جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
10 افزونه‌ی کروم برای طراحان در سال 2022
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

10 افزونه‌ی کروم برای طراحان در سال 2022

افزونه‌ها را می‌توان تکنولوژی‌هایی دانست که در آسان‌تر شدن کارها به توسعه دهندگان و طراحان کمک می‌کند. در این مقاله سعی کردم 10 مورد از افزونه‌های کروم را برای طراحان فهرست کنم. این افزونه‌ها برای هر طراحی ضروری و بااهمیت هستند.

1. Dark mode

این افزونه بسیار پایه‌ای محسوب می‌شود و هر طراحی باید آن را امتحان کند. این افزونه یک تم تاریک را به صفحه‌ی وب شما اضافه کرده و ظاهر بصری متفاوتی را به آن می‌بخشد. برخی از وبسایت‌ها در حالت تاریک بسیار جذاب و خیره‌کننده خواهند بود.

2. Color by fardos

با استفاده از این افزونه می‌توانید رنگ دلخواه خود را از هر وبسایتی انتخاب کنید. شاید با خودتان بگویید که من همین الان هم یک افزونه‌ی معمولی برای این کار دارم. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های این افزونه‌ این است که با تایپ کردن نام یک رنگ می‌توانید به سایه‌ها، تترادیک، تریاد و مکمل آن رنگ خاص دست پیدا کنید. گاهی اوقات جستجو کردن در وبسایت‌ها و دانستن تمام موارد اساسی مربوط به رنگ‌ها دشوار است، به همین خاطر برای صرفه‌جویی در زمان خود از این افزونه استفاده می‌کنم.

3. Whatfont

این افزونه به Fontsninja شباهت دارد. با کمک آن می‌توانید نام کلی فونت، اندازه، ارتفاع خط، رنگ و وزن فونت مورد نظر در صفحه را پیدا کنید.

4. Heurio

این ابزار به برقراری ارتباط بین طراح و توسعه دهنده کمک می‌کند. با کمک این افزونه می‌توانید هر وبسایتی را به یک canvas تبدیل کرده و یادداشت‌های خود را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید این اطلاعات را بعداً با همکار توسعه دهنده‌تان به اشتراک بگذارید. با این کار تمام سوءتفاهم‌های کوچک در فاز استقرار (deployment) برطرف خواهد شد. ابتدا یک وبسایت را باز کرده و روی افزونه‌ی Heurio کلیک کنید. سپس ایده‌های خود را با کلیک کردن روی هر المان موجود در صفحه پین کرده و لینک مربوط به تمام تغییرات را در اختیار تیم توسعه قرار دهید.

5. Window resizer

این افزونه با تغییر دادن اندازه‌ی پنجره به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر دستگاهی را شبیه‌سازی کنید. برای اینکه ابعاد پنجره‌ی وبسایت را به شکلی خاص تغییر دهید، می‌توانید ارتفاع و عرض آن را دوباره تنظیم کنید. این افزونه‌ به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند بدون تغییر دادن ابعاد مرورگر، ظاهر وبسایت‌شان را در دستگاه‌های مختلف امتحان کنند.

6. Site palette

 با استفاده از این افزونه می‌توانید تمام رنگ‌های موجود در وبسایت را استخراج کنید. حتی می‌توانید آن رنگ‌ها را در قالب یک تصویر خروجی بگیرید. Site palette از ژنراتورهای پالت پشتیبانی می‌کند. این افزونه با Adobe Swatch، coolors.co و غیره نیز مرتبط است. بدون شک یک ابزار ضروری برای طراحان و توسعه دهندگان فرانت‌اند به شمار می‌آید.

7. Savee

از طریق savee.it می‌توانید تصاویر موجود در هر سایتی را در بوردهای خود ذخیره کنید. آیا تمام تصاویر کاری خود را در گالری ذخیره می‌کنید و با پیدا کردن آن‌ها مشکل دارید؟ با Savee می‌توانید تمام تصاویر و الهامات خود را در یک مکان ذخیره کرده و به آن‌ها دسترسی کامل داشته باشید.

8. Sitesee

SiteSee یک گالری مدیریت شده از وبسایت‌های زیبا و مدرن است. این افزونه با جایگزین شدن به جای تب پیش فرض شما، صفحه اصلی‌تان را به یک والپیپر از وبسایت‌های زیبا تبدیل می‌کند. با کمک این افزونه دیگر هیچ آپدیتی را از دست نخواهید داد. تمام اسکرین‌شات‌ها قابلیت کلیک شدن دارند و شما را به مقصد دلخواه‌تان هدایت می‌کنند. با کمک گرفتن از SiteSee توانستم بدون جستجو کردن در وبسایت‌ها به الهامات فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنم.

9. Unstack Style Guide

با استفاده از این افزونه‌ی کروم می‌توانید اطلاعات طراحی مورد نیاز خود مانند پالت برند، رنگ متن و نوع فونت را به شکلی آسان و موثر از هر وبسایتی دریافت کنید. با چند کلیک می‌توانید راهنماهای استایل را کپی کرده و آن‌ها را خروجی بگیرید.

10. Colour Contrast Checker

موضوع کنتراست در رابط کاربری بسیار اهمیت دارد. افراد مبتدی نحوه‌ی بررسی کردن کنتراست را نمی‌دانند و از مشکلات مربوط به آن اطلاع ندارند. به کمک این افزونه می‌فهمید که چه المان‌هایی با استاندارد WCAG مطالبقت ندارند. علاوه بر بررسی کردن کنتراست می‌توانید رنگ‌ها را ذخیره کرده و کد Hex رنگ‌ها را کپی کنید.

 

منبع

#افزونه #آموزشی

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است