جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال فراتر از تصورات ماست. ما علاوه بر حضور داشتن در صنعت، می‌بایست دارای یک هویت متمایز نیز باشیم. هدف ما از این کار، تاثیر گذاشتن بر مردم است. یک تاثیر خوب می‌تواند برند شما را در افکار آن‌ها ثبت کند. با این کار اگر چیزی شبیه به برند شما را مشاهده کنند، فوراً لوگوی شما به ذهن‌شان خطور خواهد کرد.

هیچ فرمولی برای به موفقیت رسیدن وجود ندارد. برندها شخصیت و ارزش‌های درونی خاص خود را دارند. به همین خاطر باید مناسب‌ترین استراتژی‌ها را برای برندتان انتخاب کنید. در این مقاله 5 روش برتر بازاریابی را بیان کرده‌ام که با کمک آن‌ها می‌توانید به رشد کسب و کار خود کمک بزرگی کنید.

1. روی حفظ مشتری تمرکز کنید

ما در این استراتژی باید به جای گشتن به دنبال افراد جدید، از مشتریان فعلی خود استفاده کنیم. همه چیز با افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به مشتریان آغاز می‌شود. با استفاده از محتوای تبلیغاتی و مهارت‌های خاص نویسندگی خود می‌توانید مشتریان فعلی را بیشتر مجذوب تجارت‌تان کنید. برای موفق بودنِ فرآیند خرید باید تخفیف‌هایی را برای مشتریان در نظر داشته باشید. برای تبدیل کردن بازدیدکنندگان به یک مشتری جدید، به تمام این موارد نیاز خواهید داشت. اگر تعداد مشتریان فعلی شما بالاست، چرا نباید روی برآورده کردن نیازهای آن‌ها تمرکز کنید؟ با توجه کردن به چنین افرادی می‌توانید مدت زمان مشتری ماندن آن‌ها را بالا ببرید.

2. به محتوای تولید شده توسط کاربر اعتماد کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای نشان دادن ارزش خدمات و محصولات به مشتریان است. این موضوع میزان صحت ادعاهای شما را بیان می‌کند. Go Pro بهترین نمونه در این زمینه است زیرا صرفاً روی محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز می‌کند. بازخوردهای مثبت مشتریان، بیانگر کیفیت کالاهاست.

3. به کاربران خود پیشنهادات تخفیفی بدهید

توجه و علاقه‌ی مخاطبان نسبت به تجارت و محصولات خود را ارزیابی کنید. برخی‌ها به این کار بازاریابی کوپنی یا معاملات تخفیفی می‌گویند. ارائه دادن تخفیفات موثر می‌تواند ساده‌ترین روش در این زمینه باشد. برای اینکه توجه مردم را جلب کنید، باید کدهای تبلیغاتی بدهید. تحقیقات نشان داده که خریداران زیادی مشتاق به خرید مجدد با کدهای تخفیف هستند.

4. به طور موثر از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

استفاده‌ی موفق از رسانه‌های اجتماعی، یکی دیگر از تکنیک‌های مفید در این زمینه محسوب می‌شود. برای ایجاد تعامل با مخاطب خود می‌توانید از استوری‌های کوتاه، مسابقات و یا محتواهای چندمنظوره استفاده کنید. بهترین المان رسانه‌های اجتماعی این است که دید دقیق‌تری از خواسته‌های مخاطبان را در اختیارتان قرار می‌دهد. بهترین جنبه برای تمرکز کردن، داشتن یک دیدگاه مشخص از خواسته‌های مشتریان است.

5. یک تجربه کاربری همه جانبه ارائه دهید

تجربه کاربری، اولین قدم برای خلق یک حضور به یاد ماندنی و تاثیرگذار است. باید مطمئن شوید که بازدیدکنندگان تجربه‌ی خوبی از وبسایت داشته باشند. مواردی همچون راحتی، کارآیی و سهولت را باید برای مشتریان فراهم کنید. مثلاً Spotify یک سرویس پخش موسیقی محبوب با کاتالوگ‌های گسترده است. بهترین بخش این پلتفرم، عملکرد آن محسوب می‌شود زیرا پیشنهادات خاصی را مطابق با حال و هوای شما ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند بسته به حال و هوای خود وارد ژانرهای مختلف شده و آهنگ‌های مناسب را برای گوش دادن انتخاب کنند.

نتیجه‌گیری

با درک کردن تمام ابزارها و استراتژی‌ها می‌فهمیم که بازاریابی، دنیایی پر از حوزه‌های کاری مختلف است. در این عرصه از رویکردها، برنامه‌ها و نقشه‌های مختلفی استفاده می‌شود که هدف تمام آن‌ها افزایش فروش محصولات است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است