بهترین تصاویر را برای وبسایت‌تان انتخاب کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

بهترین تصاویر را برای وبسایت‌تان انتخاب کنید

عکاسی بخش مهمی از وبسایت های بزرگ است. استفاده از تصاویر بزرگ و تمام عرض در وبسایت مهیج است و علاوه بر آن در نظر بگیرید که همیشه اولین چیزی که کاربر مشاهده می کند تصاویر وبسایت است. بنابراین این المنت یکی از مهمترین المنت های برای جلب کردن توجه کاربران نسبت به یک موضوع است.

اشتباه اکثر ما این است که انتخاب یک تصویر برای مطالب و کلا در وبسایت را جدی نمی گیریم و فکر می کنیم آنها خیلی مهم نیستند. اما این فکر اشتباه است به این دلیل که تصاویر می توانند جهت و سمت به وبسایت شما بدهند. جدای از تمام موارد شما باید از تصاویری استفاده کنید که کاربران را بیش از حد به خود مجذوب و شیفته کند. پس مهم است که در انتخاب تصاویر نهایت دقت را داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا به شما نکاتی برای انتخاب یک تصویر مناسب و شرایط آن را بگوییم. همراه با هر نکته‌ای در این مقاله تصاویر زیبایی را نیز به اشتراک می گذاریم.

۱. تصویر باید در تعیین هدف‌تان کمک کند

مطمئنا تا به حال دیده‌اید که یک سازمان و یا شرکت خصوصی از یک تصویر برای رساندن هدف خود به مشتری استفاده می کند. مطمئنا تصویر بچه گربه بسیار زیبا و حیرت انگیز است، اما هر چه فکرش را بکنید خواهید دید که هیچ کاربردی برای یک رستوران ندارد. 

اگر شرکتی که در آن کار می کنید دارای هدفی باشد و قصد رسیدن به مرحله کاری جدیدی را دارد، در رابطه با تک تک تصاویری که می خواهید در شرکت از آن ها استفاده کنید، فکر کنید. اگر این تصاویر به بازدید کننده کمک می کند که متوجه شود دقیقا وبسایت چه کاری انجام می دهد پس خوب است اما اگر خلاف این واقعه است، پس دنبال تصویر دیگری بگردید!

۲. جهت تصاویر را در نظر بگیرید

پیدا کردن یک تصویر خوب از طرفی عالی است اما با تصویری که بعد از برش هنوز خوب به نظر می رسد فرق دارد. برای مثال تصور کنید که به دنبال یک تصویر Landscape برای قسمت Hero وبسایت می گردید، اما وقتی آن را برش می دهید، اطلاعات مهم تصویر از بین می رود. بهترین انتخاب در چنین حالتی استفاده از تصاویر Portrait است. با استفاده از این تصاویر به سادگی می توانید تصاویر را در جهتی که می خواهید تنظیم کنید و از متن روی آنها با هر ترازبندی استفاده کنید. از طرفی دیگر استفاده از تصاویر مربعی نیز انتخاب منعطف و مناسبی برای کارهای شما است.

نکته کلیدی در رابطه با این قضیه این است که مطمئن شوید وقتی تصویری را به اندازه مورد نظر برش می دهید هنوز اطلاعات مهم در تصویر قرار بگیرد. برای مثال وقتی در یک تصویر هدف اصلی نشان دادن خنده یک کودک است ولی اندازه تصویر برای قسمت اسلایدر بسیار بزرگ است، باید در برش دادن آن دقت لازم را داشته باشید.

۳. پالت رنگ مناسبی را انتخاب کنید

تصویری که دارای رنگ های درستی است می تواند توجه‌های بیشتری را به خود جلب کند. البته این موضوع می تواند به سردرگمی نیز منجر شود. در نهایت هدف هر وبسایتی ممکن است با وبسایت های دیگر متفاوت باشد. بعضی از وبسایت ها دوست دارند تا از تصاویر پررنگ و رنگی که توجه کاربران را به خود جلب می کند، استفاده کنند. بعضی وبسایت های دیگر نیز شاید دوست داشته باشند تا از چیزهای دیگر با نکات متفاوت دیگری استفاده کنند. همانطور که گفته شد این موضوعات بسته به برند و پیغامی است که در تلاش برای رساندن آن هستید. 

نوع رنگی که شما به دنبال انتخاب کردن آن هستید بسیاری از اوقات بسته به استفاده‌ای است که می خواهید از آن داشته باشید. برای مثال وقتی که شما می خواهید برای پشت زمینه وبسایت از یک تصویر استفاده کنید، باید همخوانی آن با محتوای وبسایت را در نظر بگیرید. باید در تصویر رنگ ها کم رنگ باشند و محتوای وبسایت را پنهان نکنند.

۴. منطبق با جمعیت شناسی

بازدیدکنندگان شما معمولا چه کسانی هستند؟ برای تقسیم بازدیدکننده های خود به نوع های مختلف جمعیتی راه های مختلفی نظیر سن، جنس، سطح شغلی و … وجود دارد. این مسئله را می توانید در انتخاب تصاویر وبسایت نیز در نظر بگیرید.

از تصاویری استفاده کنید که جمعیت مورد نظرتان از آن ها خوشش می آيد و از دیدن آنها لذت می برند. هدف شما نیز دقیقا باید همین باشد.

۵. به خودتان چند گزینه بدهید

تا به حال به تصویری برخورد کرده‌اید و در دام اینکه این تصویر چقدر عالی است گرفتار شده اید؟ بعضی وقت ها تصاویری وجود دارند که به تنهایی بهتر از زمانی که همراه با چیز دیگری قرار بگیرد به نظر می رسد. این اتفاق اکثر اوقات می افتد که شما از یک تصویر بسیار خوشتان آمده ولی وقتی آن را در وبسایت قرار می دهید به نظرتان زیبا جلوه نمی کند.

به همین دلیل به نظر ارزشمند می رسد که در زمان انتخاب تصاویر به خودتان گزینه های بیشتری را پیشنهاد کنید. اگر در حال کار کردن با یک مشتری هستید این موضوع چندین برابر مهم‌تر می شود. بسیاری از اوقات پیش می آید که شما فکر می کنید یک تصویر چقدر مناسب و زیبا است در عین اینکه بسیاری از اطرافیان‌تان برعکس شما نظر مخالف دارند. همیشه به یاد داشته باشید که بهتر است چندین تصویر مختلف را انتخاب کنید و در کنار هم قرار دهید. در پایان تصویری که بهتر است را برای کارتان انتخاب کنید. ممکن است در این روند طراحی از اینکه کدام یک از گزینه ها موفق می شوند نیز متعجب و شگفت زده شوید

با ارزش تر از هزاران کلیک

تصاویر درست و خوب می توانند فواید بسیار زیادی برای وبسایت داشته باشند. آنها می توانند نظر کاربران را جلب کنند و وی را برای انجام کاری در وبسایت مشتاق نمایند. وقتی تصمیم گرفته‌اید تا برای وبسایت از تصاویر استفاده کنید برند وبسایت، کاربران و بازدید کنندگان و جنبه های کلی طراحی را در نظر بگیرید و از یاد نبرید. روی اینکه یک تصویر به چه میزان می تواند روی وبسایت شما نقاط مثبتی درست کند تمرکز کنید و از انتخاب گزینه های مختلف هراسی نداشته باشید. با جستجوی زیاد در پی تصاویر مطمئن باشید که بالاخره می توانید تصویر مورد نظرتان را بیابید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا