله با تهدیدات امنیتی بالقوه می‌کنند. این موضوع هم روند تحولات خاص خودش را در سال ۲۰۲۱ دارد. بنابراین، حفظ امنیت سایبری چیز کمی نیست.

۱۱.Push-Notificationها

پوش نوتیفیکیشن در مقایسه با پیام‌های متنی یا تماس مستقیم با مشتریانی که سعی در برقراری ارتباط با آن‌ها دارند، راهی مناسب برای ارتباط است. اعلان‌های خود را به خوبی تنظیم کنید. از این گزینه سواستفاده نکنید، در غیر این صورت مخاطبان بالقوه خود را از دست خواهید داد. گزارشی وجود دارد که نشان می‌دهد ۳۲٪ از کاربران اپلیکیشن به دلیل دریافت بیش از ۶ الی ۱۰ پوش نوتیفیکیشن در هفته، استفاده از اپلیکیشن را به طور فاحشی کاهش می‌دهند.

۱۲. رایانش ابری

رایانش ابری برای اپلیکیشن‌های وب به دلیل وجود امکانات مختلف مانند ایمیل یا بازیابی نسخه پشتیبان، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ یا دسکتاپ‌های مجازی، توسعه و آزمایش نرم افزار و بسیاری موارد دیگر، بخشی مهم در دنیای رایانش است. توسعه دهندگان برنامه‌هایی ایجاد می‌کنند که می‌توانند به طور کامل در سیستم عامل‌های تحت وب کار کنند.

۱۳. رویکرد Mobile-First

هدف از طراحی mobile first، ارائه مقادیر زیادی محتوا در markup است که فقط باید آن را به صورت دیداری با CSS پنهان کند. طبق آمار Statista، کاربران تلفن همراه بسیار زیاد شده‌اند و از ۴.۱ میلیارد به ۴.۹۳ رسیده‌اند. رویکرد mobile first مسئله سایت‌های متمرکز بر محتوا را حل می‌کند، زیرا اصلی‌ترین ابزار در هر وب سایت یا اپلیکیشن وب، محتوای وب آن است. به همین دلیل سایت شما باید تمام داده‌های دیداری و متنی را به صورت ارگانیک ترکیب کند و بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد.

۱۴. JavaScript و Reactjs در حال رشد پایداری است

تقاضا برای توسعه دهندگان Javascript هنوز در حال افزایش است و بهترین شرط شما در سال ۲۰۲۱ شروع یادگیری React است. کمپانی‌های شناخته شده‌ای مانند فیس بوک، پینترست، ردیت یا BBC از کتابخانه‌های React استفاده می‌کنند. React به دلیل بارگذاری سریع اپلیکیشن‌های تک صفحه‌ای و منحنی یادگیری مسطح محبوب است. بنابراین، هیچ مانع قابل توجهی برای ورود به این حوزه وجود نخواهد داشت. به علاوه، توسعه دهندگان تمایل دارند از MEAN stack، مجموعه‌ای کامل از فریمورک‌های Javascript، مانند MongoDB، Express.js، Angular.js و Node.js، که توسعه دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های پویا استفاده می‌کنند، استفاده کنند که به ساخت یک برنامه یا وب سایت بدون شروع از ابتدا کمک می‌کنند.

۱۵. توسعه هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی به طور گسترده‌ای در سایت‌های تجارت الکترونیکی چند ملیتی مانند eBay یا Amazon برای توسعه وب سایت تجارت الکترونیکی استفاده می‌شود، وب سایت‌های بزرگی مانند Netflix یا Spotify، بینش انسان را برای توصیه‌های بیشتر محتوایی جمع می‌کنند. در این سیستم‌ها هیچ جادویی وجود ندارند، اما مکانیسم‌های هوش مصنوعی هستند که به هدف قرار دادن محتوای آن‌ها به روش صحیح کمک می‌کنند و با درک سلایق و ترجیحات مشتریان، توصیه‌های محصول را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

۱۶. اپلیکیشن‌های وب پیش‌رونده (PWA)

PWA با افزایش پایداری در توسعه تلفن همراه، به دلیل عملکرد بارگذاری سریع خود، در بین موضوعات توسعه وب به روند اصلی تبدیل شده است. گزینه PWA به شما این امکان را می‌دهد تا یک برنامه native، ساده‌تر و سریع‌تر ایجاد کنید. اول از همه، PWAها فضای ذخیره سازی زیادی ندارند، زیرا با تقاضای موجود کار می‌کنند. دوما، با افزایش استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه، انتظار می‌رود که برندها با این روند ادامه دهند.

در آخر...

این لیست از روندهای وب می‌تواند گزینه‌های بیشتری داشته باشد، زیرا توسعه وب یک چیز بسیار پویا در دنیای IT است. تجارت خود را با استفاده از این روند مقیاس بندی کنید و سود سرشار خود را برای توسعه وب در سال ۲۰۲۱ کسب کنید.

منبع 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید