استفاده از اموجی در خبرنامه‌های ایمیلی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

استفاده از اموجی در خبرنامه‌های ایمیلی

اموجی‌ها تاریخچه طولانی دارند. ابتدای کار آن‌ها به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد. زمانی که Scott Fahlamn از طریق ترکیبی از علامت دو نقطه و پرانتز باز و بسته یکسری شکلک را درست می‌کرد. هیچ چیز عجیبی در کار نبود، با این حال وی اولین قدم را برای تغییر دادن عصر ارتباطات متنی برداشته بود.

کاری که وی انجام داد این بود که چنین شکلک‌های ساد‌ه‌ای را به گفتگوهای روزانه ما وارد کرد.

بعد از آن، عصر موبایل‌ها شروع شد. در ابتدا، پیام‌های کوتاهی که فرستاده می‌شدند تنها با همین شکلک‌های ساده همراه بودند. چرا که جایگزین چندان جالب‌تری برای آن‌ها وجود نداشت. اما تمام این قضایا بعد از ۱۹۹۹ تغییر پیدا کرد. زمانی که Shigetaka Kurita برای اولین بار یک مجموعه ۱۸۰ شخصیتی از اموجی‌ها را ایجاد نمود. از آن به بعد اپراتورهای موبایل در ژاپن به صورت گسترده‌ای از آن استفاده می‌کردند. 

بعد از مدتی اموجی‌ها به صورت موفقیت‌آمیزی به دنیای غرب نیز وارد شدند. زمان زیادی طول نکشید که در غرب به اهمیت بالای این شکلک‌ها پی برده شود. تنها کمتر از ۱۰ سال بعد گوگل و اپل به عنوان دو شرکت بزرگ در آمریکا مجموعه‌های اموجی سفارشی خودشان را ساختند. حال ما حتی بدون وجود آن‌ها نمی‌توانیم شکلی که زندگی و ارتباط‌مان به خود می‌گیرد را تصور کنیم. 

استفاده از اموجی در خبرنامه‌های ایمیلی

استفاده از اموجی در خبرنامه‌های ایمیلی اتفاق عجیبی نبود، در واقع سناریویی بود که همگان آن را حدس می‌زدند. خبرنامه ایمیلی تنها یک راه ارتباطی متنی ساده دیگر است، به همین دلیل است که نباید از وجود اموجی در آن تعجب کنیم. اگر که قصد ایجاد ارتباطی صمیمانه‌تر و انسانی‌تر از طریق خبرنامه‌ها داشته باشیم، استفاده از اموجی می‌تواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل است که امروزه خبرنامه‌های بسیار زیادی را که همراه با اموجی هستند مشاهده می‌کنید. حال دیگر نیازی نیست که حتما تمام چیزهایی که می‌خواهید بگویید را در خبرنامه‌ها بنویسید، استفاده از یک اموجی می‌تواند راه‌حلی منطقی برای شما باشد. 

آینده ایمیل مارکتینگ در اختیار خبرنامه‌هایی است که شخصی‌سازی شده‌اند. ما اطلاعاتی از مشتری‌های مختلف پیدا می‌کنیم، رفتار آن‌ها را زیر نظر می‌گیریم و در نهایت براساس آن‌ها عملی را انجام می‌دهیم. اگر خبرنامه‌های منحصر به فردی را برای مشتریان ارسال کنیم مطمئنا می‌توان خروجی بهتری را دریافت کنیم. اما در چنین شرایطی اموجی‌ها در کجای کار قرار خواهند گرفت؟ خب باید بگویم که اموجی‌ها باعث می‌شوند که یک پیام از حالت خشک و رباتیک خود بیرون آمده و بیشتر انسانی شود.

براساس مطالعاتی که انجام شده، استفاده از اموجی باعث می‌شود که میزان تعامل مخاطبین بالاتر برود. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از اموجی می‌تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شیوه‌های مختلف استفاده از اموجی در یک خبرنامه‌ ایمیلی را به شما توضیح دهیم.

اموجی در قسمت موضوع

اموجی‌ها می‌توانند بخش‌های مختلفی از یک خبرنامه ایمیلی را به خود اختصاص دهند. اولین قسمتی که باید بررسی شود خط موضوع یا قسمت Subject ایمیل است. در واقع این قسمتی است که بیشترین قابلیت دیداری را دارد و می‌تواند به عنوان نقطه‌ای اصلی برای درگیر کردن مخاطب با ایمیل استفاده شود. برخی از افراد از این موضوع که استفاده از اموجی می‌تواند باعث اسپم شدن ایمیل شود نگران هستند، اما چنین موضوعی واقعیت ندارد و می‌توان با خیال راحت از اموجی‌ها استفاده کرد.

بدنه خبرنامه‌

مکان بعدی که می‌تواند به عنوان محلی برای قرارگیری اموجی‌ها استفاده شود، بدنه خبرنامه‌هاست. یک نمونه بسیار خوب از این موضوع را می‌توانید در این ایمیل مشاهده کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، مردم اموجی‌های بیش از اندازه را دوست ندارند مگر آنکه از طرف یک دوست خیلی صمیمی برای‌شان فرستاده شده باشد. به همین دلیل است که در زمان فکر کردن به ایمیل مارکتینگ، باید از کمترین و در عین حال با معنی‌ترین اموجی‌ها استفاده کنید. اموجی‌ها را دست کم نگیرید، اگر به صورت درستی استفاده نشوند می‌توانند کاملا سردرگم کننده باشند. 

البته در نظر بگیرید که استفاده از اموجی همیشه مناسب نیست. اگر شما یک شرکت جدی باشید که برای یکسری مشتری جدی در حال کار کردن هستید، ممکن است استفاده از اموجی کار چندان جالبی نباشد. به همین دلیل بسیار مهم است که در زمان استفاده از آن‌ها به خوبی فکر کرده‌ باشید.

پشتیبانی از اموجی

بیایید از جنبه مهم دیگری صحبت بکنیم – میزان پشتیبانی از اموجی‌ها.

ایجاد یک خبرنامه ایمیلی ممکن است کار سختی باشد. منظورم از این حرف روند ساخت آن نیست، بلکه میزان پشتیبانی و ناسازگاری‌هایی‌ست که ممکن است اتفاق بیافتد. دو موضوع مهم در رابطه با پشتیبانی و ناسازگاری مهم است که در این قسمت از آن‌ها صحبت می‌شود.

تفاوت در حالت نمایش

برای قرار دادن اموجی ما از یکسری یونیکد استفاده می‌کنیم. اگرچه این یونیکدها ثابت هستند اما در دستگاه‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی نمایش داده می‌شوند. برای مثال به جدول زیر نگاه کنید:

جدول بالا نمایش یک تفاوت بسیار جزئی است، اما اگر با ساختار زیر مواجه شوید چه؟

حال می‌توانید تفاوت‌های عمیقی را متوجه شوید؟

با در نظر گرفتن این موضوعات، بهتر است همواره از تفاوت‌ها به خوبی مطمئن شده و آن‌ها را قبل از استفاده نهایی، تست کنید.

نمایش متفاوت در سیستم‌ عامل‌های مختلف

مشکلی که در قدم قبلی وجود داشت به سادگی قابل حل است، کافی‌ست که تست‌هایی را انجام دهید و از خروجی کارها مطمئن شوید. اما موضوعی که بیشتر از هر زمانی باعث ایجاد مشکل می‌شود تفاوت در نمایش سیستم‌ عامل‌هاست. برای مثال ممکن است یکسری اموجی به خوبی در ویندوز 8.1 یا مک‌او‌اس نمایش داده شوند، اما همان اموجی‌ها در ویندوز ۷ و یا حتی xp جلوه نمایشی زیبایی ندارند. ما در زیر سعی داشته‌ایم تا در پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از اموجی‌ها را بررسی نماییم:

آی‌او‌اس

ویندوز

آندروید

مک‌او‌اس

این موارد نشان می‌دهند که اگر کاربران شما از موبایل استفاده نمایند، به خوبی می‌توانند اموجی‌ها را مشاهده کنند. اما اگر از سیستم شخصی استفاده کنند، ممکن است بعضی اوقات با مشکل مواجه شوند.

خبرهای خوب

خبر خوبی که وجود دارد این است که جیمیل به عنوان محبوب‌ترین سرویس ایمیل‌دهی در هر حالتی به خوبی از اموجی‌ها پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید از این موضوع که جیمیل کاربران به خوبی همه چیز را نشان می‌دهد مطمئن بود.

در پایان

اموجی‌ ابزار بسیار خوبی برای نمایش احساسات در خبرنامه‌ها است. آن‌ها شخصیت را به ایمیل می‌آورند و کاری می‌کنند که بیشتر از همیشه قابل درک باشند. به یاد داشته باشید که استفاده درست از اموجی می‌تواند باعث بالا رفتن نفوذ شما در کاربران و تعامل آن‌ها با ایمیل شود اما استفاده نادرست ممکن است باعث عصبانیت و ایجاد اثراتی منفی در کاربر شود. یکی از اشتباهات در استفاده از اموجی، استفاده بیش از حد از آن‌هاست.

تست کردن ایمیل‌ها قبل از ارسال را در نظر بگیرید. این موضوع مهمی است و باید حتما در نظر داشته باشید. پشتیبانی دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف از اموجی نیز موضوع مهم دیگری است که باید حل شود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات