چرا شرکت‌ها باید توسعه دهندگان جونیور بیشتری را وارد شرکت کنند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چرا شرکت‌ها باید توسعه دهندگان جونیور بیشتری را وارد شرکت کنند؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مدیریت یک شرکت با افراد تازه کار و جونیور زمان و هزینه بسیار زیادی را صرف خواهد کرد. این دسته از افراد همچنین اینگونه استدلال می‌کنند که جذب نیروهای تازه کار یک اشتباه بزرگ است چرا که این دسته از افراد زمانی که حرفه‌ای‌تر شوند شرکت مادر را ترک کرده و سراغ فرصت‌های شغلی دیگری می‌روند.

در این مطلب از وبسایت راکت قصد داریم این استدلال‌ها را نفی کرده و سپس در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم که چرا استخدام کردن افراد تازه کار و جونیور می‌تواند ایده بسیار خوبی بوده و شرکت‌ها را نیز از این مورد منتفع کند. در نهایت از این موضوع صحبت خواهیم کرد که ورود افراد تازه کار می‌تواند به سود نیروهای با تجربه و سنیور بوده و آن‌ها را به لحاظ کاری و حتی ارتباطی به یک سطح بالاتر برساند.

ورود افراد تازه کار زمان و پول را ذخیره می‌کند

تعداد افرادی که به عنوان برنامه نویس حرفه ای و ارشد شناخته می‌شوند بسیار کمتر از برنامه‌ نویس‌های جونیور و کم تجربه هستند. به همین دلیل زمانی که شما یک فرصت شغلی را برای این دسته از افراد ایجاد می‌کنید معمولا زمان طولانی‌تری را باید برای استخدام‌شان در نظر بگیرید تا یک یا چند برنامه نویس کم تجربه. به همین دلیل است در حالتی که شما چندین برنامه نویس با تجربه را در اختیار دارید می‌توانید با سرمایه گزاری روی افراد کم تجربه تر کارتان را شروع کنید. این افراد را استخدام کنید، حقوق کمتری را به آن‌ها بدهید و در مدت زمان فشرده‌ای آن‌ها را پیشرفت دهید. در این حالت به سادگی می‌توان روی جنبه‌های مهم برنامه نویسی آن‌ها را با تجربه کرده و در زمینه اختصاصی که می‌خواهید به کار بگیرید.

زمانی که شما یک برنامه نویس با تجربه را استخدام می‌کنید تغییر دادن نقش وی و به کار گماشتن‌ش در بخش‌های مختلف توسعه نرم افزار معمولا کار سختی بوده و ممکن است با کمی چالش روبرو شوید، اما زمانی که یک جونیور را استخدام می‌کنید می‌توانید وی را در مسیری که خودتان می‌خواهید به صورت دقیق رشد داده و در همان قسمت از وی استفاده کنید.

زمانی که شما یک جونیور را روی یک قضیه خاص پرورش دهید بعد از زمان کوتاهی می‌تواند به یک برنامه نویس با تجربه در ارتباط با یک موضوع خاص تبدیل شود و آیا این دقیقا همان چیزی که می‌خواهید نیست؟

زمانی که زمان و هزینه در اولویت شما قرار داشته و در این زمینه‌ها محدودیت دارید استفاده کردن از برنامه‌نویس‌های جونیور بهترین انتخاب شما خواهند بود.

برنامه نویس جونیور به کل تیم کمک می‌کند

آوردن یک نیروی تازه کار و کم تجربه به شرکتی که در آن برنامه نویس‌های اغلب با تجربه‌ای دارد یک چالش بزرگ برای برنامه‌نویس‌های شرکت ایجاد می‌کند. این چالش را می‌توان یک چالش مفید هم برای شرکت و هم برای برنامه نویس ارشد در نظر گرفت.

به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که باعث تبدیل شدن یک برنامه نویس به برنامه نویس ارشد می‌شود توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران و کمک کردن به افراد کم تجربه‌تر است.  زمانی که چنین فردی را وارد شرکت کردید و در کنار برنامه نویسان ارشد قرار دادید باید بدانید که این افراد وظیفه دارند تا در ارتباط با موضوعات مربوط به شرکت به آن‌ها آموزش بدهند.

به این شکل هم فردی که کم تجربه تر است با موضوعات جدید آشنا شده و سطح خود را بالاتر می‌برد و هم برنامه های ارشد توانایی ارتباط برقرار کردن و تدریس را در خود افزایش خواهند داد. دیگر ویژگی‌های مهمی که برنامه نویس های ارشد آن را یاد خواهند گرفت حس مسئولیت پذیری و رهبری است که هر کدام به نوبه خود بسیار مهم هستند.

ورود انرژی تازه

استخدام کردن نیروی تازه نفس در تمام سطوح به شرکت و کارکنان انرژی تازه‌ای می‌دهد. از آنجایی که افراد تازه کار نیز با شوق و ذوق بسیار زیادی وارد شرکت‌ها می‌شوند انرژی مثبت بسیار زیادی در اکوسیستم شرکت ایجاد کرده و کارمندان پیشین از این موضوع می‌توانند خوشحال شوند. هر فرد تازه کاری به خودی خود دارای نگاه‌ها و پیشفرض‌های متفاوتی‌ست و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد محیطی خلاقانه تر نیز شود.

تخصیص نیروهای سنیور به کارهای مهمتر

معمولا کارها در یک شرکت در سطوح مختلفی از اهمیت قرار می‌گیرند. برخی از کارها پایه‌ای و ابتدایی هستند و برخی دیگر نیز به مهارت بالای برنامه نویس نیاز دارند. در چنین شرایطی قرار دادن نیروهای با تجربه روی کارهای ابتدایی و پایه‌ای می‌تواند به هدر دادن انرژی‌شان باشد. به همین دلیل است که افراد با تجربه کمتر وارد شرکت شده معمولا با همین تسک‌های ابتدایی همراه شده و نیروهای سنیور روی موضوعات پیچیده‌تر و مهمتر مشغول کار خواهد بود.

بدین شکل حتی نیروهای تازه کار در بازه زمانی بسیار کوتاهتری می‌توانند فرایند پیشرفت خود را طی کرده و دقیقا مسیر پیشرفت در چهارچوب یک شرکت را درک کنند.

در پایان

هیچگاه با دیدگاه منفی به برنامه نویس‌های تازه کار فکر نکنید، این دسته از برنامه نویس‌ها می‌توانند به خوبی و در زمان کافی بیشترین سود را به شرکت‌تان برگردانند. اما مهمترین و کلیدی‌ترین موضوع در ارتباط با این دسته این است که شرکت باید مدیریت مناسبی داشته و دقیقا به صورت برنامه ریزی پیش برود. در غیر اینصورت هم وقت و هم هزینه شرکت اتلاف شده و همچنین برنامه نویس‌های جونیور و سنیور دچار مشکلات مختلف می‌شوند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا