5 اصل مهم در طراحی وب برای افزایش نرخ تبدیل
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

5 اصل مهم در طراحی وب برای افزایش نرخ تبدیل

تبدیل را می‌توان مایه‌ی حیات یک تجارت دانست. اگر می‌خواهید ارزش وبسایت خود را بالا ببرید، باید روی منابع و افزایش نرخ تبدیل تمرکز کنید. این موضوع یک شروع خوب برای طراحی وب شماست. وبسایت برای تبدیل آن‌ها یک مکان خاص به شمار می‌آید زیرا می‌توانید محیط دیجیتال آن را به طور کامل کنترل کنید.

در ادامه می‌فهمیم که چگونه با داشتن یک طراحی وب خوب می‌توانیم نرخ تبدیل خود را افزایش دهیم:

1. در کارهای خود استوار باشید

داشتن ثبات در وبسایت، کلیدی برای رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر است. اگر بازدیدکنندگان به سراغ وبسایت شما بیایند و با گزینه‌های ناوبری، رنگ‌ها، دکمه‌ها و جلوه‌های نامرتبی روبرو شوند، احتمالاً احساس سردرگمی خواهند کرد.

وقتی مردم طرح‌های یکسان و ویژگی‌های ناوبری مشابه را در صفحات مختلف ببینند، اعتماد به نفس بیشتری به آن‌ها دست خواهد داد و احساس راحتی می‌کنند. پیروزی گوگل در برابر سایر موتورهای جستجو، این مسئله را اثبات می‌کند. در اواسط دهه 2000 میلادی، سایت‌هایی مانند Yahoo! به عنوان یک پورتال جستجو در نظر گرفته می‌شدند چون در زمینه‌هایی مثل اخبار، خرید، ورزش و غیره خدمات‌رسانی می‌کردند. نوع ارتباطات آن‌ها کاملا متفاوت بود.

2. از علامت‌های جهت‌دار بصری استفاده کنید

اندیکاتورهای کد بصری را می‌توان جزوی از ویژگی‌های یک صفحه وب دانست که توجه کاربران را به بخش‌های مهم صفحه جلب می‌کنند. آن‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا بهتر با سایت تعامل داشته باشند. باعث می‌شوند مردم به بخش‌هایی مثل CTA یا محصولات توجه کنند. برای اینکه بازدیدکنندگان را به تعامل تشویق کنید، باید از اطلاعاتی واضح در وبسایت استفاده کنید. برای راهنمایی کردن بازدیدکنندگان و افزایش نرخ تبدیل می‌توانید از دستورالعمل‌های صریحی استفاده کنید.

3. متن‌های موجود در صفحات محصول یا خدمات را به قسمت‌هایی قابل فهم تقسیم کنید

اگر شخصی وارد وبسایت شده و بلافاصله با متن‌های زیادی روبرو شود، بدون در نظر گرفتن کیفیت متن آن وبسایت را ترک خواهد کرد. شما می‌توانید در صفحه محصول یا خدمات، ویژگی‌ها و مزایای خود را فهرست کنید. اگرچه این موضوع باعث فهم بهتر می‌شود اما به نرخ تبدیل شما آسیب خواهد رساند.

به جای این کار می‌توانید از بخش‌هایی کوتاه‌تر و منعطف‌تر برای برجسته کردن موثرترین متن‌ها استفاده کنید. اگر به اطلاعات دقیق نیاز دارید، می‌توانید از قابلیت «گسترش/ پنهان» برای نشان دادن اطلاعات بیشتر استفاده کنید. کاربرانی که به دنبال اطلاعات بیشتر هستند، می‌توانند روی گزینه «گسترش» کلیک کرده و اطلاعات اضافی را مشاهده کنند. همچنین می‌توانید یک صفحه‌ی جداگانه طراحی کرده و بازدیدکنندگان مشتاق را برای کسب اطلاعات بیشتر به آن صفحات هدایت کنید.

4. تاثیر رنگ بر روانشناسی را درک کنید

طرح رنگی که برای وبسایت خود استفاده می‌کنید، روی افکار و احساسات بازدیدکنندگان تاثیر می‌گذارد. باید از رنگ‌های مناسب برای برانگیختن احساسات کاربران استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می‌شود. این رنگ اغلب نشانگر عشق، انرژی، علاقه و غیره است. رنگ زرد معمولاً احساساتی مثل شادی، امید، روشنایی و جوانی را به فرد منتقل می‌کند. رنگ سبز نیز شخص را به یاد موضوعاتی مثل رشد، سلامت، محیط زیست، پول و صلح می‌اندازد.

5. آن را با موبایل سازگار کنید

وبسایت شما باید با دستگاه‌های موبایل سازگار باشد. اگر استفاده از وبسایت شما در دستگاه‌های موبایل آسان نباشد، بازدیدکنندگان موبایل خود را از دست خواهید داد. دیگر کسی حوصله‌ی زوم کردن ندارد. مردم می‌خواهند دکمه‌ها را به آسانی مشاهده کنند. وبسایت شما باید ظاهر خوبی در موبایل‌های مختلف داشته باشد. اگر به این مسئله توجه نداشته باشید، نرخ تبدیل شما به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

جمع‌بندی

با بهبود بخشیدن به وبسایت خود، می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. افزایش اندک نرخ تبدیل می‌تواند باعث بالاتر رفتن مشتریان بالقوه و درآمد شما شود. به مرور زمان شاهد مزایای بیشتری خواهید بود. هزینه‌های خریدتان کاهش پیدا کرده و ارزش زندگی مشتریان شما بالاتر می‌رود. برای بدست آوردن ترافیک جدیدتر، در وبسایت خود سرمایه‌گذاری کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی