چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟

کار کردن در UX مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:کار خلاقانه و رضایت بخش، انعطاف پذیری، تنوع(بدون در نظر گرفتن حقوق زیاد) با این حال، فرض می‌کنیم که شما از قبل با این دلیل آشنا هستید.

آنچه که به وضوح مشخص نیست، این است که چطور اولین قدمتان را روی نردبان UX برمی‌دارید.

اگر کنجکاو هستید که یک طراح UX شوید، اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، تنها نیستید. برای من نشان دادن اینکه در این کار، فرمولی جادویی وجود ندارد مهم است.در واقع، بسیاری از مردم بعدها در مشاغل خود مثل کار در زمینه‌هایی مانند مدیریت تولید، بازاریابی یا توسعه‌ی نرم‌افزار وارد طراحی UX می‌شوند.

توانایی تغییر در دستان شماست.اگر می‌خواهید به عنوان یک طراح UX، کسب و کاری راه‌اندازی کنید، قطعا می‌توانید این کار را انجام دهید و من می‌خواهم به شما نشان دهم که چطور می‌توانید.

چه کسی می‌تواند طراح UX شود؟

از نظر فنی، هر کسی می‌تواند طراح UX شود و حقیقت این است که چنین زمینه‌های گوناگونی می‌تواند به مانند شمشیر دو لبه باشد. 

قبل از اینکه اولین قدم را بردارید؛ مهم است که گوناگونی این رشته را درک کنید و ببینید که آیا مهارت‌های مختلف لازم، مکمل مجموعه مهارت‌ها و علایق فعلی شما می‌باشد یا خیر؟! به طور گسترده در مورد UX مطالعه کنید، با افراد مختلف در این مورد صحبت کنید، به پادکست گوش کنید.آیا من برای کار کردن در شغل UX مناسب هستم؟

یکی از بزرگ‌ترین خرافه‌هایی که خارج از اینجا وجود دارد این است که شما باید یک هنرمند به دنیا آمده یا اعجوبه طراحی باشید؛ اما این درست نیست.در این کار پیشینه‌ی مخصوصی، حرفه‌ای، آموزشی و موارد دیگری وجود ندارد.

اگر از زمان تاسیس "CareerFoundry" تنها یک چیز را یاد گرفته باشم این است که هیچ مشخصه‌ی کسل‌کننده‌ای از یک طراح UX وجود ندارد. ما مردمی را از همه اقشار جامعه دیده‌ایم که با موفقیت تغییر کردند:از حسابدارها و مدیران گرفته تا معماران مناظر و دندان پزشک‌ها.

نشانه‌ی واقعی یک طراح UX خوب این است که به طور ذاتی باعث ایجاد انگیزه در شما شود. اشتیاق و مهارت‌های شما کجاست؟

چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟

آیا برای همدلی و درک نیازهای مردم یک استعداد طبیعی دارید؟ این همان چیزی است که به عنوان یک رویکرد کاربر محور شناخته می‌شود و هسته‌ی اصلی طراحی UX را تشکیل می‌دهد.

آیا شما در حل مشکلات خوب هستید و فکر می‌کنید می‌توانید هم از نظر انتقادی و هم خلاقانه راه‌حل‌های خارج از چارچوبی را ارائه دهید؟ به همین ترتیب، آیا شما انعطاف پذیر، سازگار و یک بازیکن خوب هستید؟ طراحی UX یک ورزش تیمی است، بنابراین همکاری و ارتباط، دو عامل حیاتی هستند.

این مهارت‌ها پایه‌های بزرگی برای یک شغل در UX و بسیار مهم‌تر از هر مدرک رسمی یا پیشینه‌ی خاص هستند. اما هنوز این سوال باقی مانده است: چگونه فردی به یک طراح UX تبدیل می‌شود؟

چگونه یک طراح UX شویم؟

وقتی صحبت از ایجاد یک شغل در UX می‌شود، اجزای مختلفی وجود دارد که شما نیاز دارید ﺁن‌ها را در کنار هم قرار دهید.

تحقیقات فراوان انجام دهید

مثل هر برنامه‌ی خوبی در زندگی،شما باید با تحقیقات فراوان شروع کنید. در مورد صنعت مطالعه کنید و واقعا ببینید که کار کردن در این زمینه چه حسی دارد؛ گزارش‌های روزمره‌ی زندگی می‌تواند همراه با کتاب‌ها، پادکست‌ها، وبلاگ‌ها و ویدیوها بسیار آموزنده باشد.

اگر تا به حال در طراحی UX فعالیت نداشته‌اید، فکر خوبی است که یک دوره آموزشی ساده‌تر را امتحان کنید. این دوره‌ی کوتاه رایگان یک معارفه‌ی کاربردی برای UX ارائه می‌دهد؛ تمرینات عملی انجام دهید تا مانند یک طراح فکر کنید.

چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟

با یک دوره UX Design مهارت‌های مناسب را بیاموزید

اینجاست که غافلگیرکننده می‌شود. با اینکه نیازی به گواهینامه یا مدرک ندارید، شما باید بر مجموعه‌ای از مهارت‌ها، اصول و روش‌ها تسلط داشته باشید. مطالعه کردن شروع خوبی است؛ با این حال، اگر شما از ابتدا شروع می‌کنید، قطعا به یک برنامه ﺁموزشی سازمان یافته با محتوای منظم و با کیفیت نیاز خواهید داشت.

یک دوره‌ی طراحی خوب UX به شما اطمینان می‌دهد که تمام زمینه‌های لازم را پوشش دهید. بدون این ساختار، از دست دادن جنبه‌های مهم بسیار ﺁسان است. نحوه‌ی یادگیری شما به اندازه موضوعی که یاد می‌گیرید مهم است. برای مهارت‌های عملی، مانند انجام تحقیقات کاربری، ایجاد کاربر خیالی و ترسیمات کلی، این کافی نیست که فقط در مورد آن بخوانیم: شما به روش عملی‌تری نیاز دارید.

در صنعتی که توجهی به افتخارات و شایستگی‌های کاغذی نمی‌کند، پرورش دادن مهارت‌های کاربردی از هر زمان دیگری بیشتر اهمیت دارند. کارفرمایان می‌خواهند ببینند که شما می‌توانید ایده‌های خود را به محصولات قابل لمس تبدیل کنید و چیزهایی را بسازید و با ابزارهای صنعتی کار کنید. روشی یاد بگیرید که شما را وادار به انجام ﺁن کار کند؛ یک دوره طراحی UX را پیدا کنید که تئوری را با یادگیری مبتنی بر پروژه، به شکل وظایف، تمرین و نمونه کارها ترکیب کند.که به نکته بعدی من منتهی می‌شود...

نمونه کارهای خود را بسازید

نمونه کارهایتان بلیط طلایی شما برای صنعت طراحی UX است این نشان دهنده‌ی همه مهارت‌هایی است که شما ﺁموخته‌اید و دیدگاه ارزشمندی را در مورد نحوه کار شما به عنوان یک طراح ارائه می‌دهد.نمونه کارها، مختص طراحان با تجربه نیست. حتی هنگامی که تازه شروع به کار می‌کنید، باید مجموعه کارهای خود را ﺁماده و به مرور زمان به ﺁن اضافه کنید. البته،این می‌تواند یک نکته‌ی مهم برای طراحان UX جدید یا بدون صلاحیت باشد.اگر تا به حال به‌عنوان یک طراح UX کار نکرده‌اید، چه چیزی را در این مجموعه قرار می‌دهید؟

چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟

بسیاری از طراحان مبتدی با کار بر روی پروژه‌های به اصطلاح مسخره، این کار را انجام می‌دهند. این می‌تواند یک طراحی مجدد درخواست نشده از یک برنامه موجود یا صرفا یک پروژه‌ی ساختگی برای یک مشتری فرضی باشد. در حالت ایده آل، شما بر روی نمونه کارهایتان که بخشی از دوره طراحیUX انتخابی شماست، کار خواهید کرد. بدین ترتیب، شما بر روی محصولات نهایی که می‌توانید به کارفرمایان نشان دهید، تمرین می‌کنید.

برای خودت یک مشاور بگیر

پیدا کردن یک مشاور نصیحت عاقلانه‌ای است و مهم نیست که می‌خواهید وارد چه صنعتی شوید.به خصوص در UX، جایی که کار پروژه بسیار مهم است؛ یک مشاور واقعا می‌تواند به شما در بهبود کار و یادگیری در مورد معیارهای صنعت کمک کند.

چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟

حالا ایده داشتن یک مشاور، عالی به نظر می‌رسد اما این مشاور جادویی چه کسی خواهد بود؟ آن‌ها را در کجا پیدا خواهید کرد؟ اگر هیچ نامزد احتمالی در آشنایان نزدیک خود ندارید، فکر نزدیک شدن به یک غریبه می‌تواند اظطراب آور باشد، به خصوص اگر آن‌ها یک کارشناس سرشناس باشند!

گردهمایی‌های صنعتی مکان خوبی برای شروع هستند.برای رویدادهای محلی UX، وبسایت meetup.com را جستجو کنید و ببینید که با چه کسی در ارتباط هستید.حتی باتجربه‌ترین طراحان هم باید از جایی شروع می‌کردند، پس از گفتگو نترسید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

داستان درست را بگویید

برای متقاضیان کار، یک حقیقت جهانی وجود دارد: اولین کارتان در یک صنعت کاملا جدید می‌تواند دشوار باشد. حتی اگر شما به مرکز آموزشی رفته و به تمام مهارت‌های مناسب تسلط داشته باشید. چگونه کارفرمایان را متقاعد می‌کنید که آماده هستید؟

در "CareerFoundry"، اکثر دانشجویان ما تغییر شغل داده‌اند. مردم به دنبال ایجاد جهشی بسیار بزرگ از یک زمینه به زمینه‌ی دیگر هستند. غیر از ﺁموزش مهارت‌های عملی برای انجام این کار، همچنین ما فارغ‌التحصیلان خود را به طور گسترده در مورد نحوه بازاریابی راهنمایی می‌کنیم.

نکته اصلی،در چگونگی گفتن داستانتان است. مهم نیست که قبلا چه کار می‌کردید؛ تا زمانی که شما بتوانید یک روایت منسجم بسازید که نشان دهد پیشرفت شما در UX چگونه بوده است؟! که در حقیقت، طبیعی‌ترین چیز در جهان است.

چگونه می‌خواهید تبدیل به یک طراح UX شوید؟

رزومه خود را مجددا طراحی کنید تا تمام عناصر UX که در کارهای قبلی خود تمرین کرده‌اید را برجسته سازی کنید. برای مثال، خانوم کلر، پرستار سابقی که طراح UX شده، اغلب به این موضوع اشاره می‌کند که شغل پرستاری چگونه ارزش همدلی را به او ﺁموزش داده است.

این می‌تواند به سادگی یک تغییر در کلمات باشد.جای دادن تجربیات قبلی خود در چارچوب UX، شما را فورا وارد بازار می‌کند. با انجام این کار، مسیر شما برای تبدیل شدن به یک طراح UX بسیار آسان‌تر خواهد شد.

بعدش چی؟

وقتی که کار خود را در طراحی UX شروع کردید، راه‌های مختلف زیادی برای کشف وجود دارد. علاوه بر این، ممکن است در تحقیقات UX، معماری اطلاعات یا حتی طراحی صدا تخصص داشته باشید.

این‌ها فقط چند نمونه از موقعیت‌های شغلی در UX است. در چنین زمینه‌ای که خیلی به فضای تکنولوژی وابسته است، شما هرگز فرصت‌هایی برای گسترده‌تر کردن مجموعه مهارت‌های خود و یادگیری چیزهای جدید را از دست نخواهید داد.

اگر شما ﺁماده‌اید که با این چالش‌ها بجنگید تا به یک طراح UX تبدیل شوید زمان ﺁن فرا رسیده که شروع به یادگیری اصول اساسی کنید. دوره CareerFoundry UX Design به گونه‌ای طراحی شده است که شما را با یک مشاور و یک ضمانت شغلی از مبتدی به حرفه‌ای تبدیل کند.

برای اینکه بهتر متوجه بشید که تجربه کاربری چیه؛پیشنهاد ما اینه که این قسمت رو در سایت راکت ببینید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید