۵ تکنیک سریع تایپوگرافی وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

۵ تکنیک سریع تایپوگرافی وب

بسیاری از اوقات در وبسایت راکت در رابطه با موضوع تایپوگرافی مطالبی می‌نویسیم، تایپوگرافی علاوه بر آنکه یک المان بصری است روی تجربه کاربری تاثیر بسیار زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم ۵ نکته سریع در رابطه با تایپوگرافی وب را به شما آشنا سازیم.

امروزه تایپوگرافی در حال تبدیل شدن به المان‌های بصری بسیار زیبا همراه با المان‌های Canvas است. در این مطلب می‌توانید چند مورد از طراحی‌های و تکنیک‌های تایپوگرافی را مشاهده کنید.

۱. تایپوگرافی آشوب‌گرا

تایپوگرافی

این حالت از تایپوگرافی در سال‌های گذشته استفاده می‌شد، اما جدیدا دوباره به عرصه طراحی باز آمده است. در این حالت طراحان برای ترکیب کردن المان‌های مختلف تایپوگرافی از رویکرد آشوب‌گرا استفاده می‌کنند. کلمات و حتی حروف را از همدیگر جدا می‌کنند و هر کدام را در قسمتی نمایش می‌دهند. در نهایت خروجی چنین حالتی بسیار جذاب و دیدنی است. البته در استفاده‌پذیری ممکن است استفاده از این طرح باعث آزار کاربران شود و در نهایت به تجربه کاربری آسیب وارد کند.

۲. حالت بریده بریده

تایپوگرافی

با این هدف که طراحی‌ تایپوگرافی منحصر به فرد‌تر و جذاب‌تر باشد، طراحان کلمات و حروف را به صورت بریده بریده در کنار همدیگر قرار می‌دهند. این کار تا زمانی صورت می‌گیرد که از قابلیت خوانایی مطمئن شوند. این حالت شبیه به یک زنجیره از حروف است که انسان می‌تواند با قرار هم قرار دادن آن‌ها را مطالعه نماید. 

۳. فضای خنثی

تایپوگرافی

ادغام کردن هنر نمایشی با تایپوگرافی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند متن شما را شگفت انگیز و جذاب نشان دهد. یک تکنیک عالی استفاده کردن از فضای خنثی برای نمایش المان‌های متنی است. 

۴. حالت گرافیکی

حالت گرافیکی

استفاده کردن از تایپوگرافی فلت گرافیکی به شما قابلیت بسیار خوبی برای نمایش هر المانی روی صفحه را می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که تایپوگرافی شما بسیار جذاب‌تر و حتی شبیه به نقاشی شود. کاراکترهای وارد شده در این حالت بیشتر شبیه به شئ‌هایی در صفحه هستند تا کاراکترهای معمولی متنی.

۵. تایپوگرافی پویا

تایپوگرافی پویا

این مورد نیز یکی دیگر از تکنیک‌های تایپوگرافی است که مدت زیادی استفاده شده اما هم اکنون نیز قابل استفاده است. برخی از کمپین‌ها و سایت‌ها برای اینکه وبسایتی با قابلیت پویایی بیشتری را ارائه دهند از ترکیب تایپوگرافی با المان‌های حرکتی استفاده می‌کنند. 

این موضوع باعث می‌شود که کاربران جذب محتوای پیام شوند و آن را تا پایان ماجرا مطالعه کننند. 

تعداد بسیار زیادی از این شیوه طراحی را می‌توانید در قالب تعاملات کاربری نیز مشاهده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات