چگونه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده خودآموز زندگی مرا تغییر داد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چگونه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده خودآموز زندگی مرا تغییر داد

گاهی اوقات باید فقط به اهداف و توانایی‌های خود باور داشته باشیم. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، بزرگ‌تر از تصورات ماست. پرندگانی که در قفس بزرگ شوند، پرواز را گناهی کبیره می‌دانند. این مهم‌ترین چیزی است که باید در زندگی درک کنید.

این دنیا توسط افرادی طراحی شده که قبل از ما زندگی کرده‌اند. این افراد به دنبال جایگاه‌های بهتر در جامعه بوده و قصد کنترل کردن مردم را داشتند. ما در واقعیتی زندگی می‌کنیم که بدست آن‌ها ساخته شده است. متاسفانه ما فقط اتفاقات روبروی خود را می‌بینیم و مسائل مربوط به آینده را نادیده می‌گیریم.

مردم همیشه آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کنند. آن‌ها قضاوت کردن را به فکر کردن ترجیح می‌دهند. خیلی از انسان‌ها به جای آنالیز کردن تفکرات، چیزهایی که گفته شده را قبول می‌کنند. به نظر شما علت چیست؟

متاسفانه سیستم آموزشی ما بدین شکل طراحی شده است. افرادی که به جاهای مختلف نمی‌روند، چیزهای جدید را نیز یاد نخواهند گرفت. افرادی که سوالات متفاوتی را نمی‌پرسند، در زندگی خود با پاسخ‌های مشابهی مواجه خواهند شد.

خیلی‌ها می‌گویند که اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشید، نمی‌توانید به موفقیت برسید. این حرف‌ها به مراتب تکرار می‌شود اما عقاید من متفاوت است. آغوش خود را باز کنید و دیدگاه‌های جدید را بپذیرید. از برنامه‌های قدیمی خود فاصله بگیرید و راهکارهای مختلفی را امتحان کنید. این زندگی برای شماست. زمانی که زندگی خود را درک کنید، دنیای شما دگرگون خواهد شد.

بگذارید این موضوع را با یک مثال برای شما توضیح دهم. در فیلم موش سرآشپز، روح سرآشپز گوستو به رِمی (موش) گفته بود که به دنیای بالا برود و جهان را از آن دیدگاه نگاه کند. او از تونل‌های فاضلاب بیرون آمد و روی سقف‌ خانه‌ها رفت. سپس فهمید که در یکی از بهترین شهرهای جهان زندگی می‌کند. اگر او تلاش نمی‌کرد یا به خودش اعتماد نداشت، هرگز به عظمت دنیا پی نمی‌برد و به فرصت‌های خود دست پیدا نمی‌کرد. اگر روی مسائل گذشته‌ی خود تمرکز کنید، هرگز نمی‌توانید اتفاقات پیشِ روی خود را ببینید. بنابراین بالا بروید و خوب به اطراف نگاه کنید.

همه چیز ممکن است

شما لیاقت همه چیز را دارید، پس به توانایی‌های خود باور داشته باشید. می‌توانید کارهای شگفت‌انگیزی را انجام دهید. چیزهای غیرممکن به دست شما ممکن خواهد شد. شاید در این مسیر با سختی‌های متعددی روبرو شوید اما بعد از چشیدن اولین موفقیت، می‌فهمید که همه چیز امکان‌پذیر است.

همه چیز از خود شما شروع خواهد شد و بالاخره می‌فهمید که برای رسیدن به موفقیت فقط به خودتان نیاز دارید. همه چیز در ذهن شما نهفته است. از سرزنش کردن دیگران دست بردارید و مسئولیت زندگی خودتان را بر عهده بگیرید. شاید نتوانید لحظه‌ی ایده‌آل شروع کردن را پیدا کنید، اما می‌توانید بهترین پایان را برای خودتان رقم بزنید. اگر کاری نمی‌کنید یا بی تحرک هستید،نباید انتظار رسیدن به چیزی را داشته باشید.

برای رسیدن به بهترین چیزها باید خطر کرد. زندگی همان داستانی است که شما نویسنده آن هستید. تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر افراد موفق از دیگران داستان زندگی آن‌ها را می‌پرسند؟ شما می‌توانید به تمام خواسته‌های خود برسید، اما باید برای رسیدن به آن‌ها فداکار باشید. برای دستیابی به چیزهای بزرگ، باید رویاهای بزرگی داشت.  

حالا باید نحوه ی رسیدن به اهداف خود را بفهمید. مطمئناً این راه آسان نخواهد بود اما باید برای تحقق پیدا کردن آن هر کاری کنید. برای خودتان برنامه ایجاد کرده و به آن پایبند بمانید. شما زمانی شکست می‌خورید که تسلیم شوید. برای تبدیل شدن به یک توسعه‌ دهنده‌ی خودآموز، باید سختی‌هایی را پشت سر بگذارید.

برای اینکه به یک مقصد برسید، باید به نقشه‌ی راه نگاه کنید. صبور بودن در این مسیر یک فاکتور خیلی مهم است. قطعا تبدیل شدن به یک توسعه دهنده خودآموز، ارزش تمام این سختی کشیدن‌ها را خواهد داشت.

تغییر دیدگاه

همه سخت کار می‌کنند تا دیده شوند، اما من سخت کار می‌کنم تا ناپدید شوم. مردم آنقدر به فکر پول هستند که همه چیز را فراموش می‌کنند. به نظرم هرچه بیشتر به دنبال پول بروید، رسیدن به آن دشوارتر خواهد شد. من در بسیاری از مصاحبه‌های شغلی رد شدم و نمی‌توانستم استخدام‌کنندگان را راضی کنم. آخرین مصاحبه‌ی من مربوط به شغلی از راه دور بود که شرکت آن در استرالیا قرار داشت. من بهترین عملکرد را از خودم به نمایش گذاشتم و واقعاً باور داشتم که این مصاحبه همان فرصت شغلی من برای موفق شدن است. در این مصاحبه فقط من و یک شخص دیگر باقی مانده بودیم اما متاسفانه او در این رقابت پیروز شد.

بعد از بارها رد شدن، فهمیدم که باید چیزی را تغییر دهم. در هر مصاحبه از استخدام کنندگان تقاضای نصیحت می‌کردم. می‌خواستم بفهمم که باید در چه زمینه‌هایی پیشرفت کنم. پس از آن سعی کردم به توسعه‌دهنده‌ای تبدیل شوم که آن‌ها می‌خواهند. اگر همان کسی باشید که آن‌ها به دنبالش می‌گردند، خودشان به سراغ شما خواهند آمد. باید آنقدر توانا باشید که نتوانند شما را نادیده بگیرند. این موضوع به من انگیزه‌ داد تا به مسیر خود ادامه دهم. تمام این مسائل به دیدگاه شما بستگی دارد.

قدرت سختکوشی

امروزه همه هوشمندانه کار کردن را به سخت کار کردن ترجیح می‌دهند. من تا حدودی با این ذهنیت مخالفم. وقتی شما یک توسعه دهنده‌ی خودآموزِ مبتدی هستید، باید سخت کار کنید. اگر به اندازه کافی تلاش نکنید، در رقابت با یک فارغ التحصیل علوم کامپیوتر شکست خواهید خورد. متاسفانه باید بیشتر از همکاران خود کار کنید و زمان زیادی را به مطالعه کردن اختصاص دهید؛ چون شما برخلاف آن‌ها به دانشگاه نرفتید و رشته‌ی علوم کامپیوتر را انتخاب نکردید. میزان رقابت در این صنعت بالاست پس باید بهترین عملکرد را برای رسیدن به بهترین نتایج داشته باشید.

موفقیت در اولین مصاحبه‌ی شغلی بدین معنا نیست که دیگر به آرامش رسیده‌اید. این تنها آغاز راه شماست. برای موفق بودن در این زمینه باید همیشه با تکنولوژی‌های بروز دنیا آشنا باشید. شاید پیمودن این مسیر در ابتدا سخت باشد، اما با گذشت زمان آسان‌تر خواهد شد. قاعدتاً هرچه بیشتر تلاش کنید، بهتر خواهید شد. برنامه نویسی یک حرفه‌ی دشوار است، بنابراین باید به تلاش‌های خود ادامه دهید. مسائل جدیدی را حل کنید و در فرآیند اشکال‌زدایی ماهر شوید. وقتی مهارت‌های برنامه نویسی شما بهتر شود، انجام دادن بسیاری از کارها آسان خواهد شد.

مهارت به سراغ شما نمی‌آید، شما باید آن را با تلاش بدست آورید. تکنولوژی، زمان حال و آینده است. شما به عنوان یک توسعه دهنده می‌توانید در بهبود بخشیدن به این دنیا شریک باشید. شما توانایی کار کردن در هر مکان و زمانی را دارید. این شغل زندگی شما را تغییر خواهد داد. مطمئناً تمام تلاش‌های شما ارزش رسیدن به چنین جایگاهی را خواهد داشت.

 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 4 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی