جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۵ ابزار برتر نودجی‌اس برای توسعه‌دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۵ ابزار برتر نودجی‌اس برای توسعه‌دهندگان

بهترین ابزارهای نودجی‌اس لیستی از ابزارهایی است که ما در شرکت‌هایی که از نودجی‌اس در کارهای روزمره‌شان استفاده می‌کنند، مشاهده کرده‌ایم. در نهایت تصمیم گرفتیم که برای افرادی که دوست‌دار نودجی‌اس هستند ابزارها را به اشتراک بگذاریم تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

نودجی‌اس پلتفرمی بسیار بزرگ است. این پلتفرم باعث شد که جاوااسکریپت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در جهان شود. یکی از موارد مثبت در رابطه با این پلتفرم این است که به شما اجازه می‌دهد تا هم روی سرور و هم در بخش کلاینت، برنامه‌های‌تان را اجرا کنید. این بدان معنی‌ست که شما یک ارتباط دو طرفه دارید که برای اپلیکیشن‌های بلادرنگ انتخاب بسیار خوبی است. همچنین توانایی مقیاس‌پذیری و نگه‌داری بالایی دارد و در انجام پردازش‌ها سریع است.

در ادامه این مطلب می‌توانید لیستی از ۱۵ ابزار نودجی‌اس را مشاهده کنید:

۱. Mocha.js

Mocha.js یک فریمورک جاوااسکریپت برای تست است که براساس نودجی‌اس ساخته شده. این ابزار به شما قابلیت انجام آزمایش در هر دو محیط کنسول و مرورگر را می‌دهد. می‌توانید با استفاده از این فریمورک تست‌های‌تان را با سرعت بسیار زیادی ایجاد کنید همچنین می‌توانید با تکنیک‌های TDD (توسعه آزمون محور) و BDD (توسعه رفتار محور) نیز کارهای‌تان را انجام دهید. یکی از بهترین مزیت‌هایی که این فریمورک به شما می‌دهد ماژولار بودن آن است به این معنا که می‌توانید فریمورک‌های دیگری نظیر Chai، Should.js و… را در کنار آن استفاده کنید.

mochajs

۲. Chai

Chai یکی دیگر از فریمورک‌های مبتنی بر نودجی‌اس است که می‌توان تست‌های TDD و BDD را با آن انجام داد. همچنین قابلیت ادغام سازی با دیگر فریمورک‌ها را نیز دارد. ما از Mocha.js برای تست‌های ناهمزمان استفاده می‌کنیم اما زمانی Chai وارد عمل می‌شود که ما قصد تایید کردن و اعتبارسنجی نتایج را داشته باشیم. Chai می‌تواند در مرورگر با استفاده از نودجی‌اس اجرا شود. از آن‌جایی که Chai پلتفرمی همراه با پلاگین‌های مختلف است پس می‌توانیم آن را گسترش نیز دهیم. برای مثال وقتی بخواهیم یک سرور HTTP نودجی‌اس را تست کنیم از SuperTest استفاده می‌کنیم.

chai

۳. Sinon.JS

Sinon.js یکی دیگر از فریمورک‌های منحصر به فرد برای انجام تست در نودجی‌اس است. از ویژگی‌های خوب این ابزار این است که می‌تواند با هر فریمورک دیگری کار کند. همچنین توانایی اجرا در مرورگرهای مختلف را دارد. 

SinonJS

۴. Express.js

Express.js جزو پر استفاده‌ترین فریمورک‌های مینیمال در نودجی‌اس است. ترکیبی از این فریمورک همراه با نودجی‌اس به شما قابلیت توسعه اپلیکیشن‌های جاوااسکریپتی در بخش سرور را می‌دهد. اگر بخواهیم کوتاه بگوییم شما می‌توانید با استفاده از این فریمورک و نودجی‌اس یک وبسایت کامل را درست کنید: با استفاده از نودجی‌اس بخش سرور را ایجاد کنید و از Express.js برای منتشر کردن اپلیکیشن‌تان استفاده نمایید.

Expressjs

۵. WebStrom IDE

WebStrom IDE یکی از بهترین محیط‌های توسعه یکپارچه برای جاوااسکریپت است. این محیط سبک است و به شما تمام امکانات برای ساخت اپلیکیشن‌های نودجی‌اس چه در قسمت سرور و چه در قسمت مشتری را می‌دهد. شما می توانید با استفاده از این ابزار اشکال‌یابی، ردگیری، تست کردن و کارهای دیگری را انجام دهید. 

WebStrom IDE

۶. Passport.js

Passport.js یک ابزار احراز هویت میانه برای نودجی‌اس است. این ابزار به شما بیشتر از ۳۰۰ حالت را برای احرازهویت از جمله با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، ورود با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و… را می دهد. پیاده‌سازی و استفاده از آن با اپلیکیشن Express.jsتان واقعا کار ساده‌ای است.

Passportjs

۷. Socket.io

Socket.io فریمورکی است که به شما این قابلیت را می‌دهد تا با استفاده از رویدادها، ارتباطی دو طرفه در اپلیکیشن‌های بلادرنگ ایجاد کنید. هیچ اهمیتی ندارد که شما از چه دستگاه و یا پلتفرمی استفاده می‌کنید، این ابزار برای همه چیز به خوبی کار می کند. این پکیج شامل آنالیز بلادرنگ با استفاده از شمارنده، لاگ‌ها و چارت‌های مختلف است. استفاده از این ابزار برای اپلیکیشن‌های گفتگو بسیار مناسب است، از طرفی دیگر بسیاری از شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌های کوچک نیز از آن استفاده می‌کنند.

Socketio

۸. Webpack

کارایی اصلی Webpack برای بسته‌بندی کردن جاوااسکریپت در مرورگر است. با استفاده از این ابزار می‌توانید بسته‌هایی -یکسان نیستند- را ایجاد و بارگذاری کنید. این کار سرعت بارگذاری شما را بسیار بالا می‌برد.

Webpack

۹. BlueBird.js

BlueBird.js یک کتابخانه مناسب جاوااسکریپت است که به شما قابلیت کنترل کدها به صورت ناهمزمان را می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید کدهای‌تان را در فایل‌های مختلفی بدون هیچ مشکلی قرار دهید. اگر در مورد کیفیت کدهای‌تان اصرار دارید، این ابزار بسیار مناسب است. از ابزارهای جایگزین برای این کار می‌توان the Q را نام برد.

 BlueBirdjs

۱۰. PM2

PM2 یک مدیر عملیات در اپلیکیشن‌های نودجی‌اس است. استفاده از آن ساده است و ویژگی‌های داخلی بسیار زیادی را برای شما مهیا می‌سازد.

PM2

۱۱. Electrode.io

این ابزار، پلتفرمی یونیورسال برای اپلیکیشن‌های React.js/Node.js است. این ابزار توسط WalmartLabs فراهم شده است که به این معناست روی حجم داده‌ای بسیاری تست شده است. این ابزار تنها شامل مجموعه‌ای از بهترین رویکردها، ساختارهای استاندارد و تکنولوژی‌های مدرن نیست بلکه یک کاوشگر Electrode و Electrify نیز دارد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که تمام مستندات و اجزای پلتفرم‌تان را کاوش کنید.

Electrode.io

۱۲. Meteor.js

Meteor.js یک فریمورک جاوااسکریپت است که برای ساختن سریع نمونه‌سازی‌ اپلیکیشن‌های جاوااسکریپت و کدنویسی برای اپلیکیشن‌های مختلف (وب، آندروید، آی‌او‌اس) ساخته شده است. این فریمورک براساس نودجی‌اس ساخته شده و با بانک اطلاعاتی MongoDB ادغام سازی شده است علاوه بر این می توانید از هر کتابخانه رابط کاربری مبتنی بر جاوااسکریپت نیز در آن استفاده کنید. 

در حالی که Meteor.js ابزاری مناسب برای نمونه‌سازی اپلیکیشن هاست، اما این را به خاطر بسپارید که راه حل مناسبی برای نگه‌داری موردی که در حال حاضر ساخته شده نیست.

Meteor.js

۱۳. Vue.js

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای افرادی که از انگولار استفاده می‌کنند، Vue.js است. اگر قصد ساختن یک وب اپلیکیشن پیچیده، دارید و مجبور به پیکربندی مسیریابی، کنترلرها و سرویس‌ها هستید، Vue.js می تواند یکی از گزینه های مطرح و خوب برای شما باشد. این فریمورک روی ViewModel تمرکز دارد، پس می‌توانید کاری که فریمورک‌های دیگر انجام می‌دهند را با استفاده از موردی سبک‌تر انجام دهید. 

Vue.js

۱۴. MEAN.JS

MEAN.js یک راه حل کامل برای ساخت اپلیکیشن‌های جاوااسکریپتی است. بسته MEAN شامل MongoDB، Express.js، Angular.js و Node.js می‌شود، این بدان معناست که می توانید با یک بسته تمام کارهای مورد نظر برای ساخت اپلیکیشن در قسمت سرور و کلاینت را انجام دهید.

meanjs

۱۵. Babel

Babel یک کامپایلر جاوااسکریپت است. با استفاده از Babel می‌توانید تمام کدهای اکمااسکریپت 6 و 5 را کامپایل کنید. این کامپایلر به شما اجازه می‌دهد که از اکمااسکریپت 6 استفاده کنید و بعد آن را به اکمااسکریپت ۵ تبدیل نمایید.

babeljs

اگر فکر می‌کنید که ابزاری در رابطه با جاوااسکریپت را از دست داده‌ایم، خوشحال می‌شویم که در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است