۸ مورد از موثرترین طراحی‌های وب تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰

ترجمه و تالیف : پوریا رزمجویی
تاریخ انتشار : 14 خرداد 99
خواندن در 4 دقیقه
دسته بندی ها : طراحی وب

از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰، تجارت الکترونیکی قطعا از نظر مقیاس، حجم و ارتباط راه درازی را طی کرده است. فقط با صرف چند دقیقه و کلیک کردن روی چند دکمه، می‌توانید چیزی را از اینترنت خریداری کنید که تمامی ندارد. مانند: کفش ارزان، خواربار یا بلیط هواپیما برای دیدن عزیزانتان.

یک سایت تجارت الکترونیکی این فرصت را به شما می‌دهد تا برندی بسازید که مشتریان دوست دارند بارها و بارها از آن خرید کنند و به شما اجازه می‌دهد تا در حین فروش محصولات و خدمات خود با مشتری‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. برای اینکه وبسایت تجارت الکترونیکی شما مشتری‌های دست به نقد بیشتری داشته باشد؛ مهم است که از طراحی وب مناسبی برخوردار باشد.

با توجه به سال ۲۰۲۰، که سالی مهم برای وبسایت‌های تجارت الکترونیکی است، برای بسترهای تجاری کنونی و ﺁینده ضروری است تا درک کنند که چگونه طراحی می‌تواند بر فروش وبسایت‌های ﺁن‌ها تاثیر بگذارد.

برای کمک به شما در حفظ جدیدترین روندهای طراحی وب برای وبسایت‌های تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰، ما چند نکته در مورد طراحی وبسایت تجاری را در کنار هم قرار داده‌ایم که می‌تواند به شما در طراحی یک فروشگاه اینترنتی با سهولت زیاد کمک کند.

روندهای طراحی وب برای سال ۲۰۲۰

۱. دسترسی به سایت‌های تجارت الکترونیکی باید آسان باشد

یکی از نمونه‌های بارز مشکل در دسترسی، پیدا کردن سخت مسیر سبد خرید است. بسیاری از وبسایت‌های تجارت الکترونیکی به دلیل داشتن محتوای بیش از حد مقصر هستند. یک وبسایت به‌هم ریخته باعث سردرگمی در ذهن یک بازدیدکننده می‌شود. اغلب وقتی که سایتتان نامشخص است، مشتری‌ها سبد خرید را رها می‌کنند و به وبسایت رقیب می‌روند.

۸ مورد از موثرترین طراحی‌های وب تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰

مسیر دستیابی در یک وبسایت تجارت الکترونیکی و مسیر بررسی باید بسیار واضح و تا حد امکان شامل چند مرحله باشد.

۲. سایت‌های تجارت الکترونیکی باید هویت کاملی از یک برند ایجاد کنند

موردی که در نهایت می‌تواند فروشگاه تجارت الکترونیکی شما را بسازد یا خراب کند، برندسازی است. یک برند چیزی است که مردم دوست دارند با آن در ارتباط باشند. این شما را از رقبای خود متمایز می‌کند.

هنگام طراحی یک وب سایت، باید در تعریف برند‌تان هم همین‌طور فکر کنید. برند تجاری خود را به همه عناصر موجود در سایت اضافه کنید.

هزاران سایت تجارت الکترونیکی تقلبی در اینترنت وجود دارد و برندها تنها عنصری هستند که به تشخیص سایت‌های معتبر کمک می‌کنند. برندسازی به ایجاد اعتماد و محرک فروش در یک سایت تجاری الکترونیکی کمک می‌کند.

محتوای سایت شما، یعنی تصاویر و متن، باید هویت برند را مشخص کند. از لوگوها گرفته تا کپی وب، همه‌ی موارد موجود در وبسایت باید حرفه‌ای به نظر برسند، جایی برای خطاها وجود ندارد.

۳. سایت‌های تجارت الکترونیکی باید با توجه به بازدیدکنندگان خود طراحی شوند

از طراحی وبسایت، نگاه و احساس تا تجربه نهایی، سایت تجارت الکترونیکی شما باید در جهت آموزش مشتری و ایجاد فروش اقدام کند.

هنگام طراحی سایت‌ها برای بسترهای تجاری الکترونیکی، تهیه‌ی صفحات و عناصری که بازتاب خرید بازدیدکنندگان باشد، حائز اهمیت است. تمام مراحل خرید را سریع و بدون دردسر ایجاد کنید. اگر روند پرداخت آسان باشد، مشتری‌ها دوست دارند به طور مکرر به یک سایت مراجعه کنند.

به این روش فکر کنید. شما یک وبگرد اینترنتی هستید که به دنبال خرید آنلاین غذای گربه‌اید. ابتدا وارد چه چیزی می‌شوید؟ کلمات کلیدی لازم، درست است؟

۸ مورد از موثرترین طراحی‌های وب تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰

به دنبال چه چیز دیگری هستید؟

۱. یک تصویر خوب از محصول

۲. توضیحات دقیق آن

۳. اطلاعات اضافی

۴. روش‌های پرداخت

۵. تایید سفارش شما

داشتن صفحات مناسب محصول نیز یکی از عوامل مهم در ایجاد وبسایت تجاری الکترونیکی است.

۴. یک سایت تجارت الکترونیکی باید شامل رنگ‌هایی باشد که به محصولات یا خدمات آن مربوط می‌شود

علم روان شناسی خریدار می‌گوید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید، تحت تاثیر رنگ‌هایی قرار می‌گیرند که مشاهده می‌کنند. چه در فروشگاه‌های فیزیکی و چه در بسترهای تجارت الکترونیکی؛ رنگ‌ها نقش مهمی دارند.

در وبسایت های تجارت الکترونیکی باید از رنگ‌های مثبت تاییدکننده که نشانگر اعتماد هستند به منظور افزایش فروش استفاده شود.

به‌عنوان یک قاعده کلی، اکثر وبسایت‌های تجارت الکترونیکی به رنگ سفید تکیه می‌کنند تا محصولات را نسبت به وبسایت برجسته‌تر کنند. معمولا رنگ ﺁبی برای ایجاد اعتماد در وبسایت‌های خدمات محور استفاده می‌شود. وبسایت‌های مواد غذایی و سایر خواربار فروشی‌ها، از رنگ قرمز که نشانگر گرسنگی است استفاده می‌کنند.

همیشه دکمه‌های تعیین کننده یا دکمه‌های دعوت به عمل را با داشتن رنگی متفاوت، از هم متمایز کنید.

۵. سایت‌های تجارت الکترونیکی باید دارای محتوای واضح و تصاویر با کیفیت بالا باشند

تصاویر، تاثیر مستقیمی در فروش دارند. در بسترهای تجارت الکترونیکی، مردم نمی‌توانند محصولات را احساس یا لمس کنند. تصمیم در مورد خرید یا عدم خرید محصول صرفا بر روی تصاویر یا ویدئوی آن نهفته است.

۸ مورد از موثرترین طراحی‌های وب تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰

همچنین سربرگ‌های تصاویر، پاورقی‌ها، بنرها و تبلیغات تصادفی محصولات باید تصاویر با کیفیت داشته باشند تا اعتبار محصولات را انتقال دهند. هنگامی که محصولات خود را برای فروش فهرست می‌کنید، برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری آسان، عکس محصولات را به صورت حرفه‌ای با زاوایای مختلف قرار دهید.

به غیر از تصاویر، نسخه‌ی وب و سایر مطالب موجود در سایت نیز باید درخشان باشند. معمولا اکثر مطالب خوانده نمی‌شوند، اما کلمات کلیدی و توصیف کننده‌هایی وجود دارد که بدون توجه نمی‌مانند.

بنابراین، متن باید قادر باشد پیام برند را تا حد امکان با چند کلمه انتقال دهد. همچنین، فراموش نکنید که از توصیفات استفاده کنید، ﺁن‌ها برای افزایش اعتماد و همگرایی بسیار به کار میﺁیند.

۶. سایت‌های تجارت الکترونیکی باید از طراحی وبسایت‌های واکنشگرا(responsive) برای ارائه در همه‌ی بسترها استفاده کنند

نسل موبایل و گوشی‌های هوشمند به وبسایت‌های خریدی نیاز دارند که بتواند درست مانند کامپیوترها عملکردی خوبی در تلفن همراه داشته باشد.

ارائه‌ی صحیح در دستگاه‌های تلفن همراه، با طراحی واکنشگرا و دکمه‌های عملکردی، کلید ایجاد کار در سایت تجارت الکترونیکی است.

طبق گفته Bigcommerce، بازدید کنندگان موبایل ۵۴ درصد از کل فروش تجارت الکترونیکی را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید تجارت بیشتری انجام دهید، طراحی واکنشگرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۷. سایت‌های تجارت الکترونیکی باید دارای یک معماری واضح و دارای طبقه‌بندی باشند

یک وبسایت تجارت الکترونیکی می‌تواند بیشتر از ۱۰۰۰ محصول را برای فروش در اختیار داشته باشد. آنچه که در یک وبسایت بزرگ مهم به نظر می‌رسد طبقه‌بندی مناسب محصول است.

۸ مورد از موثرترین طراحی‌های وب تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰

 با استفاده از فیلترهای مناسب یا طبقه‌بندی محصولات در یک فهرست از پیش تعریف شده، کاربران می‌توانند به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و در نهایت این کار با فروش آسان محصول شما خاتمه می‌یابد.

اگر طبقه بندی محصولات ایجاد نشود، اجناس به صورت نامنظم پراکنده می‌شوند و این کار پیدا کردن مسیر مشتری را به سوی محصول مورد نظرش دشوار می‌سازد. درست مثل یک فروشگاه بزرگ است که اگر به طور مرتب سازماندهی شده باشد، صدای زنگ صندوق‌های پولش همیشه به گوش می‌رسد.

۸. سایت‌های تجارت الکترونیکی باید ایمن باشند

هنگام خرید آنلاین، مشتریان فقط به سایت‌های معتبری اطمینان دارند که از نظر تراکنش‌های مالی امن باشند. داشتن یک سایت رمزگذاری شده‌ی SSL با درگاه‌های پرداخت ایمن، کلیدی است برای طراحی وبسایت تجارت الکترونیکی تاثیرگذار.

نتیجه‌گیری

طراحی وبسایت آسان است، اما وقتی نوبت به پورتال‌های تجارت الکترونیکی می‌رسد، ساختن سایت‌های مناسب یک چالش به حساب می‌آید. با ذکر نکات فوق در مورد طراحی وبسایت تجارت الکترونیکی و با کمک گرفتن از آژانس طراحی و توسعه معتبر، طراحی وبسایت تجارت الکترونیکی ساده‌تر می‌شود.

منبع

گردآوری و تالیف پوریا رزمجویی
آفلاین
user-avatar

پوریا رزمجویی هستم، دارای مدرک لیسانس معماری

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر لازم است ابتدا وارد سایت شوید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید