بهترین ابزارهای فشرده‌سازی تصاویر برای محیط وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

بهترین ابزارهای فشرده‌سازی تصاویر برای محیط وب

در این موضوع که حجم صفحات وب هر روز در حال افزایش است هیچ شکی نیست. ما هر روز موارد جانبی بیشتری به وبسایت اضافه می‌کنیم که در نتیجه باعث می‌شود تا سرعت وبسایت کند شود و تجربه کاربری ضرر ببیند. 

اما جالب اینجاست که ما حتی مشکلات را شناسایی کرده‌ایم، اما مسئولیت آن‌ها را به عهده نمی‌گیریم. بجای آن تنها به کدنویسان می‌گوییم که خروجی را ساده‌تر کنند –یا مثلا می‌گوییم که جی‌کوئری را از پروژه حذف کن به این خاطر که ۸۰ کیلوبایت حجم دارد. اما جالب اینجاست که اهمیتی برای تصویر ۱ مگابایتی که در صفحه اول قرار گرفته است قائل نمی‌شویم و نمی‌دانیم مشکل اصلی از کجاست. 

اگر در رابطه با سریع کردن، بهبود تجربه کاربری و بهتر کردن سئو وبسایت جدی هستید، بنابراین شما واقعا به یک راه‌حل خوب برای بهینه‌سازی تصاویرتان نیازمند هستید.

تصاویر نقش بزرگی در دنیای وبسایت‌های کنونی دارند و اگر بخواهیم براساس نوع آن‌ها را دسته‌بندی کنیم می‌توانیم بگوییم که فرمت JPG در دنیای وب بیشترین استفاده را دارد.

امروز قصد داریم به شما تعدادی از ابزارها برای بهینه‌سازی تصاویر را معرفی کنیم. می‌توانید هر کدام را به صورت جداگانه امتحان کنید و نتایج را مشاهده نمایید.

۱۴ مورد از بهترین ابزارهای فشرده‌سازی تصاویر

برای این ۱۴ ابزار بیشتر قصد داریم روی فرمت JPG تمرکز داشته باشیم، به این دلیل که یکی از ویژگی‌های JPG این است که حاوی پیچیده‌ترین داده‌های ممکن می‌شود و اغلب وبسایت‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند. برخی از این ابزارها دیگر فرمت‌های تصویری را نیز فشرده‌سازی می‌کنند.

۱. COMPRESS JPEG

محدودیت: توانایی فشرده‌سازی حداکثر ۲۰ فایل در هر بار استفاده

قیمت: رایگان

Compress Jpeg یکی از سرویس‌های استاندارد است که از راه تبلیغات هزینه‌ خود را بدست می‌آورد. به عنوان یک فییدبک برای فشرده‌سازی تصاویر به شما یک مقدار درصدی را می‌دهد، وقتی تصویر به صورت کامل آپلود و فشرده‌سازی شد در نهایت میزان حجم ذخیره‌شده را به صورت درصدی نشان می‌دهد. البته زمانی که تصاویر زیادی را فشرده‌سازی کنید این میزان بسیار دقیق نخواهد بود.

۲. COMPRESS PHOTOS

محدودیت: توانایی فشرده‌سازی تصاویر با حداکثر حجم ۵۰ مگابایت

قیمت: رایگان

Compress.photos یکی دیگر از سرویس‌های رایگانی است که از راه تبلیغات خودش را پشتیبانی می‌کند. باید دقت کنید که با المان‌های تاریک تبلیغاتی سردرگم نشوید. روی Add Files کلیک کنید و در نهایت Start Upload را بزنید. وجود نوارهای پیشرفت مختلف به شما این امکان را می‌دهد که با دقت بیشتری بتوانید میزان فشرده‌سازی تغییرات اندازه را مشاهده کنید.

۳. COMPRESSOR

محدودیت: توانایی فشرده‌سازی تصاویر با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت

قیمت: رایگان

Compressor گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد – این ابزار می‌تواند فایل‌های JPG, PNG, GIF و SVG را مدیریت کند. همچنین یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی این ابزار قابلیت Lossy Comperssion است. حداکثر حجمی که برای آپلود تصاویر در این پلتفرم تعیین شده است ۱۰ مگابایت است. رابط کاربری این پلتفرم بسیار زیبا است و کار با آن ساده است. می‌توانید بعد از فشرده‌سازی اطلاعات کامل و کافی را در رابطه با تصویر فشرده‌سازی شده مشاهده کنید.

GIFTOFSPEED

محدودیت: یک فایل در هر بار استفاده

قیمت: رایگان

GiftOfSpeed ابزارهای متعددی را برای بهینه‌سازی وبسایت به شما پیشنهاد می‌دهد، اما برای مقاصد فشرده‌سازی تنها ابزار JPG Compressor آن توجه ما را به خودش جلب کرد. این ابزار کاملا دستی است و برای هر تصویر باید به صورت جداگانه اقدام به فشرده‌سازی نمایید. همچنین در این ابزار قابلیت تنظیم کردن میزان فشرده‌سازی مهیا شده است، البته اگر در ایجاد تغییرات ماهر نباشید ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.

ILOVEIMG

محدودیت: هیچ

قیمت: رایگان

iLoveIMG یکی دیگر از ابزارهای بهینه‌سازی تصاویر است که ویژگی‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید در این پلتفرم تصاویر را resize, crop و rotate کنید. همچنین می‌توانید برخی از فرمت‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید. 

IMAGERECYCLE

محدودیت: هیچ

قیمت: برای ۱۰ هزار تصویر، ۱۰ دلار

ImageRecycle یک ابزار پولی است. بنابراین ما انتظار داریم که بتواند بهتر از ابزارهای رایگان عمل کند. وقتی که قصد آپلود فایل‌های متعددی را داشتیم با مشکلاتی مواجه شدیم بنابراین بهتر است که هر فایل را به صورت جداگانه آپلود کنید. اما در نهایت می‌توانید تمام موارد را از طریق یک batch دانلود نمایید.

IMAGERESIZE.ORG

محدودیت: تا ۲۰ تصیر

قیمت: رایگان

ImageResize.org یک ابزار رایگان برای افرادی است که قصد ویرایش تصاویر‌شان را دارند اما به ابزاری مانند فوتوشاپ دسترسی ندارند. می‌توانید تصاویر را در رابط  ImageResize.org درگ کنید و یا حتی از طریق URL تصاویر آنلاین چنین کاری را انجام دهید.

IMAGESMALLER

محدودیت: حداکثر حجم ۵۰ مگابایت، یک بار در هر زمان

قیمت: رایگان

ImageSmaller یک اسکریپت ساده است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تصاویر PNG و JPG را فشرده‌سازی کنید. حداکثر میزان برای آپلود هر تصویر برابر با ۵۰ مگابایت است و می‌توانید در هر بار تنها یک تصویر را آپلود کنید. در این ابزار تبلیغاتی قرار گرفته شده است بنابراین باید هواستان به الگوهای تاریک تبلیغاتی باشد.

JPEGMINI

محدودیت: حداکثر حجم 128 مگابایت

قیمت: رایگان (همراه با گزینه‌های تجاری)

JPEGMini پلاگینی برای برنامه‌های فوتوشاپ و لایت‌روم است. یک نسخه آنلاین از این ابزار نیز وجود دارد که به ما اجازه آپلود تصاویرمان را می‌دهد. بعد از انجام این کار باید مدتی صبر کنید، هیچ خبری از فییدبک بصری نیست و تقریبا رابط کاربری عجیب و غریبی دارد. یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که وقتی تصاویر آماده شدند از طریق ایمیل به شما پیام می‌فرستد. بنابراین بعد از آپلود فایل‌ها می‌توانید به سراغ دیگر کارهای‌تان بروید.

KRAKEN

محدودیت: هیچ

قیمت: از ۹ دلار

Kraken یکی از حرفه‌ای‌ترین ابزارهایی است که در این لیست مشاهده می‌شود. نسخه رایگان این ابزار شامل ویژگی‌های متعدد و مختلفی می‌شود و همچنین نسخه حرفه‌ای Kraken گزینه‌های بسیار بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. رابط کاربری این ابزار ساده است و درک کردن آن کار سختی نیست.

OPTIMIZILLA

محدودیت: ۲۰ تصویر در هر بار استفاده

قیمت: رایگان

Optimizilla یک وبسایت واقعا ساده است. تنها کافی است که تصاویر را در منطقه drag قرار دهید و منتظر آپلود شدن آن‌ها باشید. روی دکمه دانلود کلیک کنید و در نهایت تمام تصاویر را در قالب یک فایل zip دریافت نمایید. 

SHORTPIXEL

محدودیت: ۵۰ تصویر در هر بار استفاده

قیمت: رایگان

Shortpixel یکی از پلاگین‌های وردپرسی است که به صورت خودکار تمام تصاویر آپلود شده در قسمت رسانه وردپرس را فشرده‌سازی می‌کند. اگر که در این پلتفرم ثبت نام نکرده باشید تنها تا مقدار ۱۰مگابایت اجازه آپلود تصاویر را دارید اما وقتی که ثبت نام کردید این محدودیت کنار می‌رود. 

TINYJPG

محدودیت: حداکثر ۵ مگابایت برای هر تصویر و در هر بار استفاده حداکثر ۲۰ تصویر

قیمت: رایگان

چه کسی پانداها را دوست ندارد؟ TinyJPG یک وبسایت مشابه نیز برای فرمت تصویری PNG دارد که با نام TinyPNG می‌توانید آن را پیدا کنید. گزینه‌های حرفه‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید با پرداخت میزانی پول (۲۵دلار) به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

TOOLUR

محدودیت: حداکثر ۳۰ مگابایت برای هر تصویر و در هر بار استفاده حداکثر ۲۵ تصویر

قیمت: رایگان

Toolbar ابزاری جالب است، با وجود آنکه این ابزار رایگان است اما ویژگی های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از ۷ روش مختلف برای بهینه سازی استفاده کنید، کیفیت تصویر را تغییر دهید، نوع بهینه‌سازی را عوض کنید، اندازه تصویر را تغییر دهید و... . انعطاف‌پذیری خوبی نیز در این ابزار قرار دارد.

نتایج

در پایان ارائه این لیست تصمیم گرفتیم که تمام این موارد را امتحان کنیم و براساس نتایجی که بدست آورده‌ایم تصمیم گیری داشته باشیم. 

تصاویری که ما در این آزمایشات استفاده کردیم شامل این سه لینک (لینک۱، لینک۲، لینک۳) می‌شود. در مقیاس ۱۰۰درصد این تصاویر اندازه 2480px در 1860px را دارند.

ما تصاویر را در ابزار فوتوشاپ با فرمت JPG و در مقیاس‌های ۳۳، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد خروجی گرفتیم. این کار شبیه به ذخیره فایل در حالت‌ واکنشگرای یک صفحه وب است.

وقتی که خروجی انجام شد اطلاعات مربوط به تصاویر به صورت زیر بود:

  • Valley – 33% (317kb), 50% (718kb), 100% (2.5mb), 200% (6.2mb), 300% (10.8mb)
  • Bike – 33% (412kb), 50% (905kb), 100% (2.9mb), 200% (6.9mb), 300% (12.1mb)
  • Beach – 33% (257kb), 50% (538kb), 100% (1.6mb), 200% (4.1mb), 300% (7.3mb)

تست‌های اندازه

اولین تست میزان کوچک بودن فایل‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع را به خاطر بسپارید که هر چقدر تصویری بزرگ‌تر باشد در نهایت امکان بیشتری برای فشرده‌سازی دارد. اما تصاویر کوچک اینگونه نیستند. بنابراین ما این تصاویر را به صورت درصدی با همدیگر مقایسه کردیم.

این موضوع نیز مهم است که بدانیم برخی از ابزارها به شما اجازه می‌دهند که میزان بیشتری برای بهینه‌سازی داشته باشید. برای این تست‌ها، ما از تنظیمات پیشفرض استفاده می‌کنیم:

تست سرعت

تست بعدی مربوط به این است که هر سرویس چقدر زمان برای بهینه‌سازی می‌خواهند. وقتی که یک تصویر برای فشرده‌سازی داشته باشید این موضوع ممکن است مهم جلوه نکند اما وقتی با حجم بزرگی از تصاویر روبرو هستید این موضوع بسیار مهم است.

 در پایان

وقتی به تست‌ها نگاه می‌کنیم و آن‌ها را با حجم فوتوشاپ مقایسه می‌کنیم در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که تصاویر JPG را با استفاده از یکی از این ابزارها فشرده‌سازی کنید.

برخی از تست‌ها با مشکل مواجه شدند. حال این موضوع می‌تواند مربوط به تصویر و یا مربوط به ابزاری باشد که از آن استفاده می‌کنیم. یک واقعیت هم وجود دارد و آن این است که در حقیقت تفاوت چندان عمیقی در بین ابزارهای رایگان و پولی وجود ندارد. حتی برخی از ابزارهای رایگان بهتر عمل کردند.

نتایج پایانی

بهترین ابزار فشرده‌سازی به صورت کلی Shortpixel بود.

بهترین ابزار برای فشرده‌سازی فایل‌های کوچک  ImageResizeبود.

سریع‌ترین ابزار برای فشرده‌سازی Kraken و TinyJPG بود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا