جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۶ نشانه یک توسعه دهنده عالی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۶ نشانه یک توسعه دهنده عالی

"آنچه یک توسعه دهنده بزرگ را از بقیه توسعه دهنده‌ها متفاوت متمایز می‌کند"

توسعه نرم افزار فقط مربوط به کد نویسی نیست. فقط با یادگیری زبان‌های مختلف برنامه نویسی یا اجرای طرحه‌ای پیچیده نمی‌توان یک توسعه دهنده عالی بود. دانستن کد قطعاً به شما کمک می‌کند تا به یک توسعه دهنده خوب تبدیل شوید ، اما رشد خوبی نیست.

این خیلی بیشتر از کد است. در اینجا شش نشانه وجود دارد که توسعه دهندگان بزرگ خوب را متمایز می‌کند.

۱. عدم امنیت در مورد کد یا طرح ناتمام آن‌ها

بیشتر توسعه دهندگان به دلیل ترس از قضاوت، از به اشتراک گذاشتن کد یا طرح‌های ناتمام خود می‌ترسند. آن‌ها فقط پس از اتمام شاهکار خود می‌خواهند در انظار عمومی نشان دهند. توسعه دهندگان بزرگ خطر موجود در این مورد را درک می‌کنند. آن‌ها می‌فهمند که گرفتن بازخورد از دیگران فقط در مراحل اولیه چقدر مهم است. تصحیح اشتباهات و درج پیشنهادات در هنگام طراحی بسیار ساده‌تر از یک بار کامل شدن محصول است. آن‌ها ارزش همکاری را درک می‌کنند.

آن را مثل کامپایلرها بدانید. آیا قبل از اجرای کامپایلر صبر می‌کنید تا کل کد پیاده‌سازی شود؟ یا بعد از هر عملکرد یا تغییر کوچکی که در برنامه ایجاد شده، آن را اجرا می‌کنید؟ دومی، درست است؟ زیرا این به شما کمک می‌کند اشکالات را زود برطرف کنید. به همین ترتیب، از به اشتراک گذاشتن کارهای ناقص خود نترسید. آن را فرصتی برای جمع‌آوری بازخورد و بهبود بیشتر محصول بدانید.

۲.فروتنی، احترام و اعتماد

من احساس می‌کنم این یکی از مهمترین نشانه‌های یک توسعه دهنده بزرگ است. آن‌ها با خود به عنوان مرکز جهان رفتار نمی‌کنند. آن‌ها به همکاران و نظرات خود احترام می‌گذارند. آن‌ها اعتماد دارند که همکارانشان از توانایی کافی برای تصمیم گیری صحیح برخوردارند. باید راحت نظرات خود را ارائه دهید یا در یک بحث سالم با آن‌ها شرکت کنید. وقتی مشکلی پیش آمد آن‌ها سرزنش نمی‌کنند. در حقیقت، آن‌ها برای ایجاد فرهنگ تیم در اطراف ستون‌های فروتنی، احترام و اعتماد تلاش می‌کنند.

"مردم اساساً یک انبوه از اشکالات متناوب هستند. اما قبل از اینکه بتوانید اشکالات همکاران خود را درک کنید ، باید اشکالات موجود در خود را درک کنید. " - تیم گیک

۳.می‌داند چگونه انتقاد را مدیریت کند

همه ما موافق خواهیم بود که انتقاد بخشی از زندگی یک توسعه دهنده است. اما نحوه برخورد شما با انتقاد نکته اصلی است:

  • فکر کنید و از خود دفاع کنید بدون اینکه نکته طرف مقابل را در نظر بگیرید.
  • یا کمی وقت بگذارید تا دیدگاه شخص مقابل را پردازش کنید، موارد عملی (در صورت وجود) را انتخاب کنید و ادامه دهید.

توسعه دهندگان بزرگ برخورد با انتقاد را از راه دوم ترجیح می‌دهند.

"ارزش شخصی شما نباید به کدی که می‌نویسید متصل باشد." - team Geek

شما کد نیستید وقتی کسی از کد شما انتقاد می‌کند، از شما انتقاد نمی‌کند. بنابراین آن را شخصی نکنید. این بخشی از روند بهتر شدن محصول است. در واقع، اگر قادر به دریافت بازخورد در مورد بهبود کار خود هستید، خود را خوش شانس بدانید.

۴.سریع شکست بخورید، بیاموزید و تکرار کنید

توسعه دهندگان عالی می‌دانند چه موقع باید کار را ادامه دهند و چه زمانی شکست را بپذیرند و آن را متوقف کنند. همه اشتباه می‌کنند و هیچ کس نباید از تقسیم اشتباهات و آموخته‌ها با همکاران خود ترس داشته باشد. به جای پاک کردن مسیرها، توسعه دهندگان بزرگ ترجیح می‌دهند آن‌ها را مستند و با همکاران خود به اشتراک بگذارند تا مانند باند پرواز برای دیگران روشن شوند.

همچنین، آن‌ها به طور مداوم از اشتباهات خود و دیگران یاد می‌گیرند. آن‌ها دوست دارند همان را با دیگران تقسیم کنند.

"هنگامی که یادگیری را متوقف می‌کنید، خسته می‌شوید." - team Geek

۵.اهمیت حفظ فرهنگ تیمی قوی

طبق تجربه من، احساس می‌کنم فرهنگ تیمی نقشی اساسی در رضایت شغلی شما دارد. باور کنید، با وجود کار بر روی برخی از فن‌آوری‌های پیشرفته، هنوز می‌توانید در تیم خود احساس ناخوشی کنید. یک توسعه دهنده بزرگ اهمیت فرهنگ تیمی قدرتمند را درک می‌کند و برای ساختن همان تلاش می‌کند.

آن‌ها کار می‌کنند تا فرایندهایی را ایجاد کنند تا در تیم اجماع ایجاد کنند. هر یک از اعضای تیم باید در جهت رسیدن به هدف مشترک در جهت بهتر انطباق با روش‌های کد نویسی و بازبینی استانداردها باشد که به طور مشترک توسط تیم تصمیم گرفته و مستند شده است.

همانطور که Brian W. Fitzpatrick و Ben Collins-Sussman در تیم‌های اشکال زدایی نوشتند: بهره‌وری بهتر از طریق همکاری:

"اگر فرهنگ مبتدی شما ضعیف باشد، تیم در برابر فشارهای فرهنگی ناشناخته‌ای که ممکن است تازه واردین به همراه داشته باشند آسیب‌پذیر شود. فرهنگ‌های ناشناخته نتایج غیرقابل پیش‌بینی با خود به همراه می‌آورند، بنابراین بهتر است با یک فرهنگ مبتدی شناخته شده شروع کنید. "

توسعه دهندگان بزرگ می‌دانند که اگر در ساختن و حفظ فرهنگ قوی تلاش نکنند، در نهایت یک شخصیت قدرتمند فرهنگ خود را در تیم پرورش می‌دهد و در تیم پیروز خواهد شد. این دلیل آن است که شرکت‌ها ارزیابی مصالح فرهنگی را در طی مصاحبه‌ها شروع کرده‌اند.

۶.مدیریت جلسات به طور موثر

به نظر می‌رسد جلسات باعث حواس‌پرتی بسیاری از ما شده و اغلب سعی می‌کنیم از شرکت در آن‌ها خودداری کنیم. توسعه دهندگان عالی می‌دانند که در کدام جلسات شرکت کنند و از چه جلساتی خودداری کنند. همچنین، آن‌ها تمایل دارند برای جلسات کارآمد در تیم تمرین کنند، مانند به اشتراک گذاشتن دستور کار قبل از جلسه، دعوت نکردن اعضای غیر ضروری به جلسه، تعیین یک جلسه برای ناهار یا پایان روز تا اطمینان حاصل کنند که همه مداوم هستند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@mohamadresaaa
محمدرضا مصلی
توسعه دهنده وب

حدود ۶ سالی هست که دارم برنامه نویسی میکنم و به دلیل علاقه زیادی که به زبان جاوا اسکریپت داشتم، به سمت تکنولوژی nodejs و فریم ورک های آن رفتم و همچنان در این حوزه فعالیت میکنم و دوست دارم تجربه خودم را با دیگران به اشتراک بگذارم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمدرضا مصلی

توسعه دهنده وب

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است