جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
افزایش سرعت وردپرس - راهنمای جامع و کامل
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 23 دقیقه

افزایش سرعت وردپرس - راهنمای جامع و کامل

ما این راهنمای گام به گام را ایجاد کرده‌ایم تا بهترین ابزار و روش‌هایی که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به وردپرس در وب‌سایت خود اتخاذ کنید را به شما معرفی کنیم.

ابتدا در مورد اینکه چرا افزایش سرعت یک وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، صحبت خواهیم کرد. من مطمئنم که قبلا بارها در این مورد مطالب زیادی خوانده‌اید، اما با این وجود ممکن است کسی باشد که چیزی در این مورد نداند و این توضیحات دقیقا برای آن شخص است.

همچنین در ادامه فناوری‌های اساسی را پوشش خواهیم داد. چرا که معتقدیم فهمیدن دلیل به وجود آمدن یک مشکل بهترین راه برای حل آن است. به همین دلیل قبلا مقالاتی برای عملکرد داخلی وردپرس نوشته‌ایم که تلاش می‌کند درک اساسی از اینکه چگونه چند هزار خط کد می‌تواند تقریبا ۴۶ درصد از وب‌سایت‌های اینترنت را تامین کند، ارائه دهد. این بخش به عوامل اصلی که بر سرعت و عملکرد کلی وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارند، می‌پردازد. پس آن را با دقت بخوانید، زیرا بهترین روش‌ها را مورد بحث قرار خواهیم داد.

سپس در مورد اصلاح عملکرد و بهینه‌سازی که برای قالب‌ها و پلاگین‌های وردپرس اعمال می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

در نهایت نکات را بر اساس دسته‌بندی‌هایی مانند بهینه‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی پایگاه داده و اصلاحات امنیتی گروه‌بندی می‌کنیم. ما بر این باوریم که این تقسیم‌بندی به شما کمک می‌کند تا سریعتر آن‌ها را درک نمایید، بنابراین می‌توانید در کمترین زمان شروع به کار کنید.

چرا سرعت وب‌سایت اهمیت دارد؟

من سعی می‌کنم این موضوع را خلاصه توضیح دهم. همه ما می‌دانیم که کاربران یک وب‌سایت سریع را دوست دارند. احتمالا شنیده‌اید که امروزه گوگل یک وب‌سایت سریع را به یک وب‌سایت کند ترجیح می‌دهد؛ به این معنی که وب‌سایت سریع‌تر امتیازات سئوی بهتری را به همراه دارد. اگرچه توضیح قطعی در این مورد وجود ندارد، اما اکثر ویدئوها و مصاحبه‌ها به این مورد اشاره می‌کنند.

مردم به دنبال چیزهایی هستند که نیاز به پاسخ فوری دارند. بنابراین یک صفحه وب باید به سرعت بارگذاری شود. از طرفی گوگل به سادگی نمی‌تواند یک سایت کند را در صفحه اول خود قرار دهد، زیرا تجربه جستجوی ضعیفی را ایجاد می‌کند.

تصور کنید اولین صفحه در Google SERP بیش از 10 ثانیه برای بارگذاری طول می‌کشد، به احتمال زیاد کاربران قبل از 5 ثانیه انتظار سایت را ترک خواهند کرد.

مطالعات نشان داده است که به ازای هر یک ثانیه اضافه شده به زمان بارگذاری وب‌سایت، 7 درصد نرخ تبدیل، 11 درصد بازدید از صفحه و به طور کلی 16 درصد رضایت مشتری از دست می‌رود. بنابراین کاهش زمان بارگذاری وب‌سایت شما به میزان 1 ثانیه می‌تواند به راحتی 7 درصد افزایش نرخ بهره به همراه داشته باشد.

امیدوارم توانسته باشم شما را متقاعد کنم زیرا این چیزی است که در نهایت به آن دست خواهیم یافت. پس بیایید به بحث اصلی خود یعنی افزایش سرعت وردپرس بپردازیم.

تکنولوژی زیرساخت

چه چیزی باعث کندی وب‌سایت می‌شود؟ و چرا باید سرعت وردپرس را افزایش داد؟ پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه راجع به به آن‌ها بحث خواهیم کرد.

وب‌سایت‌های استاتیک و داینامیک

این مقایسه شبیه قیاس نقاش و عکاس است. فرض می‌کنیم که از هر دوی آن‌ها خواسته شده که تصویر یک گربه را نمایش دهند. نقاش باید همیشه تصویر را از ابتدا بکشد، در حالی که عکاس می‌تواند به سادگی عکس گربه‌ای را که گرفته به شما نشان دهد. به نظر شما چه کسی در این مسابقه برنده خواهد شد؟

در مورد وب‌سایت‌های استاتیک و داینامیک هم همینطور است. در وب‌سایت‌های استاتیک، منبع یا همان تصویر عکاس از گربه همیشه وجود دارد و برای مشاهده کافی است آن را باز کنید.

اما در مورد یک وب‌سایت داینامیک هر بار که کسی می‌خواهد آن را ببیند، باید وب‌سایت ایجاد شود درست مانند نقاش که هر بار باید عکس گربه را نقاشی کند. این توضیح به شما می‌گوید که وب‌سایت‌های استاتیک ذاتا سریعتر از وب‌سایت‌های داینامیک هستند.

یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس در دسته تولیدکنندگان وب‌سایت داینامیک قرار می‌گیرد. این پلتفرم برای ایجاد و نگهداری یک وب‌سایت با پنل ادمین برای مدیریت فعالیت‌ها طراحی شده است. فعالیت‌هایی مانند افزودن پست، صفحه و موارد دیگر.

اما اکثر مردم وردپرس را برای وب‌سایت‌های استاتیک انتخاب می‌کنند. چرا که تمام داده‌ها در یک سرور پایگاه داده (نمونه‌ای از آن سرور محبوب MySQL است) و فایل‌های رسانه‌ای (مانند تصاویر و داکیومنت‌ها) در خود وب‌سرور ذخیره می‌شوند.

از طرف دیگر، وب‌سایت‌های داینامیک موهبتی برای بشریت هستند. تصور کنید باید هزاران پست، صفحه، تگ، دسته‌بندی و فایل رسانه‌ای را مدیریت کنید. این کار به تنهایی فرد را دیوانه می‌کند.

به همین دلیل است که اکثر مردم وردپرس را برای وب‌سایت‌های استاتیک انتخاب می‌کنند. این یک انتخاب خوب است.

نکاتی برای افزایش سرعت وردپرس

می‌توانید از نکات ذکرشده برای افزایش سرعت وردپرس در هاست‌های مختلف استفاده کنید.

1. فعال کردن Caching

cache به معنی ذخیره یک نتیجه برای استفاده در آینده است. وردپرس صفحات وب را به صورت داینامیک تولید می‌کند، به همین دلیل بازدیدکننده باید هر بار صفحه را درخواست نماید. اما اگر بخواهد چنین صفحه‌ای که به صورت داینامیک تولید می‌شود را ذخیره کرده و بدون نیاز به تولید مجدد آن به بازدیدکننده بعدی ارائه شود، چه؟ این کار باعث می‌شود زمان بارگذاری صفحه بسیار سریعتر گردد.

چنین فرآیندی کش نامیده می‌شود و وردپرس از این تکنیک در چندین مکان در عملکرد داخلی خود استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از پلاگین‌های کش مانند W3 Total Cache، WP Super Cache یا WP Rocket میزان ذخیره‌سازی سایر فرآیندهای وردپرس را افزایش دهید.

2. فعال کردن فشرده‌سازی Gzip

این یک تکنیک فشرده‌سازی ساده است و حجم داده‌هایی که قرار است منتقل شوند را کاهش می‌دهد، در نتیجه منجر به افزایش سرعت سایت می‌گردد. برخی از پلاگین‌های کش که قبلا ذکر شد به شما امکان می‌دهند فشرده‌سازی Gzip را نیز فعال کنید. برای مثال می‌توانید فشرده‌سازی Gzip را در W3 Total Cache در قسمت Performance > Browse Cache فعال نمایید.

3. ارتقای نسخه PHP

وردپرس بر روی PHP کار می‌کند، به این معنی که برای اجرای کدهای خود در تولید صفحات وب به PHP متکی است. PHP یک نرم افزار متن باز است که در کنار وب‌سرورها نصب می‌شود. بنابراین نسخه PHP نقش مهمی در تعیین عملکرد وب‌سایت وردپرس ایفا می‌کند.

مهندسان شرکت هاستینگ Kinsta یک تست از نسخه‌های مختلف PHP در WordPress 4.3.1 انجام دادند و این چیزی است که آن‌ها پیدا کردند:

بنچمارک PHP در وردپرس 4.3.1

نتایج خیره‌کننده است. اگر PHP نسخه 7 و 5 را مقایسه کنید، تفاوت بزرگی را مشاهده خواهید کرد. PHP 7 تقریبا 187 درصد یعنی حدود دو برابر سریعتر از PHP 5 است.

HHVM یک موتور PHP است که توسط فیسبوک توسعه یافته و تنها تعداد معدودی از هاست‌های وب این موتور را ارائه می‌دهند که قیمت بالایی هم دارد. با این حال پیاده‌سازی PHP 7 نسبتا ساده است. همچنین اکثر هاست‌های اشتراکی مشکل ارتقا به PHP 7 را ندارند.

ارتقا یک جنبه منفی هم دارد و آن منسوخ شدن توابع قدیمی و ناکارآمد است، به این معنی که اگر قالب وردپرس شما از چنین توابعی استفاده کند، موتور PHP با خطاهای تصادفی مواجه می‌شود.

همانطور که گفته شد، اکثر بهترین قالب‌های وردپرس این مشکل را ندارند. اگر می‌خواهید نسخه PHP خود را برای سرعت بخشیدن به وردپرس ارتقا دهید، احتمالا مجبور خواهید بود به صورت دستی این کار را کنید. هرچند بهترین هاست‌های وردپرس به طور خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهند.

4. انتخاب هاست

تقریبا همه کسانی که این مقاله را می‌خوانند احتمالا تفاوت بین هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و VPS را می‌دانند. پس بیایید نگاهی به انواع دیگر هاست بیندازیم.

هاست بهینه شده - چنین هاست‌هایی نوعی هاست‌های اشتراکی اصلاح شده هستند که برای وردپرس تنظیم شده‌اند. این بدان معناست که محیط سرور برای میزبانی وردپرس بهینه و ایده‌آل است. اما منابع هنوز هم به اشتراک گذاشته می‌شوند، یعنی ممکن است وب‌سایت تحت ترافیک سنگین از کار بیفتد. این مورد یک انتخاب عالی برای وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های جدید وردپرس است.

هاست مدیریت شده - این بهترین نوع هاست وردپرس است. هاست‌هایی مانند WP Engine و Flywheel از هر نظر از میزبانی شما مراقبت می‌کنند، از بهینه‌سازی سرور گرفته تا ایجاد لیستی از پلاگین‌های غیر مجاز، به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم آن‌ها بهترین گزینه میزبانی وردپرس هستند. استفاده از پیشرفته‌ترین ترکیبی از فناوری‌های Cache، موتور PHP، وب‌سرورها، CDN، نرم افزار بکاپ‌گیری و کلی چیزهای شگفت‌انگیز دیگر برای ارائه بهترین تجربه میزبانی که حتی در هنگام افزایش ترافیک ثابت می‌مانند. این مورد برای وب‌سایت‌های با ترافیک بالا عالی است.

هاست ابری - نوع دیگری از میزبانی وجود دارد که از زیرساخت سرویس‌دهندگان ابری مانند Amazon AWS، Google Cloud و Microsoft Azure برای میزبانی سایت‌های وردپرس استفاده می‌کند. این بدان معنی است که سایت وردپرس شما بر روی فضای ابری میزبانی شده و نصب و پیکربندی توسط شرکت انجام می‌شود. این گزینه یک انتخاب عالی برای افرادی است که تجربه میزبانی ابری دارند یا می‌خواهند آن را انجام دهند. CloudWays یکی از این شرکت‌هاست که میزبان وردپرس در AWS و Google Cloud است.

البته هزینه این نوع هاست حدود 20 تا 70 درصد بیشتر از نمونه‌های سنتی خواهد بود، اما بازدهی آن به همان اندازه مثمر ثمر است، زیرا امکانات و منابع اضافی تا حد زیادی به هدف شما برای افزایش سرعت وردپرس کمک می‌کند.

5. انتخاب یک مکان سرور بهینه

مکان فیزیکی سرور نقش مهمی در زمان بارگذاری وب‌سایت ایفا می‌کند. به عنوان مثال اگر بیشتر بازدیدکنندگان شما اهل نیوجرسی هستند، انتخاب سرور در یک مرکز داده در سنگاپور در فاصله 9500 مایلی امری منطقی نیست. با این‌که تفاوت چندانی در یک فایل 1 گیگابایتی ایجاد نمی‌کند، اما تاثیر فوق‌العاده‌ای روی 100 فایل 10 مگابایتی می‌گذارد. پس سعی کنید نزدیک‌ترین مکان سرور به مخاطبان هدف خود را انتخاب نمایید.

6. استفاده از یک شبکه تحویل محتوا

CDN نمونه بارزی از مفهوم مکان سرور بوده و هدف آن تکرار داده‌های سایت (فایل‌های رسانه‌ای، فایل‌های CSS و JS) در چندین سرور در سراسر جهان است. به این مکان‌های تکثیر Points of Presence  می‌گویند. هرچه تعداد POPها بیشتر باشد، شبکه CDN بهتر است. توصیه می‌کنیم ابتدا با یک CDN رایگان مقرون‌به‌صرفه شروع کنید، سپس اگر زمانی به منابع بیشتری نیاز داشتید آن را ارتقا دهید.

دستگاه کلاینت

در دنیایی که جستجوهای گوگل در موبایل بیشتر از دسکتاپ انجام می‌شود، این گفته درست است که بخش زیادی از کاربران شما از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. بنابراین اهمیت دستگاه کلاینت به این دلیل است که توسعه دهندگان وب برخی از بار پردازشی را بر روی مرورگر کلاینت می‌گذارند.

این بدان معناست که برای افزایش سرعت وردپرس، تجربه کاربری تلفن همراه نیز باید به اندازه دسکتاپ مهم باشد. مثلا قالب شما ممکن است رسپانسیو باشد، اما آیا در موبایل هم به راحتی کار می‌کند؟

7. بهینه کردن view در موبایل

قالب وب‌سایت در یک دستگاه قدیمی چگونه کار می‌کند؟ با این‌که اپل ممکن است هر ماه سپتامبر یک آیفون جدید عرضه کند، اما بسیاری از مردم هنوز از آی‌پد چند سال پیش استفاده می‌کنند. بنابراین آیا وب‌سایت شما در آنجا هم خوب کار می‌کند؟

ممکن است اصطلاح Graceful Degradation را شنیده باشید. اگرچه ممکن است در مورد وردپرس صدق نکند، اما خوب است که در این مورد اطلاعاتی داشته باشید. اساسا به این معنی که یک نسخه حذف شده از وب‌سایت خود را به دستگاه‌هایی ارائه دهید که نمی‌توانند نسخه سنگین و پر از ویژگی را تحمل کنند. این امر به کاربران با دستگاه‌های قدیمی امکان می‌دهد مهم‌ترین قسمت محتوا را بدون مشکل مشاهده کنند.

یک مثال بارز پلاگین BJ Lazy Load است که از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای نشان دادن تصاویر تنها زمانی استفاده می‌کند که در ویوپورت قابل مشاهده باشند و اگر مرورگر از جاوا اسکریپت پشتیبانی نکند یا آن را غیرفعال کرده باشد، پلاگین عملکرد اصلی خود را متوقف کرده و تصاویر را به طور معمول بارگیری می‌نماید.

برنامه‌های وردپرس: قالب‌ها و پلاگین‌هایی برای افزایش سرعت سایت

مفهوم قالب‌ها و پلاگین‌ها به میزان قابل توجهی به محبوبیت وردپرس به عنوان یک CMS کمک زیادی کرده است. با این‌که بیشتر پلاگین‌ها و قالب‌های محبوب از بهترین فناوری‌های توسعه پیروی می‌کنند، اما برخی دیگر اینگونه نیستند. بیایید چند نمونه را مورد بحث قرار دهیم که در آن شیوه‌های توسعه بر عملکرد سایت وردپرس تأثیر می‌گذارد.

8. قالب خود را با دقت انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب قالب‌های برتر وردپرس می‌رسد، باید با دقت قدم بردارید.

قالب دزدان دریایی؟ قطعا نه. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید یک کپی غیرقانونی از آخرین نسخه یک قالب پرفروش Themeforest را به دست آورید. اما نکته اینجاست به احتمال زیاد قالب دزدان دریایی دارای اسکریپت‌های مخربی باشد که حتی برای یک کاربر پیشرفته نیز قابل مشاهده نیست. فقط توسعه دهندگان متخصص با سال‌ها تجربه می‌توانند چنین اسکریپت‌هایی را شناسایی کنند. اسکریپت‌های مخرب برای سرقت داده‌های مشتریان (کارت‌های اعتباری، ایمیل‌ها، آدرس‌ها و ...)، تزریق فایل‌های مخرب به بازدیدکنندگان و استفاده از سرور برای ارسال ایمیل‌های هرزنامه و سایر فعالیت‌ها طراحی شده‌اند. در نهایت قبل از اینکه متوجه شوید، از موتورهای جستجو محروم شده‌اید و شهرت و اعتبارتان به شدت کاهش یافته است.

اما چگونه یک قالب مناسب را انتخاب کنیم؟ آیا به طراحی آن نگاه کنیم؟ تایپوگرافی یا رسپانسیو بودن؟ واقعیت این است که طراحی قالب امری سلیقه‌ای بوده و تصویر برند شما را به مخاطب منتقل می‌کند. پس آن را به قضاوت خودتان واگذار می‌کنیم.

در ادامه می‌خواهیم به جنبه فنی یک قالب خوب طراحی شده بپردازیم.

  • کم حجم و سبک باشد - هرچه قالب کوچکتر باشد، سریعتر بارگیری می‌شود.
  • درخواست‌های کمتری داشته باشد - تعداد درخواست‌های کمتر، باعث افزایش سرعت بارگذاری می‌شود. همچنین زمان پاسخ سرور را نیز کاهش می‌دهد.

ما قالب Parallax Pro را با قالب Total مقایسه کردیم. در اینجا تعداد درخواست‌ها در هر کدام آمده است.

نتایج بنچمارک برای قالب Parallax Pro

نتایج بنچمارک برای قالب Total

قالب Total در هاست وردپرس مدیریت شده فوق سریع WPEngine میزبانی شده که به آن 50 درصد زمان بارگذاری کمتر و 12 امتیاز عملکرد بالاتری داد.

ابزارهای مورد نیاز

  • می‌توانید از Pingdom برای اندازه‌گیری تعداد درخواست‌هایی که قالب وردپرس شما دارد، استفاده کنید.
  • Theme Check می‌تواند بررسی کند که آیا قالب مورد نظر از بهترین تکنیک‌ها بهره می‌گیرد یا خیر.

9. استفاده از تعداد معقول پلاگین‌ها

پلاگین مناسب می‌تواند مجموعه ویژگی‌های وردپرس را به طرز باورنکردنی گسترش دهد. از طرف دیگر تعداد زیاد پلاگین‌ها می‌تواند بر عملکرد تأثیر منفی بگذارد. فرض کنید برنامه‌های زیادی روی گوشی خود نصب کرده‌اید. این کار باتری را سریعتر خالی کرده و به مرور زمان سرعت گوشی را هم کند می‌کند.

  • پلاگین‌هایی مانند Theme Check یا پلاگین‌هایی برای تنظیم مجدد وردپرس هر چند وقت یکبار استفاده می‌شوند، پس چرا آن‌ها را برای همیشه فعال نگه دارید؟ این همان نکته‌ای است که باید در نظر بگیرید.
  • پلاگین P3 Performance Profiler که جزء پلاگین‌های ضروری وردپرس به شمار می‌رود، تأثیر عملکرد پلاگین‌های فعال در سایت وردپرس را اندازه‌گیری می‌کند. بنابراین به غیرفعال کردن پلاگین‌های خود ادامه دهید تا زمانی که به مرحله‌ای برسید که غیرفعال کردن حتی یک پلاگین باعث از بین رفتن جزئی از سایت شما می‌شود.

 10. از شر موارد اضافی خلاص شوید

این موضوع ممکن است برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. می‌بینیم که بسیاری از وب‌سایت‌ها با عناصر طراحی بیش‌ از حد به ‌هم ‌ریخته به نظر می‌رسند. اما بازدیدکنندگان عادی معمولا به این چیزها اهمیت نمی‌دهند و گاهی اوقات تماشای جلوه‌های تکراری ممکن است ناخوشایند باشد.

از نظر عملکردی، این افکت‌های طراحی رابطه مستقیمی با تعداد اسکریپت‌هایی که باید بارگذاری شوند، دارد که به نوبه خود زمان لود صفحه را افزایش می‌دهد.

بهینه‌سازی تصویر

ممکن است قبلا درباره بهینه‌سازی تصاویر برای وب مطالعه کرده باشید مثل فشرده‌سازی یا ذخیره به عنوان JPG Progressive. Kraken.io و TinyPNG ابزارهایی عالی برای این منظور هستند. هرچند می‌توانید کارهای بیشتری هم انجام دهید.

11. کوچک کردن تصاویر

هنگامی که تعداد زیادی عکس که قبلا آپلود شده‌اند داشته باشیم چه می‌توان کرد؟ اینجاست که پلاگین‌های بهینه‌سازی تصویر به کار می‌آیند. چنین ابزارهایی کتابخانه تصویر شما را اسکن و بهینه می‌کنند و از تمام آپلودهای تصویر در آینده مراقبت خواهند کرد. بنابراین دیگر لازم نیست آن‌ها را به صورت دستی انجام دهید. به عنوان مثال می‌توان به Smush Image Compression یا EWWW Image Optimizer اشاره کرد.

12. به تعویق انداختن بارگذاری تصویر

قبلا به پلاگین BJ Lazy Load اشاره کردیم. با کمک این پلاگین فقط زمانی می‌توانید بارگذاری تصاویر را به تعویق بیندازید که در نمای بیننده قابل مشاهده باشند. به عبارت دیگر تصویر تنها زمانی شروع به بارگذاری می‌کند که بازدیدکننده برای مشاهده آن به پایین اسکرول نماید. این کار فواید متعددی دارد:

  • تعداد درخواست‌های اولیه را کاهش می‌دهد - در صورت نیاز می‌توانید درخواست‌های تصویر را به تعویق بیندازید.
  • اندازه صفحه کاهش می‌یابد که منجر به زمان بارگذاری سریعتر می‌شود.
  • به تعویق انداختن تصاویر باعث صرفه‌جویی در پهنای باند هم برای بازدیدکننده و هم برای سرور می‌شود.

13. غیرفعال کردن Hotlink تصویر

freeloaderها را به خاطر دارید؟ hotlink هم مانند freeloader است. افرادی که به سایت شما لینک می‌دهند به سادگی آدرس‌های اینترنتی را در وب‌سایت خود جای‌گذاری می‌کنند. تصویر در انتهای آن‌ها نمایش داده می‌شود، اما هزینه پهنای باند بر عهده شماست.

این کار ضرر مضاعف دارد، چرا که شما برای پهنای باند هزینه پرداخت می‌کنید اما در ازای آن هیچ بازدیدکننده‌ای نمی‌گیرید. در اینجا نحوه جلوگیری از hotlink تصویر برای کمک به مسدود کردن اشخاص ثالث و در نتیجه افزایش سرعت وردپرس توضیح داده شده است.

14. تعریف اندازه تصاویر

قالب شما دارای حداکثر عرض تصویر از پیش‌تعریف‌شده برای هر اندازه صفحه است و نمایش تصاویر بیشتر از حداکثر رزولوشن صفحه کار بی‌فایده‌ای است. با تابع ()add_image_size می‌توانید به صورت دستی چندین اندازه از تصاویر خود را تنظیم کنید. هنگامی که یک تصویر آپلود می‌شود، وردپرس چندین نسخه از آن را در اندازه‌های مختلف ایجاد می‌کند (برای thumbnail، آیکون‌های پست و ...).

بهینه‌سازی پایگاه داده

درست مانند تصاویر اگر می‌خواهید سرعت وردپرس را افزایش دهید، مهم است که پایگاه داده سایت خود را نیز بهینه کنید.

15. بهینه کردن پایگاه داده وردپرس

با گذشت زمان وبسایت شما پر از موارد غیرضروری می‌شود مانند داده‌های حذف شده، تغییرات قالب قبلی، ویرایش‌ پست‌ها و موارد دیگر. این امر می‌تواند صدها رکورد در پایگاه داده که به هیچ بخشی متصل نیستند را اشغال کند. پلاگین WP-Optimize پایگاه داده وردپرس را از عناصر غیرضروری پاکسازی می‌کند که به نوبه خود باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود.

16. محدود کردن بازبینی پست‌ها

با این‌که من ترجیح می‌دهم از Microsoft Word یا Google Docs برای نوشتن مقاله استفاده کنم، بسیاری از شما ممکن است ویرایشگر داخلی وردپرس را ترجیح دهید. وردپرس به طور خودکار چندین ویرایش از هر پست را ذخیره می‌کند تا وقتی اینترنت قطع شود، کار خود را از دست ندهید. هرچند این یک عیب جزئی دارد.

هر پست طولانی باید چندین بازبینی داشته باشد. این موارد انباشته می‌شوند و در نهایت حجم پایگاه داده را افزایش می‌دهند. از طرفی در آینده نیازی به این بازبینی‌های پست نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید آن را مثلا به 3 مرتبه محدود کنید و در فضای پایگاه داده خود صرفه‌جویی نمایید.

برای محدود کردن این ویژگی، کد زیر را در فایل wp-config.php خود قرار دهید:

define( 'WP_POST_REVISIONS', 3 );

17. خالی کردن سطل زباله

خود وردپرس هر 30 روز سطل زباله را خالی می‌کند، اما می‌توانید محدودیت پاکسازی را روی 7 روز تنظیم کنید و پایگاه داده را تمیز نگه دارید. برای این کار کد زیر را در فایل wp-config.php خود قرار دهید:

define('EMPTY_TRASH_DAYS', 7);

18. از ارتباط کارآمد با پایگاه داده اطمینان حاصل کنید

اول از همه توسعه دهندگان باید از کوئری‌های خام پایگاه داده در وردپرس اجتناب کنند. توابع زیادی در اختیار شما هستند تا همه چیز را از پست‌ها گرفته تا کامنت‌ها، طبقه‌بندی‌های سفارشی و ابرداده‌ها دریافت کنید.

بنابراین اگر یک توسعه دهنده می‌خواهد به پایگاه داده کوئری بزند، باید این کار را با استفاده از کلاس WPDB انجام دهد تا حداکثر کارایی را داشته باشد. همچنین توابع پیچیده و فشرده مثل کدهای ارتباط با جدول نباید در پایگاه داده انجام شود، زیرا بر عملکرد تأثیر منفی می‌گذارد. در بسیاری از موارد بهتر است از دو کوئری جداگانه اما بسیار سریعتر استفاده کنید.

ابزارهای زیادی مانند Query Monitor وجود دارد تا بفهمید که آیا کوئری‌های شما به خوبی نوشته شده‌اند یا خیر، همچنین مشاهده کنید که تمام کوئری‌ها در طول یک درخواست اجرا می‌شوند.
توجه: این پلاگین منابع بسیار زیادی دارد و به تنهایی می‌تواند سرعت سایت شما را کاهش ‌دهد، بنابراین مطمئن شوید که فقط در حین تست آن را فعال کرده و زمانی که از پلاگین استفاده نمی‌کنید، آن را غیرفعال نمایید. همچنین هنگام بررسی‌های خود به جای تست زمان بارگذاری باید به نتایج حاصل از پلاگین نگاه کنید، زیرا این ابزار به طور کلی سرعت سایت را کاهش می‌دهد.

اصلاحات امنیتی

سه راه‌حل توضیح داده شده در این بخش هنگام تلاش برای افزایش سرعت وردپرس، بر روی وب‌سایت شما تأثیرات امنیتی و عملکردی دارند.

19. جلوگیری از حملات Brute-Force

این نوع حملات می‌توانند از هر نقطه و در هر زمان انجام شوند. پس این وظیفه شماست که وب‌سایت را در برابر آن‌ها محافظت کنید.

شرکت‌های هاستینگ خوب در حال حاضر تعداد تلاش‌های ناموفق برای ورود به سیستم توسط کاربر را محدود می‌کنند. به عنوان مثال WP Engine می‌تواند تشخیص دهد که یک ربات در حال تلاش برای ورود به سیستم است و به طور خودکار یک پاسخ خالی را برای جلوگیری از حملات بعدی نشان می‌دهد.

پلاگین All-In-One Security and Firewall یک مجموعه امنیتی جامع همراه با ویژگی‌های امنیتی مختلف برای کاربران است. این پلاگین با چندین بخش آسیب‌پذیر سایت شما سر و کار دارد و تضمین می‌کند که امنیت شدید روی آن‌ها اعمال می‌شود.

20. حذف اسپم‌ها

اسپم یا همان هرزنامه یک نگرانی اصلی برای وب‌سایت‌هاست. چرا که پایگاه داده شما را بیش از حد سنگین می‌کند و اعتبار شما را به عنوان یک وب‌مستر کاهش می‌دهد، بنابراین باید همیشه آن‌ها را از بین برد. تعداد زیادی پلاگین عالی برای این کار وجود دارد، اما نمونه‌های برجسته شامل Akismet و Anti-Spam Bee هستند.

جمع‌بندی

مهم است که سایت خود را برای رسیدن به حداکثر کارایی بهینه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که سرعت همه چیز نیست. هرچند قطعا ارزشش را دارد که هزینه کنید و زمان بارگذاری را از 5 ثانیه به 2 ثانیه کاهش دهید. اما به صرفه نیست که برای کاهش زمان از 2 ثانیه به 8/1 ثانیه بیشتر از این مقدار هزینه کنید.

در عوض این پول می‌تواند در یک کمپین تبلیغاتی استفاده شود. پس فراموش نکنیم که هدف نهایی بهبود عملکرد، به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است