6 مهارت و ویژگی مهم برای توسعه دهندگان وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

6 مهارت و ویژگی مهم برای توسعه دهندگان وب

در حالیکه توسعه توانایی‌ها از ابتدای کار ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما یقینا به اندازه حالتی که در آن شما باید توانایی‌های‌تان را گسترش دهید و موضوعات سخت‌تری را یاد بگیرید، دشوار نخواهد بود. یادگیری موضوعاتی که بیشتر به رقابت مربوط می‌شوند و سطحی بالاتر از سطح حرفه‌ای هستند واقعا می‌تواند پروسه دشوار و سختی باشد. یادگیری می‌تواند شکل‌های متفاوتی به خود بگیرد. بنابراین فارغ از استفاده کردن از ابزارهای طراحی وب، چه تکنیک‌ها و رویکردهای دیگری نیز وجود دارد که توسعه‌دهندگان با استفاده از آن می‌توانند پیشرفت بکنند؟

مطمئنا مواردی که در این مقاله از آن‌ها صحبت می‌شوند به همه توسعه دهندگان وب مربوط می‌شود، فارغ از اینکه چه استکی داشته و از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند. برای این موضوع شرکت Packet از ۶ متخصص خود در این زمینه سوالاتی پرسیده و نتایج را به صورت زیر اعلام کرده است:

۱. متخصص شدن؛ تنوع نیاز نیست

Harlod Dost یک محقق و مدرس در پلتفرم‌های مختلف آموزشی است. او می‌گوید که بهتر است روی دو یا سه توانایی به صورت اصلی سرمایه گذاری کنید و در آن‌ها متخصص شوید، بعد از آن می‌توانید موضوعات مختلف را به صورتی سطحی یاد بگیرید. چنین کاری باعث می‌شود که شما دانش بسیار عمیقی از یک یا چند موضوع پیدا کنید. این موضوعات می‌توانند آینده کاری شما را تضمین بکنند. همزمان با این داشتن یکسری اطلاعات کلی از تکنولوژی‌های دیگر به شما این کمک را می‌کند تا بتوانید به صورت‌های دیگری نیز در مواجه به مشکلات به آن‌ها نگاه بکنید. اینگونه می‌توانید جعبه ابزارهای‌تان را ارتقا دهید و با جعبه کاری بسیار بهتری کارهای‌تان را ادامه دهید.

۲. بخوانید و بنویسید

Luis Augusto Weir می‌گوید که بهتر است توسعه‌دهندگان در رابطه با فرایند یادگیری ذوق و شوق بالایی داشته باشند. این موضوع نه تنها در فرایند یادگیری بلکه در فرایند کدنویسی نیز باید در نظر گرفته شود. 

او اعتقاد دارد که هر چند صنعت برنامه‌نویسی همواره در حال تغییر است و تکنولوژی‌های جدید به آن اضافه می‌شوند، اما خواندن کدهای قدیمی و حتی کدهایی با استایل‌های مختلف می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مهم باشد. در واقع این بخشی از روند آموزش و یادگیری است.

فارغ از آنکه برای آموزش و یادگیری بهتر همواره باید سعی کنید که کتاب‌هایی را با خود در هر جایی –اتوبوس، مترو و... – به همراه داشته باشید بلکه باید شروع به نوشتن آموزش نیز بکنید. می‌توانید با نوشتن کتاب‌های ساده یا حتی وبلاگ شروع کنید. اینگونه می‌توانید مدام در حال پیشرفت و یادگیری باشید.

Adrian Ward می‌گوید که خواندن و نوشتن بخشی بسیار مهم از آموزش به حساب می‌آید. او می‌گوید که نوشتن کتاب، وبلاگ و یا فایل‌های ارائه می‌تواند یادگیری شما را بسیار کامل‌تر بکند. چرایی این موضوع بسیار ساده است. اگر که می‌خواهید چیزی را یاد بدهید ابتدا باید خودتان به خوبی آن را یاد گرفته باشید. به همین دلیل نوشتن شما را ترغیب به یادگیری می‌کند.

۳. مدیتیشن! واقعا!

شاید که خسته‌کننده ترین بخش دنیای تکنولوژی و آی‌تی متوقف نشدن آن باشد. برای افرادی که می‌خواهند در این دنیای پر از تغییرات و حرکت جای پایی پیدا کنند، شاید همه چیز کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. Sten Vesterli می‌گوید که مهمترین بخش از یادگیری مدیریت انرژی‌تان و پیدا کردن راهی برای بازیابی آن در صورت کم شدن است.

اگر شما انرژی بالایی داشته باشید پس مطمئنا می‌توانید همزمان با یادگیری پروسه لذت بخشی را نیز طی بکنید. اما اگر شما انرژی کافی را نداشته باشید، فرایند یادگیری برای‌تان بسیار سخت‌تر از همیشه می‌شود. شما تلاش بسیاری می‌کنید،‌ زمان بسیاری می‌گذارید اما در نهایت نتیجه درستی را نمی‌گیرید. به همین دلیل مطمئنا انرژی کم داشتن نمی‌تواند شما را در چنین صنعت پر جنب و جوشی توسعه دهد و به جایی برساندتان.

برای بدست آوردن انرژی و توان کاری افراد مختلف راه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. برای Vesterli این راه مدیتیشن و ورزش‌های مختلف است. این ممکن است برای افرادی دیگر متفاوت باشد.

۴. پرسیدن

Phil Wilkins می‌گوید که فارغ التحصیلان و افرادی که به تازگی کدنویسی را یاد گرفته‌اند باید همواره کاری که انجام می‌دهند و یا ابزارهایی که استفاده می‌کنند را به چالش بگیرند. این کار باعث می‌شود که بهتر بتوانند از چیزهای اطراف‌شان تاثیر بگیرند و آن‌ها را بهتر درک نمایند. نه تنها این کار باعث می‌شود که کارفرمایان به توسعه‌دهندگان جدید علاقه‌مند شوند بلکه به آن‌ها نیز کمک می‌کند تا چیزهای جدیدتری را یاد بگیرند. سوال پرسیدن می‌تواند به درک بهتر هر چیزی کمک بکند. در مسئله یادگیری یک ابزار یا کارکرد جدید شما باید بتوانید که سوال‌های‌تان را بپرسید. 

۵. اجتماعی شوید

یک کلیشه خسته کننده وجود دارد که می‌گوید دنیای تکنولوژي یک دنیای منزوی و بدور از ارتباطات اجتماعی است. یک نکته بسیار خوب که متخصصان Packet آن را پیشنهاد می‌دهند این است که خودتان را در دنیای واقعی قرار دهید. اجتماعی شدن خود می‌تواند راه‌حلی بسیار خوب برای دست یافتن به یک شغل مناسب باشد. همچنین پیاده‌سازی شبکه دوستان خود یک توانایی منحصر به فرد است که برای شما می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

خواه که شما در یک رویداد سازمان‌دهی شده باشید و یا یک مهمانی دانشگاهی باشد در هر صورت شبکه‌سازی و توانایی اجتماعی شدن بسیار توانایی مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید. افرادی که فریلنسر هستند بیشتر از هر کس دیگری نیاز دارند که توانایی‌های اجتماعی شدن و شبکه‌سازی را داشته باشند.

۶. درخواست شغل درست را داشته باشید

Robert Van Molken می‌گوید که فارغ‌التحصیلان بهتر است همواره به دنبال شرکت‌هایی باشند که مستقیما به روند کاری آن‌ها مرتبط است. اینگونه این افراد می‌توانند نوآوری بسیار بیشتری را نیز از خود نشان دهند.

همه چیز امروزه به سرعت در حال پیشرفت است بنابراین شما باید سراغ شرکت‌هایی بروید که فرصت‌های مطالعاتی و یادگیری را برای شما بوجود می‌آورند و کمک می‌کنند که چیزهای بیشتری را یاد بگیرید. البته این بدان معناست نیست که تمام تلاش‌ها و فرصت‌ها حتما باید از منبع شرکتی ارائه شوند بلکه افراد باید خودشان نیز سراغ تکنولوژي‌های جدید بروند و از موضوعات جدید در دنیای IT بهره‌برداری کنند.

در پایان

مطمئنا مواردی که گفته شدند برای همه توسعه دهندگان صدق می‌کند و همه می‌توانند از این موارد استفاده کنند. ۶ مورد گفته شده بسیار مهم بوده و مطمئنا برای بسیاری از شما می‌تواند مفید باشد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا