راهنمای تبدیل کاربر به مشتری به صورت اصولی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

راهنمای تبدیل کاربر به مشتری به صورت اصولی

صفحات فرود برای کمپین‌های بازاریابی موفق، خیلی اهمیت دارند. صفحات فرود به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان خاصی را با راهکارهایی مخصوص مورد هدف قرار دهید و در این حالت فرایند تبدیل کاربر به مشتری را شروع کنید.

گاهی اوقات فهمیدن یک صفحه فرود می‌تواند برای کاربران دشوار باشد زیرا کاربران وارد صفحات زیادی می‌شوند. منظور ما از صفحات فرود، صفحه‌ای است که کاملاً به یک نوع از مشتری اختصاص داده شده باشد. اگر بتوانیم برای هر کاربر یک صفحه فرود خاص بسازیم، بسیار عالی خواهد شد، چرا که در نهایت میزان و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

خیلی‌ها صفحه اصلی خود را با صفحه فرود اشتباه می‌گیرید. کاربران با روش‌های مختلفی همچون جستجوی ارگانیک و بک‌لینک‌ها به صفحات فرود شما دسترسی پیدا می‌کنند. معمولاً صفحه فرود به یک کمپین بازاریابی خاص اختصاص داده می‌شود.

در این مقاله 10 المان از صفحات فرود را آورده‌ایم که به روند تبدیل کاربر به مشتری کمک خواهند کرد.

1. از یک فراخوان عمل (CTA) استفاده کنید

کاربران باید از نحوه استفاده محصول یا خدمات شما مطلع باشند. آیا برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت‌نام خواهند کرد؟ آیا محصولی را خریداری می‌کنند؟ آیا با شما تماس خواهند گرفت؟ کارهای لازم را برای آن‌ها شفا‌‌ف‌سازی کنید.

هر چه انتخاب‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهید، احتمال انتخاب کردن آن‌ها پایین آمده و نرخ تبدیل شدن‌شان به مشتری کاهش پیدا می‌کند. در عوض هر چه تعداد انتخاب‌ها کم باشد، احتمال پیشرفت کردن بیشتر خواهد شد. به کاربران یک انتخاب بدهید. در اینجا می‌توانیم کلیک کردن یا نکردن بر روی یک دکمه را مثال بزنیم. یک CTA می‌تواند از چندین گزینه، بهتر عمل کند.

2. فرم‌ها را ساده نگه دارید

معمولاً صفحه فرود شما به اطلاعات یک مشتری بالقوه نیاز دارد. شاید کاربران به دنبال ساخت اکانت، گرفتن دوره‌های آزمایشی و یا پیوستن به خبرنامه باشند. اگر مشتری می‌خواهد در یک دوره آزمایشی شرکت کند، حتماً آدرس ایمیل او را بخواهید. ما به اطلاعاتی مانند شماره همراه، نام والدین، خیابان محل زندگی و تولدشان نیاز نداریم.

همیشه باید فرم‌های خود را بسیار ساده نگه دارید. یعنی می‌بایست تعداد کادرهای خود را تا حد امکان کاهش دهیم. اگر واقعاً به دنبال اطلاعات خاصی هستید، این اجازه را به کاربر بدهید تا بعداً آن کادرها را پر کند. همیشه باید فرم‌های موجود صفحات فرود را ساده نگه دارید.

3. تیترهایی گیرا بسازید

تیترها اولین چیزی هستند که مشتریان بالقوه در صفحه فرود شما خواهند دید. بنابراین باید آن را به درستی خلق کنید. معمولاً 6 کلمه باید کافی باشد. هدف شما باید کوتاه نگه داشتن تیترها و در عین حال گیراتر کردن آن‌ها باشد.

گاهی اوقات می‌خواهید اطلاعات بیشتری را شفاف‌سازی کنید و این موضوع هیچ ایرادی ندارد. می‌توانید این کار را برای علاقه‌مند کردن آن‌ها در عناوین فرعی انجام دهید. علاقه‌مند کردن مشتریان کار خوبی است اما ابتدا باید توجه آن‌ها را به خودتان جلب کنید. هدف شما برای استفاده از تیتر این است که بتوانید محصول یا خدمات خود را در عرض 2 تا 3 ثانیه توضیح دهید. این تکنیک بسیار مهمی‌ست که برای تبدیل کاربر به مشتری بسیار استفاده می‌شود.

4. محتوای خود را حول ارزش‌های پیشنهادی‌تان متمرکز کنید

چه چیزی باعث تمایز محصول یا خدمات شما می‌شود؟ چه چیزی باعث سربلندی آن در رقابت می‌شود؟ اگر جواب این سوالات را نمی‌دانید، باید مدتی را صرف بررسی شرکت‌های موجود در اطراف خود کنید. خلق یک ارزش پیشنهادی می‌تواند یکی از دشوارترین چالش‌های کسب و کارها باشد، زیرا باید خودتان را جای مشتریان بالقوه بگذارید. اگر این مسئله را به درستی انجام دهید، بازاریابی شما را بهبود پیدا می‌کند. باید به جای ویژگی‌های محصول، به مزایای آن پی ببرید. ارزش‌های پیشنهادی زمانی مفید هستند که با واقعیات همراه باشند.

5. لیست

شما برای جذب مشتریان بالقوه زمان کمی را در اختیار دارید. یکی از روش‌های بدست آوردن مشتری، داشتن یک تیتر عالی است.

یکی دیگر از راهکارهای عالی، استفاده از لیست‌های نشانه‌دار با ورودی‌های کوتاه است. لیست‌های کوتاه طبیعتاً باعث می‌شود تا چشمان ما به سمت پایین نگاه کند. چشم انسان می‌تواند در یک نگاه کل یک خط را ببیند. ما برای کسب اطلاعات هیچ نیازی به خواندن نداریم. هر چه یک شخص را بیشتر در صفحه نگه دارید، او بیشتر به گشت و گذار در صفحه فکر خواهد کرد. بنابراین تشویق کردن مردم با لیست‌ها یک تاکتیک خیلی خوب است.

6. از اثرZeigarnik  استفاده کنید

اثر Zeigarnik اظهار دارد که مردم می‌توانند تجربیات ناقص را خیلی بهتر از تجربیات کامل به یاد بیاورند. شاید بدین خاطر باشد که با تکمیل کردن یک کار دیگر به آن فکر نخواهیم کرد. اما اگر همان کار را ناتمام باقی بگذاریم، همیشه در گوشه‌ای از ذهن خود آن تجربه‌ی ناقص را به یاد خواهیم داشت.

این مسئله برای طراحان صفحات فرود یک مزیت به حساب می‌آید. ما می‌توانیم موقعیتی را خلق کنیم که در آن مشتری یک فرآیند onboarding را آغاز کرده اما از ناتمام ماندن آن نیز مطلع باشد. به عنوان مثال ممکن است آن‌ها به تایید کردن آدرس ایمیل خود نیاز داشته باشند. تکمیل نکردن باعث می‌شود که مشتریان، صفحه فرود یا محصول شما را به خاطر بسپارند. بنابراین با دیدن ایمیل onboarding از آن استفاده خواهند کرد.

7. مدرک

هر کسی می‌تواند یک وبسایت بسازد چون این کار آسان است. مشتریان بالقوه معمولاً در نگاه اول به شما اعتماد ندارند. یکی از راهکارهای مقابله با این موضوع، استفاده از مدرک است. می‌توانید برای این کار از گواهینامه‌های رسمی یا نظرات کاربران دیگر استفاده کنید. اگر نظرات خوب شما خیلی کم است، باز هم ارزش لحاظ کردن را دارد.

سعی نکنید خیلی خوب به نظر برسید. اگر فقط نظرات 5 ستاره را پست کنید، مشتریان به شما مشکوک خواهند شد. قرار دادن نظرات 3 ستاره می‌تواند به واقعی‌تر جلوه دادن نظرات 5 ستاره شما کمک کند.

8. تصاویر

مشتریان بالقوه فاقد قوه تخیل هستند. آن‌ها از تمام حقایق اطلاع ندارند. اگر محصول یا خدمات شما خیلی آسان نباشد، در درک کردن آن با مشکل مواجه خواهند شد.

با استفاده از تصاویر می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که زندگی‌شان هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما چه تغییری خواهد کرد. یک تصویر جذاب بکشید. اگر بتوانند خودشان را در آن عکس تصور کنند، زمان بیشتری برای متقاعد کردن آن‌ها خواهید داشت.

9. تداوم

چگونه مشتری بالقوه به صفحه شما دست پیدا کرده است؟ احتمالاً آن‌ها شما را از طریق یک لینک PPC یا یک جستجوی ارگانیک پیدا کرده‌اند. آن‌ها مشکل خاصی دارند که به دنبال راه‌حل آن هستند.

صفحه فرودتان باید با لحن، سبک و ارزش پیشنهادی تبلیغات شما مطابقت داشته باشد. تجربه مشتریان بالقوه از آگهی شما شروع می‌شود نه صفحه فرود، بنابراین از تداوم داشتن آن مطمئن شوید. اگر صفحه فرود با آگهی تطابق نداشته باشد، احتمالاً مشتری را از دست خواهید داد. این مسئله باعث افزایش نرخ پرش خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که مشتری در تبلیغات شما جذب یک چیزی شده است بنابراین همان چیز جذاب را در صفحه ورود خود نیز لحاظ کنید.

10. ارزش خالص دارایی (Nav) را رها کنید

اکثر سایت‌ها دارای یک منوی اصلی با فوتری پر از لینک به خدمات مشتری، صفحات تماس و غیره هستند. این موضوع به صفحه ورود آسیب خواهد زد، زیرا ترافیک را به سایر بخش‌های وبسایت هدایت می‌کند. صفحه فرود شما یک ماشین فروش است و CTA تنها لینکی است که باید در این صفحه قرار دهید.

می‌توانید در صفحه فرود خود از لینک‌هایی به متن حفظ حریم خصوصی استفاده کنید چون کاربران به ندرت روی آن کلیک خواهند کرد. می‌توانید از لوگوی خود استفاده کرده و صفحه اصلی را به آن لینک کنید. در صفحه فرود نباید کاربران را به کلیک کردن روی صفحات دیگر تشویق کنید، در غیر اینصورت تمام تلاش‌های‌تان بی‌ثمر خواهد ماند.

اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی هستید می‌توانید در وبسایت راکت از قسمت مسیر یادگیری برنامه نویسی استفاده کنید. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا