یلدا ادامه داره... ❤️ ۴۰ درصد تخفیف همه دوره‌ها

استفاده از تخفیف‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
روش هایی برای اینکه بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

روش هایی برای اینکه بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید

علم ارتباطات یکی از علومی است که کمک شایانی به هر کسب و کاری می کند.در واقع این ارتباط است که کسب و کار شما را رونق می بخشد و جلو می برد.

"بیل گیتس که در همین چند روز پیش ثروتمند ترین فرد جهان بود می گوید اگر یک دلار داشتم آنرا صرف ایجاد ارتباط و برقراری روابط اجتماعی می کردم".بیل گیتس این موضوع را به خوبی درک کرده است که روابط اجتماعی و ایجاد ارتباط بین گروه ها و لایه های مختلف مردم می تواند کسب و کارش را به شدت رشد دهد و با این اصل امروز میکروسافت یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا محسوب می شود.

بسیاری از مردم، توصیه‌های زیادی در مورد بهبود ارتباط با دیگران کرده‌اند. این کار نیازمند تعامل با دیگران است، بنابراین ارزش آن را دارد که بدانیم افراد معمولی چه نکاتی را در دیگران‌ می‌پسندند. در واقع چه چیزی باعث می‌شود که فردی را در زمینه ارتباطات اجتماعی فردی ماهر بدانند.

موسسه ای اخیرا ۳۴۰۰ پرسشنامه برای افراد شاغل در سراسر دنیا ارسال کرده و پاسخ‌هایشان را دریافت کرده‌است. در این پرسشنامه‌ها بیست ویژگی شخصیت را فهرست کرده و از شرکت‌کنندگان خواسته بود که ویژگی‌های رفتاری‌ای را علامت بزنند که در افرادی با مهارت اجتماعی بالا‌ می‌بینند. این موسسه از این طریق توانست هفت ویژگی شخصیتی برتر را در این زمینه کشف کرده که در این مقاله این ویژگی ها را شرح خواهیم داد:

  • شنونده خوبی باشید‌: ۶۱ درصد
  • رویکرد مثبتی در ذهنتان به وجود آورید: ۵۶ درصد
  • برای کمک به دیگران تلاش کنید: ۵۲ درصد
  • صادق و اصیل باشید: ۵۲ درصد
  • پیگیری کنید: ۵۲ درصد
  • معتمد‌بودنتان را ثابت کنید: ۴۷ درصد
  • قابل دسترس باشید: ۳۲ درصد

شنونده خوبی باشید

شنونده خوبی‌بودن در بالاترین جایگاه فهرست قرار دارد. موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم و آنها را بشناسیم. هرچه شما و طرف مقابلتان سریع‌تر بتوانید یکدیگر را بشناسید، با سرعت خواهید توانست رابطه‌ای ارزشمند خلق کنید.

فردی که در زمینه ارتباطات اجتماعی مهارت خوبی دارد، می‌داند که دو گوش و یک دهان دارد و باید به نسبت این اعداد از آنها استفاده کند. زمانی که وارد مکالمه‌ای شدید، به حرف‌های طرف مقابل به دقت گوش دهید تا نیازها یا دغدغه‌هایش را بشناسید و بتوانید گامی در جهت رفع آنها بردارید.

رویکرد مثبتی در ذهنتان ایجاد کنید

 

رویکرد شما نسبت به امور کلی اولین چیزی است که مردم از شما‌ می‌بینند. اگر رویکردی منفی نسبت به اوضاع داشته باشید، باعث می‌شود که مردم از شما خوششان نیاید و ازتان دور شوند. در عوض، یک رویکرد مثبت باعث می‌شود که مردم تمایل داشته باشند به سوی شما بیایند و با شما ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که افراد حرفه‌ای دنیای کسب‌و‌کار مانند آهن‌ربا عمل می‌کنند. دیگران دوست دارند دور‌و‌بر آنها باشند و آن فرد را به دوستان و آشنایانشان نیز معرفی می‌کنند.

برای کمک به دیگران تلاش کنید

برای دیگران مهم نیست چقدر چیزی را بلد هستید؛ این مهم است که چقدر برای آنها اهمیت قائل هستید. کمک‌کردن به دیگران به آنها نشان می‌دهد که برایشان اهمیت قائلید. یکی از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفته بود: «مردم می‌خواهند با کسانی ارتباط برقرار کنند که رویکردی همکاری‌محور داشته باشد.» به روش‌های گوناگونی می‌توانید به مردم کمک کنید، می‌توانید مقاله‌ مفیدی را برای آنها ارسال کنید یا شخصی را بهشان معرفی کنید که به طریقی برایشان مفید است.

صادق و اصیل باشید

می‌توانید به دیگران کمک کنید یا گوش شنوایی برای حرف‌هایش داشته باشید، اما اگر واقعا به او علاقه‌ای نداشته باشید، او متوجه خواهد شد! افرادی که روابط خوبی با دیگران برقرار می‌کنند، می‌دانند که چطور باید صادقانه رفتار کنند. همه چیز به اصالت رفتاری بستگی دارد که از خود نشان می‌دهید. همه ما افرادی را دیده‌ایم که می‌خواهند صمیمانه رفتار کنند اما مشخص است که دارند ادا در‌ می‌آورند! ادا در‌آوردن هیچ‌گاه ماندگار نیست.

پیگیری کنید

زمانی که موقعیت یا شانسی را به کسی ارائه می‌کنید که هیچ وقت ماجرا را پیگیری نمی‌کند، خیلی زود از این که وقتتان را صرف این شخص کنید، ناامید خواهید شد. مهم نیست که فراخوان شما بخش کوچکی از اطلاعات، ملاقاتی خاص یا یک ارجاع کاری مهم باشد. یکی از پاسخ‌دهندگان نوشته بود که وقتی بحث شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران پیش‌ می‌آید، «مهم این است که پیگیری کنید». بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که پیگیری کنند.

معتمد‌بودنتان را ثابت کنید

یکی از پاسخ‌دهندگان نکته جالبی نوشته بود: «مهم نیست که شخصی چقدر موفق است. اگر من به او اعتماد نداشته باشم، با او کار نخواهم کرد.» زمانی که شخصی را به کسی معرفی می‌کنید، دارید آبرویتان را گرو‌ می‌گذارید. باید بتوانید به آنها اعتماد داشته باشید تا مطمئن باشید که آبرویتان در خطر قرار نمی‌گیرد.

قابل دسترسی باشید

یکی از پاسخ‌دهندگان نوشته بود: «مردم آنچه که گفته‌اید یا انجام داده‌اید را فراموش خواهند کرد، اما هیچ‌گاه از خاطر نمی‌برند که چه احساسی بهشان داده‌اید.» شبکه‌سازی کارآمد نیازمند این است که قابل دسترس باشید. و اگرچه این مورد در انتهای فهرست هفت‌تایی ما قرار گرفته، اما چیزی است که افکار و عمل دیگران بستگی زیادی به آن خواهد داشت.

همه ویژگی‌هایی که برشمردیم، به مقوله «کاشت» مربوط می‌شوند. شما باید روابط متقابل و سودمندی را پایه‌ریزی کنید تا در آینده از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید