7 افزونه فوتوشاپ که سرعت طراحی وبسایت‌تان را افزایش می‌دهد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

7 افزونه فوتوشاپ که سرعت طراحی وبسایت‌تان را افزایش می‌دهد

خب فوتوشاپ هیچوقت به صورت رسمی و ارجینال برای طراحی وب عرضه نشده است، اما در این برنامه ویژگی های بسیار خوبی وجود دارد که با آن ها می توانید کارهای طراحی وب را انجام دهید. فوتوشاپ ویژگی های زیر را داراست:

  • بسیار قابل اعتماد و همراه با ویژگی های بسیار پایدار است
  • گزینه های زیاد طراحی برای طراحان وب را داراست
  • برای طراحی HD وبسایت گزینه مناسبی است و با آن می شود تصاویر SVG را به سادگی ویرایش کنید
  • با بودن تمام امکانات می توانید همه کارها را در یک جا انجام دهید.

البته برنامه های بزرگ معمولا برای نیازهای خاص استفاده می شوند اما در این بین جدای از خود برنامه ها، افزونه ها می توانند ویژگی هایی را به برنامه اضافه کنند که آن ها را برای کارهای دیگری نیز گزینه خوبی بسازند. برای مثال آن ها می توانند یک ابزار ویرایش تصویر را به یک ابزار مناسب برای طراحان وب تبدیل نمایند.

برای بهتر کردن سازگاری کدها با طراحی و مدیریت بهتر آن، نگاهی به افزونه های زیر بیاندازید. ممکن است چند مورد از آن ها برای شما بسیار مناسب باشند.

۱. Retinize It

اگر دنبال یک افزونه ساده برای خروجی گرفتن هستید، این افزونه مناسب شماست. با استفاده از این افزونه می توانید از طرق مختلف فایل خروجی بگیرید. قسمتی از تصویر را انتخاب کنید، لایه منحصر به فردی را از گروه لایه ها انتخاب کنید و... . در این افزونه به سادگی می توانید با اشکال و Smart Object ها کار کنید. در این افزونه می شود برای دستگاه های مختلف و اندازه های مختلف خروجی گرفت، حتی صفحات رتینا نیز پشتیبانی می شود.

۲. HTML Block

با استفاده از این افزونه می توانید در کدنویسی وبسایت تاثیر بسزایی داشته باشید. این افزونه از موتور webkit بهره می برد. این افزونه کدهای شما را دریافت کرده و آن ها را در یک قالب ترانسپارنت قرار می دهد. استفاده از این افزونه برای تست فونت ها و مواردی از این قبیل بسیار جالب و مفید است.

۳. Renamy

این افزونه مخصوص تغییر نام درست شده است. درست است که به نظر ساده می آید اما باید بگویم که هر کاری این افزونه انجام می دهد به درستی است. با استفاده از این افزونه می توانید به صورت همزمان نام چند لایه را تغییر داد. با این کار زمان بسیار زیادی برای شما صرفه جویی می شود.

۴. Suitcase Fusion

اگر شما از آن دسته طراحان وبی هستید که تمام فونت های یک مجموعه را از طریق نام آن می توانید شناسایی کنید، پس این ابزار را نیاز دارید. این ابزار تمام فونت های شما را دسته بندی می کند و در کنار دستتان قرار می دهد. نمایش پیشنمایش فونت به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید فونت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

۵. Pictura

آیا نیاز دارید تا تصویری را به پروژه تان اضافه کنید؟ پس باید Pictura را نصب نمایید. Pictura به شما اجازه می دهد تا در فوتوشاپ تصویر مورد نظرتان را جستجو کرده و آن را اضافه نمایید. اینکار بدون ترک کردن محیط فوتوشاپ اتفاق می افتد. وقتی این افزونه را نصب کردید، شما یک پنل خواهید داشت که از طریق آن می توانید تصاویر مورد نظرتان را جستجو کنید و به محیط طراحی‌تان اضافه نمایید.

۶. Hexy

Hexy به شما اجازه می دهد تا مدیریت بهتری روی رنگ کدها در حالت RGB و HEX داشته باشید. با استفاده از این افزونه می توانید از ابزار eyedropper استفاده کنید و به سادگی روی هر قسمتی از تصویر کلیک نموده و رنگ مورد نظر را در قالب های مختلفی دریافت نمایید. این افزونه کد را به صورت خودکار با کلیک کردن در کلیپ‌بورد شما کپی می کند. بعد از آن شما به سرعت می توانید آن را در فایل سی‌اس‌اس خود قرار دهید. 

۷. Ink

تبدیل کردن یک طرح فوتوشاپی به یک وبسایت کارآمد واقعا کار دشواری است و معمولا حواس جمعی خاصی را می طلبد. شما به عنوان یک طراح نیاز دارید تا لایه ها، فونت ها، رنگ‌ها و المان های دیگر را به همراه جزئیات در نظر بگیرید و در هنگام کدنویسی به خاطر بیاورید. Ink در این راه به شما کمک می کند و اطلاعات مهم را برای‌تان تولید می کند.

این افزونه ها تجربیات بنده در استفاده از فوتوشاپ بود. اگر شما نیز افزونه‌ای مد نظر دارید و یا تجربه استفاده کردن از آن را دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا