با ۵۰ افزونه کاربردی وردپرس آشنا شوید – قسمت اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

با ۵۰ افزونه کاربردی وردپرس آشنا شوید – قسمت اول

افزونه ها امکانات جانبی زیادی را به  وردپرس اضافه می کنند، و می توان با این امکانات دنیای جدید را توسط وردپرس خلق کرد. افزونه های وردپرس در دسته بندی های مختلفی قرار دارد که ما در این مجموعه آموزش می خواهیم با چند نوع و چند آیتم از این افزونه ها آشنا شویم.

1. افزونه فرم تماس باما Contact Form 7

یکی از مهمترین دلایل استفاده افراد از وبسایتها ارتباط برقرار کردن مدیران-کاربران است، این ارتباط در وبسایت از طریق فرم ها برقرار می شود، برای مثال فرم قرار دادن دیدگاه و نظرات. اما اگر بخواهید یک فرم را خودتان شخصی سازی بکنید و در یک منطقه معلوم از وبسایت قرار بدهید چه؟ مسلما این امکان در خود وردپرس قرار ندارد اینجاست که ما باید از افزونه حرفه ای فرم تماس با ما استفاده کنیم. این افزونه کمک می کند که بتوانید تنها با چند کلیک ساده فرم های تماس زیبایی را خلق کنید. شیوه کاری این افزونه بدین گونه است که شما ابتدا یک اسم برای فرمتان تعیین می کنید، به طراحی بدنه اصلی فرم می پردازید و آیتم هایی را که می خواهید از کاربر دریافت بکنید (نام، نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس و…) را اضافه می نمایید. بعد از ساخت فرم تماس، افزونه به شما یک شورت کد می دهد که با اضافه کردن این شورت کد به هر جای وبسایت که قابلیت خواندن کدهای اچ تی ام ال را داشته باشند فرم اجرا می شود و کار می کند. افزونه Contact Form 7 به زبان های مختلف از جمله فارسی ترجمه شده که می توانید آن را از طریق دایرکتوری اصلی وردپرس به این منبع دانلود کنید.

2. افزونه بهینه سازی سایت All in One SEO Pack

یکی از دلایلی که ما وبسایتی را می سازیم، انتشار مطالب و سرویس هایی است که ما ارائه می کنیم، پس باید دیده شویم. یکی از راههای مهم دیده شدن، از طریق موتورهای جستجو است. اما موتورهای جستجو به همین سادگی وبسایت ما را دنبال نخواهند کرد. برای بالا بردن رتبه وبسایت در موتورهای جستجو ابزارهای مختلفی عرضه شده است. یکی از مهمترین افزونه های دنیای وردپرس، افزونه All in One SEO Pack است که به شما کمک می کند بدون هیچ دانشی از سئو مطالب و محتوای وبسایت را بهینه کنید. این افزونه همچنین از مجموعه ای ابزارات تشکیل شده که کمک می کند وبسایت بهتر در موتورهای جستجو دیده شود. برای استفاده از این افزونه کافی است آن را نصب کرده و فعال کنید.

3. افزونه نمایش تعداد بازدید پست ها و برگه ها WP-PostViews

یکی از فیلتر ها و شاخصه های محبوبیت مطالب تعداد بازدید مطالب است. برای اینکه از تعداد بازدیدهای مطالب وبسایتتان می توانید از افزونه WP-PostViews  کمک بگیرید. این افزونه در قسمت همه نوشته های وردپرس تعداد بازدید از مطالب را برای هرکدام از نوشته ها نشان می دهد. همچنین این افزونه می تواند در یک پوسته وردپرس به نمایش در بیاید برای اینکار از تابع [views] استفاده کنید. برای کسب کردن اطلاعات بیشتر از کدک های این افزونه می توانید به این منبع مراجعه کنید.

4. افزونه تقویم فارسی WP-Jalali

یکی از مشکلاتی که همواره کاربران ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند نبود استانداردهای فارسی برای تقویم در وردپرس بوده است. افزونه WP-Jalali به شما کمک می کند که بتوانید از تقویم فارسی درون مطالب خود استفاده بکنید. همچنین از کاربردهای مهم دیگر این افزونه تغییر تمام اعداد انگلیسی به فارسی است. این افزونه برای زبان های فارسی/دری/ تاجیک پیشنهاد می شود.

5. افزونه امنیت All In One WP Security

یکی از نکاتی که کاربران وردپرس باید توجه داشته باشند، مدیریت امنیت آنهاست ولی لزوما هر کسی واقعا نمی تواند امنیت وردپرس را برقرار کند. به همین خاطر باید حتما از یک افزونه قدرتمند برای اینکار استفاده کند. افزونه ای که بتواند از صفحه ورود، دفعات ورود، حملات مختلف و… محافظت کند. افزونه All In One WP Security یکی از افزونه های امنیتی وردپرس است که می تواند امنیت وبسایت وردپرسیتان را برقرار بکند.

6. اضافه کردن قابلیت های جدیدتر با Jetpack by WordPress.com

از نعماتی که تیم پشتیبانی وردپرس برای کاربران وردپرس طراحی کرده است، افزونه Jetpack by WordPress.com است این افزونه کمک می کند که قابلیت های بسیاری را به وبسایت وردپرس اضافه بکنید. یکی از مهمترین نکات برای استفاده از این افزونه اینست که بجای نصب چندین افزونه مختلف می توانید با نصب یک افزونه تمام قابلیت ها را داشته باشید. این افزونه از طریق حساب کاربری wordpress.com اجزای جدیدی به وبسایت وردپرس اضافه می کند. برای مثال شما با نصب این افزونه دیگر احتیاجی به نصب افزونه های برای ایجاد گالری، ساختن فرم تماس و… نیست.

7. بررسی لینک های شکسته Broken Link Checker

بعضی از اوقات شما تغییراتی را روی لینک های خود اعمال می کنید که روی تمام نوشته ها ، برگه ها و … اثر می گذارد. لینک های معیوب و شکسته بدترین مشکلی است که وبسایت ها را درگیر خودش می کند. این افزونه به شما کمک می کند که بتوانید بدون مشکل از لینک های مشکل دار با خبر شوید و آن ها را اصلاح نمایید.

8. بهینه سازی با WP Optimize

خیلی از اوقات شما احتیاج دارید که بانک اطلاعاتی و وردپرستان را گردگیری بکنید، یکی از این راه ها استفاده از افزونه WP Optimize است. این افزونه کمک می کند که بدون هیچ دانشی از بانک اطلاعاتی و کار با آن، تمیز کاری حسابی روی مطالب وردپرس داشته باشید. با این افزونه دیگر احتیاجی نیست به پنل هاستتان برگردید!

9. افزایش سرعت وبسایت با WP Super Cache

این قاعده را یادتان باشد، اگر وبسایت شما بعد از چند ثانیه باز نشود، کاربر از آن خارج می شود. کاربران معطل نمی مانند آنها همیشه عجله دارند. ساختن وبسایتی که کاربران را مجبور به منتظر شدن برای لود شدن صفحه می کند خوشایند نخواهد بود از طرفی دیگر موتورهای جستجو نیز به این نکته توجه زیادی می کنند. افزونه WP Super Cache یکی از راهکارهایی است که سرعت وردپرس شما را افزایش می دهد و کمک می کند که وبسایت وردپرسیتان با سرعت بیشتری لود شود. یکی از ویژگیهایی که این افزونه داراست پاک کردن کش و محتواییست که در کاهش سرعت وبسایت نقش اساسی دارند.

 

10. ساخت نقشه وبسایت با Google XML Sitemaps

بسیاری از افزونه هایی که به منظور ارتقای سطح سئو وبسایت استفاده می شوند روی قضیه نقشه وبسایت تاکید زیادی دارند. افزونه نقشه وبسایت گوگل یکی از افزونه هایست که کمک می کند یک نقشه از وبسایت خود ایجاد کنید. نقشه وبسایت کمک می کند که مطالب و محتوای شما به صورت بهتر و بهینه تر نمایش داده شود. موتورهای جستجو به این نکته بسیار اهمیت می دهند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا