8 افسانه در ارتباط با طراحان که هیچوقت نباید باور بکنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

8 افسانه در ارتباط با طراحان که هیچوقت نباید باور بکنید

مهم نیست که با یک طراح کار کرده باشید یا نه، همیشه یکسری فرضیات در ارتباط با طراحان وجود دارد که ممکن است این موارد نیز سراغ شما آمده باشند. حال جدای از طراحی، برای اینکه بتوانیم همکاری خوبی با دیگر حرفه‌ها داشته باشیم و یا اینکه بتوانیم انتظارات معقولی از یک فریلنسر داشته باشیم، باید فرضیات و افسانه‌های غیر واقعی را در این ارتباط از ذهن‌مان خارج بکنیم. در غیر اینصورت ما با همکاری ضعیف، کیفیت پایین، انتظارات بی منطق و… مواجه می‌شویم.

بهتر است همواره همکاری را انتخاب کنید که درک واضح و خوبی پشت آن وجود دارد. در غیر اینصورت پروژه‌تان با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

ممکن است شما یک کارفرما باشید و نیاز داشته باشید که یک طراح استخدام بکنید. در چنین شرایطی بهتر است دست از فرضیات خود بردارید و به حرف‌های اصلی که یک طراح می‌زند دقت کنید. ببینید وی از حرفه خود چه می‌گوید و چه توانایی‌هایی دارد.

در زیر ما قصد داریم ۸ باور را بررسی بکنیم که در ارتباط با طراحان این موارد گفته می‌شوند.

۱. هر کسی می‌تواند به یک طراح گرافیک تبدیل شود

درحالیکه منابع بسیار زیادی برای یادگیری طراحی وجود دارد، اما آژانس‌های دیجیتالی و طراحی صرفا دنبال افرادی نیستند که بتوانند یک لوگو ایجاد بکنند و یا یک تصویر را ویرایش نمایند، آن‌ها دنبال خلاقیت و نبوغ هستند. در حقیقت نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ و… تنها ابزارهایی برای پیاده‌سازی خلاقیت شما هستند و خارج از آن استفاده حرفه‌ای دیگری ندارند. بنابراین شما خارج از داشتن دانش کار با ابزارها، باید چیزی را داشته باشید که برای آن منابع آموزشی وجود ندارد. خلاقیت چیزی است که از درون آموزش داده می‌شود و تنها فرد در توسعه آن نقش مؤثر دارد. 

۲. طراح می‌تواند هر چیزی را زیبا بکند

در حالیکه همه ما فکر می‌کنیم که طراحان کارهای جادویی می‌کنند، اما در نهایت این موضوع تنها به شیوه بهینه و درست استفاده کردن از عناصر مختلف در یک طراحی مربوط می‌شود. طراحان حرفه‌ای می‌دانند که چگونه یک دسته از المان‌های طراحی را در کنار همدیگر قرار دهند که به زیبایی جلوه کند. همچنین در این روند داشتن دانش کافی از یک ابزار موضوع دیگری است که باید مورد بحث قرار بگیرد.

همانطور که گفتم ابزار در این روند بسیار مهم است، در یک نقطه‌ای از کار، محدودیت‌های دست طراح براساس ابزاری که استفاده می‌کند شناخته می‌شود.

وقتی که به عنوان یک طراح با یک کارفرما صحبت می‌کنید، سعی کنید دقیقا کارهایی که می‌توانید با طراحی انجام دهید را به وی بگویید. اینگونه در صورت تایید شدن، انتظارات بیشتر از کاری که می‌کنید را از شما نخواهند داشت.

۳. یک طراح می‌تواند هر کاری که می‌خواهد را با طراحی انجام دهد

کلمه «همیشه» در دنیای طراحی گرافیک معنی ندارد. شما همیشه نمی‌توانید هر چیزی که می‌خواهید و دوست دارید را پیاده‌سازی بکنید. ایده شما برای یک پروژه ممکن است واقعگرایانه نباشد. شما حتی اگر بهترین طراح کره زمین را استخدام کنید، باز هم با یکسری محدودیت‌ها مواجه است که باعث می‌شود برخی ایده‌ها، به زمینه اجرا در نیایند. 

در نهایت باید گفت که کارهای بسیار زیادی وجود دارد که یک طراح می‌تواند انجام دهد، اما در همین حال کارهای بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که یک طراح از پس آن‌ها برنمی‌آید.

۴. کار طراحی گرافیک سریع است

اگر تا به حال با یک پروژه طراحی گرافیک سر و کار نداشته‌اید، پس دقیقا از کارهای ساده‌ای که زمان زیادی برای پیاده‌سازی می‌طلبد خبر ندارید. در پروژه‌های بزرگ‌تر، کارهای مربوط به طراحی گرافیک بسیار سخت‌تر و زمان‌بر تر می‌شود. 

معمولا فاکتور دقیقی برای اندازه‌گیری زمان یک پروژه طراحی گرافیکی وجود ندارد اما به احتمال زیاد مهمترین فاکتوری که می‌توان در تعیین یک deadline به آن اشاره کرد، شرایط روند کاری است که شما با یک طراح سر آن به توافق می‌رسید. برای مثال شما به کارفرما می‌گویید که من روزی ۳ ساعت می‌توانم روی پروژه کار بکنم، براساس این محدوده زمانی، deadline پروژه من ۱۰ روز دیگر خواهد بود. بنابراین شما از یک طراح نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در اختیار شما باشد و مانند یک ربات کار بکند.

۵. تمام طراحان گرافیکی شبیه همدیگر هستند

در حالیکه وقتی از حرفه طراح گرافیک صحبت می‌کنیم، یکسری مشترکات را می‌توانیم بین ایده‌های مختلفی پیدا بکنیم. اما این موضوع که بگوییم تمام طراحان گرافیکی شبیه به همدیگر هستند یک ایده غیرواقع‌گرایانه است. هر کدام از طراحان گرافیکی که شما مشاهده می‌کنید، پس زمینه، تجربیات، توانایی‌ها و… متفاوتی دارد. استایل صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن آن‌ها تفاوت دارد، حتی ابزارهایی که استفاده می‌کنند نیز متفاوت است. بنابراین نمی‌شود همه آن‌ها را شبیه به همدیگر دانست.

یک طراح گرافیک می‌تواند بسیار خلاق، توانا و از نظر شخصیتی درونگرا باشد. برخی دیگر ممکن است کاملا بلعکس برخورد کنند. در پایان صحبت باید بگویم که ما چیزی تحت عنوان طراحان گرافیک یکسان نداریم؛ ممکن است کاری که آن‌ها در یک وهله انجام می‌دهند یکسان باشد، اما شیوه برخورد آن‌ها با یک حالت می‌تواند خود بی نهایت حالت دیگر باشد.

۶. طراحان گرافیک تنها انجام می‌دهند، فکر نمی‌کنند

همانطور که هر طراحی به صورتی منحصر به فرد است، مدیران و صاحبان تجارت‌ها نیز خصوصیات مختلفی دارند. برخی از آن‌ها مشغله‌های بسیار زیادی دارند، برخی دیگر بلعکس، وقت‌شان اغلب آزاد است. اگر مدیر شما کسی باشد که معمولا مشغول است، پس شما توانایی لازم را برای حرف زدن و بحث کردن در ارتباط با جزئیات کار را خواهید داشت. اینگونه می‌توانید کاری را انجام دهید، که روند خلاقیت شما به صورتی عظیم در آن سهیم است. 

در هر حال، با وجود آنکه ما طراحان را بیشتر صرفا در مرحله اجرا دیده‌ایم،‌ به این معنا نیست که آن‌ها کاری غیر از این را انجام نمی‌دهند. طراحان حرفه‌ای همواره درک بسیار عمیقی از روال طراحی و انجام پروژه دارند. بنابراین همیشه بهتر است که در روند طراحی، بخش مهمی از فکر کردن در ارتباط با پروژه‌ را به طراح‌تان بسپارید. 

۷. طراحان گرافیک ثروتمند هستند

بسیاری از کارهای دیجیتالی، در راس آن‌ها طراحی گرافیک و… از آن‌جایی که امروزی هستند، مردم فکر می‌کنند بسیار شغل‌های درآمدزایی هستند. به همین خاطر باور عمومی اینگونه قبول دارد که تمام طراحان گرافیک انسان‌های بسیار ثروتمندی هستند. 

اما واقعیت کمی متفاوت است. در دنیای دیجیتال و دنیاهای دیگری که پر از تغییر و تحول هستند، شما رقابت‌های بسیار زیادی را می‌بینید. کارهای دیجیتال مرزبندی کشورها را نمی‌شناسند. در یک دقیقه یک کارفرما از ایالات متحده آمریکا می‌تواند با یک طراح از اروپا ارتباط برقرار کند و حتی نیازی به ملاقات حضوری ندارد.

۸. طراحان تنها یک روش برای طراحی دارند

معمولا افراد زیادی هستند که می‌گویند: اگر این کار در قسمت نمونه کار یک طراح وجود ندارد، بنابراین توانایی انجام آن را نیز ندارد.

داشتن چنین تفکری بسیار سریع استعدادهای برتر دنیای طراحی را از خود دور می‌کند. بجای کمیت‌ کار یک طراح، به کیفیت آن دقت کنید. ببینید که چگونه توانسته عناصر طراحی مختلف را در کنار همدیگر قرار دهد. از طرفی دیگر اگر طراحان بتوانند طراحی‌های خارق‌العاده خودشان را نمایش دهند، مشتریان آن‌ها را به عنوان افراد حرفه‌ای که توانایی انجام کار مورد نظرشان دارند، شناسایی می‌کنند. بنابراین طراحان تنها یک روش برای طراحی ندارند، آن‌ها برای دنبال کردن خلاقیت خودشان کارهای مختلفی را از راه‌های متفاوتی انجام می‌دهند.

سعی نکنید که براساس تمایلات انسانی و جامعه رفتار کنید، آن‌ها شما را در جعبه‌هایی قرار می‌دهند و شما را محدود می‌سازند. بهتر است در ارتباط با هر چیزی عمیق فکر کنید و توانایی بالایی از هر کدام را کسب کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات