5 مهارت ارزشمند برای توسعه دهندگان در سال 2022
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

5 مهارت ارزشمند برای توسعه دهندگان در سال 2022

هر شخص در زندگی خود باید 3 مهارت را برای کسب درآمد یاد بگیرد. با این کار برای پول در آوردن دیگر متکی به یک مهارت نخواهید بود زیرا سایر مهارت‌ها می‌تواند به شما در کسب درآمدهای جانبی کمک کند. مهارت‌هایی که در زندگی بدست آورده‌اید، ارزش شغل شما را بالا خواهد برد. با یاد گرفتن ابزارها، تکنولوژی‌ها و ترفندهای بیشتر، می‌توانید خدمات بهتری را به دیگران ارائه دهید. هرچه کیفیت خدمات شما بالاتر برود، دستمزد بیشتری را نیز دریافت خواهید کرد.

بدست آوردن مهارت‌های اضافی یک امر بسیار مهم است، بنابراین آن را نادیده نگیرید. در این مقاله می‌خواهم مهارت‌‌های مفیدی را بیان کنم که به کمک آن‌ها می‌توانید ارزش خود را بالا برده و مجموعه مهارت‌های‌تان را گسترش دهید.

ویرایش ویدیو

اهمیت ساخت ویدیو به طور چشمگیری در بازاریابی، تولید محتوا و سایر جنبه‌های تجارت بالا رفته است. ویرایش کردن ویدیوها یکی از اولین مهارت‌هایی بوده که باعث استخدام شدن افراد در شرکت‌ها خواهد شد. ویرایش کردن ویدیوها معمولاً زمان‌بر بوده و به دانش یا استعداد خاصی نیاز دارد. ابتدا باید نحوه‌ی استفاده از یک نرم افزار ویرایش ویدیو را یاد بگیرید. اگر واقعاً به ویرایش ویدیوها علاقه دارید، من گزینه‌های Final Cut Pro (مخصوص مک) یا Adobe Premiere Pro (ویندوز و مک) را برای یادگیری به شما پیشنهاد می‌کنم. وقتی نحوه‌ی استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدیو را یاد گرفتید، برای خودتان یک اکانت Fiverr بسازید. می‌توانید مهارت‌های جدید خود را با ویرایش کردن ویدیوهای آموزشی، ساخت پروژه‌های تبلیغاتی و غیره ارتقا دهید.

بازاریابی

تنها داشتن محصولات یا خدمات خوب برای رسیدن به موفقیت کافی نیست زیرا ما برای رشد کردن به تبلیغات هم احتیاج داریم. اگر خودتان را در معرض دید دیگران قرار ندهید، محصولات شما به فروش نمی‌رود و مشتریان بالقوه از وجودتان مطلع نخواهند شد. چگونه یک نفر می‌تواند از وجود محصولات ما باخبر شود؟

بازاریابی ایمیلی، بازاریابی سئو، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نمونه‌هایی از انواع مختلف بازاریابی هستند. این مهارت‌ها بسیار ارزشمند بوده و به عنوان یک فریلنسر می‌توانید بابت انجام این نوع کارها حقوق بیشتری را از مشتریان دریافت کنید. با تماشای ویدیوها در YouTube و Skillshare می‌توانید اصول مربوط به بازاریابی را بیاموزید. این واقعیت را نیز مد نظر داشته باشید که هیچ چیزی به اندازه‌ی تجربه نمی‌تواند برای شما آموزنده باشد. برای تقویت کردن دانش بازاریابی خود، یک تجارت اینترنتی را راه‌اندازی کنید. هر چه مهارت‌های بازاریابی شما افزایش پیدا کند، فروش و سود محصولات‌تان نیز بالاتر خواهد رفت.

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یک توانایی تخصصی بوده و تقاضا برای آن هم به مراتب بالاست. شما از طراحی گرافیک می‌توانید برای ساخت لوگوها، ارائه دادن پاورپوینت و سایر موارد دیگر استفاده کنید. خلق کردن طرح‌های خیره‌کننده، قطعاً به سود شما خواهد بود. تعامل یکی از کلیدهای رسیدن به فروش بیشتر است. به عنوان یک فریلنسر تازه ‌کار، می‌توانید در Fiverr یا Upwork یک اکانت بسازید. برای اینکه فعالیت‌های خود را در زمینه طراحی گرافیک آغاز کنید، ابتدا چند پروژه‌ی ساده را بر عهده بگیرید. با بالاتر رفتن کیفیت پروژه‌های موجود در نمونه‌کار، شانس شما برای پیدا کردن مشتریان خوب نیز افزایش پیدا می‌کند.

تولید محتوا

شما در زمینه خلق محتوا می‌توانید درآمد قابل قبولی را داشته باشید. برای درآمد کسب کردن در اینترنت به فالوورهای زیاد نیاز ندارید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که رقابت برای شروع در این حیطه چندان بالا نیست.

برای خیلی از مردم نویسندگی به طور آنلاین یک شغل تمام وقت محسوب می‌شود. این کار آنقدر که فکرش را هم می‌کنید، سخت نیست. برای موفق شدن به عنوان یک خالق محتوا، ابتدا باید مهارت‌های لازم در این زمینه را تقویت کنید. برای دست و پا کردن یک وبلاگ می‌توانید از Medium یا Hashnode استفاده کنید. اگر توانایی سرمایه‌گذاری دارید، با خرید دامین یک برند با نام خودتان ایجاد کنید. سپس در مورد مسائل و موضوعات دلخواه خود مطلب بنویسید. مثلاً می‌توانید عنوان را با جمله‌ی «آیا به دنبال یادگیری HTML هستید؟» شروع کرده و سپس مطالب مربوط به آن را بنویسید.

خیلی از مردم در نویسندگی مهارت ندارند اما می‌توانند دیگران را سرگرم کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، یک کانال یوتیوبی بسازید و محتوای سرگرم‌کننده خود را در آنها به اشتراک بگذارید. هرچه محتوای جالب و جذاب‌تری را بسازید، طرفداران و بازدیدکنندگان بیشتری را خواهید داشت. با بالاتر رفتن تعداد بازدیدها و فالوورهای شما، پول بیشتری بدست خواهید آورد.

ساخت پادکست

آیا پادکست گوش می‌دهید؟ پادکست‌ها در یک دهه گذشته بسیار محبوب شده‌اند. گوش دادن به مطالب مفید، یکی دیگر از روش‌های یادگیری و بروز ماندن است. آیا تا به حال به ساخت یک پادکست فکر کرده‌اید؟ خیلی نگران نباشید چون پروسه‌ی ساخت پادکست بسیار آسان است. می‌توانید از همکاران خود بخواهید تا چند دقیقه در مورد یک موضوع خاص صحبت کنند. سپس صدای آن‌ها را ضبط کرده و به صورت آنلاین در دسترس دیگران قرار دهید. در اینترنت افراد زیادی وجود دارند که همیشه آماده‌ی گوش دادن به افکار دیگران هستند.

نحوه‌ی ساخت پادکست:

1. یک اکانت در Anchor بسازید.

2. یک لوگو بسازید و چند عکس از خودتان را اضافه کنید.

3. کمی هزینه کنید و یک میکروفون خوب بخرید.

4. حال می‌توانید پادکست خودتان را ساخته و آن را با همه به اشتراک بگذارید.

شما با فروش تبلیغات و گرفتن اسپانسر می‌توانید درآمد کسب کنید. یکی دیگر از گزینه‌های موجود، ساخت یک دسترسی premium است. افرادی که این قابلیت را خریداری می‌کنند، به پادکست‌های شما زودتر دسترسی خواهند داشت. مربیگری نیز یکی دیگر از فرصت‌های کسب درآمد در این زمینه است.

نتیجه‌گیری

 در این مقاله به شما چند مهارت مفید را نشان دادم که با یادگیری آن‌ها می‌توانید به یک درآمد جانبی دست پیدا کنید. برای یاد گرفتن این مهارت‌ها به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید. تنها موارد لازم برای عملی کردن آنها، داشتن کامپیوتر و اینترنت است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی