جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

مهم نیست که به عنوان یک طراح چقدر مهارت دارید،در هر صورت شما به ابزارهایی نیاز خواهید داشت. یک جراح بدون چاقوی جراحی‌اش نمی‌تواند عملی انجام دهد، این رویه برای طراحان نیز به همین شکل است. برای اینکه کاری به طور موثر انجام شود، شما به ابزار‌های مناسب نیاز دارید.

امروزه ابزارهای زیادی در دسترس هستند و ممکن است جستجوی ابزارهای مناسب برای شما هراس‌آور باشد. در این مقاله، ابزارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است برخی‌ها به دنبال آن‌ها باشند، برخی‌ها از قبل با آن‌ها آشنا باشند و برخی‌ها هم از این ابزار‌ها خوششان نیاید.

۱. Sketch

Sketch یک ویرایشگر گرافیکی وکتور برای سیستم عامل مک است. یک ابزار قدرتمند وکتور محور است که برای طراحی دسکتاب و رابط کاربری موبایل، ایجاد مدل‌ها و نمونه‌های اولیه استفاده می‌شود و همچنین امکان همکاری بین طراحان را فراهم می‌سازد.

نکته اصلی این ابزار این است که فقط بر روی مک کار می‌کند، بنابراین فقط کاربران مک می‌توانند از آن استفاده کنند و همچنین ابزار کاربرپسندی است. بر خلاف سایر ابزارهای طراحی، شیب منحنی یادگیری ندارد. این ابزار منحصرا برای طراحی وبسایت‌ها و برنامه‌ها ایجاد شده است، بنابراین هیچ ویژگی غیر ضروری وجود ندارد که باعث ایجاد رابط طراحی شود. این امر باعث می‌شود تا طراحی ساده‌تر شود. از آنجا که این ابزار یک برنامه‌ی وکتور محور است، حجم فایل‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید صدها افزونه و پلاگین را برای ایجاد نمودار‌هایی با داده‌های تصادفی، جدولی و JSON انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با کنترل کامل زاویه‌ها و پرسپکتیو‌ها، مدل‌های سه بعدی را در Sketch ایجاد کنید. از فشرده‌سازهایی مثل SVGO و Bitmap بهره می‌برد و امکان گرفتن آسان تصاویر از Unsplash را فراهم می‌کند.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۲. Procreate

Procreate یک برنامه‌ی تصویرسازی قدرتمند و ادراکی برای آی‌پد است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر، انیمیشن‌ها، طرح‌ّها و نقاشی‌های غنی را ایجاد کنید. با داشتن ابزارهای خلاقانه و ویژگی‌های منحصر به فرد،‌ می‌تواند به عنوان یک استودیوی کامل هنری عمل کند.

این برنامه دارای یک کتابخانه‌ی عظیم با بیش از ۲۰۰ براش دست‌ساز است. شما به براش‌ها، مدادها، جوهرها و ذغال دسترسی دارید. همچنین می‌توانید براش‌های دلخواه خود را بسازید یا هر براش را متناسب با سبک خود با Brush Studio سفارشی کنید. همچنین از یک موتور گرافیکی Valkyrie بهره می‌برد که به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت باورنکردنی نقاشی و طراحی کنید. موتور از فناوری ProMotion اپل استفاده می‌کند تا به شما در گرفتن بهترین عملکرد از آی‌پد کمک کند. همچنین از ویژگی‌های منحصر به فردی مانند QuickShape برخوردار است که به شما کمک می‌کند که در هر زمانی یک شکل کامل را به دست آورید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۳. Dribbble

Dribbble یک شبکه‌ی اجتماعی برای طراحان است. این برنامه برای کشف و ارتباط با طراحان و خلاقان برتر جهان به کار می‌رود. این برنامه را می‌توان برای ایجاد نمونه کار خود، الهام گرفتن و تعامل با سایر طراحان استفاده کرد.

آن‌چه من در مورد این ابزار دوست دارم استفاده از استعاره‌های بسکتبال است. کاربران آن را Dribbblers می‌نامند. Dribbblers می‌تواند عکس‌ها را با ابعاد ۶۰۰*۸۰۰ ارسال کند. این ابزار از ویژگی معروف به bucket برخوردار است که شبیه به بورد‌های Pinterest است. سایر کاربران می‌توانند bucket شما را دوست داشته، نظر دهند یا دنبال کنند. همچنین کاربران از اصطلاح دیگری با نام rebound استفاده می‌کنند. همچنین شما می‌توانید رقابت‌های طراحی که با نام "مسابقات حذفی" هم شناخته می‌شوند را ایجاد کنید. آژانس‌های طراحی می‌توانند تیمی ایجاد کنند تا طراحانشان بتوانند در یک مکان همکاری کنند.

همچنین این برنامه به عنوان یک بازار کار هم عمل می‌کند. بنابراین اگر شما به عنوان یک طراح فریلنسر به دنبال شغل طراحی می‌گردید، باید مرتبا این پلتفرم را بررسی کنید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۴. Adobe Capture

Adobe Capture یک مبدل وکتور قدرتمند است که به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را در دستگاه‌های تلفن همراه خود به الگوها، تم‌های رنگی، گونه‌ها، براش‌ها و شکل‌ها تبدیل کنید. سپس می توانید از آن‌ها در سایر ابزارهای خلاقانه مانند Adobe Photoshop و Illustrator استفاده کنید.

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا یک آبجکت یا کل عکس خود را به یک وکتور گرافیک (گرافیک برداری) تبدیل کنید. می‌توانید کنتراست را بر حسب جزئیاتی که می‌خواهید تنظیم کرده و همچنین نقاط سیاه و سفید را بر روی تصویر وکتور معکوس کنید. یکی از ویژگی‌های مورد علاقه من امکان ایجاد پالت‌های سفارشی است. شما می‌توانید یک عکس بگیرید و از رنگ‌های موجود در ﺁن برای ایجاد یک پالت استفاده کنید. بنابراین اگر یک طراحی بصری دلپذیر را می‌بینید و نمی‌دانید رنگ استفاده شده در آن دقیقا چیست، آن عکس را Capture کنید و پالت به صورت خودکار ایجاد خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های جالب این برنامه امکان تبدیل هر قسمت از تصویر شما به براش، ایجاد الگوهای کالیدوسکوپی از عکس‌ها، جمع‌آوری تکسچر‌های سه بعدی و ایجاد متریال‌های سه بعدی (PBR) با کیفیت بالا برای استفاده در Adobe Dimension است.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۵. InVision Studio

InVision Studio ابزاری برای نمونه‌سازی و انیمیشن پیشرفته است که به شما این امکان را می‌دهد تا طرح‌هایی با صفحه نمایش وکتور محور ایجاد کنید. با استفاده از لایه‌های انعطاف‌پذیر و کانواس‌های نامحدود، می‌توانید جریان‌های کاری را با سرعت باورنکردنی طراحی کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا نمونه‌های اولیه جالبی را ایجاد کنید، طرح‌های خود را آزمایش کرده و قبل از مرحله‌ی توسعه تغییراتی در آن ایجاد کنید و همچنین ایده‌های طراحی خود را با تیم یا مشتریان خود در میان بگذارید.

این ابزار بر روی هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز کار می‌کند. شما می‌توانید فایل‌ها را از Sketch به InVision وارد کنید. برخی از ویژگی‌های جالب آن برش تصویر به صورت هوشمندانه است که با تغییر اندازه‌ی تصاویر، آن‌ها را به صورت خودکار برش می‌دهد. شما می‌توانید یک نمونه‌ی اولیه واکنش‌گرا را بدون نوشتن یک خط کد ایجاد کنید، یک انیمیشن یا نمونه‌ی اولیه را بر روی تلفن خود تست کنید و چندین آرت‌بورد را به یک انیمیشن لینک‌دهی کنید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۶. Wappalyzer

Wappalyzer ابزاری است که به شما این اجازه را می‌دهد تا متوجه شوید که وبسایت‌های فناوری با چه چیزی ساخته شده‌اند. بهترین ویژگی‌اش این است که استفاده از آن رایگان است و می‌توانید هر سایتی را با آن نگاه کنید. این برنامه با افزونه‌ی رایگان برای کروم، فایرفاکس و Edge ارائه می‌شود که می‌توان از آن به صورت لوکال و آفلاین استفاده کرد.

API این ابزار به شما امکان دسترسی فوری به بخش فناوری وبسایت را می‌دهد، مجموعه داده‌های شخصی شما را غنی‌سازی کرده و تعداد زیادی از وبسایت‌ها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کند. شما می‌توانید به طور همزمان حداکثر ۱۰۰۰ جستجو را انجام دهید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۷. W3C CSS Validator

W3C CSS Validator ابزاری ساده اما موثر است که به شما این امکان را می‌دهد تا صحت markup اسناد وب را در HTML، XHTML، SMIL، MathML و غیره بررسی کنید. برای صحت‌سنجی یک URL، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در قسمت Address قرار دهید و تست را اجرا کنید. این ابزار همچنین به طور خودکار کدنویسی کاراکتر و نوع سند را تشخیص می‌دهد. همچنین می‌توانید Markup را با مرتب‌سازی HTML و پیام‌های خطای گروهی بر اساس نوع، پاک کرده و پیام های خطا را تایید کنید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۸. Figma

Figma ابزاری آنلاین برای طراحی UI و UX است که به تیم‌ها این امکان را می‌دهد تا در زمان واقعی با هم همکاری کنند. با داشتن قابلیت نمونه‌سازی متقابل آن، می‌توانید تصاویر وکتور، برنامه‌های طراحی و صفحه نمایش ایجاد کنید. اگرچه این یک ابزار مبتنی بر مرورگر است، اما نسخه‌هایی وجود دارد که در ویندوز و مک کار می‌کنند.

با استفاده از Figma می‌توانید کتابخانه‌هایی با کامپوننت‌هایی که قابلیت استفاده مجدد دارند را ایجاد کنید. هنگامی که یک کامپوننت در کتابخانه آپدیت شود، به طور خودکار در هر طرحی که از آن کامپوننت استفاده می‌کند، تغییراتی ایجاد می‌شود. کتابخانه‌های تیمی فقط با خریداری نسخه‌ی پولی در دسترس هستند. همچنین می‌توانید کد CSS، SVG و کد iOS و Android تولید کنید؛ فایل‌ها را به صورت JPG، PDF، PNG یا SVG خروجی بگیرید و همچنین فایل‌های Sketch را در این ابزار وارد کنید. همچنین می‌توانید کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهید، جریان کار سفارشی ایجاد کرده و داده‌ها را با استفاده از پلاگین‌ها وارد کنید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۹. Proto.io

Proto.io ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا نمونه‌های اولیه را با وضوح بالایی ایجاد کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید طرح‌های خود را قبل از ساختن تست کنید. شما می‌توانید جریان، تعامل و انیمیشن‌ها را بدون نوشتن حتی یک کد تست کنید.

این ابزار مجهز به قالب‌های قابل تنظیم است که به شما کمک می‌کند نمونه‌های اولیه و وایرفریم‌ها را به راحتی ایجاد کنید. همچنین دارای یک کتابخانه‌ی بزرگ آیکون (از جمله آیکون‌های متحرک) است که می‌توان اندازه و رنگ آن‌ها را تغییر داد. همچنین با کتابخانه‌ی جلوه‌های آن می‌توانید تعامل، صداها، انیمیشن‌ها و فایل‌های ویدیویی را به نمونه‌های اولیه خود اضافه کنید. از آن‌جا که کاملا یک ویرایشگر مبتنی بر وب است، دیگر نیازی به دانلود هیچ نرم‌افزاری ندارید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

۱۰. ۳ Startup

۳ Sturtup برنامه‌ای است که به طراحان و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا تم‌های وبسایت Bootstrap را ایجاد کنند. این یک سازنده‌ی تم Bootstrap قدرتمند است که به شما در ایجاد لندینگ پیج کمک می‌کند. دارای رابط بصری آسان و بدون منحنی یادگیری است.

شما می‌توانید به بیش از ۳۰۰ بلاک از عناصر و سبک‌های از پیش کدنویسی شده و از قبل طراحی شده دسترسی داشته باشید که به راحتی می‌توانید آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید. طراحی‌های این برنامه به طور خودکار برای موبایل بهینه شده و با تمام دستگاه‌های شبکیه سازگار است. همچنین با ابزارهای دیگر مانند Hubspot، MailChimp، Gmail و Captcha یکپارچه می‌شود. همچنین می‌توانید تمام طرح‌های وبسایت خود (از جمله تصویر، متن و سبک) را مستقیما به رایانه شخصی خود خروجی بگیرید.

۱۰ ابزاری که نمی‌توانم بدون آن‌ها طراحی کنم

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید