جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
راه اندازی sublime text برای برنامه نویسی وردپرس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

راه اندازی sublime text برای برنامه نویسی وردپرس

برای توسعه دهندگان سرتاسر جهان ، sublime text اغلب به عنوان یکی از بهترین ویرایشگر های متن باز به حساب میاد . با توجه به رابط کاربری ساده  ، رویکرد بصری ، عملکرد و سفارشی سازی ترفندها ، sublime text رو به راحتی به یکی از ویرایشگر های محبوب و قدرتمند تبدیل کرده . 

sublime text همچنین میتونه یک نامزد عالی برای کار با وردپرس باشه . در این پست ، من به شما یاد میدم که چطوری متونید sublime text رو برای کد نویسی وردپرس آماده کنید و همینطور میگم از چه پلاگین های برای بهتر کردن کد نویسی وردپرس در sublime text استفاده کنید .

اما اول ، اجازه بدید یک نگاه سریع به اونچه که sublime text رو عالی کرده بندازیم . 

sublime text : نگاهی به ویژگی های آن

sublime text بدونه دلیل انقدر محبوب نیست ، برای مثال اینجا چندتا از کارهای که شما میتونید با اون انجام بدید رو توضیح میدم

1. sublime text به شما این قابلیت رو میده که در یک صفحه چندین ستون برای برنامه نویسی در جاهای مختلف داشته باشید ، این قابلیت به این معنیه که شما بدونه نیاز به تغییر تب یا حتی تغییر صفحه ای متونید در مکان های مختلف به کد نویسی خودتون ادامه بدید 

2. متن باز ! 

3. از اونجای که sublime text متن بازه ، توسط تعداد فوق العاده زیادی پلاگین ، پکیج و افزونه محاصره شده که همه اونها میتونن به شما کمک کنن که sublime text رو به راحتی برای کار خودتون گسترش بدین .

4. sublime text به تو خودکار در کش ذخیره میشه ، پس اگر بطور ناگهانی دستگاهتون خاموش بشه ، کدهاتون از دست نمیره 

5.  sublime text فوق العاده سبک و دارای رابط کاری ساده است ، پس شما اصلا نباید نگران یادگیری اون باشید چون خیلی سریع میتونید باهاش کار کنید . 

البته این ها تمام کاری نیست که شما میتونید با sublime text انجام بدید ، خیلی بیشتر از این حرف هاست ، خیلی . اما شما می تونید اون رو به عنوان یک ویرایشگر قدرتمند و سریع ببنید ، که این ویژگی ها باعث میشه که sublime text به عنوان نامزد کار با وردپرس شناخته بشه . با این حال یکی از ویژگی های که باعث میشه با sublime text یک حس برتری داشته باشین داشتن پکیج های زیادیه که داره . 

به عبارت ساده ، پکیج های زیادی برای وردپرس در sublime text وجود داره ، که اونها به شما اجازه میدن تا کد های بیشتر ، بزرگتر و با مدیریت راحت تر داشته باشین . بنرابراین اگر شما مایل به افزایش قدرت ویرایشگر خودتون هستید باید به پکیج های که در دسترستون هست یک نگاهی بندازین . 

خب اگر شما الان به این نتیجه رسیدید که sublime text همون ویرایشگری هست که برای توسعه وردپرس دنبالیشد اجازه بدید که ما ، به شما ابزارها و پلاگین های رو معرفی کنیم که به راحتی بتونید در این ویرایشگر وردپرس رو توسعه بدید .

sublime text : پکیج های برای وردپرس

حالا قبل از رفتن به سراغ معرفی پکیج ها ، شما اول به این نیاز دارید که یک تنظیم رو به sublime text اضافه کنید تا بتونید پکیج ها رو به راحتی نصب کنید . نصب و راه اندازیش خیلی سادست ، شما میتونید به اینجا مراجعه کنید و به راحتی  sublime text رو برای نصب پکیج آماده کنید .

خب حالا اگه اجازه بدید شروع به معرفی پکیج ها کنیم .

WordPress

اسم این پکیج خوش توضیح میده که کارش چیه ، بنابراین احتیاج به توضیح اضافه تری نیست . با نصب این پکیج میتونید قابلیت خودکار سازی ارائه توابع ، کلاس ها و ... رو به sublime text اضافه کنید 

WordPress Developer Resources

WordPress Developer Resources به شما اجازه دسترسی و سرچ در مستندات رسمی وردپرس رو میده . شما می تونید با استفاده از cmd یا بطور مستقیم از منو ابزار ها به مستندات وردپرس دسترسی داشته باشید .

SublimeLinter 3

SublimeLinter 3 یک پلاگین ساده برای sublime text که به شما یک ابزار برای اسکن کردن real-time کدهای php و wordpress رو میده ، این یک راه حل خوب برای توسعه دهندگان php و wordpress که خطای کدهای خودشون رو در سریع ترین زمان بگیرن و اونها رو رفع کنن که میتونه خیلی در صرفه جویی زمان به شما کمک کنه . 

در حالی که SublimeLinter 3 یک ابزار خطایابی real-time برای توسعه دهنده های php محسوب میشه با کمی توسعه و بهینه سازی میتونه برای دیگر زبان ها هم مورد استفاده قرار بگیره

PHP Code Sniffer

PHP Code Sniffer یک راه حل مفید برای داشتن کدهای زیبا و سازمادهی شدست ، این پلاگین کمک میکنه تا شما کدهای استاندراد داشته باشین از جمله استاندارد های کدنویسی وردپرس . البته نه فقط این بلکه به شما کمک میکنه تا کد های غیر استاندارتون رو استاندارد کنید .

DocBlockr

DocBlockr باعث می شود روند نوشتن اسناد برای کدهای شما بسیار ساده تر بشه ، DocBlockr از جاوا اسکریپت و php پشتیبانی میکنه و به شما این امکان رو میده تا بدونه نگرانی ، اسناد ، کدهای خودتون رو اماده کنید و بیشتر روی کدهای اصلی تمرکز کنید .

SASS

همانطور که از اسمش میتونید بفهمید ، این یک پلاگین برای SASS که به شما این امکان رو میده که در پروژه هاتون به راحتی ازش استفاده کنید ، ممکنه این استفاده در تم وردپرستون باشه یا در دیگر مکان ها . 

نتیجه گیری

استفاده از sublime text برای توسعه وردپرس یک انتخاب خوب است و هر روز و هر روز تعداد زیادی از توسعه دهندگان به سمت sublime text میان . واقعیت اینه که این ویرایشگر همه کاره و به طور کامل منبع باز است این به این معنیست که شما به طور کامل می تونید اون رو به نسبت نیازتون سفارشی سازی کنید

در آخر باید پرسم اگر شما توسعه دهنده وردپرس هستید و از sublime text استفاده میکنید باز چه پلاگین های رو برای کار بهتر با sublime text به ما و دوستان دیگه معرفی میکنید ؟ 

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است