جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
بازاریابی به روش ویدیو مارکتینگ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

بازاریابی به روش ویدیو مارکتینگ

آمارها از موفقیت روند پیشرفت ویدیو مارکتینگ حکایت دارند. یک پژوهش نشان می‌دهد افراد پس از دیدن یک ویدیو در مورد محصول، ۶۴ تا ۸۵ درصد بیشتر علاقه‌مند به خرید آن می‌شوند و ۷۱ درصد بازاریابان اظهار کرده‌اند که ویدیومارکتینگ بیش از هر روش بازاریابی دیگری به تصمیم نهایی برای خرید محصول منجر می‌شود.  

یک رسانه‌ی غنی می‌تواند با الگوریتم‌های موتور جستجو بهتر دیده شود. بنابراین وجود ویدیو در وب‌سایت شما می‌تواند وضعیت سئوی آن را بهبود دهد.

آیا ویدیو برای کسب و کار شما مفید است؟

 

به‌طور خلاصه پاسخ این سؤال مثبت است. دسترسی آنلاین در بازارهای توسعه‌یافته تقریباً امری جهانی محسوب می‌شود. ۸۴ درصد بزرگ‌سالان آمریکایی کاربران اینترنت هستند و برای متولدین بعد از دهه‌ی پنجاه میلادی این رقم به ۹۵ درصد می‌رسد. ۹۲ درصد کاربران موبایل‌ها ویدیو تماشا می‌کنند و مهم‌تر اینکه ویدیو به اشتراک می‌گذارند.

پیام‌های متنی روی گوشی‌های کوچک‌تر به‌ندرت نتیجه می‌دهد اما ویدیو برای موبایل عالی است.

کسب‌وکار شما هر اندازه‌ای باشد و هرچه بخواهید بفروشید، به احتمال قریب به یقین افراد بازار هدف شما روی اینترنت آماده و منتظر شما هستند و اگر از محصول یا خدمت شما راضی باشند، پیام شما را به اشتراک می‌گذارند.

ویدیومارکتینگ نسبت به تبلیغات تصویری و متنی به‌مراتب پیچیده‌تر است و همین موضوع می‌تواند دردسرساز شود، به‌ویژه اگر بخواهید این کار را به‌تنهایی یا به‌عنوان بخشی از یک تیم کوچک غیرتخصصی انجام دهید.

۹۲درصد کاربران موبایل‌ها ویدیو تماشا می‌کنند و مهم‌تر اینکه ویدیو به اشتراک می‌گذارند.

 

تولید ویدیوهای تبلیغاتی مفید با تجهیزات ساده تا حد زیادی بستگی به مهارت‌ها و تجهیزات موجود و اهداف شما دارد. یک ویدیوی شش‌ثانیه‌ای سریع می‌تواند به‌راحتی با یک موبایل گرفته شود؛ درحالی‌که یک دوربین حرفه‌ای ۴۰۰ دلاری روی سه‌پایه می‌تواند ویدیوهای با ظاهر حرفه‌ای‌تری بسازد.

قطعاً با تولید ویدیوهای حرفه‌ای نتایج بهتری می‌گیرید. ویدیوهای باکیفیت و خوش‌ساختی که گرافیک، متن، طرح و صدای باکیفیتی دارد (آماتورها به‌ندرت تمام این موارد را پوشش می‌دهند) مشتریان بالقوه را راحت‌تر تحت تأثیر قرار می‌دهند.

به آنچه می‌خواهید از طریق ویدیو به آن برسید، فکر کنید. یک ویدیو با کیفیت متوسط مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر هدف شما نمایش کسب‌وکار یا محصولتان در یک ویدیوی واقعی و جدی باشد، کیفیت اهمیت پیدا می‌کند. یک ویدیوی بی‌کیفیت می‌تواند مشتریان بالقوه را منصرف کند.

هزینه‌های ویدیو

 

اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید و ابزارهای لازم را در اختیار دارید، بخش تولید بدون هزینه خواهد بود. در واقع تنها هزینه شما از دست دادن ساعات مفید کاری است که می‌توانستید به وظایف دیگری بپردازید. ولی اگر بخواهید ضبط ویدیو را حرفه‌ای انجام دهید، بسیار پرهزینه خواهد بود. با اینکه ممکن است برای ویدیوی به این کوتاهی، مبالغ دریافتی یک تیم حرفه‌ای زیاد به نظر برسد؛ ولی شما با در اختیار گرفتن این ویدیو می‌توانید آن را در ده‌ها زمینه‌ی مختلف برای تبلیغ کسب‌وکارتان به کار ببرید و به یاد داشته باشید که برای رشد کسب‌و‌کارتان هیچ پلتفرمی بهتر از ویدیو نیست. باید حواستان به هزینه‌های پنهان هم باشد؛ برای مثال ممکن است لازم باشد هزینه‌های بیشتری برای تبلیغ و معرفی این ویدیو متحمل شوید. این نوع محاسبات باعث می‌شود برآورد اولیه‌ی مناسبی در مورد هزینه‌ها به دست آورید و در نهایت تنها برای خدماتی که واقعاً به آن‌ها احتیاج دارید هزینه کنید.

محاسبه‌ی میزان بازگشت سرمایه‌

بعد از سرمایه‌گذاری روی ویدیو، اولویت اول شما اندازه‌گیری نتایج است تا ببینید آیا فروش اضافه‌ای که ایجاد شده است، هزینه‌های تبلیغات را توجیه می‌کند. تعیین دقیق علت هر فروش غیر ممکن است؛ اما ابزارهای فراوانی وجود دارند که می‌توانند میزان اثربخشی ویدیوها‌یتان را نشان دهند. 

گوگل ابزاری دارد که از طریق آن می‌توانید تگ‌هایی را به لینک‌ها بیفزایید که به وب‌سایت‌ شما ارجاع داشته باشند (این تگ‌ها به پارامترهای UTM مشهورند). بنابراین شما با حساب گوگل آنالیتیکس خود می‌توانید متوجه شوید بیننده‌ی وب‌سایت‌ شما از چه منبعی به آن دسترسی پیدا کرده است که در این مثال منبع، همان ویدیوی تبلیغاتی خواهد بود.

یوتیوب و فیسبوک هم ابزارهای رایگان خودشان را برای ردیابی رفتار مخاطبان شما دارند و وب‌سایت‌های تجاری مانند ویزیتیا امکانات کاملی برای ردیابی مشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

شروع کنید

روزبه‌روز کسب‌وکارهای بیشتری برای رساندن پیامشان به مشتری به ویدیو روی می‌آورند و از آنجایی که استفاده از موبایل‌های هوشمند همیشه در حال افزایش است، اهمیت ویدیو هم همواره بیشتر می‌شود.

انتظار موفقیت آنی نداشته باشید. هرچند ممکن است نخستین تلاش شما به موفقیت چشم‌گیری منجر شود یا شاید باید منتظر چهارمین یا پنجمین ویدیوتان بمانید تا به سود واقعی برسید.‌کافی است به کار ادامه بدهید و حتماً نتیجه می‌گیرید.

به نظر شما در ایران چقدر به این نوع تبلیغات بها داده می‌شود و میزان اثربخشی آن تا چه حد قابل اتکا است؟ ویدیوهای طنز سریالی تا چه حد توانسته‌اند بر موج محبوبیت ویدیوهای کوتاه و بازاریابی ویدیویی سوار شوند؟

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید