جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
پکیج MEAN چیست ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

پکیج MEAN چیست ؟

MEAN یک پکیج جاوا اسکریپتی Full-stack رایگان، متن باز و کاربر پسند برای ساخت وبسایت ها و وب اپلیکیشن های داینامیک است. (چه دهن پر کن!). بسته MEAN شما را قادر می سازد تا از MongoDB، Express، AngularJs و NodeJs استفاده کنید. این بسته برای توسعه دهندگانی طراحی شده است که قصد دارند در مدت زمان کمی وب اپلیکیشن های مبتنی بر MEAN بسازند و در کنار آن از مدل های کاربری مانند Mongoose و Passport نیز استفاده کنند. 

بیاید به MEAN نگاه دقیقتری بکنیم:

M برای MongoDB : مونگو‌دی‌بی یک بانک اطلاعاتی مبتنی بر سیستم عامل های مختلف، سند-گرا و NoSQL است که در حال حاضر شرکت های بزرگی از آن استفاده  می کنند. این بانک اطلاعاتی مقیاس پذیر و بسیار کارا است. وبسایت های بزرگی مانند Craigslist، eBay و Foursquare در بخش هایی از Back-end وبسایت از این بانک اطلاعاتی استفاده می کنند.

E برای Express : اکسپرس یک وب فریمورک منعطف و مینیمال مبتنی بر نودجی‌اس است. اکسپرس توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به سادگی بتوانند وبسایت های تک صفحه و چند صفحه، هیبرید و داینامیک را بسازند.

A برای AngularJs : انگولارجی‌اس یک فریمورک متن باز است که توسط گوگل پشتیبانی می شود. یکی از وظایف اصلی این فریمورک توسعه کدهای HTML ای است که نوشته اید. استفاده از این فریمورک در محیط توسعه باعث می شود کدهای شما گویا و خوانا باشد، از طرفی دیگر نیز توسعه اپلیکیشن با استفاده از این فریمورک بسیار سریع است.

N برای NodeJS : نودجی‌اس براساس موتور اجرایی کروم ساخته شده است، این فریمورک به شما قابلیت ساختن وب اپلیکیشن های مقیاس پذیر و پویا را می دهد.

چرا پکیج MEAN عالی است؟

در حال حاضر MEAN را به عنوان یکی از جایگزین های جدید LAMP معرفی می کنند. آیتم هایی که در این پکیج جمع شده اند تنها در چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. در حال حاضر و در آینده نه چندان دور پکیج های مبتنی بر جاوا اسکریپت حضور بسیار بزرگی را در حوضه اینترنت پیدا خواهند کرد و جایگزین بسیاری از تکنولوژی های حال حاضر خواهند شد. 

چه چیزی MEAN را عالی می کند؟ جواب بسیار ساده است. جواب هایی برای این سوال در نظر گرفته شده است که در لیست زیر می توانید تمام آنها را مشاهده کنید:

  • از یک زبان -جاوا اسکریپت- برای مدیریت بخش Client و بخش Server می توانید همزمان استفاده کنید.
  • JSON همه جای این پکیج وجود دارد و این مسئله بسیار خوبی است.
  • NodeJS واقعا سریع است و پیاده سازی لایه سرور با آن ساده است.
  • حمایت بسیار خوبی از این پکیج در جامعه مجازی می شود و منابع آموزشی بسیاری در اختیار کاربران است.
  • متن باز و رایگان است. می توانید سورس پروژه را دریافت کنید و هرطور که دوست داشتید تغییر دهید.

جاوا اسکریپت همه جا حضور دارد

بجای یادگیری زبان های مختلف برای مدیریت قسمت های مختلف وبسایت از جمله بخش مشتری و بخش سرور بهتر است پکیج MEAN را به خوبی یاد بگیرید. تمام این پکیج حول محور زبان جاوا اسکریپت است پس نیازی به موارد مختلف دیگر ندارید. حتی بانک اطلاعاتی موجود در این پکیج نیز از جاوا اسکریپت استفاده می کند. یادگیری موارد مختلف مرتبط به حوضه یک زبان کار بسیار مهمی است، اگر این کار را انجام دهید به سادگی می توانید هرچیزی را تنها با استفاده از یک زبان خاص -جاوا اسکریپت- بسازید.

JSON همه جا حضور دارد

تمام فریمورک های داخل پکیج MEAN با زبان JSON صحبت می کنند. داده ها در بین لایه های مختلف بدون آنکه دوباره نوشته شوند و یا دوباره قالب بندی شوند جریان پیدا می کنند. درحالی که توسعه دهندگان پیشرفته LAMP نیاز داشته باشند برای استفاده از این امکان برخی از داده ها را تبدیل کنند اما MEAN شما را از انجام اینکار معاف می کند. اینکار علاوه بر ذخیره زمان باعث می شود شما مجبور نباشید برای قرار دادن داده های مختلف در میان لایه های متفاوت هر بار داده‌ای را قالب بندی کنید.

NodeJS سریع و ساده است

امروزه کم کردن زمان انتظار پروژه ها هر چقدر هم که باشد تاثیر بسیار زیادی روی کارایی اپلیکیشن خواهد داشت. در تست های مختلف نودجی‌اس ثابت کرده است که از آپاچی سریع‌تر است. جدای از آن پیاده سازی اپلیکیشن براساس نودجی‌اس واقعا کار ساده‌ای است و هرکسی که دانش خوبی از جاوا اسکریپت داشته باشد می تواند به سرعت اپلیکیشن مورد نظر خود را طراحی کند.

پشتیبانی از طرف بازیکنان بزرگ

MongoDB بزرگترین سرویس فراهم کننده بانک های اطلاعاتی NoSql است. Amazon Web Services و Azure دو تن از بزرگترین فراهم کنندگان سرویس های مبتنی بر ابر یا Cloud هستند که نودجی‌اس را پشتیبانی می کنند. در این بین گوگل پشتیبان بسیار خوبی برای انگولارجی‌اس است و از طرفی دیگر NPM بزرگترین اکوسیستم مدیریت پکیج که با آن می توان تمام پکیج های MEAN را مدیریت نمود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است