چرا متغیرهای 'const' باید گزینه پیش فرض شما در JavaScript باشند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

چرا متغیرهای 'const' باید گزینه پیش فرض شما در JavaScript باشند

پس از اکما اسکریپت ۶، شما احتمالاً مفهوم متغیرهایی را که با استفاده از let یا const تعریف شده‌اند را در مغز خود سخت کرده‌اید. با این حال، پس از گذشت سال‌ها، شما هنوز هم می‌توانید از این ویژگی‌های زبان محکم به روش بهتری استفاده کنید.

به عنوان مثال: آیا شما هنگام تعیین متغیرهای خود گزینه پیش فرض خود را به طور واضح بین این دو کلمه کلیدی تعریف کرده‌اید؟

شما باید واقعاً به این مسئله اهمیت دهید. از آنجا که فکر کردن و بهبود آن می‌تواند کد شما را مستقیماً خواناتر کند.

به طور کلی ، فرآیند تصمیم گیری در مورد استفاده از const یا let از یک نمونه ساده عبور می‌کند: "آیا این متغیر با گذشت زمان تغییر می‌کند؟" اگر جواب "بله" است ، بگذارید let انتخاب شما باشد. در غیر این صورت، شما با یک ثابت روبرو هستید، بنابراین از const استفاده کنید.

با این حال، هنگام تعریف متغیرها، ممکن است فکر کنید که این تفکیک چندان مرتبط نیست. پس اگر مطمئن هستید که متغیر let را اصلاح نمی‌کنید، چرا اصلاً زحمت می‌کشید؟ چون const بهترین گزینه پیش فرض برای تعریف متغیر است.

به مثال زیر توجه کنید:

می‌دانم که ۱۰۰ خط کد به سادگی نباید در یک بلوک طولانی وجود داشته باشد. اما این فقط یک مثال برای شماست. شاید هنگام تعریف مالیات حمل و نقل، فکر کرده باشید: "چه کسی اهمیت می‌دهد، من آن را اصلاح نمی‌کنم و در این حالت فقط از" let استفاده می‌کنم". اما به آنچه که می‌خواهید هنگام تعریف یک متغیر بیان کنید، بیاندیشید. نام متغیر همیشه می‌تواند به انتخاب عاقلانه let یا const کمک کند. با استفاده از let در اینجا آنچه که می‌گویید: این متغیر من است، این نام را دارد و از آنجا که "let" است با گذشت زمان تغییر می‌کند.

بنابراین خواننده کد شما مجبور خواهد شد ۱۰۰ خط کد را بخواند تا عملیاتی را که حمل و نقل مالیات قبل از محاسبه قیمت محصول متحمل شده درک کند. برخی از مالیات‌های دیگر چطور؟ آیا ممکن است برخی تخفیف‌ها برای کاربر در منطق تجارت وجود داشته باشد؟ اگر هیچ موردی وجود نداشته باشد و شما فقط به طور تصادفی از let استفاده کرده‌اید، چه می‌کنید؟

"const به عنوان پیش فرض برای یک متغیر بهترین انتخاب است. اگر این همان چیزی باشد که شما می‌خواهید، نه تنها از تعیین مجدد مقدار جلوگیری می‌کند بلکه هدف آن را بهتر بیان خواهد کرد."

فرض کنید مثال بالا را اینگونه نوشتید:

آنچه در اینجا می‌گویید واضح‌تر است. با تعریف shippingTax با استفاده از const، نه تنها با اطمینان از تغییر آن جلوگیری می‌کنید، بلکه به خوانندگان کد خود اجازه می‌دهید تا به راحتی از خطوط عبور کنند و مطمئن شوند که هنگام محاسبه قیمت محصول چه اتفاقی می‌افتد. هیچ عملیاتی یا تغییری غیرمنتظره روی این متغیر وجود ندارد. این چیزی است که هنگام خواندن مقادیر زیاد کد از آن سپاسگزار خواهید بود. و آینده را فراموش نکنید، که شاید بعد از یک سال به کد برگردید، یا آن را در اختیار همکارانتان بگذارید.

نتیجه

هدف این مقاله این بود که به شما نشان دهد هنگام تعیین متغیر، const باید چگونه انتخاب شود، مگر اینکه در آن تغییری رخ دهد. این نه تنها راهی  برای جلوگیری از تغییر آنها فراهم می‌کند بلکه یک روش واضح برای قابل فهم‌تر کردن کد شما برای خوانندگان است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@mohamadresaaa
محمدرضا مصلی
توسعه دهنده وب

حدود ۶ سالی هست که دارم برنامه نویسی میکنم و به دلیل علاقه زیادی که به زبان جاوا اسکریپت داشتم، به سمت تکنولوژی nodejs و فریم ورک های آن رفتم و همچنان در این حوزه فعالیت میکنم و دوست دارم تجربه خودم را با دیگران به اشتراک بگذارم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمدرضا مصلی

توسعه دهنده وب

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات