با ایده های خلاقانه جدید چکار کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

با ایده های خلاقانه جدید چکار کنیم؟

ما به عنوان طراح هر روز ایده های جالب و خلاقانه ای را دریافت می کنیم. اما بسیاری از اوقات تعداد ایده هایی که دریافت می کنیم، بیشتر از تعداد ایده های است که ما واقعا می توانیم در زندگی واقعی اجرایی کنیم. به خاطر همین قضیه، طراحان ایده ها را در یک دفترچه یادداشت نوشته و آن ها را فایل می کنند و در یک جایی قرار می دهند، اما در حقیقت این کار خسته کننده و غیر مفید است. کارهای بهتری برای این کار وجود دارد که می توانید به سادگی انجام دهید. در این مقاله می خواهیم به تعدادی از پیشنهادات در این زمینه پی ببریم.

برای خودتان Deadline قرار دهید

اگر می خواهید کاری را به درستی پایان برسانید، خودتان را مجبور به تعیین یک زمان برایش بکنید، ما بیشتر اوقات از آنچه که فکر می کنیم وقت برای انجام کاری را داریم. اگر که فکر می کنید ایده ای روی میز تحریر شما وجود دارد و یا آنکه فضایی از حافظه کامپیوتر شما را گرفته است، آن را در آورده و برای پیاده سازی آن یک وقت تعیین کنید. این یک راه بسیار عالی خواهد بود، با این کار شما به خودتان اثبات می کنید که چکاری را باید انجام بدید و چه کاری از اهمیت کمتری برای انجام برخوردار است. سرانجام شما باید تصمیم بگیرید که ایده ای که دارید روی آن کار می کنید ارزش تعیین زمان و انرژی را دارد یا خیر! بعضی اوقات ارزش دارد و بعضی اوقات خیر. اما در نهایت بعضی از پروژه ها و ایده ها حین اجرا می توانند ارزش خودشان را ثابت کنند.

با ایده هایی دیگر ترکیب شان کنید

شخصا هر روز با میلیون ها ایده مواجه می شوم، اگر شما هم مانند من هستید باید بدانید که در طول یک زمان مشخص این تعداد بهx تا می رسد، تعداد بسیار زیاد. اغلب بعضی از ایده ها به صورت کاملا تصادفی می توانند با ایده هایی دیگر سازگاری داشته باشند و با آنها ترکیب شوند. این یک راه سریعتر و دقیق تر برای پیشبرد ایده است به این خاطر که دیگر احتیاجی نیست که برای هر ایده زمان خاصی را صرف انجام آن کنید. ترکیب ایده ها در واقع به اسم طوفان فکری نیز شناخته می شود. در این ایده، فرد یا افراد لیستی از ایده ها را کنار هم قرار می دهند و در نهایت محصولی با داشتن تمام ایده ها خروجی کارشان می شود.

آن ها را به یک دوست بدهید

ایده چیز آزادی است و شما نمی توانید برای ایده ای که صرفا ذهنی است قانون کپی رایت بگذارید. با این وجود شما هنوز هم می توانید ایده های خودتان را با افرادی که می دانید در آینده نزدیک نمی توانند ایده شما را بدزدند در میان بگذارید. آنها ممکن است واقعا بدانند که برای اجرایی کردن ایده باید چکاری را انجام داد، این فکر ممکن است به اجرایی شدن ایده شما کمک کند و بسیار موثر باشد.

به هر حال اگر شما نگران آن هستید که ایده تان دزدیده شود، نگران نباشید. اگر هم ایده شما دزدیده شود مطمئن باشید که همان چیزی نخواهد بود که شما به آن فکر می کردید، پس در این آیتم چیزی برای نگرانی وجود ندارد. همچنین یادتان باشد اگر ایده ای ارزش دزدیدن نداشته باشد، ارزش اجرا کردن توسط خودتان را هم ندارد. 

آنها را رها کنید

بعضی از اوقات باید قبول کنید که شما هیچگاه از یک ایده استفاده نمی کنید، باید از روی آنها حرکت کنید. به این دلیل که ماندن روی ایده های قدیمی بعضی اوقات می تواند شما را از خلاقیت بازدارد. شما باید ایده های جدید خودتان را توسعه دهید نه صرفا آنها را در یک مکانی انبار کنید و هرگز به سمتشان نروید. ممکن است بعضی اوقات نیز با گذشتن زمان از یک ایده فکر کنید که ایده چقدر اشتباه است و اجرایی کردن آن هم اصلا رضایت بخش نخواهد بود. من خیلی اوقات با این مشکل بر می خورم و این یک علامت خوب برای ایده های دیگرم خواهد بود. با این کار شما می توانید ایده ها را به سادگی و سرعت به خوبی شناسایی کنید و در بسیاری از وقت ها بدانید که کدام ایده خوب است و کدام یک بد.

تداوم داشته باشید

ایده ها بی فایده هستند مگر آنکه آنها را اجرایی کنید. هیچ وقت یادتان نرود که به خوبی ایده های خودتان را بررسی کنید. فرقی نمی کند که در آخر چه بر سر ایده شما می آید، خواه اجرایی می شود، به تعویق می افتد یا به کلی دور انداخته می شود، شما نباید از چرخه ایده های خلاق خود بکاهید. همیشه باید ایده های جدیدی در سر بپرورانید. همیشه با ایده هایتان کنار بیاید. در نهایت آنها هستند که شما را به یک آدم خلاق تبدیل می کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات