برترین مقالات آبان ماه ۱۴۰۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

برترین مقالات آبان ماه ۱۴۰۰

دومین ماه از پاییز در سال ۱۴۰۰ نیز تمام شد و ما اعضای تیم تولید محتوا راکت تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بتوانیم مقالات مناسبی را در این یک ماه منتشر کنیم. در آبان ماه ۱۴۰۰ ما ۷۲ مطلب تخصصی در حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی منتشر کردیم. در این گزارش قصد داریم ۱۰ مقاله برتری که بیشترین بازدید را از طرف کاربران داشته به شما معرفی بکنیم. در پایان نیز لینک مقالات دیگری را به انتخاب سردبیر قرار خواهیم داد.

مقاله اول: ۱۵ دلیل برنامه‌نویسان برای ترک شغل

در زندگی کاری برنامه‌نویسان گاهی اوقات عواملی بوجود خواهد آمد که آن‌ها را ملزوم به ترک شغل خود می‌کند. درآمد پایین، حس تایید نشدن در جمع برنامه‌نویسان دیگر، خسته کننده بودن محیط کار و... از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند تا شما از محیط کاری‌تان لذت نبرده و دوست داشته باشید که آنجا را ترک کنید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با ۱۵ مورد از این دلایل آشنا کنیم. بهتر است که در صورت جدی شدن هر کدام از دلایل مطرح شده و آزار دیدن از آن‌ها، فرصت شغلی دیگری را پیدا کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله دوم: مقایسه PHP با Node.js - کدام یک را برای توسعه Back-End انتخاب کنیم؟

زمانیکه شروع به توسعه اپلیکیشن‌های بک-اند می‌کنید تقریبا همه چیز کمی پیچیده بنظر می‌رسد. یکی از دلایل پیچیدگی این موضوع نیز وجود زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار زیاد و تکنولوژی‌های مختلف متفاوتی است که برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده است. به همین دلیل ما دو مورد از بهترین تکنولوژي‌های بک-اند را انتخاب کرده و آن‌ها را به صورت منطقی بررسی خواهیم کرد و تفاوت‌های آنان را مشاهده می‌کنیم. در پایان شما می‌توانید تصمیم بگیرید که استفاده از کدام مورد می‌تواند برای پروژه‌ای که در ذهن شما وجود دارد مناسب‌تر است.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۱ دقیقه بوده و توسط (عرفان حشمتی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله سوم: آشنایی با مزایا و معایب فریمورک Tailwind CSS

یادگیری یک فریمورک CSS جدید به نظر وسوسه کننده می‌آید. در این مطلب ما شما را با فریمورک Tailwind CSS آشنا کرده‌ایم و مزایا و معایب آن را بررسی نموده‌ایم. مطمئنا یادگیری این فریمورک می‌تواند انگیزه بیشتری در شما برای ایجاد رابط‌های کاربری زیباتر و بهتر بوجود بیاورد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله چهارم: ۵ دلیل برای سوئیچ کردن به فایرفاکس

کروم از محبوب‌ترین مرورگرهایی‌ست که توسط برنامه‌نویسان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما فایرفاکس بعنوان دومین مرورگر محبوب یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بخوبی نیازهای شما را رفع کرده و حتی امکانات دیگری را نیز به شما ارائه دهد. در این مقاله ما پنج دلیل برای سوئیچ کردن به فایرفاکس ارائه کردیم که اگر مورد تایید شما قرار می‌گیرد بهتر است هر چه سریع‌تر به سوی فایرفاکس تغییر مسیر بدهید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۶ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله پنجم: ۶ مورد از بهترین ابزارهای ساخت و توسعه برای Frontend

Build کردن پروژه‌ها یکی از موارد بسیار مهم در فرایند توسعه رابط کاربری و توسعه فرانت-اند است. برنامه‌نویسان فرانت-اند در این زمینه از مجموعه‌ای نرم‌افزار و فریمورک خاص استفاده می‌کنند. برای همین ما در این مطلب قصد داریم شما را با ۶ ابزار در این زمینه آشنا کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در فرایند Build کردن پروژه‌های‌تان مشارکت داشته باشید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله ششم: پنج کاربرد مهم نودجی‌اس

نودجی‌اس جزوی از پرطرفدارترین تکنولوژی‌های توسعه سمت سرور در دهه کنونی است و برنامه‌نویسان بسیار زیادی برای توسعه اپلیکیشن‌های خود از این تکنولوژی‌ و فریمورک‌های آن استفاده می‌کنند. در این مطلب ما شما را با پنج کاربرد اصلی نودجی‌اس در جهت توسعه اپلیکیشن‌ها آشنا می‌کنیم که نودجی‌اس در این موارد کارایی بسیار بالایی داشته و می‌تواند بسیار تاثیرگذار عمل بکند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۹ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله هفتم: ۷ عادت بد در کدنویسی

عادت‌های بد برنامه‌نویسان یکی از آزاردهنده‌ترین موضوعات دنیا برای تیم‌های برنامه‌نویسی و حتی خود شخص است. به همین دلیل شما باید هر چه سریع‌تر این عادت‌های بد را از خودتان دور کنید. برای انجام چنین کاری ابتدا باید با این عادت‌ها آشنا شده و سپس آن را در خودتان جستجو کنید. در صورتی که چنین عادت‌های بدی دارید بهتر است از دست‌شان خلاص شوید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۴ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله هشتم: ۱۰ تکنولوژی برتر در آینده

آشنایی با تکنولوژی‌هایی که با پیش‌بینی‌های علمی آینده انسان را می‌سازند می‌تواند پر از نکات مثبت باشد. شما می‌توانید آینده روشن‌تری را در پیش خودتان داشته و با آمادگی بیشتری به سوی آن آینده حرکت کنید. در این مقاله‌ یک لیست از ۱۰ تکنولوژی برتر آینده را برای شما فراهم کرده‌ایم که مطمئناً بعدها سروصدای زیادی خواهند کرد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۶ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

نهمین مقاله: مقایسه جامع میان پایتون و پی‌اچ‌پی

همانطور که گفتیم دنیای برنامه‌نویسی سمت سرور، بدلیل دارا بودن ابزارهای بسیار زیاد، دنیای پیچیده و سر در آوردن از آن دشوار است. به همین دلیل انتخاب یک زبان یا تکنولوژی در بین موارد مختلف می‌تواند کار سخت و دشواری باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که نقد و بررسی زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف را مطالعه کنید. در این مطلب ما دو زبان برنامه‌نویسی پایتون و پی‌اچ‌پی را به صورت منطقی با همدیگر مقایسه کرده و از مزایا و معایب هر کدام پرده برداشتیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

دهمین مقاله: چرا برنامه‌نویسی سخت است؟

برنامه‌نویسی یکی از علوم سخت است که نیاز مداوم به یادگیری دارد. اما چگونه می‌توان با این وضعیت پیچیده سر و کله زد و بتوان آن را کنترل کرد؟ در این مقاله قصد داریم شما را با دلایلی که باعث می‌شود برنامه‌نویسی سخت باشد آشنا کرده و بعد از آن سراغ راهکارهایی برای آسان کردن این مشکلات خواهیم رفت.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۶ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقالات بیشتر

در پایان

برای مقالات تالیف شده در مدت این یک ماه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و موضوعات مطرح شده نیز بصورت مدیریت شده تعیین شده‌اند. امیدمان این است که در سومین ماه از فصل دوست داشتنی پاییز نیز با همین قدرت ادامه دهیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات