بررسی مقالات هفته چهارم فروردین ۹۷
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

بررسی مقالات هفته چهارم فروردین ۹۷

در پست‌های ویژه‌ای که جمعه‌ها ارائه می‌شود، سعی می‌کنیم که مطالب ارائه شده در طول هفته گذشته را به صورت خلاصه برای شما قرار دهیم. ممکن است در طول هفته نتوانید مقالات را مطالعه کنید، اما جمعه‌ها می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای خواندن این دسته از مقالات شود.  

مقالات مربوط به هفته چهارم از فروردین ۹۷

در هفته چهارم فروردین ۹۷ ما نگاه بسیار وسیعی روی موضوعات مختلف داشته‌ایم. در این هفته به موضوعات تجربه‌کاربری،‌ رابط کاربری، جاوااسکریپت، نودجی‌اس، بانک‌های اطلاعاتی، HTML، امنیت و طراحی واکنشگرا پرداخته‌ایم. 

۱- چگونه از زمان سکون، برای بالا بردن نرخ تبدیلات استفاده کنیم؟

در مطلب اول از هفته چهارم ما نگاهی به یکی از اصول تجربه کاربری انداخته‌ایم. زمان سکون در حقیقت تعریفی است از میزان زمان ماندن کاربر در وبسایت شما. در این مطلب سعی کرده‌ایم که به شما روش استفاده بهتر از این زمان سکون در وبسایت و تبدیل آن به یک چیز مهم را بگوییم. 

زمان سکون معمولا در یک رنج زمانی -قالب زمانی مشخص- قرار می‌گیرد. به همین دلیل نیاز است که بتوانیم زمان سکون وبسایت را محاسبه کنیم. در این مطلب راهکاری را برای محاسبه این زمان نیز توضیح داده‌ایم. 

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۲- ۳ نکته برای جلوگیری از وب تایپوگرافی اشتباه

۳ نکته برای جلوگیری از وب تایپوگرافی اشتباه

در مطلب دوم این هفته سراغ مفاهیم مربوط به رابط کاربری رفته‌ایم. در این مطلب کوتاه اما بسیار مفید، ما ۳ موضوع بسیار مهم در حوضه تایپوگرافی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید تایپوگرافی بسیار بهینه و مناسبی را داشته باشید. 

در نظر گرفتن مبحث دسترسی‌پذیری در تایپوگرافی بسیار مهم است و در حقیقت یک اصل استاندارد و تایید شده از کنسرسیوم وب جهانی است. 

از بین بردن مبحث حواس پرتی در تایپوگرافی نیز موضوع مهمی‌ است که باید حتما به آن توجه داشته باشید.

استفاده بهینه از خطوط نیز مهم است، چرا که خطوطی با طول بالا کاربران را خسته می‌کند.

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۳. چگونه جاوااسکریپت را خارج سازی و بهینه‌سازی کنیم

در مطلب سوم این هفته یک تکنیک ساده و در عین حال بسیار مهم از جاوااسکریپت را معرفی کردیم. در این تکنیک ساده ما شیوه خارجی‌سازی کدهای جاوااسکریپت را گفته‌ایم و روشی را نیز برای بهینه‌سازی کدها معرفی نمودیم. 

منظور از خارجی‌سازی، تفکیک فایل‌های مربوط به جاوااسکریپت از فایل‌های دیگر و منظور از بهینه‌سازی روشی برای اجرای سریع‌تر کدهای جاوااسکریپت است. برای بهینه‌سازی روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب عنوان شده است.

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۴. چرا توسعه دهندگان nodejs را دوست دارند و مشکلات اصلی آن‌ها درباره آن چیست؟

یکی از موضوعات بسیار محبوب در وبسایت راکت مبحث نودجی‌اس است. در این مطلب سعی کرده‌ایم که با ارائه توانمندی‌های نودجی‌اس وجود آن به عنوان یک پلتفرم محبوب در بین توسعه‌دهندگان را ثابت کنیم. البته جدای از نکات مثبت نودجی‌اس، ما نکات ضعف را نیز بررسی کرده‌ایم تا یک جانبه برخورد نکرده باشیم. 

در کنار این، ما آینده نودجی‌اس را نیز بررسی کرده‌ایم و حضور آن در سایر فریمورک‌ها و تکنیک‌های مربوط به دنیای وب را معرفی نموده‌ایم. 

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۵. سادگی در طراحی تجربه‌ کاربری

سادگی در طراحی تجربه‌ کاربری

در مطلب پنجم این هفته ما نگاهی به روند ساده‌سازی وبسایت انداخته‌ایم. ساده‌ بودن کار با موارد مختلف همواره یکی از علاقه‌های همه کاربران در همه حوضه‌ها بوده است. پس به نظر می‌رسد که یکی از مواردی که باعث موفقیت شما می‌شود استفاده از تکنیک ساده‌سازی است. در این مطلب به نکات بسیار ساده و در عین حال مفیدی اشاره کرده‌ایم که با دنبال کردن آن‌ها به سادگی خواهیم رسید.

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۶. ۴ متد تحقیقاتی تجربه کاربری ارزان و سریع

۴ متد تحقیقاتی تجربه کاربری ارزان و سریع

یکی از مشکلات و مسائلی که در رابطه با تجربه کاربری معمولا موضوع سختی‌ است، انجام تحقیقات کاربری است. این تحقیقات معمولا هزینه‌‌بر هستند و گهگاهی نیز زمان بسیار زیادی را برای توسعه می‌خواهند. به همین دلیل ما در این مطلب به شما ۴ روش بسیار عالی برای انجام تحقیقات را پیشنهاد کرده‌ایم که می توانید با مشاهده آن‌ها روند تحقیقات را با هزینه نسبتا کم و زمان سریعی انجام دهید. مرتب‌سازی کاردی، کارشناس مرورگر، تست‌های کاربری از راه‌ دور و جمعیت‌سپاری (Crowdsourcing)، ۴ روشی است که ما در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۷. بهبود امنیت با بهتر‌ کردن تجربه‌کاربری

بهبود امنیت با بهتر‌ کردن تجربه‌کاربری

اولین بار که خودم این عنوان را مشاهده کردم بسیار تعجب کردم، چگونه ممکن است که تجربه کاربری باعث بهبود امنیت وبسایت شود؟ اما با خواندن محتوای مطلب متوجه شدم که چنین کاری نیز انجام خواهد شد، به همین دلیل تصمیم گرفتم که آن را ترجمه و با کاربران به اشتراک بگذارم. در این مقاله تکنیک‌های بسیار مناسبی ارائه شده که با پیروی کردن از آن‌ها می‌شود عمق قضیه را درک کرد.

بررسی کردن مخاطبین، ایجاد اعتماد، درک اهمیت احتیاط، آدرس‌دهی قسمت‌های شکست خورده و… جزو عناوین و قسمت‌های این مطلب است که همگی دست در دست هم داده‌اند و باعث شده‌اند که امنیت یک وبسایت بهبود یابد. 

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۸. ۱۳ نکته و تکنیک سریع برای طراحی واکنشگرا در سال ۲۰۱۸

طراحی واکنشگرا موضوعی است که هرچقدر به آن بیشتر اهمیت بدهید، باز هم کم است. بر همین اساس ما در وبسایت راکت همواره سعی می‌کنیم که مطالب مربوط به این حوضه را به خوبی برای شما منتشر کنیم. در این مطلب از روش‌های پیاده‌سازی یک طراحی واکنشگرا، ابزارهای ساخت، قسمت‌های مهم از جمله فهرست،‌ تصاویر و… را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

همچنین فریمورک‌های محبوب در این حوضه را برای شما عنوان کرده‌ایم و از روش مینیمالیستی نیز گفته‌ایم. -برای من این مطلب یکی از کاملترین مطالب هفته ۴ام فروردین ماه بوده است.-

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۹- چگونه متا‌ تگ‌های وبسایت را بررسی و تولید کنیم؟

چگونه متا‌ تگ‌های وبسایت را بررسی و تولید کنیم

بررسی کردن متاتگ‌های وبسایت کار بسیار ساده و در عین حال ضروری است، اما بعضی اوقات در روند طراحی وبسایت ممکن است آن را فراموش کنید. به همین دلیل استفاده کردن از یک ابزار کمکی می‌تواند بسیار مفید باشد. در این مطلب به شما Hey Meta را آشنا ساخته‌ایم. با استفاده از این ابزار می‌توانید متاتگ‌های وبسایت را بررسی کنید و کم و کسری‌های آن را برطرف نمایید.

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

۱۰- بررسی تفاوت‌های SQL و NoSQL – همراه با مثال

بررسی تفاوت‌های SQL و NoSQL

ما در راکت علاوه بر ترجمه مطالب روز دنیای وب سعی می‌کنیم که در رابطه با موضوعات امروزی، نگاهی تحقیقاتی داشته باشیم. به همین دلیل این مطلب جزو برترین مطالب موجود در هفته گذشته بوده است. در این مطلب به صورت کامل تفاوت‌های میان دو ساختار بانک‌های اطلاعاتی SQL و NoSQL را بررسی کرده‌ایم و آن‌ها را با همدیگر مقایسه نموده‌ایم. علاوه بر این، برای هر کدام از این موارد مثال‌هایی را نیز ارائه کرده‌ایم که کمک بسیاری را به درک کاربران می‌کند. 

در این مطلب دلایلی کاملی برای استفاده از هر دو مورد ارائه شده است، که می‌توانید براساس خواندن آن‌ها، مورد مناسب را انتخاب کنید. 

- در کنار مطلب مربوط به طراحی واکنشگرا، این مطلب نیز یکی از کامل‌ترین مطالب هفته بود. -

برای مطالعه دقیق این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

جمعه خوبی داشته باشید :)

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا