جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 18 دقیقه

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

افرادی که مدیریت تیم‌های طراحی و توسعه را به عهده دارند کسانی هستند که این تیم‌ها را به سمت موفقیت هدایت می‌کنند. به طور قطع و یقین این افراد تلاش بسیاری برای بالا بردن کارایی و راندمان روند ارتقا انجام می‌دهند. به خصوص در رابطه با موارد مرتبط با تکنولوژی‌های پیشرفته روز. همان‌طور که می‌دانید، یک جنگ تمام نشدنی بین باگ‌ها و روند ارتقا نرم‌افزار ها وجود دارد. شما برای مقابله با این باگ‌ها که همواره در کمین پروژه‌های شما هستند چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

به کمک این مقاله تمام افرادی که با این‌گونه از باگ‌ها مشکل دارند، از بهترین راه‌حل برای مقابله با این مشکل مطلع می‌شوند و همچنین از بهترین راه برای هدایت تیم و پروژه مطلع می‌شوند و می‌توانند از آن استفاده بهینه کنند تا نرم‌افزار به بهترن نحو ممکن به هدف و مشخصه تعیین شده برسد. ما در این مقاله از راکت موضوع ابزارهای مفید برای مقابله با باگ‌ها، تعیین وظایف درهر پروژه و توسعه نرم‌افزاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با فواید و مضرات هرکدام آشنا شوید و بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب کنید.

 چرا باید به مدیریت کردن باگ‌ها و کنترل آن‌ها اهمیت داد؟

در ابتدا باید توضیح دهیم که چرا باگ‌ها در روند طراحی هر نرم‌افزار باید شناسایی شوند. در پروسه شناسایی باگ‌ها باید از ابزار به خصوصی استفاده شود که به شما کمک کند تا بتوانید آن‌ها را شناسایی، معرفی و طبقه‌بندی کنید تا آن‌ها را به‌ترتیب دیباگ کنید.

چرا این مساله اهمیت زیادی دارد؟

مشتری‌های شما و کاربران آن‌ها می‌خواهند که فضایی برای کدنویسی داشته باشند، فضایی ساده برای برنامه‌نویسی و کدنویسی؛ وظیفه اصلی هر تیم برنامه‌نویسی این است که همه‌چیز را بررسی کنند از جمله مشکلات و ایرادها پیش از منتشر شدن نرم‌افزار.

باگ‌هایی که مدیریت نشوند می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند. از جمله:

  • خراب کردن وجهه کمپانی شما در بازار
  • از دست دادن بازدهی و عدم بازگشت سرمایه
  • اتلاف وقت باارزش توسعه‌دهنده‌ها برای بازسازی و ساخت نرم‌افزارها از ابتدا

با مدیریت باگ‌ها دقیقا همان‌طور برخورد کنید که با بقیه مراحل توسعه و ساخت نرم‌افزار برخورد می‌کنید تا مشتری‌های خود را از دست ندهید و کاربران را راضی نگه‌دارید.

بهترین ابزار مدیریت باگ‌هایی که تیم شما باید امتحان کنند:

1. Jira

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

این محبوب‌ترین ابزار مدیریت نرم‌افزار و باگ است که توسط atlassian عرضه شده است. jira  می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ابزارهای مدیریت باگ‌ها که تیم‌های طراحی می‌توانند برای شناسایی، طبقه‌بندی و گزارش دادن و سپس تصحیح و تبدیل آن‌ها به راه‌های ساده‌تر و قابل فهم‌تر از آن استفاده کنند، شناخته شود. 

این ابزار بیشتر در پروژه‌های توسعه سریع استفاده می‌شود و به بهترین نحو ممکن نتایج را اعلام می‌کند و باگ‌ها و مشکلات را شناسایی می‌کند.

دلایل اصلی که باعث می‌شود که اکثر توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار این گزینه را انتخاب کنند:

  1. محیط کار شخصی‌سازی شده: کارهای شما می‌توانند شناسایی شده و با توجه به نیاز شما انجام گیرند! در حالی‌که شما مشغول کلیک کردن برای اعمال تغییرات اخیر هستید.
  2. تعداد بسیار زیادی از امکانات: scrum و Kanban رویه کار و گزارش سریع.
  3. هماهنگی و کارکردن با تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای دیگر

به چه علت افراد به سراغ گزینه‌های دیگر می‌روند؟

جیرا می‌تواند برای کمپانی‌های کوچک‌ تا متوسط پرهزینه باشد. همچنین، خیلی‌ها با سخت بودن یادگیری و یا دشواری در حل کردن مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و از آن شکایت دارند.

2. Asana

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

Asana  یک ابزار مدیریت باگ است که به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد دیدگاهی کلی از کارگروهی، رویه کار و رویه ساخت نرم‌افزار از آن استفاده می‌شود. با این شیوه، می‌توانید برای خود هدف‌های بلند مدت تعیین کنید و پروسه پیشرفت تیم توسعه را مشاهده و بررسی کنید. 

آسانا این امکان را به شما می‌دهد که باگ‎‌ها را در یک جا جمع‌آوری، شناسایی، معرفی و طبقه‌بندی و اولویت‌بندی کنید.

چرا باید آسانا را انتخاب کنید؟

  1. عملیات پیش‌نویس: شما می‌توانید تمامی اطلاعات موردنیاز خود را در یک‎جا با جزییات و گزارش‌ها و اعلانات از کانال‌های مختلف، داشته باشید.
  2. روند شناسایی مدیریت باگ: شما می‌توانید با منتخب نمودن یک فرد خاص برای مدیریت یک باگ به خصوص، از این‌که چه باگی را چه کسی مدیریت می‌کند باخبر شوید و پروسه را ملاحظه کنید
  3. فیلدهای شخصی‌سازی شده: به جهت اطمینان حاصل کردن از این که مشکل در حال حل شدن است، تیم خود را روی کار کردن برای برطرف کردن مهم‌ترین باگ متمرکز کنید که ممکن است پروسه کاری شما را دچار مشکل کند (بعضی از باگ‌ها شاید مجبور شوند که در لیست در اولویت‌های بعدی قرار گیرند.)
  4. طبقه‌بندی باگ‌ها: شما می‌توانید دسته‌بندی هایی را داشته باشید و الگوهایی را برای بهتر درک کردن نوع باگ‌ها و این که کدام‌یک در اولویت مقابله قرار می‌گیرند را داشته باشید.

چرا برخی از مدیران ابزارهای دیگر را ترجیح می‌دهند؟

پروژه‌ها به خاطر تعداد زیاد امکانات می‌توانند سخت باشند: خطاب به کسانی که مدیران پروژه حرفه‌ای نیستند می‌توان گفت که شما به تمامی امکاناتی که در آسانا قرار دارد، نیاز ندارید؛ برای این که احساس سختی بیش از حد و روی هم انباشه‌شدن کارها به شما دست ندهد، می‌توانید از گزینه‌های جایگزین استفاده کنید.

محدودیت انجام عملیات(تسک): خیلی از کاربران از اینکه آسانا یک محیط کار یک‌کاربره است راضی نیستند. این ابزار برای تیم‌هایی که همگی روی یک عملیات کار می‌کنند، گزینه خوبی نیست.

3.  Wrike

 هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

Wrike  یک ui مینیمالیست و دو دسته از امکانات را دارد: برای کارهای تیمی و گروهی و مدیریت پروژه. این خصوصیات شامل کمک به تیم در مدیریت زمان، شناسایی میزان وابستگی پروژه‌ها و مدیریت کارها و منابع است.

وقتی که نوبت به wrike به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت باگ می‌رسد، پروسه اینگونه به نظر می‌رسد: توسعه‌دهنده وب یک وظیفه را به کمک ابزار به عهده می‌گیرد-> مدیر پروژه یک دیدگاه کلی نسبت به وظایفی که باید انجام بگیرند خواهد داشت و می‌تواند کار را جلو ببرد-> توسعه‌دهنده‌ها می‎توانند باگ‌ها را تصحیح کنند و از بین ببرند-> باگ به عنوان (انجام‌ شده) نام‌گذاری می‌شود و در نهایت یک مدیرپروژه مرتبط اعلانی راجع به این موضوع دریافت می‌کند.

فواید wrike:

  1. کارگروهی بدون سختی زیاد: با استفاده از تسک‌های متعدد، اعضای گروه می‌توانند به راحتی همکاری کنند و اعلانات مرتبط به کارو پیشرفت یکدیگر را دریافت کنند.
  2. یکپارچه‌سازی بدون ایراد و نقص: این ابزار را با پست الکترونیکی خود هماهنگ‌سازی کنید و باقی افراد گروه را هم علامت‌گذاری کنید و به‌روزرسانی‌ها را انجام داده و کامنت‌ها و بازخوردها را مشاهده کنید.
  3. چندوطیفه‌ای بودن پروژه: شما می‌توانید یک تسک را به پروژه‌های متعددی ربط بدهید.(برای جلوگیری از تکرار)؛ یک ویژگی به دردبخور برای زمانی که اهداف متعددی برای یک پروژه در یک زمان مشخص تعیین کرده‌اید.
  4. دارای چارت‌های داخلی گرنت: برای این که مجبور نشوید از نرم‌افزارهای دیگر استفاده کنید.

چرا Wrike برای تقسیم به قسمت‌های کوچک‌تر دچار مشکل می‌شود؟

  1. تسک‌ها برای تقسیم به قسمت‌های کوچک‌تر دچار مشکل می‌شوند: تسک‌های حجیم و عظیم به معنی فایل‌، کامنت‌ و آپدیت‌های بسیار زیاد هستند. این لیست به سرعت دچار تحول و تغییر و پیشرفت می‌شود و تقسیم آن به قسمت‌های کوچک‌تر می‌تواند برای wrike غیرممکن باشد.(با این‌حال، یک پروژه می‌تواند به پروژه‌ها و زیرگروه‌های متعددی تقسیم شود.)
  2. ممکن است برای افراد مبتدی سخت باشد و موجب پرت‌شدن حواس شود: این ابزار یک نمونه بسیار پیشرفته است و می‌تواند فرد را در یافتن راه‌های سریع دچار مشکل کند؛ کاربران برای حرفه‌ای شدن باید زمان زیادی را صرف کنند.

4. Trello

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

یکی دیگر از نرم‌افزارهای معروف و محبوب مدیریت باگ‌ها که فضای کاربری ساده‌ای دارد و نه تنها برای مدیریت باگ ساخته شده، بلکه شامل تعداد زیادی از صفحات متشکل از لیست‌های انجام کار است(مانند کارت‌های یادداشت برداری که به تخته می‌زنیم). در trello هر پروژه می‌تواند به یک یا تعداد بیشتری از کاربران تعلق بگیرد، تغییر کند و یا ذخیره شود. شما می‌توانید چک لیست، افزونه و یا نظرات متفاوت را هم به آن اضافه کنید.

چرا ترلو یک انتخاب خیلی خوب بین نرم‌افزارهای مدیریت وب است:

  1. پیشرفت شما دیده می‌شود و به راحتی قابل مدیریت است: دستورالعمل‌ها برای بررسی و دنبال کردن و متوجه‌شدن نیازهای مشتریان و کاربران آسان هستند و همیشه می‌توانید باگ‌ها را بررسی و مدیریت و پاکسازی کنید و از رویه پیشرفت پروژه خود به طور کلی مطلع شوید.
  2. کارت‌های دسته‌بندی شده را عنوان‌بندی می‌کند: این یکی از خصوصیات مهم است که به شما کمک ‌می‌کند تا برای هر سری از کارهای مرتبط با باگ‌های خود دسته‌بندی ایجاد کنید. نگاهی به این که چطور می‌توانید آن‌ها را دسته‌بندی کنید داشته باشید؛ هر عنوان می‌تواند با نام‌های ضروری، مهم، جزیی و یا اساسی نام‌گذاری شوند و حتی با رنگ‌های متفاوت کدگذاری شوند.
  3. به کارت‌های خود اسکرین‌شات اضافه کنید: ترلو با مارکرها کار می‌کند که به کمک آن می‌توانید به طور سریع اسکرین‌شات‌هایی را در ابتدا به پروژه خود اضافه کنید. شما می‌توانید یا از گزینه (power up) برای جستجو در وب و یا اضافه کردن اسکرین‌شات‌هایی که در ترلو داشته‌اید استفاده کنید و یا از وب‌سایت‌ها اسکرین‌شات‎هایی را بگیرید و آن‌ها را به یک کارت دیگر بفرستید.
  4. تقویم به همراه تسک‌ها: در ترلو شما می‌توانید به طور کاملا واضحی برای هریک از کارهای خود تاریخ و مهلت تعیین کنید و کارهای خود را با تقویم هماهنگ کنید. این به شما کمک می‌کند تا نه تنها باگ‌ها بلکه تاریخ انجام کارهای خود را مدیریت کنید.
  5. یکپارچگی و ادغام: ترلو با slack،GitHub و یا salesforce ادغام می‌شود.

چرا trello ممکن است بهترین انتخاب نباشد ؟  

    1. ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد: با این‌که موارد مختلف می‌توانند به دسته های مشخص و کارت‌هایی تقسیم‌بندی شده دسته‌بندی شوند. وقتی‌که این بورد شامل تعداد بسیار زیادی از کارت‌ها شود، سیستم ممکن است به راحتی دچار ازدحام شود و ایجاد مشکل کند.
    2. اندازه‌گیری زمان و پیش‌بینی کارایی انجام نمی‌گیرد: متاسفانه trello امکانات بررسی و اندازه‌گیری زمان را هم ندارد.
    3. دارای قابلیت بررسی اجمالی و کلی نیست: راهی نیست که برای هر پروژه بررسی اجمالی و یا هر زیرفعالیت کاربردی ایجاد شود.

5. Kanbanize

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

این مدیریت پروژه سریع، هرنوع گروه و یا مجمعی را در هر اندازه‌ای در طبقه‌بندی و مدیریت مفید کارها با ثبت متداوم پروژه‌های جاری، کمک می‌کند. Kanbanize به تیم‌های متفاوت کمک می‌کند تا پروژه‌های متفاوت و چندکاره را مدیریت کنند. این نرم‌افزار تعداد بسیار زیادی از ویژگی‌ها را دارد که در مرحله‌های اولیه مانند برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی از طریق آگاهی یافتن و ارتقا به مدیران پروژه کمک می‌کند تا آن‌را به مرحله نهایی برسانند.

همچنین، kanbanize به این معروف است که به مدل آنالیزشده خوبی ارتقا داده شده که به کاربران شیوه‌های کاری زیادی را پیشنهاد می‌کند که در چارت‎های آن دیتاها به طور خودکار بارگذاری می‌شوند. کاربری این نرم‌افزار در این است که می‌تواند گسترش پیدا کند و تعداد بسیار زیادی از ادغام‌های ممکن با گروه‌های کاری محبوب را ممکن می‌سازد.

چه چیزی kanbanize را با بقیه نرم‌افزارها متفاوت می‌کند؟

  1. سادگی شروع به کار: حتی برای کسانی که با متد و شیوه kanban در گذشته کار کرده‌اند هم این ابزار آسان خواهد بود.
  2. Kanbanize و usersnap : این ارتباط باعث می‌شود که باگ‌ها با مختصات درست معرفی شوند و اطلاعات تکمیلی دیگر هم داده شود. حتی بیشتر از این، می‌توانید اطلاعات جاوااسکریپت را ذخیره کنید و ایرادهای آن را در لحظه‌ای که اتفاق می‌افتند ردیابی کنید.
  3. گزارش‌های عالی: موتوری که پشت این گزارش‌ها قرار دارد معمولا توسط کاربران آن مورد تمجید قرار می‌گیرد به این دلیل که این محصول یک دیدگاه اجمالی و کلی نسبت به راهکارهای ساده‌سازی پروژه‌های زیر نظر و تبدیل آن به بخش‌های کوپک‌تر را در دسترس قرار می‌دهد؛ این به همراه گزارش‌دهی مشکلات، ابزاری است که به شما علم قابل توجهی راجع به پروژه می‌دهد.

چه چیزهایی می‌توانست در kanbanize بهتر شود و یا ارتقا یابد؟

    1. آنالیزها: این خصوصیت نیاز به نگاه عمیق‌تری به این که یک کاربر به چه چیزی نیاز دارد تا محصول را درک کند و آن‌ها را چگونه گزارش دهد، نیاز دارد. در کل می‌توان گفت استفاده از kanbanize  نیاز به این دارد که قسمتی از وقت خود را به این که در کار کردن با آن حرفه‌ای شوید، اختصاص دهید.
    2. طراحی کلی محیط کار: کاربران خبر از قدیمی بودن فضای کاری به طور کلی خبر می‌دهند و این‌که طراحی محیط کاربری می‌تواند بهتر باشد.
    3. عدم وجود مدیریت بودجه: متاسفانه، مدیریت بودجه و یا ردگیری هزینه‌ها به صورت کامل در این برنامه طراحی نشده است.
    4. عدم امکان استفاده به صورت آفلاین: برای همین کاربران نمی‌توانند هنگامی که دسترسی به اینترنت ندارند از روند پیشرفت کار آگاه شوند و یا تغییراتی را اعمال کنند؛ وضعیت باگ‌ها را تغییر دهند و یا آن‌ها را ردیابی کنند.

6. notion

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

این ابزار در لیستtech stack مدیریت پروژه قرار دارد (معرفی شده به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی، فریمورک‌ها و ابزار مورد استفاده توسط توسعه‌دهنده‌ها برای ایجاد نرم‌افزارها) notion به معنی مدیریت، یکپارچه‌سازی و همکاری برای تک تک گروه‌های توسعه‌دهنده وب است.

چرا بین تمامی نرم‌افزارهای مدیریت باگ‌، notion را انتخاب کنیم؟

انعطاف‌پذیر و برقراری ارتباط مفید و ساده با کاربر: کاربران می‌گویند که notion به آن‌ها در کار کمک می‌کند؛ چه در خانه و چه در محل کار! این نرم‌افزار به عنوان ابزاری ساده، دارای ثبات و قابل حمل شناخته شده است.

سرعت واقعا بالا: notion به شما کمک می‌کند که یک برد سریع را در طی مدت کوتاهی مانند چند ثانیه بسازید و آن‌را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

یک ابزار مرجع به صورت متقابل: شما می‌توانید بلیط‌های قرار خود را لینک کنید و آن‌ها را به دیتابیس‌های دیگر متصل کنید؛ همچنین، تیم یا مشتری‌های شما می‌توانند با اندروید،ios ، ویندوز و مک کار کنند.

دارای قابلیت نظارت مناسب: با انجام این کار، notion به شما کمک می‌کند تا پروژه‌ها را طبقه‌بندی کنید و در همان زمان پروسه کار را جلو ببرید و بر روی توسعه‌دهنده‌ها هم نظارت داشته باشید.

احتمالا به مشکلات زیر برخواهید خورد: 

گزینه خودکارسازی ندارد: متاسفانه notion این گزینه را ندارد؛ به همین علت امکان کار و یا ادغام با هیچ نرم‌افزار دیگری وجود ندارد و این می‌تواند برای برخی از تیم‌های طراحی محدودکننده باشد.

هنوز هم دچار ایراد و نقص‌هایی است: این ابزار اجازه جمع‌آوری اطلاعات را نمی‌دهد و همچنین یک‌سری مشکلات دیگر را هم دارد.

7. Airtable

هفت مورد از ابزارهای کنترل‌کننده باگ‌های نرم‌افزاری که هر تیم طراحی باید از وجود آن‌ها مطلع باشند

یک مدیریت پروژه که براساس فضای مجازی و سیستم ذخیره‌سازی ابری ساخته شده و برای تیم‌های کوچک تا متوسط مانند دپارتمان‌های به خصوص در مجموعه‌های بزرگ به کار می‌رود. Airtable یک سیستم است که به طور اصلی به مدیریت دیتا و تسهیل کارهای گروهی می‌پردازد. 

همانطور که (table) در این کلمه نشان می‌دهد؛ این ابزار مدیریت از یک فرمت خاص استفاده می‌کند. یک دیتابیس به صورت دنیای آنلاین است که سیستم‌های پیوندی قوی را داراست که می‌توانند به عنوان CRM، مدیریت وظایف، برنامه‌ریز پروژه و تعداد دیگری از دستورها ظاهر شوند.

چرا Airtable در لیست قرار داشت؟

  1. دو دیدگاه متفاوت بر باگ‌ها را عرضه می‌کند: شما می‌توانید باگ‌های پروژه خود را نه تنها بر روی Kanban، بلکه بر روی شبکه‌ها رویت کنید. این خصوصیت در پایین صفحه قرار دارد بنابراین شما می‌توانید بین این دو دیدگاه، به راحتی مورد مدنظر خود را انتخاب کنید.
  2. عرصه‌های دستورالعمل‎های باگ‎ها: این ابزار به تغییر خودکار فرمول‌ها و دستورالعمل‌ها در حین رخدادهای به خصوص کمک می‌کند.
  3. افزودن موارد مختلف به باگ‌ها: شما می‌توانید gifها، نظرها و دیدگاه‌ها و اسکرین‌شات‎‌هایی را به طور مستقیم به هر باگی که ضبط کرده‌اید، متصل کنید.
  4. یافتن و فیلتر کردن باگ‌ها: با استفاده از این ابزار، شما می‎‌توانید باگ‌ها را براساس اولویت و یا وضعیت‌شان دسته‌بندی کنید. شما همچنین می‌توانید سیستم‌های تحت تاثیر قرار گرفته توسط باگ‌های آشنا را آماده کنید که بتوانند برای کار با توسعه‌دهنده‌ها و یا مشتریان و کاربران و یا حمایت حرفه‌ای که خواهند داشت، آماده شوند.

کمبودهایی که در airtable حس می‌شود

  1. ابزار زمان‌بندی وجود ندارد: این ویژگی می‌توانست یکی از نقاط قوت در زمان‎هایی که برنامه‌ریزی زمان مهم است، باشد.
  2. زمان زیادی برای حرفه‌ای شدن لازم دارد: کاربرانی که زمینه استفاده از دیتا را ندارند می‌توانند در ابتدا دچار مشکل شوند.

 نتیجه گیری

حالا شما از وجود هفت مورد از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت باگ مطلع هستید، ولی انتخاب یکی از آن‌ها می‌تواند کار سختی باشد. ما به شما یک سری راهنمایی برای انتخاب بین آن‌ها را ذکر می‌کنیم تا بهترین گزینه را برای توسعه موبایل و یا وب انتخاب کنید.

برای انتخاب کردن بهترین ابزار شناسایی باگ‌ها، برخی از فاکتورهای به خصوص فردی را مانند تعداد افراد تیم خود، نیازهای تیم، این که آیا شما فقط به یک ابزار مدیریت باگ نیاز دارید و یا این‌که به یک ابزار منعطف که خیلی از نیازهای دیگر مرتبط با مدیریت پروژه را هم حمایت می‌کند نیاز دارید، یا این که تیم شما فقط نیاز به امکان دسترسی به دیتاهای متفاوت را دارد؟

اینجا به صورت کوتاه لیستی از راهنمایی‌های انتخاب بهترین ابزار مدیریت باگ را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

  • کار شناسایی و طبقه‌بندی باگ‌ها تحت عناوین متفاوت را برای شما انجام بدهد.
  • اطلاعات مرتبط با کاربران شما و عملیات‌های آنان، انتظارات و دستاوردها را محافظت کند.
  • اولویت‌بندی برای هرکاری را اعمال کند.
  • آخرین وضعیت هر باگ، کار و یا موضع را مشخص کند.
  • دسته‌بندی، فیلتر، جستجو و معرفی باگ‌ها را انجام دهد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@alireza.mzh
علیرضا معمارزاده
junior level developer

Student of Software Engineering, python Developer, i love programming and game

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا معمارزاده

junior level developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است