پایتون و جنگو – تکنولوژی‌های عالی برای فین‌تک (فناوری مالی)
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

پایتون و جنگو – تکنولوژی‌های عالی برای فین‌تک (فناوری مالی)

ایجاد یک محصول فین‌تک (محصولی ایجاد شده با استفاده از فناوری برای ارائه خدمات مالی، مثال: راهکارهای بانکی آنلاین، شبکه‌های پرداخت اینترنتی و...) کار ساده‌ای نیست – اما اگر این کار انجام بشود، مزایا و پاداش بسیار زیادی خواهد داشت. چند مورد از شرکت‌های موفق در عرصه فین‌تک عبارت هستند از Revolut، Stripe و Coinbase. این شرکت‌ها در میانگین درآمدهای موتلی میلیارد دلاری دارند و از تمام مزایای مشتریان بین‌المللی بهره می‌گیرند. با این حال برای رسیدن به چنین نقطه‌ای شما نیاز دارید که اپلیکیشنی مدرن، قابل اعتماد و تمام عیار ایجاد کنید. 

انتخاب راهکاری مناسب و درست برای اپلیکیشن‌های فین‌تک می‌تواند کار بسیار سختی باشد، مخصوصا زمانی که بخواهید چندین ویژگی و گزینه‌ را به صورت همزمان سرویس دهی کنید! در این مقاله من قصد دارم به شما نشان دهم که چرا پایتون و جنگو به عنوان دو تکنولوژی قدرتمند، می‌توانند نیازهای شما برای ایجاد یک محصول فین‌تک را برآورد کنند.

لزومات فین‌تک

مطمئنا اپلیکیشن‌های مبتنی بر فین‌تک نیازمند تکنولوژی‌های مختلفی هستند. براساس تجربیات کاری، ما توانسته‌ایم شش عنصر اصلی و مهم از اپلیکیشن‌های مبتنی بر فین‌تک را تشخیص دهیم.

  • منحصر به فرد بودن: استارتاپ‌های فین‌تک بیشتر و بیشتری هر روز ظاهر می‌شوند. در این بین برای رسیدن به یک نقطه خوب، شما باید متمایز عمل کنید و متمایز به چشم بیایید. شما در این مسیر باید پیشنهادات منحصر به فردی را ارائه دهید و ایده‌هایی را به اجرا در بیاورید که دیگران نتوانند با آن رقابت کنند.
  • امنیت: در دنیای اینترنت چیزهایی وجود دارد که به عنوان داده‌های حساس از آن‌ها یاد می‌شود، داده‌های مربوط به پول و فرایندهای مالی، از این دست داده‌ها هستند. یک اپلیکیشن فین‌تک با هر دوی این موارد تعامل دارد، بنابراین شما نیاز دارید که امنیت این داده‌ها را به خوبی پیاده‌سازی کنید. به یاد داشته باشید که حتی یک نفود کوچک می‌تواند آسیب‌های جبران‌ ناپذیری را به اپلیکیشن شما وارد کند. 
  • اعتماد‌پذیری: در دنیای امروزی اینترنت ما توقع داریم که همه چیز به صورت سریع و در هر زمانی قابل دسترس باشد. این موضوع زمانی که به مباحثی مانند پول و... مربوط باشد بسیار مهم‌تر خواهد بود. خراب شدن اپلیکیشن و مواردی از این دست برای کاربران قابل بخشش نیست. این موضوعات باعث می‌شود که اعتماد آن‌ها از وبسایت شما سلب شود. 
  • سریع بودن: به عنوان یک استارتاپ فین‌تک، شما باید علیه افرادی در بازار کار کنید که بسیار قدرتمند عمل کرده‌اند و تمام اصول را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند. برای آنکه شما نیز وارد این چرخه شوید، نیاز دارید که هر چه سریع‌تر رشد کنید و با جامعه کاربری تطبیق بیابید. 
  • پردازش داده: یکی از منابع اصلی شرکت‌های فین‌تک، چیزهایی است که از مشتریان‌شان می‌دانند – الگوهای خریدشان، میزان اعتبارشان، میزان دخل و خرج‌های‌شان و... . مدیریت و آنالیز این داده‌ها نیز وابسته به این است که بتوانید تکنولوژی‌های مربوط به علوم داده را در اپلیکیشن‌تان پیاده‌سازی کنید.
  • انعطاف‌پذیری: هیچ شرکت موفقی در خلاء و یا در یک کنج محدود قرار ندارد، شرکت شما باید انعطاف کافی را برای سازگار شدن در جهت ادغام با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف دیگر را داشته باشد. 

ترکیب کردن تمام گزینه‌های بالا به نظر سخت می‌آید اما ما متوجه شده‌ایم که پایتون و جنگو به خوبی می‌توانند در راه پیاده‌سازی این موارد به شما کمک بکنند. بیایید دلیل این موضوع را بررسی کنیم.

مزایا پایتون

پایتون زبانی به شدت محبوب است – این محبوبیت نیز در حال بیشتر شدن است. دلیل این محبوبیت می‌تواند چندین موضوع مختلف باشد. برخی از این موارد خود دلایلی هستند که باعث می‌شوند بهتر متوجه شویم که چرا پایتون برای فین‌تک بسیار مناسب است.

ابتدا، بیایید جنبه امنیتی پایتون را بررسی کنیم. پایتون در ۱۹۹۱ منتشر شد. این از آن لحاظ مهم است که پایتون در این مدت توسط توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان بسیاری استفاده شده و بسیاری از مشکلات آن برطرف شده است. جدای از این موضوع، کدهای پایتون واضح و کوتاه هستند از این رو مشکلات کمتری را می‌توانند بوجود بیاورند. خیلی موضوع ساده‌ای است: شما کدهای کمتری می‌نویسید و در نهایت نیز باگ‌های کمتری تولید می‌کنید. به همین دلیل می‌شود گفت که پایتون اعتماد‌پذیری و اطمینان بالایی را نیز کسب کرده است.

سرعت توسعه در پایتون بسیار زیاد است. همه چیز در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید با کدهای کمتری، کارهای بیشتری را انجام دهید. جدای از سرعت توسعه، پایتون در یادگیری نیز سریع است، شما نیازی ندارید که برای کار کردن با پایتون تمام جنبه‌های آن را بدانید. 

پردازش داده موضوعی است که اغلب اوقات همراه با پایتون مطرح می‌شود. پایتون تعداد بسیار زیادی کتابخانه دارد که همه آن‌ها در جهت توسعه و ساخت اپلیکیشن‌های آنالیز داده به شما کمک می‌کنند. Numpy، Pandas، Matplotlib، Scikit-learn و Scipy مواردی هستند که به خوبی می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. تمام این موارد متن باز و رایگان هستند. 

میزان انعطاف‌پذیری در پایتون نیز بالاست. شما می‌توانید پایتون را در هر جایی و در کنار هر ابزار دیگری استفاده کنید. همه چیز به آسانی تنها یک دستور import است. 

جنگو

جنگو یک وب فریمورک مبتنی بر پایتون است که در کنار تمام توانایی‌های پایتون، مزیت‌های منحصر به فردی را نیز ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های بسیار خوب جنگو توانایی سریع در ایجاد یک MVP یا Minimum viable product است. با وجود این گزینه، جنگو قادر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شما راهکار‌های مناسبی را در جهت توسعه اپلیکیشن بدهد. جنگو به خوبی در این سال‌ها خود را اثبات کرده است. برای چند سالی نیز شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های مختلف بزرگی از جنگو برای مدیریت قسمت بک-اند خود استفاده می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های جنگو، وجود ویژگی‌های داخلی زیاد است. شما در جنگو تقریبا برای بیشتر کارها ابزارهای داخلی مناسبی را دارید. تیم توسعه جنگو برای لایه Rest API فریمورک مخصوصی را توسعه داده که به شما در جهت توسعه ای‌پی‌آی‌های‌تان کمک می‌کند.

در نهایت وجود امنیت بالا در وبسایت‌های مبتنی بر جنگو، این اطمینان را می‌دهد که جنگو به صورت پیشفرض فریمورکی امن و قابل اعتماد است.

در پایان

براساس المان‌هایی که در ساخت یک اپلیکیشن فین‌تک وجود دارد به نظر می‌رسد که پایتون و جنگو به خوبی توانایی مدیریت آن‌ها را دارند. شما در پایتون و جنگو امنیت، اطمینان، پردازش داده، سرعت و در نهایت انعطاف‌پذیری را به صورت یکجا در اختیار دارید و این موضوعی نیست که در تمام تکنولوژی‌ها وجود داشته باشد. 

اگر قصد شروع یک استارتاپ فین‌تک را دارید، به نظر می‌رسد که پایتون و جنگو نقطه شروع بسیار خوبی باشند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
2.5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات