۱۰ نکته برای دستیابی به تمام خواسته‌هایتان در زندگی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ نکته برای دستیابی به تمام خواسته‌هایتان در زندگی

من با حس درگیر بودن در زندگی غریبه نیستم

من در طول ۲۰ سال فعالیت ورزشی خود با برخی از بهترین مربیان روی این سیاره تمرین کرده ام و فعالیتم را تا مسابقات المپیک ۲۰۰۸ ادامه دادم. اما وقتی قصد داشتم تا شرکت خودم را راه اندازی کنم تا دانش خود را درباره ی روانشناسی انگیزشی و آموزشی با دیگران به اشتراک بگذارم، به آن آسانی که تصورش را می‌کردم نبود.

راه اندازی یک تجارت جدید اصلا آسان نیست. شما باید از آرامش و آسایش یک حقوق با ثبات دست بکشید تا در پرتگاهی ناشناخته و غیرقابل پیش بینی قدم بگذارید. بسیاری از چیزها مثل ترس و ناامنی، ما را از انجام جهش های متحول کننده باز می‌دارد. در این موقعیت ها داشتن انگیزه بهترین چیز است. وقتی به روزهای ورزشکاری خود فکر می‌کنم، تفاوت را درک می‌کنم.

من کسانی یا چیزهایی را که باعث شدند تا در زمان های نامساعد برای حرکت به سمت جلو به خودم فشار بیاورم به یاد دارم. به عنوان یک ورزشکار تفاوت در این بود که من روزهایی ساختاری و مربی ای برای گزارش دادن داشتم. ساختار سبب می‌شود تا تمرکز خودمان را حفظ کنیم و مربی به ما فشار می‌آورد تا ما را به چالش بکشد.

خوشبختانه من آن روزها را پشت سر گذاشته ام و "Onbortraining" را تاسیس کردم، یک سرویس مربیگری آنلاین که به مردم در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند. من تصمیم گرفتم تا درس هایی را که در طول این مدت یاد گرفته ام جمع آوری کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارم. تمام تلاش من این است تا دیگران را به فرد بهتری تبدیل کنم.

این ۱۰ تا از بهترین نصیحت های من به شما برای دستیابی به همه ی خواسته هایتان در زندگی است.

۱. روی تعهد تمرکز کنید نه روی انگیزه.

چقدر نسبت به اهداف خود متعهد هستید؟ اهدافتان برای شما چقدر اهمیت دارند؟ حاضرید برای رسیدن به آن اهداف چه چیزهایی را فدا کنید؟

اگر شما نسبت به اهدافتان تعهد کامل داشته باشید، مطمئن باشید که به دنبال تعهد، انگیزه نیز به وجود خواهد آمد.

۲. به دنبال دانش باشید نه به دنبال نتایج.

اگر روی هیجان ناشی از کشف، بهبود، کاوش و آزمایش تمرکز کنید، انگیزه تان برای همیشه تغذیه می‌شود. اگر فقط بر روی نتایج کار تمرکز کنید، انگیزه تان مانند آب و هوا، با رسیدن اولین طوفان متلاشی خواهد شد. بنابراین نکته اصلی این است که روی سفر تمرکز کنید نه روی مقصد؛ به تمام چیزهایی که در راه یاد گرفته اید فکر کنید و تمام چیزهایی را که می‌توانید ارتقا بدهید شناسایی کنید.

۳. سفر را سرگرم کننده کنید.

زندگی یک بازی بسیار جذاب است. از دقیقه ای که این بازی را جدی بگیرید، این احتمال وجود دارد که مجبور شوید یک بار احساسی سنگینی را به دوش بکشید که درنهایت موجب می‌شود دیدگاه و چشم انداز خود را از دست بدهید و دوباره درگیر زندگی و مشغله هایش شوید.

۴. از شر افکار ثابت خلاص شوید.

افکار بر احساسات تاثیر می‌گذارند و احساسات دیدگاه شما را نسبت به کار تعیین می‌کنند. شما فکرهای زیادی در سر دارید و همیشه قدرت انتخاب اینکه روی کدام فکر تمرکز کنید را در دست دارید. حال این افکار می‌توانند آنهایی باشند که از نظر عاطفی شما را درگیر می‌کنند مثل ترس و تردید، یا می‌تواند افکاری باشد که شما را به سمت جلو حرکت دهد مثل هیجان، آزمایش کردن، امتحان کردن چیزهای جدید و فراتر رفتن از مرزهای محدودیت خودتان.

۵. از قدرت تخیل خود استفاده کنید.

قدم بعدی پس از رهایی از افکار منفی استفاده از قدرت تخیل خود است. وقتی همه چیز درست پیش می‌رود، شما پر از انرژی مثبت هستید و وقتی در حال تجربه کردن سختی ها هستید نیز باید حتی پر انرژی تر از همیشه باشید. موقعیت خود را بازنویسی کنید. اگر مدام بگویید که از کارتان تنفر دارید،  حدس بزنید این کلمات چه حسی را ایجاد می‌کنند؟

این موضوع درباره ی تخیل است. شما همیشه می‌توانید از بدترین رئیس ها و در کسل کننده ترین شغل ها هم چیزهایی را یاد بگیرید. من یک تمرین فوق العاده برایتان در نظر دارم: برای ۳ روز، فقط مثبت فکر کنید و مثبت حرف بزنید. ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

۶. از خوب بودن با خودتان دست بکشید.

انگیزه یعنی عمل و عمل نتیجه را به همراه می‌آورد. گاهی اوقات، اقداماتی که انجام می‌دهید نتیجه ی دلخواه شما را به ارمغان نمی‌آورند. پس تصمیم می‌گیرید که با خودتان درست رفتار کنید و خودتان را درگیر موقعیت های سخت نکنید. بنابراین منتظر زمان مناسب برای یک فرصت هستید. از جایتان بلند شوید، خودتان را به چالش بکشید. حتی اگر ترسیده اید، کاری را انجام دهید که دلتان می‌خواهد.

۷. از حواس پرتی ها رهایی پیدا کنید. 

چیزهای بی معنی به همراه حواس پرتی، همیشه در سر راه شما قرار خواهند گرفت، مخصوصا آن کارهای معمولی و آسانی که ترجیح می‌دهید به جای تمرکز بر کارهای چالش برانگیز انجام دهید. یاد بگیرید که روی چه چیزهایی بیشترین تمرکز را داشته باشید. لیستی از چیزهایی که وقتتان را هدر می‌دهند تهیه کنید و خودتان را مسئول انجام ندادنشان بدانید.

۸. به دیگران تکیه نکنید.

شما هرگز نباید توقع داشته باشید که خانواده، دوستان و همکارانتان کارهای شما را انجام دهند. آنها مشغول بر طرف کردن نیازهای خودشان هستند. هیچکس شما را خوشحال نمی‌کند یا به شما در رسیدن به اهدافتان کمکی نمی‌کند. همه چیز به خودتان بستگی دارد.

۹. برنامه ریزی کنید.

از ۳ قدم جلوتر از کارهایتان آگاهی کامل داشته باشید. به چیز بیشتری احتیاج ندارید. تقویم هفتگی خود را برداشته و برای هر روز کار خاصی را با روش انجام دادنش مشخص کنید. "چه چیزی" و "چه زمانی" و "چطور" در برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد. اینکه در طی روز چه چیزهایی را یاد گرفته اید مرور کنید و آنچه را که می‌توانستید بهبود ببخشید مشخص کنید.

۱۰. خودتان را از متلاشی شدن محافظت کنید.

وقتی خیلی با انگیزه هستید، متلاشی شدن آسان است. به خودتان نگاهی بیاندازید تا هر علامتی از خستگی را شناسایی کرده و سپس زمانی را برای استراحت مشخص کنید. وقتی شما آرامش و شادی را به تقویم هفتگی خود اضافه می‌کنید، ذهن و بدنتان استراحت می‌کند. کارهای متنوعی انجام دهید، کارهایتان را بین چیزهای خلاق ومنطقی، ثابت و فیزیکی، کار با همکاران و تنهایی تغییر دهید. مکان هایتان را تغییر دهید. مدیتیشن انجام دهید یا اگر وقت انجامش را ندارید فقط چند بار نفس عمیق بکشید، چشم هایتان را ببندید یا به مدت ۵ دقیقه روی یک چیز تمرکز داشته باشید.

شما به خاطر نداشتن هدف و تنبل بودن کمبود انگیزه ندارید. گاهی اوقات حتی بزرگترین ستاره ها، ثروتمندترین تجار و یا پرافتخار ترین ورزشکاران هم راهشان را گم می‌کنند. چیزی که سبب ایجاد انگیزه در آنها می‌شود، این حس کنجکاوی است که می‌توانند چقدر بهتر و سریعتر شوند. از همه این ها گذشته، کنجکاو باشید و مطمئن باشید این کنجکاوی شما را به سمت اهداف و موفقیت های آینده هدایت خواهد کرد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات