بهترین فریمورک‌های PHP در سال 2019
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

بهترین فریمورک‌های PHP در سال 2019

زبان پردازنده ابرمتن، یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شناخته شده برای توسعه‌دهندگان وب است. در اوایل ساخت این زبان به آن زبان برگه خانگی شخصی گفته می‌شد، باید گفت که قدمت این زبان بسیار زیاد است و تقریبا یکی از زبان‌های اسکریپتی قدیمی به حساب می‌آید. PHP سازگاری بسیار بالایی با زبان‌های دیگر دارد و می‌تواند در زبان‌های دیگری نیز فراخوانی شود که می‌شود به C، C++ و HTML اشاره کرد، همچنین می‌تواند با قالب‌های متفاوت در اینترنت سر و کار داشته باشید و با استفاده از آن فریمورک‌های بسیار عالی را طراحی نمود. چیزی که شما در این مطلب به دنبال آن هستید. PHP یکی از قویترین رقبا برای سرویس ASP مایکروسافت به حساب می‌آید و می‌تواند فایل‌ها را در چندین فرمت متفاوت .php، .phtm و .php7 ذخیره کند.

خواه که شما یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید و یا تازه‌کار در هر صورت می‌توانید برای بهروری بیشتر، رایگان و متن‌باز بودن، فریمورک‌های این مطلب را انتخاب و استفاده کنید. کدهای اسکریپتی مبتنی بر سرور تقریبا می‌توانند در هر پلتفرمی با هر سیستم عاملی اجرا شوند و همچنین می‌شود آن‌ها را از طریق CLI و CGI پیاده‌سازی نمود. در هر حال PHP به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در میان توسعه‌دهندگان معروف است و با وجود ویژگی‌های بسیاری که عرضه می‌کند یکی از موارد کارا و مفید است.

بهترین و محبوب‌ترین فریمورک‌های PHP در سال 2019

بعد از اینه تعریفی کلی از این زبان را شنیدید، خوب است که بدانید، تعداد نسبتا زیادی فریمورک تا به حال برای این زبان طراحی و پیاده‌سازی شده است. این فریمورک‌ها توانایی دسترسی رایگان و بسیار آسان را به این زبان می‌دهند. برای همین موضوع، در این مطلب قصد داریم که ۸ فریمورک محبوب برای این زبان را معرفی کنیم که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ در لیست بهترین فریمورک‌های PHP قرار بگیرند.

فریمورک Laravel

فریمورک Laravel

در حال حاضر اگر بگوییم که چه فریمورکی در اوج قرار دارد و بسیار محبوب‌ است می توانیم Laravel را نام ببریم. این فریمورک توسط بیش از ۵۰ درصد برنامه‌نویسان PHP استفاده و پیشنهاد می‌شود. این فریمورک از معماری MVC پیروی می‌کند و با وجود تعداد زیادی از پکیج‌های مختلف می‌تواند مدیریت را برای شما بهتر کند. همچنین در وبسایت رسمی و وبسایت آموزشی آن‌ها تعداد بسیار زیادی ویدیو قرار دارد که به شما در تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای کمک می‌کند. 

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی لاراول

اگر قصد دارید به یک متخصص لاراول تبدیل شوید پیشنهاد می‌کنم دوره‌های آموزشی لاراول در وبسایت راکت را دنبال کنید.

فریمورک CakePHPفریمورک CakePHP

با داشتن سابقه بیش از ۱۰ سال، این فریمورک نه تنها PHP نسخه ۵ بلکه نسخه ۴ را نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود قابلیت‌هایی مانند CURD، اعتبارسنجی ورودی‌ها، کدهای مختصر و… این فریمورک می‌تواند به یکی از انتخاب‌های ایده‌آل شما تبدیل شود. همچنین بدلیل وجود مستندسازی‌های خوب و مناسب می‌توانید روند یادگیری خود را به سادگی ادامه دهید و آن‌ها را دنبال کنید. در این مستندات می‌توانید علاوه بر متن، کتاب و ویدیوهایی را نیز مشاهده کنید و با جامعه توسعه‌دهنده آن نیز ارتباط برقرار کنید.

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی CakePHP

فریمورک Symphony برای توسعه‌دهندگان

فریمورک Symphony برای توسعه‌دهندگان

برای یک فرد حرفه‌ای symphony بهترین راه‌حل و فریمورک در جهت طراحی وبسایت‌هایی در مقیاس بزرگ و حرفه‌ای است. این فریمورک شامل تعداد بسیار زیادی از کتابخانه‌ها و قطعه‌ کدها با قابلیت استفاده مجدد برای ساخت، پیکربندی، احرازهویت، امنیت و موارد دیگر است. Symphony بسیار سریع‌ است و میزان بسیار کمی کد برای تکرار شدن دارد.

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی Symphony

فریمورک قدرتمند Codelgniter

فریمورک قدرتمند Codelgniter

با توجه به سابقه حضور بیش از ۱۰ سال در میان فریمورک‌های PHP، می‌توان گفت که این فریمورک یکی از آسان‌ترین فریمورک‌ها برای کار کردن و یادگیری است. همچنین این مورد از درگیری میان نسخه‌های مختلف PHP اجتناب دارد و با هر نسخه‌ای انعطاف پذیر است. مدیریت ساده خطاها، امنیت بالا، انتخاب میان مدل‌ها و نماها و… از ویژگی‌های بسیار خوب این فریمورک به شما می‌رود. این‌ها مواردی هستند که باعث می‌شوند در سال 2019 یکی از بهترین فریمورک‌های PHP باشد.

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی Codelgniter

Phalcon – یک فریمورک همه‌فن حریف

Phalcon – یک فریمورک همه‌فن حریف

Phalcon در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و به سرعت توانست محبوبیت بسیاری را به دست بیاورد. این موضوع تا حدی به خاطر بهینه بودن در کارایی بسیار بالاست. این فریمورک از زبان‌های C و C++ بهره گرفته که در نهایت نه تنها موجب می‌شود یکی از موارد بسیار سریع باشد بلکه روند یادگیری را آسان‌تر می‌کند. از ویژگی‌های این فریمورک می‌توان به مدیریت ساده موارد جانبی، کشینگ، امنیت و موارد دیگری اشاره کرد. 

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی Phalcon

Yii – فریمورک سریع و امن

Yii – فریمورک سریع و امن

فریمورک Yii از جمله فریمورک‌های پر طرفدار در میان برنامه‌نویس‌های مختلف است، در حقیقت در همتراز قرار دادن با Apple در دنیای موبایل می‌توان Yii را نیز در دنیای PHP دید. بارگذاری و پردازش کدهای این فریمورک نسبت به دیگر موارد سریع‌تر است. ساختار کدهای آن بسیار واضح و منطقی است. ساختار کوئری مانند، رکورد خودکار و توانایی در ادغام شدن با Ajax و jQuery آن‌ را بسیار کاربردی می‌کند.

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی Yii

Zend – فریمورک حرفه‌ای PHP

Zend – فریمورک حرفه‌ای PHP

Zend از جمله فریمورک‌های حرفه‌ای PHP است که برای پروژه‌های حرفه‌ای با سطح مدیریت بسیار بالا طراحی شده است. یادگیری آن سخت است اما در نهایت فریمورکی بسیار پایدار و قدرتمند است. Zend دامنه بسیار زیادی از توابع را پشتیبانی می‌کند و همچنین از شرکت‌های‌ست که با شرکت‌های عظیمی چون Abode، مایکروسافت، IBM، گوگل و موارد دیگری همکاری دارد.

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی Zend

Slim

Slim

Slim از جمله فریمورک‌های کوچک یا میکرو در سال 2019 به حساب می‌آید. این فریمورک همراه با APIهای کوچکی عرضه می‌شود که امکاناتی مانند مدیریت URLها، کشینگ HTTP و موارد بسیار دیگری را دارد. برای افرادی که مبتدی هستند و قصد ورود به دنیای فریمورک‌ها را دارند این مورد بسیار ایده آل و یادگیری آن ساده است.

اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی Slim

در پایان

با پیشرفت دنیای تکنولوژی و کدنویسی در زمینه توسعه وب، تاریخچه آن نیز در حال ساخته شدن است. کدهایی که زمانی استفاده و یادگیری آن‌ها سخت بوده‌اند حال بسیار آسان‌تر شده اند. این موضوع در رابطه با زبان برنامه‌نویسی PHP نیز صادق است و وجود فریمورک‌های آن در این زمینه مشارکت دارد. این مطلب به شما لیستی از موارد انتخابی مناسب را داده که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید، استفاده از این فریمورک‌ها، کارایی شما را بهتر و نوشتن کدها را ساده‌تر می‌کند، از طرفی دیگر کدنویسی بدین صورت زمان‌بر نیست و برای پروژه‌هایی که مدت زمان محدودی دارند انتخاب بسیار مناسبی است. از همه مهمتر استفاده از آن‌ها رایگان است و منابع آموزشی رایگان بسیاری نیز برای آن ساخته شده است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا